לפעמים בא לי אהבה אבל לא מצליחה לראות את זה קורה

alice1803

New member
לפעמים בא לי אהבה אבל לא מצליחה לראות את זה קורה

גזרתי על עצמי בדידות, רק בגלל שאני חומלת על כל מי שיהיה איתי, כי הוא יקבל המון אמוציות, שמעייפות גם אותי.
ורק אנשים בודדים יכולים ממש להבין אותי ולהחליק איכשהו, כל השאר נפגעים ממני לכמה דקות, ואחרי זה מבינים שזה בא ממקום ריגשי, ומשחררים אותי לנפשי, כי אני מתנהגת אליהם בצורה מסויימת שגורמת לריחוק.
ולרוב אני כאילו שמחה שהם וויתרו עליי, וזה נורא בפני עצמו!!!
 
את מאוד מודעת לעצמך ויודעת לספר בדיוק מה קורה

יש אפשרות שתשתמשי במודעות הזאת גם בזמן אמת, כדי לוסת את ההתנבגות המסויימת שמרתיעה אנשים?
ובאמת חבל שאת נשארת לבד...
 

alice1803

New member
אני מנסה להסביר את עצמי רק למי שקרוב אליי ומוכן להכיל אותי

להסביר לאנשים מה אני עוברת, זה קשה בפני עצמו, כי גם זה נורא אמוציונלי, והצד השני נותר המום, עצוב ומרחם, ואולי בא לו לחבק אותי חזק, ולעזור לי, ותמיד מנסים לשנות אותי, אבל אני לא רוצה עזרה מאף אחד, ואז כועסים עליי, אתה מבין? לא מבינים שלא ביקשתי כלום, פשוט כלום.
&nbsp
וזה פרדוקס, כי אני כן צריכה חום ואהבה, וכשזה מגיע פעם בשנתיים בערך, אני אף פעם לא הצלחתי לשמור על יחסים תקינים עם בן הזוג, כשזה נגמר זה נגמר, ותמיד אני הייתי זו שלא הייתה מובנת, או שלא ידעה מה היא רוצה מעצמה, וזה בדיחה, לא מצחיקה.
&nbsp
גם כשהיה לי חבר, אף פעם לא אמרתי לו שאני רצינית איתו, לכיוון משפחה וילדים, כי אני בעצמי לא רצינית בעליל, ואפילו לא יוצאת לדייטים עם גברים, כי אני נבוכה מעצם המחשבה שיוצאים לדייטים בשביל להכיר, אני לא מסוגלת, אולי חרדה.
זהו
תודה על התגובה
 

אופירA

New member
מנהל
אל תוותרי על עצמך

ותמצאי את הדרך להפוך את המשפט הזה למוטו בחיים שלך. זו תורה שלמה.
כאן טמון כל היסוד של מעגלי הקסמים שתיארת כאן.

קחי לך למשימת חיים להאמין שכל המורכבות האמוציונלית שלך היא דבר עם הרבה כוח ויתרונות, ותתרכזי בלהפיק אותם. כל תופעות הלוואי של זה יהפכו לטפל - הן בעינייך והן בעיני זולתך. ושוב לא תזדקקי לטכניקות הרחקת הזולת הכל כך מובנות בתוכך.
 

alice1803

New member
אתה צודק, יש יתרונות, ולמרות שאני מודעת להן, מתרכזת בשלילי

כן כן אני יודעת, זה בא והולך, תלוי במצב הרוח, ובכיוון שהיא נושבת, לשם אני עפה,
מתרכזת בקבוצת עלים יבשים שנפלו הרגע מהעץ, ובעודי בוהה באותם עלים עייפים, נושרים להם בקלילות על המדרכה, הגיעה לפתע הרוח, והעיפה את כולם בבת אחת, והמוזיקה שהם עשו הייתה מהפנטת, כשהם נגררים כך בחוסר רצון על הכביש, כאילו מסלקים אותם בכוח, ולא על ידי עובדי העירייה, וגם הם מכירים כבר את הטבע, וגם את האדם ואת העץ והאדמה.
סופ"ש נעים
 
את ראויה לטוב

מי שיאהב אותך יעזור לך להתמודד עם הקשיים שלך ולא יתרחק ממך בגללם. משמעות האהבה לדאוג ולעזור. גם אם יש לך קשיים, תוכלי תמיד להיות טובה לאנשים ובעיקר למי שחשוב לך. ככל שתהיי טובה ותיתני אהבה, הקשרים שלך יצליחו יותר. כל אדם יכול לאהוב ולהיאהב.
 

nivtol17

New member
היי!

