התנהגות לא יפה של אנשים

התנהגות לא יפה של אנשים

אני ממש לא מבין את התנהגות האנשים בכפר שלי., עכשיו ישבתי בלובי ליד ידידה שכל הזמן אומרת לי שהיא אוהבת אותי מאד ומחבקת אותי, ואחר כך עוזבת אותי בטענות כמו שאני נטפל אליה וחוקר אותה וכל מיני דברים כאלה. ניסיתי לפתח אתה שיחה ואמרה לי שיש לה חבר ושאעזוב אותה. אני בכלל לא מנסה להיות חבר שלה אלא לשמור אתה על ידידות. הכרתי את מצבי הרוח שלה והפסקתי לפנות אליה באותו זמן. אחר כך פניתי למישהי שביקרה בכפר פעם ובאה לבקר שוב, והחבר החדש שלה אמר לי: עזוב אותה כי היא מרגישה רע. הלכתי ואחר כך ראיתי שהיא כן מדברת עם אנשים אחרים אז שאלתי אותה אם היא רוצה לדבר והחבר אמר לי: עזוב אותה, אמרתי לך! עניתי שהיא מדברת עם אנשים ואני רוצה לדבר אתה, אז הותעצבן עליי וכשאמרתי שזו התנהגות מגעילה רדף אחריי והמדריכה עצרה בעדו. גם מתנהגים באלימות כלפיי בכפר ומאיימים באלימות. הייתי מבקש לא לצעוק בלובי אז מישהי טובה אבל רגזנית צרחה עליי שאני סותם לאנשים את הפיות, עניתי בעדינות שאני רק מבקש לא לצעוק ובסוף התעצבנתי אז מישהו רדף אחריי להכות אותי. למה מתנהגים אליי ככה? ניסיתי עדינות, איך אפשר לא להיות כוחני?
 
אם אתה מרגיש שספציפית אליך מתנהגים לא יפה

כנראה שאתה מעורר אנטגוניזם בצורה זו או אחרת.
אין סיבה שיטפלו דווקא אליך.
ייתכן שההתנהגות שלך מתפרשת באופן שונה ממה שאתה חושב.

בתור התחלה, נסה לצמצם מגע , וזכור שאף אחד לא חייב לך שום דבר. לא להיות חבר שלך, לא להיות ידיד שלך, ולא לדבר איתך.
 
אני בכלל לא חושב שחייבים לי

אני נחמד לכולם ומשקיע בהם ובקשרים אתם, ואני לא יודע למה הם לא נחמדים אליי.
&nbsp
 

MindfullEye

New member
אז אתה כן חושב שחייבים לך.

מהדברים שלך משתמע שאם אתה נחמד אז חייבים להיות נחמדים אלייך.
&nbsp
וואלה לא.
&nbsp
חלק מהאנשים עבר עליהם יום רע, חלק הם חרא של אנשים בכללי, חלק לא אוהבים את הפרצוף שלך או את החולצה שלך.
ככה זה.
 
Mindfuleye השיב יפה

וארחיב מעט.
אל תצפה להכרת תודה על מעשיך או גישתך.
אל תנסה לחפש צדק.

כבד את העובדה שיש אנשים שאינם מעוניינים בקשר איתך, וזה לאו דווקא תלוי באופן בה אתה פונה אליהם, לכן אין טעם שתנסה שוב ושוב בדרכים אחרות (זה יגרום לך להראות מטרידן או סתם נודניק).
 
אני לא חושב שחייבים

אלא לא יפה שמשחקים ברגשותיי, אותו אדם פעם רוצה קשר ופעם מנתק קשר. זה מעליב. גם לא לעניין שהיא אומרת לפעמים שאני מציק לה ושיש לה חבר, אני לא מנסה להיות חבר שלה אלא לשמור אתה על ידידות ואתה יכול להבין שאני לא עושה לה כל רע ולאף אחד, והיא צועקת עליי ומאשימה אותי בדרך שלא מתנהגים לחבר או לידיד ותיק.
&nbsp
 
בתור התחלה חסוך ממני את "אתה יכול להבין"

