כנראה שלא אתאבד משום מה אין לי אומץ

invisible00

New member
כנראה שלא אתאבד משום מה אין לי אומץ

סתם מעניין אותי מה חושבים חברי הפורום על מה שרשמתי, מוזמנים להיות הכי ביקרותיים ואמיתיים גם אם זה יכאב...

החיים הם הצגה גרוטסקית, חסרת כל משמעות, יעד, מטרה, הרי אם היה משמעות, לא היינו צריכים חומרים כגון, אלכהול, סיגריות, סמים, על מנת לברוח מכל זה, הרי אם היקום היה כ"כ טוב אז לא היינו צריכים כ"כ הרבה תרופות, סמים, חומרים אשר מאלחשים לנו כאבים, מסחים לנו את הדעת, מרחיבי ומשני תודעה.
אין ספק שכל היקום הזה מיותר לחלוטין. או שאתה כאן ויש לך עצמאות כלכלית ובכלל לחיות כאוות נפשך ואם לא אין טעם. אין הנאה, ההנאה הינה מוגבלת, היוצרת סבל, ועוד יותר הבנה, שהעולם בנוי דפוק, האנשים עוד יותר וכך קמות ממשלות היכולות לשלוט על ההמון הרפה שכל. זה המזל של רוב הממשלות.

המושג הון שלטון קיים במשפחות ולא רק בממשלות, זה הצהרה פרטית שלי, לחיות במדינה אשר כ"כ קשה להתפתח בה זו עוד יותר צרה. החוכמה לפרוש מתישהוא אבל צריך להעשות בלי יותר מדי כאב וסבל זה היה לי מספיק. מי ששואל אם אני מאמינה בגן עדן או גהנום? גהנום זה בהחלט כאן, בשיאו ופריחתו!!!!
 
נראה שאת רוצה שיאתגרו את תפיסת העולם שלך

וזה טוב. אני שונעת במילים שכתבת הרבה התמרמרות וכעס - וכעס זה מקום של כוח. אולי לפעמים כוח שלא מתועל למקומות שהוא יכול להועיל - אבל על כל פנים כוח. אז מה היה לנו כאן? ממשלות/ממשלות צללים בעולם שמנצלות את ההמון רפה השכל לצרכיהן, מדינה שקשה להתפתח בה, משפחה שמקשה אפילו עוד יותר, חוסר עצמאות כלכלית, מחנק, חוסר אפשרויות... האמת, אני מזדהה עם הרבה מזה. אז אומר לך מה שאני אומרת לעצמי. אני אומרת לעצמי שהחירות האמיתית היא לא מה שנדמה לי. והיא לא בהכרח חייבת להתבטא בכסף לעשות בו דברים, או ביכולת לשנות דברים במציאות. אילו היתה לי אפשרות לקנות רכב, לעבור דירה, לפתוח עסק עצמאי וכו' - זה היה שינוי תפאורה מרענן ומשמח - לזמן קצר, ובסופו של דבר כל השינויים החיוביים האלה היו הופכים בפשטות להיות השגרה החדשה. ואם אני לא מוצאת משמעות *פנימית*, אינטרנזית, לחיי בשגרה שלי עכשיו - לא תימצא להם משמעות כזאת גם אם התפאורה החיצונית תכלול סביבה נעימה, ניידות מוגברת ואפשרויות כאלה ואחרות. הפתרונות, והמשמעות, והשמחה, חייבות לבוא מבפנים. הסרת מגבלות מבחוץ יספק בסך הכל עוד סוגים של הסחות דעת מהאמת הפנימית, בדומה ליומרים השונים שכתבת עליהם.
אני יודעת שמה שכתבתי לך לא מנחם ואולי גם לא מעודד, אבל כן עשוי לדייק יותר את מהות הבעיה. רק נדנה לנו שהבעיה בחוץ. למעשהנאנחנו צריכות לחפש אותה בפנים...

וטוב ש"אין לך אומץ". אולי יש לך אומץ, אלא שעמוק בפנים את יודעת שלהתאבד זו לא התשובה הנכונה... ואני מברכת אותך על כך.
 

אופירA

New member
מנהל
נכון מאוד.

מי שמרגיש היעדר משמעות, צריך חומרים כדי לברוח מהרגשה נוראה ומכאיבה זו.
אבל מי שמרגיש משמעות בחיים, אינו זקוק להם. ולכן לא רוב האנשים צורכים אלכוהול, סיגריות וסמים, אלא רק מיעוטם. השאר מרגישים משמעות בחיים - מי יותר ומי פחות - ולא צריכים לברוח מהחיים.

