שלום

שלום

הנה שיר שמתאר יפה את מצבי:

לא מנסה להגיד את המלה מלה.
לא מנסה להגיד מלה.
לא מנסה להגיד במלה.
לא אומר מלה.
לא רוצה לדבר על זה.
לא אומר את המלה לא.
לא אומר לא.
לא זה.
לא להגיד ללא בלא.
לא להגיד שיר על מלים.

אני מאד אוהב אותך.
אני מאד אוהב בני אדם.
אני מאד אוהב ספרות.

המלה הזאת מזכירה את המלה הזאת.
אני פועל נכון.
אני יכול.
אני שמח.

כל מלה שאני אומר או חושב מביאה לי עוד הרבה מלים וזה מעמיס לי על המוח עוד ועוד מלים שאני לא רוצה ושהורסות לי את הריכוז וגורמות לי כל הזמן להתנגד. זה מצב נורא מפחיד ומציק. אני חושב שהסיבה לזה היא שאני חושב בניגוד לרצוני מה שאני לא רוצה לחשוב, וכזה מתחבר למשפטים טובים לפעמים זה יוצר ביחד דברים לא טובים, ואני גם אוהב להגות עיצורים מסוימים במצבים מסוימים וזה מתחבר למשפטים שחשבתי בלי שליטה ויוצר משפטים תוקפניים ולא רצויים כי אני לא רוצה להרגיש תוקפני. ניסיתי בעצת הפסיכיאטרית לעשות מיינד פולנס וזה קצת עוזר, וגם כשאני שוכב בחדר במיטה לנוח ולא רואה אף אחד וכשאני לא מסתכל על אף אחד או כשאני מרוכז בשיחה עם אדם אחר זה קצת עוזר. אבל זה מאד חזק ויכול לשגע אותי. למישהו יש רעיון מה לעשות עם זה?
 
אני מנסה עכשיו שיטה

שעיקרה להתעניין בתחביבים ולהגיד "תאמין לי" במקום לשקר. אולי זה שאני כל הזמן מחפש דרכים מיוחדות ורוחניות לדבר עם אנשים מכשיל אותי, אבל אני חושב גם שהדרכים האלה יפות ויכולות לתרום ואולי זו מין מלחמה רוחנית בחברה. התעניינות בתחביבים יכולה ליצור קשר אישי ויפה, ולהגיד "תאמין לי" במקום לשקר יכול למנוע אי הבנות. אני חושב שאני מנסה לשפר את העולם ולהגיע לשלמות נפשית רוחנית. אולי אני עושה את זה בצורה מלאכותית מדי וחבל.
 
נשמע שכבר יש לך כמה רעיונות שעוזרים

עצתי היא שתדבק במה שמצליח כבר לעזור. אני מבינה שהמשותף לאותם דברין שעוזרים הוא הסחת הדעת. אני צודקת? אז לפי העיקרון הזה ברגע שאתה נכנס ללופ כזה של מחשבות ודיבורים לא נשלטים - תתאמץ להסיח את הדעת בכוח. תעשה כל דבר שעשוי לנתק אותך מהלולאה הזאת, לשירר את המיינד שלך מכלאו...

מעבר לכך, אני מציעה שתשים לב לטריגר שמצית את התקפת המילים/מחשבות הזאת. מתי זה קורה? האם אתה יכול לראות איזשהו חוט מקשר בין ההתקפים שהיו? תבחן את זה, תעלה השערות ותבדוק אותן. וכשתדע מה גורם לזה להתחיל או להתחזק - תוכל להמנע מאותן סיטואציות כמיטב יכולתך.
 
פילוסוף, השיר שלך מקסים!!!

ואני זוכרת שראיתי עוד שיר יפה שלך שרציתי להגיב ולא יצא איכשהו.
למה אתה לא מפרסם בפורום שירה ופרוזה?
מה עם טיפול ביבליותרפי, או השתתפות בסדנת כתיבה?
באמצעות עיסוק בשירים שלך, דווקא אז אולי תוכל להרפות.
אולי כשאנשים אחרים ידברו על התכנים של השירים שאתה כותב, יהיה לך עצמך פחות צורך לעסוק בתכנים האלה.....
אם תרצה המלצות לטיפול ביבליותרפי אשמח לתת לך באישי
 
אלומת אור, כן, ברור, בשמחה.

תקראי טיפה על ביבליותרפיה באינטרנט ואם תרצי אתן לך טלפון של מישהי ממש ממש מעולה. וואוו, זה בדיוק בשבילך! איך לא חשבתי על זה קודם?....
 
העניין שכל מלה שמופיעה פתאום

בכל דרך שהיא, גם בהקשר למה שאני עושה, אומר או חושב, מיד מביאה עוד ועוד מלים. לכן קשה מאד להפסיק את זה כי זה מתגבר מרגע לרגע ולא נשלט. למשל מלה בספר שקראתי באותו רגע עלולה להביא במחשבה עוד ועוד מלים בקשר אליה. גם אם הפסיק לרגע, ברגע מסוים עלול פתאום לחזור ולהתגבר יותר ויותר. זה מאד חזק ומפחיד. תודה על המחמאה.
 
אולי אני לא מבטא אהבה בצורה נכונה

עיקר חיי אהבתי לעובדת ההשמה שטיפלה בי פעם ולא רצתה אתי קשר. גם עכשיו וגם אז ביטאתי אהבה באופן שכלי ומלאכותי כי חשבתי שלא צריך להגיד דברים לא נכונים כי אפשר להגיד "תאמין לי" (ואני עדיין מאמין בזה), וההתעניינות בתחביבים שאני נוקט בה כנראה נהיית מלאכותית מדי. כנראה, בדרך כלל אפשר להגיד "תאמין לי" או "תבין", אבל לפעמים צריך לא לדבר יותר מדי אלא להיות ברור.
 
החונך שלי אמר לי עכשיו

שהסיבה לזה היא שאני מתפרץ לשיחות של אנשים. אבל יש עוד אנשים שמתפרצים לשיחות של אחרים, וזה לא קורה להם.
&nbsp
 
עניתי בדיוק על זה

שגם כל מלה שאקרא בספר תביא לי עוד מלים, כמו שכל דבר אחר מיתרגם אצלי לעוד ועוד מלים.
&nbsp
 
אבל בביליותירפיה או בסדנת כתיבה

לא חייבים לעסוק במילים מספר
אלא במילים שלך......
 
ודווקא העיסוק של אחרים במילים שלך, יכול לשחרר אותך

מההכרח הכפייתי לעסוק בהן בעצמך
 
גם המלים שלי

יוצרות עוד ועוד מלים, וגם דברים שאני מדמיין או עושה יוצרים מלים שמתארות אותם וזה יוצר הרבה מלים חדשות.
&nbsp
 
בוודאי

אני כל הזמן שולח שירים לאימא שלי באימייל והיא מבקרת אותם בדרך אמנותית מאד. לפעמים אני גם מפרסם שירים שלי באינטרנט. גם פרסמתי את ארבעת סיפורי הראשונים בגיל 16 בעיתון ספרות. בעבר הייתי שולח יצירות שלי לחבר אינטלקטואלי שהיה לי שגם הוא למד ספרות.
 
אתה צריך ללמוד איך להרפות ממחשבות

איך לא לחשוב כלום, אף מילה. ליצור שקט. ניסית פעם לעשות מדיטציה?
 
למעלה