מה עושים?

אין לי מושג למה צפתה

לא יודע אם בכלל צפתה למשהו, וגם אם צפתה שיפנו אותה לטיפול זה גם לגיטימי.
אף אחד מאיתנו גם לא יכול לדעת אם הפורום הזה הוא האופציה היחידה שהיא נסתה (ייתכן שהיא נסתה פורומים אחרים או ערוצים אחרים בכלל).
אני גם לא הנחתי שהיא כותבת כאן בכינוי נוסף, אלא אמרתי שזאת אפשרות (שנראה שלא לקחת בחשבון). יש פורומים "רגישים" יותר בהם אנשים מעדיפים לא לכתוב ביוזר הקבוע שלהם (במידה והם כותבים לא מעט), ולכן כותבים כאורחים או פותחים ניק נוסף. זו עובדה.
אין לי כוונה להכנס לויכוח סרק בנושא הזה, בהתחשב בעובדה שזה לא מספיק חשוב לי. מההכרות איתך יש לך דחף בלתי נשלט לומר את המילה האחרונה- אז אם כך שיהיה לך לבריאות.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
למה לשאול את זה את מי שלא מסוגל לחשוב

ורק שבוי בסיסמאות עליהן הוא חוזר שוב ושוב בואריציות שונות.
 

Sharon3579

New member
חבל שאתה ישר נוטה להאשמות

זה נכון שאני כותבת טרייה שהצטרפה לפורום זה על מנת לשלוח את ההודעה. לצערי, לא יכלתי לכתוב בתור אורחת והייתי צריכה להירשם. אף פעם לא כתבתי או פניתי לעזרה דרך האינטרנט, כך שזה היה חדש עבורי. מן הסתם, כשכותבים פנייה לא מכניסים את כל היסטוריית החיים, אלא רק את הדברים שנדמה שרלוונטים עבור אותה הפנייה. אם אתה חושב שיש פרט אליו לא התייחסתי, אם משהו מעניין אותך אתה מוזמן לשאול ולא להטיח ישר האשמות.
אני לא "נפלתי" מהשמיים- כמו שאתה ממשיג את זה, תמיד ידעתי על האפשרות לגשת לטיפול ומה הדברים שמציעים לעשות במקרים אלו. זה לא חדש לי, חבל לי שכך אתה חושב שמי שאמור לפנות צריך להיות- מישהו שלא יודע ורק צריך תשובה?. אני מניחה שהייתי זקוקה ליותר מסתם עצה, ואני שמחה שרוב התגובות שקיבלתי נתנו לי את המענה הזה שהייתי זקוקה לו- חיזוק והעצמה.

לגבי התלונה- אם שאלת (סוג של...), אז אני אפרט יותר. בשנות ילדותי לא סיפרתי על כך לאף אחד. לפני 3 שנים בגלל שסבלתי מחרדות רבות לגבי אותה דמות- שהייתי רואה באירועים משפחתיים כאלה ואחרים באופן תדיר מאוד, לא יכולתי לשאת את זה וסיפרתי על כך להורים שלי ולאחים שלי. הבחירה שלי לספר להם נבעה כי לא יכולתילהתמודד עם התחושות שעלו בי כל פעם, שהיו מרסקות אותי לכמה ימים. בגלל שזה בתוך המשפחה זה יצר הרבה דרמות. המשפחה שלי מכבדת את זה שלא אראה את אותו אדם, ואנו לא נפגשים יותר- ישנה הפרדה ולא יהיה מצב ששנינו נהיה באותה סיטואציה משפחתית יותר. זו הייתה תקופה חשוכה. אחי הגדול מזלזל במה שקרה במידה מסוימת, אבא שלי מאמין אך ביקש שלא אתעמת על כך עם אותו בן אדם- כי גם הוא חשוב לו. אחותי תומכת בי ומכבדת כל דבר שאעשה, ואימי במידה מסוימת הקטינה את הסיפור לדעתי כי קשה לה לעכל אותו, לא מרוע. אז אפילו בתוך המשפחה חלק מהתגובות שקיבלתי הטילו ספק, וחלק הקטינו את האירוע.
לעולם לא התעמתתי עם אותו אדם, ואני מרגישה שאין לי את הכוחות לכך בשלב זה של חיי, וכעת נוח לי עם זה שאני לא רואה אותו יותר, ואני מסתפקת בכך. אני לא מרגישה שאני צריכה פיצוי מאותו בן אדם... אותו בן אדם יש לו חיים אומללים בעצמו והוא איש בעייתי ביותר גם כיום שמתמודד עם הפרעה נפשית. (אולי הידיעה הזו זה הפיצוי שקיבלתי).