עלי זה לא עובד... (ואני בספק אם זה עובד על מישהו).
לדעתי אתה מפרש באופן לא נכון סיטואציות חברתיות ותגובות של אנשים. וזה בין היתר גורם לאי הבנה ולכך שאתה מופתע כל פעם מחדש. ייתכן גם שאתה תופס קשרים מסוימים כקרובים הרבה יותר ממה שהם באמת (או יותר ממה שהצד השני חושב).
בדוגמה שאמרת - זכותה המלאה של מישהי (בין אם יש לה חבר ובין אם לא) לנתק איתך קשר ולא להיות איתך גם בקשרי ידידות. זה שכוונותיך טהורות זה פשוט לא רלוונטי. אם אנשים מסוימים לא רוצים אותך בקרבתם עליך לכבד את זה. גם אם אתה סופר נחמד ורוצה רק להעניק טוב לכל האנושות.
 
זה נכון מבחינה הגיונית

ייתכן שאני מפרש לא נכון לפעמים מצבים חברתיים, ואין ספק שאף אחד לא חייב להיות בקשר אבל יש אנשים ובמיוחד בחורות שלפעמים יוצרים קשר ואף לזמן ממושך ולפעמים מנתקים בגסות וזה מרגיז ולא יפה. החונך שלי אמר לי שאבין שלאותה בחורה יש מצבי רוח משתנים בגלל הבעיה שלה ולכן היא לפעמים מתעצבנת ומנתקת קשר, ושבזמן שלמישהו לא מתאים לדבר אעזוב אותו לאותו זמן בלי לנסות לפרש ובפעם אחרת נחזור לדבר ולהיות בקשר.
 
אתה אמור להאמין לי כי אני מספר לך את זה

כשאומרים "אתה יכול להאמין לי" אי אפשר לדעת אם זה כדי להסתיר שקר או להדגיש אמת.
 
ממש לא מזיז אם זה כדי להסתיר שקר או להדגיש אמת

זה פשוט לא היה רלוונטי כאן.
 
זאת צורת דיבור

שמאפשרת להעביר אותו מסר בין אם הוא שקרי או אמתי, ובכל זאת לדייק. זה ימנע אי הבנות ששקר יכול ליצור.
&nbsp
&nbsp
 
זה כן מונע

כי אם השומע שחשבנו לאויב הוא למעשה לטובתנו, יוכל לענות שלא כדאי שיאמין כי הוא לטובתנו ולא לרעתנו; וצד שלישי שישמע את האמירה וירצה לשתף אתנו פעולה נגד הנמען, יחשוב: הוא יכול להאמין, אבל אני לא מאמין. מבחינה הגיונית, אף פעם לא צריך לשקר.
&nbsp
&nbsp
 
בגדול אני מסכים עם המדריך שלך

לגבי החלק האחרון אני מסתייג- אני חושב שבמקרה כזה אם אותו אדם ירצה בקשר איתך, הוא יזום אותו. אין סיבה ליזום קשר עם מישהו שמתייחס אליך לא יפה (גם אם זה בגלל מצבי רוח משתנים).
 
העניין שאני אוהב אותה כאדם

והיא אוהבת אותי, והרבה זמן היינו ידידים. חשוב להיות בקשר עם אדם שאוהבים, ואני מבין שיש לה מצבי רוח משתנים שמפריעים לקשר אבל אני מקווה שנצליח בכל זאת להישאר בקשר טוב וחבל שיתנתק.
&nbsp
 
על זה אני בדיוק מדבר

שייתכן שהיא לא אוהבת אותך כמו שאתה חושב (או שפעם אהבה וכעת הפסיקה).
חשוב להיות בקשר עם אדם שאוהבים בתנאי שזה הדדי. אם היא באמת אוהבת אותך כמו שאתה חושב היא כבר תדע איך ליצור איתך את הקשר. תסתכל את זה בתור סוג של מבחן.
 
פילוסוף, אין מה לעשות, ככה זה.

