אז זהו

chocolove

New member
אז זהו

כבר חודש שאני רוצה לפרוק איפשהו, פשוט לרשום .
לאט לאט ההורים שלי ממש מזדקנים
לפני 5 שנים הם היו בסדר .
הם ממש זקנים, ואני לא איתם כדי לעזור להם .
פתאום אמא שלי כבר לא יכולה לצאת החוצה ,אפילו לא ללכת לבד מעל
2-3 מטר.
אבא שלי על כדורים שחייב לקחת והוא לא האבא שהכרתי .
אפילו בפורום קשישים אין עם מי לדבר.
אני תמיד אמרתי לעצמי שתמיד אהיה שם בשבילם, ואני לא עמדתי בהבטחה הזאת,לא להם ולא לאחותי ולאחי.
זה גומר אותי,
זה לא מגיע להם, איפה הם ואיפה כל הקשישים והמבוגרים האחרים במשפחות אחרות שאני מכירה?
האחרים יוצאים,מבלים,נוסעים לחול, שותים פאקינג קפה בארומה ,נוסעים באוטו.

אבא שלי כמעט התאבד והיה בדיכאון לפני 18 שנה בגלל קבלן שלקח להורים שלי את הכל ,וההורים שלי שרדו את זה(בלשרוד אני מתכוונת נשארו כאן ,מאז הם בעצבות,הטראומה שהיתה תמיד נמצאת).
אני לא ידעתי מה זה גיל ההתבגרות .לפני מה שקרה הייתי ילדה שמנה אבל אחרי מה שקרה להורים שלי לא היה אוכל בבית ולא היה כסף. תמיד תירצתי בבית ספר שאני לא רעבה(כל כך קינאתי בטוסט של חברה שלי ,אבל הבושה אוי הבושה ), למעשה התרגלתי לא לאכול עד שהפכתי לממש רזה ,אפילו אני לא שמתי לב ,הייתי הולכת עם בגדים בלויים ולא יכולתי להגיד להורים שלי כלום.

אז אני שואלת למה אחרי כל הסבל שהם עברו,
הרי לפני הנפילה היה לנו הכל וההורים שלי היו עושים דברים יחד.
למה ? אני זוכרת את היום שאמא שלי חזרה מהעבודה ואמרתי לה שאבא אמר שהוא רוצה למות . הייתי בת 16 וכל מה שרציתי זה שיתנו לי לראות סרט .
אז אלוהים שלח לי אחלה דרמה לחיים.

אני רק רוצה להיות איתם ,אבל עשיתי טעות ,התחתנתי ובעלי לא יזוז מהמקום הארור שאנחנו גרים בו , והילד כ"כ חמוד ,אני מפחדת לעשות שינוי שיפגע בו .
באופן אירוני אני הייתי בן אדם חלש ונשארתי חלשה, טראומות כאלו אמורות לחשל ומה אני? חלשה ,חלשה כל כך על לעמוד על שלי ,על מה שחשוב לי , ומצד שני אולי כי זאת אני. אחת שמקריבה את עצמה ?

אני חיה ,אבל זה לא חיים ,לעבור כל יום ביומו ולזכור מה שעברנו ועוד את מה שנעבור, אני רחוקה מהם ,ואחי ואחותי איתם ואני אפילו לא מסוגלת לבקש מהם סליחה מרוב בושה ,בושה שאני לא יכולה לעזור יותר ממה שאני נותנת.

ומה יקרה אח"כ? מתישהו גם אחים שלי יהיו זקנים וגם אני ...
מה יקרה לנו? גם אנחנו ניכנס וניצא מבתי חולים ?
אלוהים יש לי בקשה אחת בשבילי ואני מבקשת ממך שברגע שאני אזדקק לעזרה של האחר , תיתן לי ללכת .
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הבחירה שלך, הכוח שלך

Chocolove יקרה,
אני קוראת את הכאב שלך שאינך יכולה לעזור ולתמוך בהורייך... שאינך יכולה לתת להם את מה שאת רוצה כל כך לתת... ואולי את גם מרגישה כלואה בנישואים שמגבילים אותך, ולא יודעת מה לעשות, כי את לא רוצה שילדך ייפגע.. נשמע כאילו לא משנה מה את עושה, מישהו ייפגע מזה, ואולי את נשארת איפה שאת נשארת כי את מאמינה בכך, וילדך נמצא בראש סדר העדיפויות.. ועם זאת את מרגישה שאין לך בחירה, שאת חלשה, שקובעים לך מה לעשות ושאת לא הולכת בלב שלם עם עקרונותייך...
אולי, בנוסף לכאב על מצבם של הורייך, ישנו עניין הבחירה שלך, בחירה שאת מרגישה שאינה קיימת. בתוך המערך המשפחתי, או, מדוייק יותר, מול בן זוגך, את מרגישה שאין לך מילה. אבל אם את מקריבה את עצמך, כדברייך, האם את עושה זאת מתוך חולשה? מתוך פחד? או מתוך הרצון להגן על הילד? האם את מגנה עליו כשאת רחוקה מהורייך? האם הסירוב של בן זוגך לעבור קרוב להורייך הוא הדבר היחיד שמפריע לך בקשר אתו, או שזה רק סימפטום אחד של בעיה עמוקה יותר? והאם את משתפת את הורייך ואחייך במצבך?
יכול להיות שאת באמת נמצאת במצב, שבו מישהו נפגע בכל תרחיש אפשרי. בינתיים את נפגעת, ואולי גם ההורים (אני מבינה שאחיך ואחותך נמצאים איתם, אבל שאת רוצה להיות חלק מהעזרה, שאת מרגישה מחוייבת לכך). אולי המצב אינו בריא גם עבור ילדך, אם יגדל תחת מערכת יחסים שבבסיסה כוחנות וכניעה, אבל את זה אני מסייגת מאד, משום שבאמת שאינני יודעת דבר על הקשר הזוגי מעבר למה שסיפרת. לפעמים קיימים מצבים, שבהם יש יותר מאפשרות אחת, יותר מפיתרון אחד אפשרי. אולי מה שחשוב הוא, איך את מרגישה עם עצמך ועם ההחלטה שאת עושה, ואם תרגישי חזקה ובעלת בחירה, תהיה אשר תהיה בחירה זו, יהיה זה לטובה עבור הכלל.
לסיום רציתי לומר לך, שאני יותר ממבינה את חששותייך לגבי הזיקנה. זהו נושא טעון מאד. אני מאחלת לך שלא תצטרכי עזרה, ושהורייך יקבלו את כל העזרה שהם צריכים, בדרך הראויה והטובה ביותר.
 
למעלה