לגבי אותה היגררות. הלוואי שאתה צודק, והלוואי שאני באמת מפתחת/יפתח יכולת לעמוד על שלי, אבל אני לא מרגישה את זה. אולי זה ההבדל בין אנשים שחווים הטרדה או לא. יכול להיות שאי היכולת לעמוד על שלך אופיינית להרבה אנשים גם שלא עברו הטרדה, אבל אני מרגישה שלא השתפרתי בזה לאורך השנים בכלל, ואני כל הזמן משחזרת את הקיפאון הזה. אולי חוסר השיפור זה ההבדל.

זה שבחרתי לא להכניס את החלק הזה בפנייה הראשונית נובע מכך שלא חשבתי שזה רלוונטי בשלב זה. לא כי לא התמודדתי עם מחשבות אלו.
ישנה בחירה של אדם על מה לכתוב ועל מה לא, ולא צריך שתהיה תבנית. אם משהו לא הולם לתבנית שאתה חושב שצריכה להיות, זה לא אומר שזה לא אמיתי או שקרי, זה פשוט מראה צדדים אחרים ונוספים שקיימים. זה מה שעלה עכשיו. אולי בעתיד אציג גוונים אחרים של אותה חוויה.
 

Ron W

New member
כרגע את נקראת הרבה יותר עניינית ועדיין חיזוק והעצמה?

לדעתי אני היחידי שגרם לך להפתח ולפרט יותר את שרש הבעיה
ולא צידד בטיפול שממילא את יכולה לבחור כאופציה זמינה וידועה.
המסקנה המוזרה עדיין מהתאור שנזקקים לחיזוק והעצמה כדי
לבחור בטיפול - אם זאת הכוונה אכן יש בטיפול הרבה צדדים אפלים..

כרגע התאור קיבל תפנית שונה לגמרי שאת מעלה חרדות
ותחושות פחד טראומטיות. לגמרי שונה ממה שתארת קודם כחוסר
יכולת לא להענות לכל דרישה.
זו המגבלה של הוירטואליות והחשדנות ביחס לנטיה הגוברת
להמלצות גורפות לאנשים על טיפולים כתחליף לשיחה פתוחה וישירה.
האם צריך העצמה או חיזוק או להיפך להתיחס בגובה העיניים כדי
לפרוק כשווה בין שווים?
 

Sharon3579

New member
כוונתי

הכוונתי בחיזוק והעצמה באופן כללי,
לא בהכרח חיזוק לכיוון של להתחיל טיפול.

מסכימה איתך שזה דברים שונים- תחושות חרדה וחוסר יכולת להתנגד. עם זאת, הן מזינות זו את זו וקשורות מאוד. החרדה משתקת. חשבתי שהקישור הזה יהיה מובן, כעת שהבנתי שזה לא, אני שמחה שפירטתי קצת יותר...
 
שרון יקרה, חזקי ואמצי

באמת יש לך הרבה כוחות: את לא התמוטטת ולא התנפצת כתוצאה מהפגיעה ומחוסר ההגנה עליך במשפחה. המשכת הלאה ובנית את חייך, ועכשיו כשאת במקום טוב בחיים החיצוניים, את יכולה להרשות לעצמך לתת מקום גם לחיים הפנימיים, ולנסות להתמודד עם משקעי העבר. אני חושבת שזה נהדר שאת יודעת להתבונן ולנסח מה קורה לך בפנים בכזו חדות ובכזו בהירות. וגם אני מצטרפת לאלה שחושבות שטיפול ייטיב איתך. לא רק כמסגרת לעבד בה את הטראומה, אלא גם כמקום ללמוד בו עלעצמך, על הרצונות והצרכים שלך; ללמוד לתת מקום לעצמך ולא להבלע בזולת.
מאחלת לך כל טוב והמון הצלחה!
 
למעלה