הנה משהו שאולי יפתיע אותך:
גם לבת הזוג שלי היו מחשבות בדיוק כמו אלו שיש לך, ולכן היא לא חשבה שתצליח להחזיק מערכת יחסים לאורך זמן.
אבל נחשי מה? אני מכיר את האישיות שלה, ואני מאוהב בה.
דווקא כי אותן אמוציות שהיא, כמוך, מתארת, הן בדיוק אלו שאני אוהב בה, כי הן חלק מהרגישות שלה, חלק מהאישיות הסוערת ומלאת החיים שלה, לטוב ולרע - ונראה שגם האישיות שלך היא חזו.

כבר מהתיאור הקצר שלך פה אפשר להסיק: את רגישה, את מודעת ומבינה, את אכפתית (כי את מוכנה לספוג בדידות כדי לא לפגוע באחרים), ואת אמיצה.
כמוני, יש עוד אנשים בעולם הזה שמעריכים בדיוק את התכונות האלו, והם ישתוקקו להכיר אותך, להיות איתך, לדבר איתך, ואפילו לפתח איתך מערכת יחסים רומנטית - כי הם יאהבו את האישיות המופלאה שלך, והם יהיו מוכנים "להתגבר" (ואפילו לאהוב) בשבילה על התקפים רגשיים.

אנשים שונים זה מזה באישיות שלהם, וגם בהעדפות שלהם. לך יש את הייחודיות שלך באישיות שלך, ואנשים רבים, בזכות זה, יעדיפו להיות איתך.
 

alice1803

New member
היי תודה
יש דברים שאני אוהבת בי אבל כנראה לא מספיק

אתה צודק בכל מה שאתה אומר, ואני נורא שמחה שיש אנשים כמוך, שיכולים להכיל נשים עם אישיות מורכבת שכזו, למרות שכל אחד מאיתנו שונה לגמרי מהאחר, ואני לא בטוחה שאני וזוגתך בול אותו הדבר, ויש דברים נוספים שמתלווים להחלטה הזו לחיות לבד.
&nbsp
כמובן שיש המון אנשים שנמשכים לתכונה הזו אצלי, שאני שונה, מסתורית, והאופן שבו אני מתבטאת, נשמעת נורא פיוטית, ומתוארת על ידי ברגישות מדוייקת.
וזה גורם לאנשים להימשך אליי, ואני מודעת לזה, אבל ברגע שאני מרגישה שמישהו עף עליי יותר מידי, אני עוצרת אותו, ומנסה לאזן את הדיעה שלו עליי, עם קצת אימרות שליליות על עצמי.
זה משהו שהוא חובה בעיני, ואני לא מצליחה לשנות את זה.
&nbsp
תמיד חשבתי על אלה שיש להם זוגיות טובה ובריאה, שהם פשוט מתים על עצמם, ובגלל אהבתם העצמית הרבה, הם לא יכולים להיות לבד, כי הם רוצים להרגיש בנוסף, שיש עוד מישהו שאוהב אותם, ומטפח להם את האגו ואת הביטחון העצמי, יחזק להם את התחושה הזו, שהם נאהבים ומושלמים.
וזה קורה להם, כי הם מוכנים לקבל, ואני לא הייתי מוכנה לקבל, במיוחד אהבה, כי ככה זה אצלי, אני עקשנית, ולא מאמינה לאף אחד.
 