כך שמי שלא מרגיש משמעות בחיים לא יכול לקבוע בשביל רוב האנשים, שכן מרגישים משמעות, שהיקום מיותר ושצריך חומרים כדי לברוח מחוסר המשמעות. כי להם יש משמעות והיקום לא מיותר להם והם גם נהנים מהחיים.
וכל מה שצריך זה שלא נהנה מהחיים, זה להתבונן ולחפש איך להגיע למצב שהוא יוכל להרגיש משמעות והנאה, כשם שרוב האנשים מרגישים.

אם מתבוננים היטב, רואים שעצמאות כלכלית אינה פיתרון גורף לבעיית חוסר ההנאה וחוסר המשמעות, כי הרבה אנשים עצמאיים כלכלית מרגישים הרגשה קשה כזו וגם מתאבדים. אז צריך לחפש משהו אחר, שלא קשור במדינה שחיים בה, בסוגי הממשלות, בסוגי המשפחות, במצב הכלכלי וכדומה.
משהו שקשור בתוכך, בתוך עצמך.

להבין ממה נובע הסבל בחיים שלך. אל תספרי לי שהרגשת יותר מידי כאב וסבל בגלל הממשלות וההמון רפה השכל. בדקי את הבעיה האמיתית ותטפלי בה, ולא ב"תובנות כלליות" שמנסות לברוח ממנה.
צריך לבדוק ממה מנסה התודעה שלך לברוח אלי אותן תובנות כלליות ו"בעיות" עולמיות.
 
שלום

גם קהלת שאמר: הבל הבלים הכול הבל, הגיע למסקנה שהעיקר תענוגות והנאות החיים. החיים מטרה סופית. אדם צריך לאהוב את חייו ולגרום לעצמו הנאה ושמחה ולדאוג לרווחתו האישית, וגם לרווחת האחרים. לא רצוי לברוח להתמכרויות, אלא יש לקדם את החיים באמונה וביעילות. אני מקווה שתגיע לגן עדן ולא לגיהינום.
&nbsp
 

אופירA

New member
מנהל
המסקנה של קוהלת כתובה במפורש בסוף הספר

"את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם".
כתוב. במפורש.
איך קורס באוניברסיטה מצליח ללמד את ההיפך הגמור???
 
זה לא קשור

קודם כל, בקהלת יש הרבה סתירות וכמעט גנזו אותו בגלל זה אבל חושבים שהוא נתון לשינויי מצב רוח של הכותב. זו גם לא סתירה. כמו הרבה ספרים אחרים במקרא קהלת בעד אמונה ולימוד תורה, והוא מתחיל ונגמר בדברי תורה. אבל הרעיון בקהלת הוא שאין משמעות לעולם ואי אפשר לדעת את האמת ולכן המפלט היחיד תענוגות החיים.
&nbsp
 
גם את תענוגות החיים קוהלת פוסל

הוא מנסה מסלולים שונים למציאת משמעות בחיים "מתחת לשמש" - ופוסל את כולם. לא חכמה לא עושר ולא תענוגות לא נותנים משמעות לכשעצמם. שלילת המסלולים האלה מובילה למסקנה שהפסוק שאופירה ציטטה. מתחת לשמים אין תשובה. התשובה נמצאת רק "מעל השמים": ביראת השם ובקיום מצוותיו.
 
זה לא מדויק

בְּכָל עֵת יִהְיוּ בְגָדֶיךָ לְבָנִים וְשֶׁמֶן עַל רֹאשְׁךָ אַל יֶחְסָר. לא נשמע כמו פסילת תענוגות החיים.
כמו גם
לֵךְ אֱכֹל בְּשִׂמְחָה לַחְמֶךָ וּשֲׁתֵה בְלֶב טוֹב יֵינֶךָ כִּי כְבָר רָצָה הָאֱלֹהִים אֶת מַעֲשֶׂיךָ.
או
רְאֵה חַיִּים עִם אִשָּׁה אֲשֶׁר אָהַבְתָּ כָּל יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ אֲשֶׁר נָתַן לְךָ תַּחַת הַשֶּׁמֶשׁ כֹּל יְמֵי הֶבְלֶךָ כִּי הוּא חֶלְקְךָ בַּחַיִּים וּבַעֲמָלְךָ אֲשֶׁר אַתָּה עָמֵל תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ.
וגם לא הפסוק שציטטתי קודם.
כמובן שאפשר להביא פירושים שונים לכל דבר, כמו ספר שיר השירים שברור שמדובר בשיר אהבה לאישה אבל המציאו לכך פירושים שונים.
 
כמו במקרים אחרים

לא בהכרח שהכל נכתב ע"י אותו אדם, ולאו דווקא באותו זמן.
חוקרי המקרא טוענים שגם ספרי התורה לא נכתבו כולם באותה תקופה וע"י אותו סופר.
 
אתה לא נותן הרבה קרדיט למקורות שלנו, זה נראה...

