אולי אני צריך לשנות את הגישה

אולי אני צריך לשנות את הגישה

במקום להתעניין באופן מלאכותי בתחביבים, אשוחח בטבעיות על נושאים משותפים ואעבור בהדרגה לחוויות רגשיות אישיות יותר. במקום לחפש דרכים פילוסופיות לדייק ולא לשקר, פשוט אמנע מלשקר כדי למנוע אי הבנות. כך גם במקום לחפש דרכים מתוחכמות לעדן את הדיבור, אמנע מדיבורים רעים. חשבתי על כך שכל חיי אני מחפש דרכים פילוסופיות רוחניות ומיוחדות לדבר ולחיות ולכן אני סובל מאנשים ולא מתקשר באופן טבעי.
 
וטריגר בקשר למישהו אחר

יש לי ידידת נפש שחולה כבר שנים בפרנויה קשה ומתפרצת בגללה, ואמרה לי עכשיו וכמה פעמים שהיא חושבת להתאבד בגלל הפחדים שלה. היא חושבת שמסתכלים עליה דרך החלון ומקללים אותה בכל מקום. איך אפשר לעזור לה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הדרך היא אחת ושלמה על כל חלקיה

שלום פילוסוף יקר,
גם אם אתה חושב כל חייך על דרכים רוחניות ופילוסופיות לתקשר עם הסביבה, האם התובנות הנוכחיות שלך לא מגיעות מאותו מקום ממש? האם הדרך שלך לשפר את התקשורת היא בהכרח שגויה? אולי זו הדרך שלך, גם אם היא נראית ארוכה יותר משל אחרים. אולי הגעת לתובנות חדשות. האם הן בהכרח מבטלות את הדרך שעשית כדי להגיע אליהן?
בעניין ידידתך – אם אתה חושש שהיא יכולה לפגוע בעצמה, כדאי שתפנה אותה לקבל עזרה. אתה יכול להיות חבר טוב ולתמוך בה ככל יכולתך, אבל אינך יכול לקחת אחריות על מצבה. אתה יכול להפנות אותה לצ'ט שלנו, כל ערב (פרט לשישי) מתשע ועד חצות: www.sahar.org.il
 
תשובה

אנשים אומרים לי שהידידה לא מתכוונת ברצינות להזיק לעצמה, שהיא מדברת שטויות ולא צריך לדאוג. אני קצת מודאג לה. בנוסף אני לא חושב שיש לה קשר לאינטרנט בבית. אני מאמין לפחות חלקית בדרך התקשורת שפיתחתי, אבל ראיתי שלא אוהבים אותה ומתרגזים עליי בגללה. הגישה היא להתעניין בתחביבים של חברים, לשאול אותם אלו דברים חדשים עשו בזמן האחרון בתחביביהם ולספר אותו דבר על עצמי. יש אומרים שזה יוצא מלאכותי כמו חקירה.
 
עכשיו חשבתי אולי

לדבר על תחביבים זה בסדר, אבל מה שקורה שאני שואל את כל השאלות ואחר כך מספר על עצמי וכך משתלט על השיחה, כי אנשים רגילים שאני שואל אותם ואחר כך מספר ואולי בגלל זה לא יוזמים מעצמם בשיחות אתי, ואני לא יודע לגמרי איך לשלב בין סיפורים על תחביבים ושאלות על תחביבים כך שתהיה הזדמנות לשני הצדדים להתבטא.
 
למעלה