בעיה קשה

מישהי1632

New member
בעיה קשה

שלום לכם, יודעת שלא כתבתי הרבה זמן. הייתי במצב רוח רע מתמשך עקב הבעיות הרגילות - מחלות מנדנדות, בדידות, בעיות כלכליות, והיה לי קשה לעודד כשאני בעצמי בדאון.
ועכשיו נוספה בעיה חדשה קשה: עומדים לפטר את בעלי מהעבודה. בגיל חמישים פלוס. בלי מקצוע. בלי חסכונות, בלי חברים או קשרים, עם משכנתא ומינוס. לא מעניינים את אף אחד.

מרגישה שהכינו לי גרדום. שזהו.
לא יודעת מה לעשות.
 

אופירA

New member
מנהל
את לא צריכה לעודד אחרים. את צריכה לעזור לעצמך

תשתדלי לעודד את עצמך. יש במה.
עדיין לא פיטרו. כשיפטרו יגיע הזמן לטפל בבעיה. לא תמיד נוצרת בעיה כשאדם מפוטר. צריך לטפל בבעיה רק כאשר היא נוצרת, אם היא נוצרת.

תחשבי תמיד במושגים של מה אפשר לעשות, במושגים של פתרונות, ולא במושגים של גרדום ובעיות וצרה חדשה וכל מה שאין לכם, כגון קשרים, מקצוע (או שיש לכם - אבל שלילי, כגון מינוס).
זו חשיבה שמביאה צרות בפני עצמה!

אם אתם נזקקים לעזרה, תפנו לבקש עזרה. יש ארגוני עזרה שונים - עמותות חסד. יש גם שירותי רווחה בעירייה. נכון שלא כל גורם יעזור לכם, אבל אם תבקשו יש סיכוי שיש גורמים שיעזרו לכם.
את לא צריכה להשוות את המשפחה שלך למשפחות אחרות ולשבת לבכות שאתם לא כמותם. אתם זה אתם, עם הקשיים שלכם, ועם הנתונים שלכם. אם תכבדו את עצמכם כמו שאתם, יכבדו אתכם גם האחרים כמו שאתם.

בעלך כמובן ידרוש דמי אבטלה ויקבל אותם תקופה ארוכה, ויחפש עבודה שמתאימה לאדם כמותו, עם הניסיון המסוים שלו, גם באתרים שמיועדים לאנשים בגילו - יש כאלו.
אני מקווה שאת יודעת שאתם זכאים למס הכנסה שלילי וממצים את הזכויות שלכם.
מזמן כבר היה צורך ללכת לעמותה כמו פעמונים, כדי לעזור לכם לנהל את חייכם הכספיים לפי היכולת שלכם. אולי עכשיו תמצאו כוחות ללכת להליך הזה, ויתכן שיפנו אתכם גם לקבל עזרה כספית מגורמים שונים.
כמובן שבעלך יכול לפנות לעזרת בני משפחתו. את לא צריכה להתערב בזה כלל, ורצוי שלא תתערבי. שהוא יסתדר איתם בלי שום מעורבות שלך. הציפיות והדרישות והטענות שלך (אפילו אם את לא אומרת אותן, רק חושבת אותן) יוצרות אנטגוניזם אצל הצד השני ומונעות ממנו לרצות לעזור לך. בעלך השקט עשוי להשיג יותר עם השקט שלו.

בקצור - כשיש בעיה, תחפשי את העזרה.
וזכרי את חוק המפתח: אם את מתלוננת על מר גורלך ורוטנת על כל מה שאין לך ולא קיבלת ולא נתנו לך, קשה לעזור לך, ולכן אין לך עזרה.
אם את משלימה עם מצבך ומתנהלת בהתאם אליו, בלי טענות לכל העולם (כולל למתים), ומחפשת איך לשפר אותו - תוכלי לקבל הרבה מאוד עזרה, והכי חשוב - להסתדר היטב גם בלעדיה.
 

מישהי1632

New member
תודה רבה רבה, אופירה

הפיטורים, לצערי, מציאותיים וקרובים מאד. בעלי, בהבדל ממני, לא מקטר.
ולא ידעתי על מס הכנסה שלילי. אני אבדוק.
היינו בעבר ב"פעמונים" ואני חטפתי הטפות מוסר מהאיש שדיבר איתנו. הוא התעלם מהבעיות הרפואיות שלי ודרש ממני לפנות לעבודה מלאה ומאומצת. זה מלחיץ ומדכא כשדורשים ממך לעשות משהו שאת לא יכולה, והאדם מולך סבור שאת עושה הצגות.
את צודקת שצריך לחשוב בשקט ובהיגיון, אבל בענייני כספים, אני נכנסת להיסטריה ומדמיינת את ההוצאה לפועל בפתח הבית.
 