nivtol17

New member
זה מאוד טבעי

בכולנו יש גם תכונות שאנחנו לא אוהבים בעצמינו.
מובן מאליו שאת ובת זוגתי לא אותו הדבר, לכל אדם האישיות הייחודית שלו שמהווה אותו, ולפעמים היא מכילה גם נטיות רגשיות גבוהות, כמו זו שתיארת וכמו זו של אהובתי.
&nbsp
מערכת יחסים לא צריכה לנבוע מתחושת שלמות, להיפך: בהיותנו שואפים לקרבה הגבוהה ביותר, אנו שואפים למעשה ליצור קשר אנושי וכנה, בו כל אחד מכיר ומכיל את כל תכונותיו של השני. אני לא מתבייש בפניה במגרעות שאני מוצא בעצמי, מפני שאני יודע שכמו שאני נחשף בפניה גם היא נחשפת בפניי, וחושפת תכונות שבעיניה הן מגרעות. ואני סומך עליה כי אני יודע שבהיווצרות הקשר האינטימי שנינו סומכים זה על זו, ושנינו גם מודעים לעובדה ששנינו בני אדם ויכולים לטעות לפעמים, ושנינו מוכנים לקחת את הסיכון הזה.
&nbsp
האם את יכולה לפרט קצת יותר על החשש שלך מקשר?
מה הגורם לבחירה שלך להישאר בודדה?
באיזה שלב ההתקרבות לאחר נעצרת אצלך?
האם היית רוצה לשנות את זה?
אני מאוד אשמח לשמוע את כל מה שבהרגשותייך
 

alice1803

New member
בשביל לשנות את זה אני צריכה להיוולד מחדש כנראה

היי, תראה יש המון סיבות לעובדה שאני חיה לבד ולא בזוגיות, אבל מעולם לא הייתי באמת "בודדה", כי יש לי משפחה וחברים, ואחיינים מתוקים, והכל בסדר.
&nbsp
ואין לי בעיה לנהל קשר עם גבר, שמבוסס על חברות כנה ואמיתית, מבלי לשפוט את האחר, זה פשוט נפלא בעיני, ואני נורא נהנית מחברתם של גברים, וגם לבלות עם ידידים.
&nbsp
אבל קשר אינטנסיבי של שנים, לא היה לי מעולם, וגם לא היה חסר לי כמו שחסר לכולם.
&nbsp
אולי אחת הסיבות העיקריות היא שצפיתי באמא שהיה לה קשה, והייתה מאוכזבת מהחיים שלה שהיא חיה, התקשתה לומר שהיא מאושרת, וראיתי את הקשיים שלה גם איתי, כשהייתה עוד אמא צעירה, אני זוכרת אותה, היא לא פיזרה הרבה אהבה, היה קר בבית.
וזה משהו שמשפיע על ילדה, המחשבות רצות במוח, ויכול להיות שכבר בתור ילדה החלטתי משהו עם עצמי, שאני לא מוכנה להיות כמו אמא שלי.
&nbsp
וגם שהיא לא קיבלה עזרה מאף אחד, ואבא עובד כל היום, והיא וויתרה על עצמה ועל העבודה הטובה שהייתה לה, הכל בשביל המשפחה.
והפילו עליה די הרבה, וזה לא פשוט, כי אני רציתי תשומת לב שלא קיבלתי, כי היה לה רע, וכנראה שספגתי וספגתי, וזה התפתח לאנטי מטורף כלפי זוגיות, חתונה, ילדים וכו'.
&nbsp
ולא שהייתה אלימות בבית, או קללות, ממש לא!!! להיפך, לא אמרו לי מילה, כלום, הסתירו רגשות, במיוחד אמא, ותמיד ראיתי שאסור להתלונן, וצריך לסבול בשקט.
אי אפשר לעבוד על ילדים, הם רואים הכל, ושומעים גם אם לא אומרים להם מילה, אבל נוצר חסך עצום באהבה עצמית, חרדת נטישה, ועוד מלא דברים שאני לא יכולה לכתוב את הכל, זה המון, אבל האישיות שלי היא מורכבת נורא.
&nbsp
כנראה שזוגיות (חתונה) עם גבר, תמיד איימה עליי באיזושהי צורה, איימה לקחת את זהותי, עצמאותי, ואת מחשבותיי, לחטוף אותי, להפוך אותי למשועבדת לכל החיים, ולא להחזיר אותי לעולם.
אז כל זה מתבטא כמין רתיעה, פחד, או חשש קיומי, מלאבד את עצמי בשביל מישהו אחר, ולסבול תוך כדי, וזה גורם לי ללחץ נפשי שאני כנראה לא מעוניינת להרגיש.
&nbsp
** גם חתונה זה משהו ששייך לאגדות בעיני, ופה זה לא ארץ הפלאות ***
&nbsp
גם הציפיות הגבוהות שיש מנשים, להיות אישה של בית, שצריכה לבשל, ולנקות, לתקתק הכל, ללכת לעבודה, ולתת דין וחשבון לעוד מישהו שחי איתי בבית, לא מסתדר לי.
אולי בבתים נפרדים, אני לא יודעת

יש דבר כזה??? חחחחח סורי על החפירה
&nbsp
 

nivtol17

New member
תודה על הפתיחות והכנות

נשמע שחוויות הרבה התמודדויות עם חסכים רגשיים, שהובילו לרתיעה שלך היום.

