דבר ראשון תודה

דבר ראשון תודה


הצלחת לגעת במדוייק במה שעובר עלי בכתיבה רגישה מעמיקה וממוקדת,
קבלי מחמאה, את מצויינת לתפקיד של תמיכה נפשית פה בפורום.
אני אמשיך להאבק לשרוד ולהשתקם מהכל, אני ממש לא מרים ידיים,
את המציאות הקשה עבור אחרים הבנתי שאני לא מצליח לשנות בשלב הזה,
במוח במוח בכוח, שום דבר לא עוזר :\
צריך להציל את עצמי ולדאוג קודם לקרובים אלי.
ככה כולנו צריכים לנהוג
ברצוני לחזור לישראל, אך הדבר לא יתאפשר מסיבות שאני לא רוצה לפרט אותן כאן. נניח לא היתה מניעה לחזרתי לארץ, עדיין התחושה שלי קשה, זאת תחושה של רדיפה, של דבר ראשון המאבק שלי במערכת, שלא היה נקי מטעויות כלל ולא היה נקי מהתפרצויות על אנשים והאשמות, לא מאבק איכותי ואחראי כמו שהייתי צריך לנהל, הכעסים השתלטו עלי וזה דבר מאוד רע ומעוור.
דברים שקורים לאחרים, סיפורים שאני קורא, תחת המערכת הפסיכיאטרית, במוסדות שונים של סיעוד ובעלי מוגבלויות, מצב העוני והזקנים במדינה והנכים והסיפורים הקשים. יוצרים מציאות שבה אני מרגיש כאילו תוקפים אותי אישית,
התחושה שמציאות קשה זאת שעוברת על עמנו והמחסור במשאבים בכוח אדם ובעזרה סוציאלית מתאימה, גורמת לחוסר אונים ולהצפה בפוסט טראומה, עוד סיפור על אונס, עוד סיפור על קורבן שנופל בין כיסאות המערכת עזרה נפשית חסרת האונים בעצמה. יחד עם סיפורים שונים על כליאה ללא משפט, מעצרים מנהליים ארוכים, תנאים גרועים במוסדות הפסיכיאטריים, זה יוצר תחושה של רדיפה בשבילי, הייתי עודד לאמפחד, אבל עכשיו כעניין זה סגור, אני מודה באמת, זה כן מפחיד, אני ממש חושש לחזור לישראל כי אין לי אמון במערכת. ואין לי מושג אם לא אמצא את עצמי עובר התעללויות שונות ומוצא את עצמי במצב מאוד גרוע. בעיה זאת היא לא רק שלי, היא של כל נפגעי הנפש, ששומעים סיפורים קשים של אחיהם, שרואים את אוזלת היד, המחסור בתקציבים ובעזרה יותר אמפטית ומתחשבת. זה כמו ים גדול של פוסט טראומה שאנחנו שנפלנו למחלה נפשית שוחים בו. כשאני שומע על עוד סיפור של התעללות במקום עזרה, זה כאילו עשו את זה לי מרגיש. ואחרים מהקבוצה שלנו נפגעי הנפש גם הם כך מרגישים. זה נכון בכל תחום, אבות גרושים שבמצב כלכלי קשה חלק מתאבדים ירגישו אמפטיה לאנשים במציאות דומה, נפגעות זנות ואונס ירגישו גם הן אמפטיה למי שעברה דברים דומים וכל פעם שהסיפורים האלו עולים וצצים, עולה הפוסט טראומה, הכעס, התסכול.
חייבים להשקיע הרבה מאוד משאבים כדי לתקן את המערכת הזאת ויש המון מה לתקן. לא צריך לחכות למשיח. אנחנו זקוקים לשינוי אמיתי.
גם באתרי החדשות הרבה תגובות שמגיעות מאנשים הדיוטים שאינם מבינים לפעמים זה מאוד מרושע החוסר אמפטיה שלהם וההבלים שהם כותבים וזה פוגע, ביניהם גם יושבים כאלו שנפלו לדרך מרושעת אותם אנסים, תוקפנים, פושעים וכאלו שנפלו למקומות הכי רעים, והתגובות שלהם מלאות ארס והשפלה, גורמים לפוסט טראומה לנאנסות, לנפגעות, לנפגעי הנפש.
גם כאן יש מקום להתחיל לעשות צנזורה ולהתחשב ברגשות הציבור. אין מקום לתת במה לתגובות פוגעניות ומחליאות בזמן שמסננים תגובות איכותיות עם תוכן ועם ביקורת. כמובן שתפוז זה אתר הרבה יותר טוב, המודל הרבה יותר טוב, יש פה התערבות יש פה הכוונה, לכן זהו מודל הרבה יותר טוב ממה שהולך באתרי החדשות או בפייסבוק. לכן אני אוהב את תפוז ומרגיש פה נוח לדבר ולכתוב.
הדבר הכי נכון הוא ללמד תורה ומוסר יהודים רוחניות יהודית, כי זה הלחם שלנו, הלחם שאנחנו צריכים לתקן את עצמנו ולהאיר הלאה ולעורר את האחרים.
יש הרבה פתרונות ורעיונות שיכולים לשנות ולתקן את המציאות, אך אני מרגיש שאין עם מי לדבר, והקול שלי נותר באפלה.
אז שוב תודה, כי כתבת מאוד יפה אז החלטתי להשקיע בעצמי.
אולי המצב לא כל כך קשה (שלי), אולי בתוך שבועות ספורים אעמוד על הרגליים נקי מההתמכרויות, אולי בתוך כמה חודשים הניתוח יהיה מאחורי ואוכל להתחיל מחדש במקום אחר שאני עובר אליו בתנאים טובים בהרבה.
אז אין לי מה להתבכיין יותר מדי, מאז שכתבתי את הפוסט הזה פה בסהר תמיכה, המצב הנפשי שלי השתפר וחזרתי לרגיעה ולשמחה. באותו יום הרגשתי פשוט שבור.
אני מאחל לכולם רפואה שלמה והצלחה בדרך וב"ה שנזכה לגאולה שלמה בחסד וברחמים במהרה בימינו.
 
