מה עושים?

Sharon3579

New member
מה עושים?

אני בחורה צעירה, נשואה טרייה, שסך הכל החיים שלה נמצאים "במסלול הנכון". יש לי בעל מקסים, אוהב ותומך, יש לי השכלה ומקצוע שאני אוהבת. עם זאת, אני נושאת על הכפתיים שלי משקעים רבים וכבדים מהעבר, שמקשים עליי להתנהל "כמו כולם". אני לא מדברת על התנהלות במובן של סדר וארגון, אלא על כך שבכל מסגרת שאני נמצאת אני תמיד מרגישה שאני עוטה על עצמי מסכה ושאף אחד לא מכיר אותי באמת, שעל פניי השטח הדברים נראים מאוד רגילים ומתפקדים, אבל אף אחד לא יודע עם אילו דברים אני מתמודדת, ואני נשארת ככה הרבה פעמים מאוד לבד. בגיל 8 הותקפתי מינית, לאורך תקופת זמן שנמשכה כמספר חודשים. לא סיפרתי לאף אחד מהמשפחה שלי על כך כי זה היה בתוך המשפחה, ובתוך הקונסטלציה המשפחתית המאוד מורכבת שלוותה אותי, לא היה גם מי שיראה מה קורה, לא היה על מי להישען ואת מי לשתף. לא התעסקתי בכך שנים רבות, אבל בגלל שמגיל ההתבגרות התחלתי להרגיש שאני מפתחת דפוס של "הצטרפות" לאחר גם שאיני רוצה בכך- וזה קורה החל מסיטאציות בנאליות ושגרתיות ועד לסיטואציות שמשחזרות דברים שקרו שהייתי ילדה. תוך כדי הסיטואציות האלו, אני כבר לא יכולה בכלל להבחין מה הרצונות שלי, אני נעלמת ולא רואה בעצמי את עצמי. מן הסתם זה בלתי אפשרי לסמוך על אנשים אחרים שיראו אותי בסיטואציות האלה כי רוב האנשים שהכרתי רואים קודם כל את הצרכים שלהם, וגם אני לא ממש הראיתי מה מתאים לי. למרות שאני מבינה את זה, אני תמיד נפגעת עד עמקיי נשמתי שלא רואים אותי, ומעבר לפגיעה יש תחושת בלבול חריפה- כי אני בעצמי לא תמיד כבר מזהה אותי, לא בטוחה אם רציתי ומה רציתי ויוצאת מיציבות. מעבר לכך, אני מפחדת מאוד מהעתיד- המחשבות האלה גורמות לי לא להאמין בעצמי, לא להאמין שאדע מה לעשות בכל מיני סיטואציות, ומעוררות הרבה חרדה שגורמת לי להימנע מסיטואציות... מה עושים? אני לא רוצה להמשיך לחיות עם כל התחושות האלה בתוכי, ולפחד מעצמי, ומצד שני לא יודעת איך אני משנה את הדפוס הזה....
 

אופירA

New member
מנהל
טיפול פסיכולוגי טוב.

את מבטאת את עצמך מצוין, ולכן יכולה להיעזר היטב בטיפול פסיכולוגי טוב, שמפרק את כל ההרגשות האלה וממקום אותם בצורה נכונה ולא מפחידה, בצורה שפותחת לך דרך להבין את עצמך ולטפל בעצמך ע"י החשיבה שלך, ע"י מחשבות ומילים שמרפאות את ההרגשות שגורמות לסבל.

טיפול פסיכולוגי טוב הוא כזה שיש לך כימיה עם המטפלת, ואת מרגישה נתרמת ושאתן מדברות באותה שפה. רק התנסות יכולה ללמד אותך אם הטיפול שלך הוא טוב.
טיפול שעושה לך הרגשה לא טובה, צריך להפסיק ולחפש מטפלת אחרת.
 

