מציאת משמעות
Invisible יקרה,
האם אי פעם צפית בהצגה נטולת כל משמעות? אם השווית את החיים להצגה, האם היה זה משום שאת חושבת שהחיים אינם אמיתיים? ומי את? אנחנו? הצופים? המשתתפים? שניהם?
אני מבינה שכרגע את אינך מוצאת, אולי, משמעות לחיים ושהיית רוצה לברוח מהם, אך אינך יודעת על דרך שאינה כואבת לעשות זאת. נשמע שאת מרגישה חסרת כוחות אל מול ההצגה הזאת, כאילו שלוהקת לתפקיד "שולי" אל מול דמויות חזקות יותר, לכאורה, ואולי את מרגישה כקרבן של המציאות, מבלי שיש לך יכולות לשנות את מצבך, אלא אולי רק יכולת לטשטש את התודעה כדי לא להרגיש כל כך הרבה כאב.
אולי אם הכל היה מסתדר לך בחיים, אם לא היית סובלת, לא היתה עולה בך השאלה על משמעות החיים. לנסיך סידהרתא, שהפך לבודהא בהמשך, היה הכל מבחינה חומרית, אך ברגע שנתקל בחולי, זיקנה ומוות לראשונה, מחוץ לארמונו, לא יכול היה להמשיך לנהל את חייו הנעימים, והוא עזב את הארמון מאחוריו בחיפוש אחר מה שיפסיק את הסבל. אנשים שונים לאורך כל הקיום האנושי חיפשו ומחפשים אחר תשובות, ועכשיו זאת את.
אך אולי עבורך אין זו רק שאלה של פתרון הסבל בחיים, אלא זיהוי החיים עצמם כמקור לסבל. אולי הכאב נעשה עמוק כל כך, שאת רואה את החיים דרכו. ונדמה, אולי, שאם החיים ייפסקו, גם הסבל ייפסק. אבל אולי להרוג את עצמך פירושו להוסיף על הסבל, כשהחיים ימשיכו, ואת לא תוכלי יותר לחפש או למצוא תשובות ולשנות משהו, אפילו הכי קטן. כי נתת לכאב ולאפילה לנצח בסיפור הפרטי שלך, ואולי את חושבת שזה לא משנה עבור שאר המשתתפים בהצגה הגדולה הזאת, כי אולי ממילא לא הרגשת שיש לך יותר מדי כוח במחזה, או שלאחרים לא מספיק אכפת ממך. אבל אולי, רק אולי, ההצגה הזאת לא יכולה באמת להמשיך בלעדייך. אולי את חשובה הרבה יותר ממה שאת משערת לקיומם של החיים, אולי כי רק את יכולה לראות את מה שאת רואה, לחשוב את מה שאת חושבת. אז אולי החיים הם הצגה גרוטסקית, אבל אולי מספר ההצגות בתאטרון הזה, שקוראים לו 'העולם', הן כמספר האנשים. ומה אם את לא חסרת השפעה, כמו שאולי את מרגישה, לעומת כל מה שקורה בעולם? ומה אם חייך שלך, הפרטיים, הם עולם? אולי השינוי הכי קטן יכול לתת לחיים את המשמעות שאת מחפשת? וגם אם לא "תשני את העולם", כביכול, אולי העולם שלך כן יכול להשתנות, בהמשך הדרך, בהמשך המחזה שאת, ולא אף אחד אחר, תכתבי.