צריכה עזרה...*טריגר

צריכה עזרה...*טריגר

אחרי שנה בערך שלא כתבתי פה, אני שוב פונה אליכם.
אני מבולבלת מדי.
שיחררו אותי מהאשפוז יום לפני שלושה שבועות בערך. שיחררו כי הפסקתי להגיע. הפסקתי להגיע כי הייתי חולה. פיזית ונפשית. הפסקתי להגיע בטענה שהם לא עוזרים לי. שנתיים קשות עברו עליי. טלטלות, אשפוזים, ניסיונות אובדניים, ובעיקר דיכאון שמרחף מעל הכל.
דיכאון שמרחף מעליי רוב חיי. לפעמים הוא מתחלף והמצבי רוח קצת קיצוניים. הימים היפים הם אלו שהשאירו אותי בחיים. וגם אלו שפגעו בי בחיים.
למדתי לחיות לבד, אני לא יודעת לדבר, לא להתעקש, לא להגיד שיראו אותי. זה מובן מאליו שיראו אותי. לא. אף פעם לא ראו אותי. הייתי צריכה לצעוק כדי שידעו שאני קיימת. ו..ובכן...לצעוק זו לא דרך נורמטיבית. הצעקה היא משל. במציאות אולי השקט מופעל במצבים כאלו.
זו המסקנה שיצאתי איתה מהטיפול בבי"ח. וגם שאף כדור לא עזר לי, בגללי, בגלל הכדור, בגלל מה זה משנה בכלל...
למי זה משנה.
למה זה אמור לשנות.
הרבה שאלות, בתוך בלבול גדול.
הפסקתי את הכורים שבועיים לפני השחרור. וזה בלבל לי את המוח. אולי התחילה לי מאניה, ואולי הייתי בתוכה. ואולי הייתי נורמלית, לא יודעת. היו לי ימים שמחים. כמו לפני שנה וחצי אם מישהו כאן זוכר. החלטתי שאני אמות. מצאתי תאריך הגיוני, מוות של מישהו אחר. לנסות לפחות לצמצם להם את ימי הזיכרון. ואז התחיל להיות לי כייף, וטוב. הכל לקח אותי למקום שההחלטה שלי הכי נכונה. ופתאום היה לי כייף בעבודה, כייף עם חברים. לא ישנתי במיוחד הפסקתי את הכדורים. ושמרתי על קור רוח. כל המציאות הוכיחה לי עד כמה אני באמת שונה, ופשוט לא מתאימה לעולם הזה. אנחנו שונים. הוא לא בנוי לי וזה מה שממוטט אותי. למה לי לסבול. ניסיתי. העולם לא בנוי בשביל אנשים כמוני עדיין. ואני לא בנויה לוותר על עצמי. ואז הגיע היום, והכל בו השתבש. ולא יכולתי. אני לא רוצה לפרט על זה הרבה. זה שבר אותי לחלוטין. האופוריה התחלפה באפרוריות ועצבות. ויום אחרי התקשרו אליי מהבי"ח. אמרו לי לבוא להשתחרר. בקרירות. הרגשתי שבן זוג מתקשר אחרי פרידה לבקש שאבוא לקחת את החפצים. ידעתי שזו טעות. אבל כעסתי כל כך שהם נתנו לי להגיע למצב כזה. ומצד אחר, אף אחד לא ידע.
שחררו אותי "בניגוד לשיקול רפואי". וגם לא אמרו לי להישאר. אמרתי שהפסקתי כדורים, הפסיכיאטרית אמרה שיכול להיות, ויכול להיות שאפשר גם בלי. וקבעתי לך תור לפסיכיאטר אחר בעוד שבועיים.
ביי.
לבד.
יומיים אח"כ רק סיפרתי לאמא שלי. היא מעולם לא הבינה אותי, ברור שלא תתחיל עכשיו. היא רק התעניינה במה זה אומר לגבי מתי אעזוב שוב את הבית שלה, היא מתאפקת ואני מפריעה.
ומאז אני בתוך הוריקן עצום. איכשהו הולכת לעבודה, כבר בקושי מחזיקה. בקושי ישנה. לא מדברת. אוף, אני לא מוציאה מילה.
רציתי לצעוק, ואולי גם עכשיו
הצצצצצצצייייייייייייילללללללללללללללוווווווווווווו
ואולי לא רוצה שיצילו. למה להציל. אני סובלת פה.
הייתי אצל יזיז שלי, וכשהוא ניסה לגעת בי, אמרתי משפט שמתאר את חיי. אני לא מרגישה שייכת לעולם הזה, לפעמים אני מנסה להשתייך אבל זה פשוט לא עובד. אני לא רוצה להיות פה, ומשום מה אני נשארת. בגלל זה אני לא יכולה להנות גם מכלום, או להיות איפשהו.
באמת אתם חושבים שכולם חייבים לחיות? למה כל כך קשה עם מוות?
אני מסיימת את השבוע בעבודה, ואבקש לא להגיע יותר. נראה לי אני אטוס מפה לאנשהו. לא יודעת לאן ולמה.
אין לי פה כלום במילא. יש את הכלב, אבל זה לא משמעות החיים שלי. לא יכולה להיות כאן עוד. נראה לי הגיוני לנסוע למקום לא מוכר. לסביבה אחרת.וזה גם דפוק, המוח שלי לא מצליח לשמור על אחידות. מבולבלת.
ומצד נוסף, אין לי פה כלום. או שום דבר אמיתי. רק מטעני עבר כואבים, במציאות מעוותת.
לא יודעת מה להחליט. ולא מצליחה לעשות באמת כלום. ואין לי לאן, או איפה להיות יותר.
זה היה ארוך, ויש עוד מלא. איכשהו כאן אני תמיד מצליחה לכתוב, לעשות לי קצת סדר בראש. הלוואי וזה היה עוזר למציאות להשתנות איכשהו. הלילות הלבנים האלה, זה כל כך קשה.
 