שלום עודד

אני אשמח להמליץ לך על הדרכה חינמית שבה תמצא 10 דרכים טבעיות להוריד קצת מהלחץ הנפשי והסטרס שאתה שרוי בו.
אני שמח שאנשים עוזרים לך ואתה מקבל תמיכה והצלחת לחזור לרגיעה ושמחה.
אני מאחל לך רפואה שלמה ויהיה לך רק טוב בכל אשר תעשה.
נ.ב
אם תראה את 10 הדרכים הטבעיות שעליהן מומלץ במדריך אשמח אם תשתף כמה מזה באמת מדבר אליך.
[URL]http://www.hiyuly.com/10as.htm?vid=80984[/URL]
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
כאן בשבילך

עודד יקר,

אני שמחה ומתרגשת לשמוע שלתגובה שלי הייתה משמעות בשבילך, וגם שאתה מרגיש עכשיו טוב יותר. מרגש לראות את האופטימיות והעוצמה שאתה כותב בהן, ואת הנחישות שלך להיאבק למען המציאות האישית שלך, בה בשעה שאתה לא מאבד את המבט המפוכח, הכואב והרחום על העולם שמסביבך.

אני מרגישה שנתת לנו כאן הזדמנות לראות עוד זוית שלך, ואני רוצה לומר לך תודה על כך. אתה מוזמן להמשיך ולשתף אותנו במסע שלך, אנחנו תמיד כאן בשבילך.

שלך,
מתנדבת סה"ר
 
תודה


אך לא צריך להרעיף שבחים בהגזמה, באמת שכל המציאות הקשה העבירה אותי על דעתי והתנהגתי הרבה לא כראוי ואין על כך תירוץ.
יש לי בדי אנ איי הנפשי שלי תמיד רחמים ותמיד היו, גם אם אני רואה רשע גדול שיושב במיטה בבית חולים וסובל וזועק אני מרחם.
אני מרחם גם על אלו שלא שפר גורלם, אפילו אם עשו רע, כשהם במצבים קשים.
ובוודאי שמרחם הרבה יותר על אלו שסה"כ לא שפר עליהם הגורל וכן היו בסדר, ואף טובים שסובלים עתה מכל מיני בעיות מכאובים וצרות ומחלות.
אני מאמין בגמילה ושיקום וב.. אלמדה פושעים דרכיך (דוד המלך - תהילים)
לצערי השלטון שלנו זה - אתה נכה בכיסא גלגלים זה משמיים זה אומר שאתה אשם, לא נדאג לך כמו שצריך. אין לי עניין בכזה שלטון, זה סדום ועמורה.
לא חושב שהתירוץ הבטחוני שאכן צריך יותר תקציבים לביטחון, למעשה אני בטוח, שזה לא תירוץ לכזאת מדיניות מרושעת של הממשלה. אפשר היה לעזור יותר טוב כל השנים האלו בקיצבאות גדולות יותר בתוכניות שונות ובהשקעה יותר נרחבת במערכת הבריאות, אפילו רק יותר מנקים ועובדי נקיון ותחזוקה היו מצילים המון אנשים שמתו מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. הדבר הכי חמור שקרה כל השנים האלו והיה יכול להיפתר חלקית עם תקציב של עוד 200 מיליון שקל בשנה.
 
למעלה