איך מתמודדים עם אובדן?

חסוי9992

New member
איך מתמודדים עם אובדן?

אני לא מסוגל להתמודד עם אובדן. מדובר על הכלבה שלי, היא נפטרה לפני 3 שנים. מגיל 6 היא איתי. 17 שנה בערך עדיין לא מצליח לשכוח אותה. כל יום אני נזכר בה וכל שבוע אני בוכה. הרגע ראיתי סרט בשם מארלי ואני, בסוף התפרקתי.. בכיתי כמו תינוק. אני כותב כרגע מבחוץ. אני יצאתי מהבית ואני ברחוב ואני לא מצליח להירגע. אני לא מפסיק לבכות..

קשה לי בלעדיה. אוף אני רוצה אותה בחזרה. אלוהים תקח אותי כבר מהעולם הזה תן לי להיות איתה.
 
שלום

המוות עצוב מאד, אבל הוא חלק טבעי מהחיים ואסור לאבד את שמחת חיינו שלנו בגללו. מותר לבטא רגש בבכי, אבל צריך גם לדעת לחייך ולצחוק לפעמים. נקווה שלכלבה היו חיים טובים, ואולי תוכל לזכור טובה כמה חלקים יפים מהקשר שלכם כדי להתנחם.
&nbsp
&nbsp
 

אופירA

New member
מנהל
זה קשה מאוד מאוד.

לצערי, הפיתרון - עם כל כמה שלא נעים לשמוע - הוא בהחלט להביא כלב חדש. האהבה החדשה תקל עליך את צער הפרידה ותעזור לך לשכוח קצת.
 
כלב חדש לא יחליף את חיי הקודם

מעבר לצער על אובדן הקשר עם הכלב, יש צער על האובדן מצד הכלב את חייו. כשאוהבים אדם או חיה, רוצים בטובתה ובשלומה. אי אפשר להחליף חיי יצור בחיי יצור אחר. לכן לא נעים לשמוע. כמו שכתבתי לו, אי אפשר למנוע את המוות ולכן לזכור את הרגעים הטובים, לקוות שהיו לכלב חיים טובים ולהמשיך הלאה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להמשיך לזכור ולאהוב...ולהמשיך הלאה

יקירי, אתה מתאר מצב של אובדן כואב, אובדן של חברה טובה וקרובה, שבמקרה היתה הולכת על ארבע. ברור שזה כלל לא מפחית מעוצמת הרגשות שלך כלפיה, געגועים שלא דוהים אף על פי שעבר כבר זמן. ואולי דווקא כיון שלא היתה בנאדם לא היתה לך ההזדמנות והאפשרות להתאבל עליה כראוי. הרי מנהג ה"שבעה" מטרתו בדיוק לאפשר לאדם שנמצא באבל להביע את אבלו, לחשוב ולדבר על יקירו שהלך לעולמו, לשתף.. ועל ידי כך להפנים ולהשלים עם המציאות..ולהמשיך הלאה. אני באמת לא מכירה אותך אבל אולי כיון שלא עברת תהליך של "שבעה", כי "זאת רק כלבה", יתכן שכל רגשות הגעגועים והאהבה לכלבה האהובה נכלאו בפנים וממשיכים לבעור ולהכאיב. אם תרצה לשתף אותנו בכאבך, לאוורר את הרגשות ולהקל על הלב אתה מוזמן לדבר איתנו בצ'ט הפרטי והאנונימי כאן באתר, כל יום בין תשע בערב לחצות. אל תישאר עם הכאב לבד, בוא לספר לנו על הכלבה המדהימה שלך שכל כך אהבת. שלך, בחיבוק גדול, מתנדבת סה"ר.
 
מצטרפת לעצה של אופירה

נכון שכלב חדש לא יהיה הכלבה ההיא שאת אבדנה אתה כואב כל כך. אבל הוא ינחם אותך. ויהיה לך את מי לאהוב...
 
למעלה