Sharon3579

New member
תודה

הי,
תודה רבה על התגובה, ועל החיזוק. אני חושבת שאת צודקת, ואני נוטה להיבהל פעמים רבות מכל הרגשות האלו. מקווה שכמו שאמרת אצליח למקם אותם טוב יותר, ולהביע אותם יותר.
תודה שוב, וערב נעים.
 

nivtol17

New member
השיתוף שלך אמיץ ומעורר הערכה

שלום,
המקרה שלך נגע לליבי וגרם לי להיות עצוב בשבילך.

אני גבר, וגם בתור ילד מעולם לא עברתי מקרה דומה, לכן כנראה שלעולם לא אוכל לדעת באמת מה את מרגישה, אבל ברור לי שאת מתמודדת עם מטען מאוד כבד וכואב, ובאמת באמת אכפת לי ממך, רק מהמעט שאני מכיר אותך מהשיתוף שלך פה, ואני מקווה בשבילך לכל הטוב שאפשר.

אני מאוד מעריך את האומץ שלך לשתף, ולספר בצורה כה כנה וברורה את שאת מרגישה. היכולת שלך לבטא את עצמך בצורה אמיתית, ברורה ונבונה מרשימה גם היא, והיא מאוד חשובה, כי היכולת שלנו להסביר לעצמנו - ולפעמים לאחרים - מה עובר עלינו, פעמים רבות היא שתעזור לנו להתמודד ולפתור את הבעיות. בזכות אלו, את תדעי הכי טוב מה נכון לך ואיך להתמודד.

הקשיים שתיארת בהמשך, לרבות הבלבולים והלבטים, מראים כמה את אנושית, ורגישה. עומק רגשי הוא גם תכונה מבורכת, שנושאת עמה קשיים, אך גם יכולת למצוא את הדרכים היצירתיות להתמודד עם הקשיים. אם מבלי להכיר אותך, רק מתוך מה שכתבת, אני מזהה בך כבר מספר יכולות חיוניות שכאלו, אני רק מתאר אילו עוד יכולות ותכונות מופלאות יש בך. ואם יש לך בעל אוהב ותומך, ועבודה שאת אוהבת - הם רק ממחישים את היכולות שלך להגיע למקום טוב עבורך, ובפני עצמם הם אוצר יקר ערך. כל אלו יכולים לעזור לך בהתמודדות עם הקשיים, עם התחושות והמטענים.

בלי קשר למטען מהעבר - פחדים מהעתיד, בלבולים וחששות שלא נדע מה לעשות - הם חלק טבעי מהחיים, וככל שהחיים מכילים יותר רבדים (חיי משפחה, קריירה, חיי חברה וכו'), כך הם מאתגרים יותר, וזה חלק מהקסם שבהם, חלק מהמבוך הסבוך הזה שהוא החיים. בכל יום אנחנו צריכים להתמודד עם החלטות נוספות, ומובן מאיליו שכולנו גם נטעה לפעמים (או נבחר בבחירה שמאוחר יותר נתחרט עליה), וזה בסדר, כי זה חלק מההתנסות ומהחיים. בזכות אותן יכולות שמשתקפות בשיתוף שלך (אומץ, יכולת התבטאות, אנושיות, רגישות) ואלו שאני עוד מנחש שיש בך - את תצליחי לנווט את דרכך ולהגיע רחוק.

אני רוצה רק להציע רעיון קטן:
אנשים רבים שסוחבים איתם מטענים כאלו ואחרים מהעבר, ניסו לכתוב את האירוע הטראומטי לעיתים קרובות (למשל, לכתוב עליו כל יום ביומן אישי). רבים מהם מעידים שבהתחלה זה הכביד עליהם, אבל עם הזמן זה עזר להם להתמודד, להרגיש יותר חופשיים, וחלקם אפילו סיפרו שהם השתחררו לחלוטין מתחושת המטען.
יכול להיות שתיאור המקרה שלך בכתב או בעל-פה, ופירוט שלו, יוכל אמנם בהתחלה להכאיב, אך לאורך זמן יוכל להקל ולעזור. אם זה כתיבה ביומן אישי, אם זה בכתיבה של שירים, ואם שיחות קבועות עם אדם קרוב שאת סומכת עליו, או בעל מקצוע שיעזור לך.
 