קודם כל, חשוב לזכור שכל בחירה אישית בהקשר הזה היא לגיטימית: אם את לא רוצה לעולם קשר אינטימי זה בסדר גמור, אם את רוצה מערכות יחסים קצרות זה בסדר גמור, אם את רוצה זוגיות ארוכה בלי חתונה, או חתונה בלי להביא ילדים לעולם, או הורות משותפת בלי חתונה, או קשר פתוח ולא מחייב - הכול קיים, והכול לגיטימי ומותר.

השאלה החשובה שאת צריכה לשאול את עצמך היא: מה המצב שאת באמת רוצה להיות בו, במקרה האידאלי?
כלומר, יכול להיות שאת באמת לא רוצה מערכת יחסים רצינית, וזה בסדר גמור, אבל יכול גם להיות שהיית רוצה את זה במקרה אידאלי ופשוט עכשיו את חוששת מזה. במילים אחרות, השאלה החשובה היא: אם תתעלמי לרגע מכל הפחדים והחששות, באיזה מצב תרצי להיות? האם הוא שונה מהמצב בו את נמצאת עכשיו?

אני שואל את זה כי בהודעה שפתחה את השרשור כתבת שאת לפעמים רוצה אהבה, אבל לא רואה את זה קורה.
אם את רוצה את זה, למה את לא רואה את זה קורה? איפה בדיוק החשש?

כלומר: מה היית רוצה לשנות במצבך?