אופירA

New member
מנהל
תלכו שוב לפעמונים

אל תתרגשי מטיפוס מסוים. מחר יהיה מתנדב אחר.
נתון שיש לך בעיות בריאות, תציגי אותם ואל תתנצלי. תגידי שוב שאינך יכולה לעבוד מעבר למה שאת עובדת. תתני תמונה על בעיות התקשורת של שניכם, שלא מאפשרות לכם להשיג עבודה טובה יותר.

מה זה עבודה מאומצת? את עובדת משרה מלאה, לא כן? אז מה קשור עבודה מאומצת?

כשאין כסף, לא צריך להגיע להוצאה לפועל. צריך להקטין הוצאות ומינוס. אין לך כסף למינוס.
בשביל להקטין הוצאות צריך לשנות את החשיבה, את הראש. ממש אין הכרח ללמוד לתארים כדי לעשות רושם על מישהו, או לנסוע לחו"ל כדי לצבור נסיעות להרשים את האנשים (זה דוגמה, גם אם זה לא רלוונטי כרגע). אפשר להימנע מרכישת בגדים ולקבל יד שנייה. רק צריך שינוי בגישה ליד שנייה. אפשר לעבור לתזונה זולה יותר.
בעלך צריך לעבוד מול הילדים, ולתת להם תורנות שבועית/חודשית של קניות בסופרמרקט זול, שזה יהיה התפקיד שלהם. כן, אפשר להכניס להם לראש שאתם לא מתכוונים להיכנע לדרישותיהם ולוויכוחים איתם בתמורה לביקורי הוצאה לפועל בבית. לא לענות על הטענות שלהם, לחלק תפקידים (כולל ניקיון) ולעמוד על ביצועם.
אבל בשביל שיימנעו וויכוחים וטענות, אתם (יותר נכון, בעיקר את) צריכים להכניס לכם לראש שחיים של צמצום והסתפקות במועט אינם חיים בזויים, אלא מכובדים הרבה יותר מאשר חיים של בזבוזים ומינוס.
 
שלום

יש שתי אפשרויות שאפשר לעשות בנפרד ואפשר לשלב: לעשות עבודות מזדמנות, גם מהבית כמו הדפסה, ואפשרות אחרת ללמוד עבודות בחוגים ואחר כך לעבוד בהן. כדאי לעבוד במה שאתם טובים בו, ויש גם סיוע מביטוח לאומי וכדאי להילחם עליו.
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
התמודדות...

היי,
אני שומעת באיזה חוסר אונים את שרויה, כל כך הרבה בעיות ואתגרים שאת צריכה להתמודד איתם והתחושה הזו שעוד דבר ועוד דבר קורה ומעמיס עוד על הכתפיים העייפות שלך ואז פתאום כאילו מישהו בא ושומט את השטיח מתחת לרגלייך… משאיר אותך להתמודד עם חוסר הוודאות ממה שהעתיד יבוא ואיך הדבר הזה ישפיע על עלייך ועל המשפחה שלך… אני מתארת לעצמי שזה מאוד מפחיד ומעורר חרדה…
כפי שאנשים כתבו גם לפני, יש כל מיני גורמים שניתן לפנות אליהם במידת הצורך וגם ארגונים שמסייעים למצוא עבודה בגילאי 50 פלוס. את יכולה להסתכל למשל בפורטל של דרוש ניסיון- http://www.darush-nisayon.org.il/.
אני מבינה שגם הייתה לך חוויה שלילית עם עמותת פעמונים ושהמתנדב התקשה לראות את הצרכים שלכם ואת האתגרים שאת מתמודדת איתם, אולי ניתן לפנות שוב ולשתף אותם בחוויה הקודמת כך שהפעם יוכלו להתאים לכם מתנדב נכון יותר עבורכם.

כל כך הרבה פעמים הגבת כאן לאנשים, ניסית לעודד ולתמוך ואני שמחה שהרגשת שאת יכולה לפנות לכאן לתמיכה כשאת זקוקה לה…
אני מזמינה אותך להמשיך לשתף כאן במה שעובר עלייך ומקווה שהשיתוף והתגובות שתקבלי כאן יצליחו לספק לך חלק מהתמיכה שאת צריכה… כמובן שאת גם יכולה להגיע אלינו לצ'אט לשיחה אנונימית עם אחד המתנדבים שלנו, אנחנו כאן כל יום בין תשע לחצות. http://www.sahar.org.il/

שלך,
מתנדבת סה"ר
 
למעלה