משה057

New member


היפה והחיה...
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אנחנו פה בשבילך !


היי עליסה יקרה,

אנחנו זוכרים אותך ואני מצטערת מעומק הלב לשמוע שאת לא מרגישה בטוב, ויחד עם זאת כן הצלחת להביא את עצמך לשתף כאן, במקום שאולי מהווה כתובת בטוחה עבורך, ולא להיות לבד עם המחשבות שלא נותנות מנוח... בעיני זה מעיד הרבה על היכולת שלך להבין למה את זקוקה ולבקש את זה, גם מבלי התחושה שרק בצעקה זה אפשרי להישמע...ואני אשתף שבעיני לא רק נשמעת אלא גם הותרת משהו בנו ולא סתם אנחנו זוכרים אותך...

אני קוראת את מה שכתבת ואני מרגישה שזה כמו שיש שני קולות בתוכך ונשמע ששני קולות אלו מתווכחים בעוצמות ואולי זה מה שיוצר את התחושה של ההוריקן שמאיים להציף... מצד אחד יש קול שרוצה להישמע, שרוצה לא להיות לבד אל מול המצוקה הזו, קול שרוצה שיהיה שם מישהו שייעזור ויציל, ואולי זה הקול של התקווה.. ומנגד יש את הקול שאולי כבר לא יודע איך זה לא להיות לבד, אולי לא מאמין שיהיה שם מישהו שירצה וידייק ויוכל להתמודד עם השדים, ואולי זה הקול של הייאוש.

ונדמה לי שמה שאת מספרת קשור בכך שמהעברים בין הקולות האלה, בין ייאוש ותקווה, בין המאניה לדיכאון, בין מוות לחיים, הם חדים ויוצרים כאב בלתי נסבל... זה כאילו שהם נלחמים בצעקות פנימיות מחרישות אוזניים שמשתקות אותך לפעמים מלזעוק את זה כלפי חוץ... וזה מותיר אותך בבדידות ובתחושת חוסר שייכות איומה שקשה לשאת, שמפריעה למצוא מקום פנימי וחיצוני בו ניתן להניח את הראש והנשמה ולהתמלא מחדש בכוחות...

ובמקום הזה, אני שומעת עד כמה את מותשת ומרוקנת מכוחות ומתקווה, עומדת בתחושה לא יציבה ורעועה על "בקושי", בתחושה ועוד רגע כבר לא תוכלי להחזיק והמחשבות האובדניות ממלאות אותך...