אילו התנהגות של אנשים היתה מונחית-הגיון וניתנת לחיזוי בקלות, היה לך הרבה יותר רל לחיות בעולם. אבל היא לא. לאנשים יש מצבי רוח, כן-בא-להם-לא-בא-להם,הרגישויות שונות. לפעמים אותם אנשים יגיבו אליך באופן שונה למרות שאתה מצדך באת אליהם עם אותה התנהגות. ואם ככה לגבי אנשים באופן כללי, האנשים בכפר שלך על אחת כמה וכמה. כל אחד בהתאם לבעייתו. ואין טעם לחפש עקביות, או הגיון אחיד, או צדק. אלא אם אפשר, עד כמה שאפשר, לנסות ללמוד איך לא להגיע עם אנדים למצבים שהם יהיו אלימים או מאוד לא נעימים כלפיך. פשוט ללמוד איך לא להחריף מצבי קונפליקט כשאתה רואה שהם מתחילים להתהוות - *גם אם זה לא הגיע לך ולא באשמתך בכלל שהם התהוו!*
 

אופירA

New member
מנהל
אף אחד לא אוהב שנותנים לו ציונים שליליים...

אל תגיד לאנשים שההתנהגות שלהם מגעילה, ואל תשאל אותם למה הם מתנהגים ככה ולמה ככה.
אף אחד לא רוצה שיגידו לו איך להתנהג, למרות שהוא לא מתנהג יפה.
הוא לא רוצה את חברתך, וזה לא עסק שלך, ולא תפקידך לחנך אותו. אם תעיר לו על התנהגותו, הוא עלול לתקוף אותך ולהתנהג עוד יותר לא יפה.

צודק המדריך שאמר לך לא לפרש את ההתנהגות של האחר. אמרו לך לעזוב אותה, אז תעזוב אותה, ואל תנסה להבין למה היא מדברת עם אחרים.
איתך היא לא רוצה כרגע לדבר, ולא משנה מה הסיבה. אתה צריך לכבד את זה.
אם אתה לא מכבד את זה, זו התנהגות לא יפה מצידך כלפיהם שמפריעה להם.
אמרו לך לא לדבר איתך, אבל אתה מתווכח ומתעקש, ולא משנה למה. אז מתנהגים אליך לא יפה ופוגעים בך, כדי שתתרחק.

גם כשאתה מבקש לא לצעוק, אתה מבקש לשנות התנהגות של אנשים אחרים, והם לא אוהבים את זה. תנסה לשאת התנהגות של אחרים בלי לבקש מהם לשנות אותה לפי מה שנוח לך.
רעש זה לא נעים, אבל גם לא נורא, ובהחלט אפשר לא להתעצבן. וזה גם לא יעזור אם תתעצבן, אז למה לך?

כמו שאתה לא מבין סיטואציות חברתיות, גם אנשים בכפר שלך לא ממש מפותחים מבחינת התנהגויות ויחסי אנוש. לכן הם מתנהגים בצורה שלא הכי נעימה לאנשים. אם הם היו נורמלים, הם לא היו גרים בכפר מיוחד.
אתה צריך להבין שלא כל דבר אתה צריך להבין, ולא כל בן אדם מתנהג לפי הראש שלך. אדם אחר רוצה דברים אחרים. יש אנשים שאוהבים רעש, אתה אוהב שקט. אז כדי לחיות ביחד בשלום צריך לוותר לזולת ולא להתעקש על מה שאתה רוצה.

אם אתה רוצה לשמור קשרים עם בני אדם, תהיה מאוד סבלני ותתן הרבה זמן למי שלא רוצה כרגע לדבר איתך, ואל תכריח אותם לדבר איתך רק בגלל שעם אנשים אחרים הם כן רוצים לדבר כרגע.
וגם תבין שלא כל מה שאתה רוצה אתה יכול להשיג! יש אנשים שתרצה איתם קשרים, אבל הם לא ירצו קשרים איתך, ומוכרחים לקבל את זה ולא לנדנד להם.
 
תשובה

אסור לצעוק במקום ציבורי כמו הלובי, כי זה מפריע לאנשים. כשיש קשר בין אנשים, ומישהו מתנתק, כדאי לנסות לברר אתו בעדינות את הסיבה כדי לפתור את זה ולשמור על קשר טוב.
&nbsp
 
למעלה