Sharon3579

New member
תודה

ערב טוב,
תודה רבה לך על התגובה המרגשת והמעצימה. הרגשתי את האכפתיות שלך במילים שכתבת, וזה מאוד מוערך מבחינתי.
אני בהחלט בחורה מאוד רגישה, וזו הסיבה לכך שפעמים רבות אני חווה הרבה קשיים. לפעמים אני שוכחת להסתכל על רגישות זו כמעלה. תודה לך על שהזכרת לי.
מעבר לכך, התגובה שלך גרמה לי להרגיש יותר אופטימית כלפי העתיד. מקווה שאצליח פחות לפחד ויותר לחיות בחיבור לעצמי ולרצונות שלי. אין לי ספק שעל מנת שאצליח, נדרשת הרבה עבודה של עיבוד החוויה- באמצעות כתיבה או דיבור.
תודה שוב :)
 
שלום

נקרא שאת במצב מאד רגיש, בוצע בך פשע. כמו שכתבו לך, כדאי וחשוב לפנות לפסיכולוג טוב שיעזור לך להתמודד עם הטראומה שעברת. אליו תוכלי להתרוקן נפשית ולשתף בכל הקשור אלייך. גם בעזרתו וגם בעזרת עצמך, התחילי לבנות לך חיים חדשים ולמצוא קבוצת חברים טובים וחדשים, שתוכלי לסמוך עליהם ואותם תוכלי לשתף בכנות ברגשותייך. אנשים שאוהבים תמיד מוכנים לעזור ולהקשיב. הבנתי שקשה לך לסמוך על אנשים, לכן צרי את הקשרים לאט ובהדרגה עד שתרגישי בטוחה לשתף. על עצם הטראומה המינית אני משער שאפשר להקל בכך שתשתדלי ליצור את קשרייך הארוטיים רק מתוך יחסים רגשיים מאד אוהבים וחזקים. לו התקיפה בוצעה שלא בתוך המשפחה, כמובן הייתי מציע שתפני למשטרה. אם עדיין יש בעיה ביחסי המשפחה, אציע שתפני לשירות רווחה מהעירייה שיבואו להקל על המצב.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
עת לריפוי

שרון יקרה,
אני שומעת ממך שאת נושאת משקעים לא פתורים מהעבר. אין ספק שאת אשה בעלת תעצומות נפש, שהצליחה ליצור לעצמה חיים יפים מאד. ויחד עם זאת נשמע, שאת לא שלמה. כתבת שאת עוטה מסיכה מול אחרים, ושאת מאבדת מולם את הרצונות האמיתיים שלך. יכול להיות שכתוצאה מהתקיפה שעברת, והצורך לשמור אותה בסוד בגלל שקרתה בתוך המשפחה, ההקרבה שלך את צרכייך ורצונותייך נמשכת עד היום. יכול להיות שיש בך רצון לאסוף את החלקים בתוכך שהוחנקו ולתת להם קול וחופש ביטוי. אולי את רוצה לקרוע את המסיכה מעל פנייך, מסיכה שעטית כדי לשרוד, ולגלות את העוצמה הרגשית שבתוכך, שקוראת לך להיות נאמנה לעצמך ולא רק לשרוד, אלא לחיות במלאות.
אני מצטרפת לדעתו של מי שהמליץ לך על טיפול פסיכולוגי, וגם כן מסכימה עמו שאת יכולה להיתרם מאד משום שאת מודעת ויודעת לבטא את עצמך. אולי הגעת לנקודה שבה את מרגישה יציבה מספיק, בזכות החיים שבנית לעצמך, להתמודד עם הצד הפגוע. אם את מרגישה צורך, אני מזמינה אותך לפנות לצ'ט שלנו ב- www.sahar.org.il , היכן שתוכלי לקבל תמיכה נוספת אם תרצי, וכמובן שאת מוזמנת להמשיך ולשתף בפורום בתהליך שאת עוברת. אני שולחת לך חיבוק חם ואיחולי הצלחה


שלך,

מתנדבת סה"ר.
 

