האתאיזם מרחיק אותי מאנשים

אופירA

New member
מנהל
בסדר, אני מקבלת את הדיוק, בשביל לא להתעסק בלריב

אבל זו לא התגובה החשובה והעקרונית מבין השתיים שכתבתי.
החשובה היא התגובה שמעליה, ואליה את לא רוצה להתייחס.
את כועסת, ומתעסקת בקטנות ומחפשת לריב, כי קשה לך להביט באמת ולפתח אליה מודעות.

מה שגורם לנו לסבל הוא המבט שלנו על המציאות. והמבט שלך לא נכון, והוא זה שגורם לך לסבול.
כתבו לך פה גם מאמינים וגם אתאיסטים גמורים, ועם כולם בחרת לריב ועל כולם בחרת לכעוס. ומכל כיווני המחשבה שמראים לך את בוחרת להתעלם.
כך לא יכולים לפתור בעיות וסבל.
 
תותי, אם את עדיין כאן, סליחה שקצת ירדתי עליך

בקשר לשגיאות: בוודאי קורה ששוגים וזה מובן. אבל אם את מסוגלת להבין את עצמך כשאת שוגה, למה קשה לך לקבל כשאחרים שוגים? למה שגיאות כתיב או שפה הופכות מישהו ל"בבון"?
ובקשר לדעות השונות: את הרי מכירה את האנשים ששמותיהם שונות משלך כרגע - כבר הרבה שנים. הם משפחה שלך, הן חברות שלך, את חיה בתוכם, ובעברית גם את החזקת באותן אמונות. אז את כבר יודעת שהם לא כולם שוטים גמורים, לא צריך לשכנע אותך בזה, אני מניחה. עכשיו השלב הבא הוא להגיע מכך למסקנה שגם אם את איבדת את האמונה, כנראה ההנחה שמדובר בעניין פרימיטיבי וחשוך שמושך רק חסרי דעת - היא הנחה שגויה.
איך להתמודד עם הפערים בפועל?
1. כפי שכמה אנשים כבר כתבו, ניתן להנות מידידותו ומקרבתו של מישהו גם בלי להסכים איתו על הכל. פשוט נמנעים מהנושא. גם ככה נושא הדת והאמונה הוא לא נושא שנואה לעלות בשיחות יומיומיות, גם לא בין דתיים...
2. אפשר גם לדבר על זה, אם יוצאים מנקודת מוצא של הקשבה כנה מחד גיסא, ושל שיתוף כן מאידך גיסא. אם הדיון אינו הופך להתנצחות - הוא עשוי להיות מעשיר ואפילו מקרב.

ואני מעריכה אותך על עצם פנייתך להתייעצות ורצונך לתקן.
 

supersonic777

New member
הי,דבר ראשון,איש איש באמונתו יחיה...

שני,הגורל לא נקבע לאיש,אלא האדם הוא אחראי לגורלו...
שלישי,לפי הכתוב,יש כאן נימה של התנשאות...
אין בעיה,שתהיי מה שאת רוצה,אבל תדברי עם אנשים בגובה העיניים...
ומה טיפשי בזה שאנשים מאמינים...?
אם לעשות הקבלה,אתאיזם זה כמו טיבעוניזם... כלומר,הטיבעוניים רוצים להכתיב לקרניבורים איך לחיות...
 

משה057

New member
היי


לפעמים יש אנשים שונים מאוד. אבל הבסיס הוא שכולנו בני אדם והאנושיות שלנו היא המחברת בינינו. צריך לחשוב יותר על המשותף ופחות על המפריד. בהצלחה! תרגישי טוב.
 
שלום

אין שום אפשרות להוכיח אם יש אלוהים או לא, וגם אף אחד לא ממש יודע מהו. מה שאי אפשר להוכיח - כל אחד יחליט איך להאמין בקשר אליו לפי הבנתו האישית. זכותך שלא להאמין. יש אנשים שאמונה באלוהים עוזרת להם להתקדם מוסרית ורוחנית. עדיין המדענים לא יודעים לגמרי אם יש החלטה עצמאית או שהכול קבוע בטבע, אבל סביר מאד שלאדם ולחיות מפותחות יש החלטה עצמאית מסוימת, ולאדם אף יכולת החלטה רבה. העולם מאד מורכב, וקשה להבינו. כל אחד יפעל לפי הבנתו את העולם. עדיין לא מצאונו את המשמעות.
 
למעלה