האם כדורים נוגדי דיכאון ואחרים באמת עוזרים?

משה057

New member
וקראתי את הכתבה וזה נורא עצוב השקר הזה...


 
הי משה, קראתי את הכתבות האלה

ואני לא יודעת מה לחשוב. פעם הייתי בדעה שכל הכימיקלים האלה הם בחישה הרת אסון במוח. כיום אחרי ששמעתי ממקור ראשון כמה סיפורי הצלחה של תרופות פסיכיאטריות (חברה אחת שלי היתה פקעת עצבים בכיינית עד שהתחילה לקחת ציפרלקס, למשל) - הדעות שלי כבר התמתנו מאוד. האם זה הכל אפקט פלצבו מוגבר? האם כמות הסרוטונין באמת אינה קשורה לקווחה הנפשית וכל התאוריה הזאת נשענת על הוכחות מעגליות בלבד? אולי. ואולי כל הרפואה המערבית נשענת על אפקט פלצבו דומה. אדם הוא ישות מורכבת מכדי שריפויו יהיה עניין מכני פשוט. ובפרט ברמת הנפש....
אבל אם זה עשוי לעבוד - אולי זה פחות משנה למה זה עובד. פשוט להשתמש בתוצאות...
 

משה057

New member
אני שמח שזה עוזר לאנשים

ואם זה עוזר, לא באמת אכפת לי למה.
&nbsp
אבל:
א. לרוב האנשים זה עוזר קצת, ואז מחליפים, ואז מחליפים שוב... ואז מוסיפים, ואז מאזנים, ואז מוסיפים עוד...וזה עדיין עוזר קצת...
ב. מה המחיר? האם יש נזקים לטווח הארוך?
ג. האם התרופות מטפלות בשורש או בסימפטומים? האם הם לא הופכות מחלות פתירות לבעיות כרוניות?
ד. האם חוקר שמקבל את שכרו מחברת התרופות יכול להיות אובייקטיבי?
ה. האם משתלם לחברות התרופות לייצר תרופה שתטפל בשורש הבעייה, או שיותר משתלם להם לייצר תרופה שתיקח כל החיים?
ו. האם היית מוותרת על מיליארד דולר בגלל ביקורת?
(שוק התרופות הפסיכיאטריות, 40 מיליארד דולר בשנה)
&nbsp
לסיכום, אני חוויתי על בשרי את הסיפור הזה. הפסיכיאטר שטיפל בי נתן לי לחשוב שהתרופה אכן מטפלת בשורש הבעייה ושהיא לא ממכרת.
כשגיליתי את 2 הבעיות שנלוות לכדור שלקחתי האחת שהיא מכהה את הרגשות שלי, והשנייה שהורדת התרופה קשה עד בלתי אפשרית ומלווה בקריז נוראי שאינו חולף גם לאחר חודשים (וזו לא הגזמה) וכנראה שאצטרך לקחת את התרופה הזו עוד הרבה שנים על אף שתועלתה קטנה ונזקה גדול, חשתי מרומה, נבגד ע"י מי שאמור לטפל בי.
&nbsp
אז התחלתי ללמוד את התחום ונכנסתי לאינטרנט, ורק אז התחלתי להבין את הפער העצום בין מה שאנשים חושבים לבין האמת. אלפי סיפורים של אנשים על גמילות קשות ונוראיות, והמון סיפורים על קהות רגשית וטיפול בסימפטום במחיר של הגדלת הבעייה בכללי (כי ריחוק מהרגשות זה כמו הדחקה - אי אפשר לפתור את זה.
&nbsp
בעצם מה שאני אומר זה המינימום: אל תרמו את האנשים! תסבירו להם למה הם נכנסים, תגלו להם על ייסורי הגמילה הקשים, על הנזקים האפשריים ועל העובדה שהטיפול לכל היותר שנוי במחלוקת ומטפל בסימפטומים בלבד.
אחר כך מי שיבחר להיכנס בעייה שלו.
&nbsp
ועוד משהו: תתארי לך שאני אציע כוס יין למי שבדיכאון? ואז אעלה לו את המינון ל2 כוסות, ו3... או מריחואנה? אני בטוח שבטווח הקצר זה "יציל אותי" ויהיה "מדהים" וכו'. בעיניי זה לא שונה.
&nbsp
אני רואה חובה להזהיר אחרים שלא יחוו את הסבל שאני עברתי.
מי שאחרי האזהרות יבחר להתעלם - שיהיה לו לבריאות, אבל לפחות שהמידע יהיה חופשי ונגיש.
רק בריאות לכולנו.

&nbsp
 

משה057

New member
עוד משהו

אני מאמין שיש באמת קשר בין הסרוטונין למשל, לבין מצב הרוח, אבל - הירידה בסרוטונין היא בעצם הדרך של המוח להעביר לגוף שמשהו לא בסדר, גם דיכאון וגם חרדה נובעים ממשהו עמוק מאוד בתוכנו שמסתתר אי שם ולובש הגנות מודעות ולא מודעות.
מנגוני הגנה, לדעתי, הם חשובים מאוד ולא ניתן "להפיל" אותם.
כשאתה מעלה את הסרוטונין, אתה בעצם משדר לגוף ש"הכל בסדר", למרות שמשהו עקרוני מאוד לא בסדר בכלל. קצת דומה ללקחת אקמול, הגוף רוצה לומר לך שמשהו לא בסדר ולכן כואב לך הראש אז את אומרת לו "שתוק" ולוקחת אקמול. אבל הבעייה שבגינה נוצר הכאב לא נפתרה. אם תקחי אקמול באופן קבוע במקום לפתור את הבעייה מהשורש, הגוף שלך ימצא דרכים אחרות וכנראה יותר כואבות להזכיר לך שמשהו בפנים לא בסדר.
זה מה שאני מרגיש שקרה אצלי בנפש.
הילד הקטן נחסם בדרך אחת, ופרץ דרך אחרת יותר עמוקה, ויותר הרסנית עבור ההחלמה שלי, ועכשיו הבעייה שאני צריך לטפל בה בעצם גדלה. זה מה שאני מרגיש. אני חושב שאם לא הייתי לוקח את הכדורים כבר מזמן הייתי מטפל בבעייה שלי. אבל עכשיו הרגשות שלי מהתקופהבלי הכדור כבר לא כ"כ זמינים ובמקומם יש רגשות אחרים שאני לא יודע בכלל לבטא. בקיצור בלגן. למרות שהכל מאותו שורש.
מקווה שהבנת.
 
בזה אתה צודק מאה אחוז

אנשים ש"נכנסים לזה" צריכים להכנס לזה עם עיניים פקוחות. (אישית ניסיתי בעבר (לפני שנתיים פעם אחרונה) ולא עמדתי בתופעות הלוואי. וברוך ה' מצאתי טיפול שמאוד עוזר לי ומייתר את הצורך בכך).
 

Shamy

New member
זה קצת מזכיר לי את הויכוח על אם לחסן תינוקות או לא

:)
 
למעלה