Sharon3579

New member
תודה רבה

תודה רבה על התמיכה. אכן החנקתי רגשות רבים לאורך השנים ולמדתי לעשות הפרדה בין מה שקורה בפנים לבין מה שקורה בחוץ. אני עדיין עושה את זה כל הזמן לצערי... הלוואי שאוכל להוריד את המסכה הזו מפניי, אבל כעת זה מאוד מפחיד, המסכה הזו במידה מסוימת שומרת עליי.
כנראה שאין מנוס ואצטרך להתמודד עם הצד הפגיע בשלב כזה או אחר למרות הקושי...
תודה רבה לך על התגובה.
 

Ron W

New member
כותבת טריה בתפוז שנרשמה בדצמבר 2017 היישר לתמיכה נפשית

מצטער הסיפור נשמע לי בטרמינולוגיה של מטפלים ופסיכולוגים ולא של מי
שבאמת "נפלה" מעולם אחר ולא ידעה שיש אופציה לשיחה מקצועית עד אתמול..
אקשה יותר, במקרה אופייני שיש השלכות לטראומות מהעבר - אין שום תלונה?
סביר לקרוא התיחסות נסערת יותר, צלקת, רצון לחשיפה והרחקה של הגורם
שפגע בך, אפילו הצורך לעונש ופצוי כפי שרואים היום בתלונות על הטרדה
קלה בהרבה מהסיפור הנ"ל. זו אמורה להיות ההתחלה שכה חסרה בתאור.

במנותק מכל אלו הדפוס של חוסר אסרטיביות והשלמה מאמללת כלל לא
שייך לתקיפות או טראומות ושכיח אצל כולנו - אינך יוצאת מהכלל
כפי שלומדים להתמקח ולא לצאת פראייר בהרבה תחומים ע"י התנסות,
אפילו שחוזרים על טעות פעם ועוד פעם בסוף מפתחים יכולת לעמוד
על שלנו. ממש לא נכון לקשור כל חולשה לנפילה אחרת.
אגב הפוסט שלי הוא בדיוק דוגמא לצורך לעמוד על שלנו ולא להגרר
אחרי מיני פורומים שמדובבים לפרנס מטפלים מובטלים ומשועממים.
לא חובה לבלוע ולהאמין לכל סרט ששומעים כדוקומנטרי..
 
איך אתה מעז לערער על האמינות שלה?

אז מהיום נפגעות תקיפה מינית יורשו חהתבטא רק עפ"י פרוטוקול מסויים שפותח ע"י רון וו. ומכתיב להן את אופי ההתמודדות וההתבטאות - ולא, תחשדנה כבלתי אוטתנטיות?!
 

Ron W

New member
בדיוק כפי שאת מעזה לערער על ההתרשמות שלי

זאת בכלל לא תלונה על תקיפה אלא מסקנה מעובדת ומלוטשת
כמו המינוח "דפוס הצטרפות" למי שלא מבינה מה קורה איתה ?
מי דחף אותה לקשר את הכל לתקיפה מינית שכלל לא ניכרת בתאור?
לא מדובר בפתחון הפה היחיד עלי אדמות
ורק פתי יאמין שהבחורה לא מכירה היכן
מתלוננים על תקיפה מינית, מעבר לפורום שכוח אל בתפוז
זו המציאות של הוירטואליה מצד אחד מותר להחשף ולהתפלסף בחופשיות
מצד שני צריך לצפות לפקפוק לגיטימי.
 