אך לצד זאת, את מסיימת במשאלה לברוח לחיים... לברוח למקום חדש, למקום בו יש דף חדש ונקי שמשקל העבר לא מכביד עלייך ומאיים להכריע אותך תחת הנטל... ובעיני עצם המשאלה לחיים שיש כאן, ועצם הבחירה כן להוציא מתוכך מילים ולשתף כאן, למרות הקושי העצום, עצם הכעס על כך ששחררו אותך מבלי להיאבק עלייך, מעידים על כך שיש בך עוד חיות... שבמלחמה בין שני הקולות שבתוכך יש משהו שרוצה לחיות, שעוד יש בו תקווה... ואולי מה שאת מבקשת זה עזרה לצמצם את המעברים החדים שאם הבנתי אותך נכון, נראה שאותם מעברים שוברים ומפרקים אותך כל פעם מחדש...

ואולי עצם הכתיבה שעושה סדר, כן יכולה למתן במעט את תחושת ההוריקן וזה כשלעצמו מהווה אולי צעד ראשון בשינוי דברים במציאות...

אנחנו פה עבורך, נשמח לשמוע עוד, לא לתת לך להיות לבד אל מול ההוריקן הזה.
את מוזמנת לכתוב כאן או לבוא לדבר איתנו בצ'אט.

שולחת לך לבנתיים חיבוק גדול וחם,
חיבוק שלפחות לרגע מבקש לתת לך מנוחה...

שלך מכל הלב,
מתנדבת סה"ר
 
שלום

מצבים גופניים רעים חשוב לפתור מהר כי הם קשים יותר להתמודדות. כדאי להיעזר במטפלים המומחים והטובים ולא להתייאש מלחפש פתרונות. על מצבי רוח אפשר להתגבר אולי בכך שתעסקי יותר בדברים שאת אוהבת לעשות ותתני עוד תוכן לחייך. חשוב לישון כדי לתפקד ביום, אם קשה לישון ולקום אפשר לעשות פעילות גופנית מבוקרת ביום ולישון מסודר 8 שעות בלילה ולא ביום. מה מדכא אותך? אולי כדאי שתמצאי את הסיבה לזה, סיבה נפשית אמתית. אימא אמורה לאהוב. אם קשה למשפחה להביע אהבה כדאי לתת לה אהבה כדי שתצליח להחזיר אותה, להכות אסור ואם מישהו במשפחה מכה צריך לפנות לרווחה שתעזור. החיים חשובים מאד כי יש להם ערך רגשי. אדם יכול וצריך לאהוב את עצמו ואת חייו.
 
עליסה, אני כל כך מכירה את זה

אני רואה בהחלטת ההתאבדות שלך שנכשלה - החלטה שבאה ממקום חיובי.
ברור שהיא עשתה לך טוב, כי זה המקום היחיד שהרגשת שליטה.
בדיוק קראתי עכשיו קטעים מ"טראומה והחלמה" של גודיתלואיס הרמן, ספר מופתי שיש לי הרגשה שתזדהי ותלמדי ממנו, והיא כותבת על זה שבמחנות ריכוז בשואה ההחלטה למות = להתאבד, ולא לחכות עד שיגמרו את הבנאדם, הייתה החלטה שנתנה תחושה של כוח, של שליטה ושל מבט בגובה העיניים עם המדכאים (להבדיל מהמוזלמנים, שאיבדו כל כוח לחיות).\
איכשהו נדמה לי שהחלטת ההתאבדות שלך הייתה החלטה שעשתה לך שקט, כי נתנה לך כוח ושליטה.
וכשההתאבדות לא צלחה, איבדת את הכוח, את טיפת אפ/שרות הבחירה שיש לך בחיים.
אבל אני רוצה להגיד לך משהו: נראה לי שיש לך כוחות ואפשרויות בחירה כבר עכשיו . בחרת להשתחרר. בחרת לא לקחת יותר תרופות,. (דרך אגב, אם הפסקת בפתאומיות יכול להיות שהמצב שבון את נמצאת כרגע הוןא תסמיני גמילה)
אני חושבת שכדאי לחשוב איפה עוד יש לך אפשרויות בחירה.
איפה יש עוד מקומות שאת יכולה לקחת החלטות שיתנו לך תחושת כוח.
את חושבת על לעזוב את העבודה.
ולנסוע לאיזה מקום.
אולי בואי תחשבי ביחד עם כולם כאן, נעשה סיעור מוחות, איזה עוד החלטות את יכולה לקחת. כאלה שיתרמו לחיים. לא למוות.
(אולי המוות הוא הדבר הכי נפלא, אבל הרי אף אחד לא יודע, אז ממש חבל לקחת סיכון ובואי תישארי איתנו פה.)
מה את אומרת על הרעיון שלי?.....
 
למעלה