ובצורה כזאת כל עיון יהיה שטחי, וכל קושיה תתורץ מיד ב"את זה כתב אדם א ואת זה כתב אדם ב, והעורך היה אחרי יום קשה בשדה". אי אפשר להפעק שום דבר מלימוד כזה...
 
אני נותן קרדיט

אבל לא קרדיט אינסופי. ובוא בעת דואג להטיל ספק בכל דבר ולא מקבל שום דבר כאמת המוחלטת, זה דווקא הופך את העיון למעמיק יותר.
זה אולי אחד ההבדלים העקרוניים בין לימודים תורניים למדע. המדע לא מתיימר לטעון שמצא את האמת, וגם אינו מתיימר להוכיח דבר (למעשה בלתי אפשרי להוכיח היפותזות מדעיות). המדע שואף לתת את ההסבר ההגיוני/סביר ביותר נכון לאותו רגע. זו הסיבה שיש עדכון מתמיד בתאוריות מדעיות.
באופן כללי אחד העקרונות המנחים הוא התער של אוקהם, לפיו כאשר יש מספר דרכים להסביר תופעה עלינו להעדיף את הדרך הפשוטה יותר.
עיקרון זה רלוונטי גם כשמסתכלים על כתבי קודש. לדוגמה אם בספר בראשית ביום השני לא נאמר כי טוב, ולעומת זאת ביום השלישי נאמר פעמיים כי טוב, ההסבר הסביר והפשוט יותר, שהייתה כאן טעות סופר, ו"כי טוב" אחד השתרבב מיום שני ליום שלישי.
 
וכך בדיוק אתה לא לומד כלום

ונשאר החכם בעיני עצמו שחשף את הטעות הטפשית של העורכים המרושלים מלפני 3000 שנה.

למשל מהשמטת ה"כי טוב" של היום השני, אתה מפספס את הלימוד שביום השני לבריאה נבראה המחלוקת - נעשתה הפרדה בין המים העליונים למים התחתונים (ויש הרבה רבדים של עומק להבין את זה), ולכן לא ניתן לברך על כך ישירות. כי גם כשההפרדה וההגבלה נצרכות ויביאו בהמשך לתוצאות רצויות - הן אינן עניין משמח שניתן לברך עליו בפני עצמו.

וכן הלאה.

אין לי בעיה עם מציאת הסברים פשוטים - אבל מתוך שמירה על העיקרון שכל דבר שנכתב בתנ"ך נכתב בדיוק כך בכוונת מכוון, וצריך למצוא אותה. או לפחות לחפש ולהתייגע בחיפוש...
 
בדיוק להפך

הביטי סביבך ואמרי שהמדע לא התקדם עפ"י אימוץ גישה זו. מספיק אפילו להתבונן בתגליות של המאה ה 20.
במשפט האחרון שלך את בדיוק מציגה את המקובעות שמגבילה אותך - שיש כוונת מכוון. ושוב אנו חוזרים להבדל בין גישה תורנית לגישה מחקרית. זכותך כמובן להחזיק בגישה דתית, אבל זכרי שלדת אין שום פטנט רשום על התנ"ך. יש את הגישה של חקר המקרא או ביקורת המקרא. ולכן, אין כאן דווקא "פספוס" של לימוד על ההפרדה בין המים העליונים למים התחתונים, מעצם העובדה שמלכתחילה לא מקבלים שהייתה הפרדה כזאת.
 

אופירA

New member
מנהל
עד שאת שואלת איך *הוא* מיישב את הסתירות לכאורה

תראי איך המחקר האקדמי הנלמד באוניברסיטה "מיישב" את הסתירה:
"הכתוב נתון לשינויי מצב רוח של הכותב"...
(יש לנו פה עוד גאון בי-פולרי?)

כבר למדנו: הרוצה ל.... יבוא וי... (כדי שתהיה לו בחירה מוחלטת באשר הוא אדם).
 
ולדידך יש רק מקום אחד לבוא וללמוד ממנו?

לא הייתי ממהר לקבוע שמה שהפילוסוף כתב זה דווקא המחקר האקדמי הנלמד באוניברסיטה.
מצד שני לא הייתי ננעל על פירושים שבהם בגדר סימון המטרה לאחר יריית החץ. ובאופן כללי להתחיל מההסברים הפשוטים ולא המאולצים.
כי אם בשיר השירים נכתב - אחות לנו קטנה ושדיים אין לה, מה יעשה לאחותינו ביום שמדובר בה, אז אולי זה בא לתאר את היחסים בין עם ישראל לאלוהיו, אבל זה לא הפירוש הראשון שהייתי מאמץ.
 

אופירA

New member
מנהל
טוב. אז לא.


 
בדיוק, אין משמעות

האדם לא ידע את האמת האלוהית, ולכן אמונה והנאות החיים הם המפלט היחיד שכדאי לו.
&nbsp
 
למעלה