תראה רון, אתה מוחה על תופעה גלובלית ע"י תקיפת אנשים בודדים

שיצא להם ללא מישים להיות חלק ממנה. זה גם לא חכם וגם לא הוגן. העולם מדבר פרויידיאנית כשפת אם כבר עשורים רבים. כמו שאתה מזהה סדרת כתמי אור וצבע מסויימת כ"כיסא" ואחרת כ"תמונה" ואחרת כ"פסטה בולונז" כי כשהיית תינוק ופעוט לימדו אותך להשתמש במילים כדי להגדיר באמצעותן את התנסויותיך בעולם החושי, ועכשיו כשאתה משתמש במילים האלה אתה לא רואה אותן - הן שקופות לך, הן הכלי דרכן אתה רואה ומסביר את כל השאר; בדיוק כך כשגולשת זו או אחרת משתמשת בביטויים שמקורם בעולם הטיפולי - בהחלט ייתכן שהם טבעיים ו"שקופים" עבורה כי אלה הם הכלים המושגיים שהיא משתמשת בהם כדי להסביר את עצמה לעצמה. " הנה לפניי צלחת פסטה עם רוטב בולונז", "הנה לפניי דפוס הצטרפות ותגובה פוסט טראומטית". וכשאתה גוער בה על עצם השימוש בשפה הזאת ובדפוסי ארגון החוויה והתפיסה האלה - היא כנראה לא מבינה בכלל מה נפלת עליה, כמו כותבים אחרים כאן בפורום שלא הבינו למה פתאום אתה תוקף אותם ומכריז שאינם אותנטיים.
אנחנו כן אותנטיים כשאנחנו מדברים "פסיכולוגית", ואת המלחמה שלך התחלת מאה שנים מאוחר מדי... אם כל תפיסות הבסיס והמינוחים שבאים מעולם הפסיכואנליזה אכן "נכונים" - אפשר להתווכח. אבל התפיסות האלה *כבר* השתלטו! ונגד זה שתרבות שלמה הפנימה אותם ומשתמשת בהם בצורה הכי טבעית ואותנטית שיש - נגד זה כבר אין מה לעשות...
 

Ron W

New member
העולם מדבר גם על אלהים וחייזרים עשורים רבים

אני נוטה יתר להתפשר למינוחים על כח עליון או חייזרים כי העדויות
להם התקבלו מיבשות שונות ותרבויות שונות והפכו לחלק מהשפה..
אם האדם המציא אלהים ללא חקוי באזורים שונים משמע הוא משתלב
בצרכים שלו. הפסיכולוגיה היא דת שכופה את עצמה מעבר למדע התנהגות
וכאן ההבדל או הגבול שעליו פוסחים. מותר לנסות להסביר תופעות לפרסם
תזות שונות אבל לא לכפות על איש לקבל אותם כתורות חיים שולטות.
בטח שיש מה לעשות.. הרי לא ניתן לכפות את דת הפסיכולוגיה כמו כל
דת אלהית או חייזרית כי היא באה מבחוץ ולא מתוך האגו של האדם הריבוני.
הפסיכולוגיה מצטיירת כתחליף לחשיבה חברתית כפוסק ומייצר קוד מוסרי:
במקום לכבד הורים שיש בדתות הפסיכולוגיה שופטת אותם וזו רק דוגמא
על קצה המזלג - כשהחמור מכל פסילה של קשר בינאישי לצורך שחרור וחיזוק
רגשי. כפי שדת מצווה עליך להתפלל, דת הפסיכולוג מצווה עליך טיפול כלשהוא
את מתבקשת להיות תחת חסות טיפולית ולא תחת הריבוניות העצמית = דת.
 

Ron W

New member
איפה לא? אותו לחץ סביבתי / נדוי אותן מנטרות בול

 

Ron W

New member
נו באמת.. הפוך! הרי לאמריקקים לכל מיוחס יש שרינק מחמד

 
האם חשבת על האפשרות שזאת כותבת ותיקה שפתחה עוד יוזר?

בשביל לכתוב בפורום הזה (מפני שאינה מעוניינת שיקשרו אותה עם היוזר השני).
זה לא בלתי סביר בהתחשב בעובדה שבפורום הזה לא ניתן לכתוב כאורחים.
 

Ron W

New member
הלוגיקה שלך מבריקה למה ציפתה כאן אם לא להפניה לטיפול?

בהנחה שהיא מכירה את הפורום
אפשר עוד להבין שהיתה מציינת שניסתה
לשוחח על כך ונפגעה או נעזרה.. אבל מכל האופציות בעולם
היחידה שהיתה זמינה לה היא הפורום הזה
וההנחה המתבקשת שהיא כותבת כאן בכנוי נוסף?
 
למעלה