ולא חפרת בכלל!
אהבתי לראות שנפתחת, את מוזמנת לשפוך עוד
ואת מקסימה
 

alice1803

New member
ברור לי שזה כיף להיות נאהבת, גם חוויתי לאחרונה אהבה

מה שהייתי רוצה לשנות, זה להיות פחות דאגנית, ופחדנית, ושאפשר לחיות חיים חופשיים, ללא תוספת לחץ של בית ובן זוג.
אבל זוגיות זו עבודה שצריך להשקיע בה, ולהתאמץ, ולא קרה לי שפגשתי מישהו שהצליח להשפיע עליי כל כך, וזה לא שלא טיילתי בחו"ל, ופגשתי מיליון איש.
&nbsp
אבל העיניין הוא, שלא משנה מה קרה, אני לא מצליחה לשנות את זה בעצמי, אפילו אם אני נורא רוצה, אני לא מצליחה להגדיר את זה בראש, ולתפוס את זה בידיים, אתה מבין?
כאילו זה במימד רוחני לגמרי.
אבל יש לציין שאני מרגישה נאהבת על ידי דברים חיצוניים אחרים, כלומר אני מרגישה את מה שהיקום מרגיש כלפיי, שזה רוך וחמלה ועדינות נפש, ואהבה מטורפת לכל דבר שזז, ואפילו שלא תמיד מדובר באנשים, ולראות את הדברים הכי קטנים ושבריריים שקיימים.
&nbsp
ואני יודעת שזה שונה מהשאר, אבל אני כבר בת 42, והאישיות שלי לא הולכת לשום מקום, אז עדיף להודות בזה, לא? למה לריב עם עצמי כל הזמן, זה מתיש נפשית, והחיים בנתיים נמצאים כאן ועכשיו, וחשוב לי להיות מאושרת, גם ללא אהבה מבן זוג.
&nbsp
אני חוסכת מעצמי סבל ועצבים, וגם מבן זוג עתידי, שאולי יצפה שאהיה לידו כל החיים, ואני לא אהיה שם, ואצא שקרנית ונוכלת.
&nbsp
ובלי קשר, היה לי מישהו בשנה וחצי האחרונות, ונפרדנו לפני חודש בערך, ואנחנו לא מדברים אחד עם השני, כי זה הגיע למצב שכבר נמאס לי לריב איתו.
הוא התעלם מהחסרונות שלי וגם שלו, וחשב שהכל יסתדר, הוא רצה להתחתן, ואני הגבתי בביטול, הוא נפגע, אבל המשכנו את הקשר, עד שרבנו שוב, וזה נגמר.
ואני לא מצטערת על זה, כי זה לא זה.
&nbsp
למרות שהיה לי כיף שמישהו רוצה אותי כל כך, ומחכה שאחזור מהעבודה, ושואל איך היה לי היום, זה משהו נחמד לשני הצדדים, וזה ברור לי, אבל אני הולכת רחוק מידי ונלחצת מהעתיד, נלחצת מלעשות טעות.
&nbsp
וזה משהו שאני מכירה מקשרים שהיו לי בעבר, שהצד השני מתבאס עליי, שאני לא נותנת את מה שהוא נותן, שזה יחס ותשומת לב, מחמאות, וראייה לעתיד, שאני אף פעם לא רואה, כי אני לא מאמינה שזה מתאים לי, לאופי שלי.
&nbsp
השאלה היא האם אתה בטוח כל כך שכולנו אמורים לחיות בזוגיות??? כולם כולם?
כי אני חושבת שלא, וזה לא משנה אם אני בנאדם מקסים, נראית לא רע, מריחה טוב, מקבלת מחמאות מגברים ומנשים כל הזמן, אבל זה לא עושה לי כלום, זה אמור להעלות לי את הביטחון העצמי כביכול, אבל ממש לא, זה לא עובד עליי חחחח
&nbsp
למשל, לי זה לא נראה מוזר שאני לבד, אני לא מופתעת מזה, אבל כמובן שהייתי רוצה להיות במצב אחר, שבו יש לי כסף להשכיר דירה או לקנות בית של חדר וחצי, ושתהיה לי ילדה מתוקה, ואז לא ארגיש לבד יותר בחיים, אבל זה רק במחשבה, זה לא אומר שזה משהו שהוא באמת יעשה לי טוב, אין כזה דבר חד משמעי, אף אחד לא יודע מה קורה אצל האחר.
&nbsp
אולי כשהייתי יותר צעירה אז חשבתי למצוא בן זוג, אבל רק בגלל הלחץ של ההורים שלי, והייתי יוצאת פה ושם רק בשביל לרצות את המשפחה שלי, אבל די, זה לא.
 

nivtol17

New member
את לא צריכה לשנות את עצמך

כשאמרתי שהאישיות שלך נשמעת מקסימה כמו שהיא - התכוונתי לזה.
את לא צריכה לשנות אותה. במקום זאת, את יכולה ללמוד איך לחיות איתה, ויחד עם כל הפחדים והחששות והקושי להפגין חיבה ולחשוב על העתיד - יחד עם כל זה, עדיין להימצא בקשר שתאהבי.
&nbsp
לא, אני ממש לא חושב שכולם צריכים להיות בזוגיות. כמו שכתבתי בהודעה הקודמת: הכול מותר, הכול בסדר גמור: קשרים קצרים, קשר רציני, קשר לא מחייב, או בלי קשר בכלל. אלא שאת אומרת שהיית רוצה אהבה שתפיג לך את הבדידות, ואני חושב שזה בהחלט אפשרי מאוד: למצוא מישהו שירצה להיות איתך, וגם הוא לא מצפה לחתונה או משפחה, והוא יודע לקבל ולהכיל את שאר החששות שלך
 
טבעי דווקא לאהוב את עצמנו

כי אדם מכיר את עצמו הכי טוב, ומחשבותיו ורגשותיו הן אלה שהוא בעדן ולטובתן. יפה לדעת לתאר ולהגדיר את עצמנו, אבל הדרך הטבעית יותר פשוט להציג את עצמנו בהתנהגות. גם אחרים לא יצפו לקבל הגדרה ברורה עלינו אלא התנהגות שתוכיח אותה. חשוב להעריך את עצמנו, ואחר כך גם יעריכו אותנו. לפעמים יש בנו פגמים, וחשוב להיות מודעים להם ולא להתכחש להם, ולפעול כדי לשפר אותם ואת איכות חיינו ככל האפשר. צריך גם להיות טובים לאנשים אחרים, אבל לפני כן חשוב לדאוג לעצמנו. יותר חשוב לתת מלקבל, ואם תדעי לתת יאהבו אותך.
 
למעלה