מנסה לכתוב

משה057

New member
מנסה לכתוב

שלום,
יש לי רתיעה מהלימודים.
אני ממשיך ללמוד אבל כאילו מכריחים אותי,
לא מרגיש רצון,
לא יודע אם אני רוצה להיות מורה, ואם אני רוצה את התואר הזה בכלל.
וקשה לי להשקיע ככה.
אני צריך לקבל החלטה אם לעזוב או להישאר, ואז לגייס קצת מוטיבציה, אבל אני לא מצליח.
נראה לי הייעוד שלי בחיים יותר קשור ללעזור לאנשים, לכן אולי הייתי מעדיף לחזור לעבודה סוציאלית... אבל לא יודע אם אני אצליח עכשיו לעשות את זה. לא יודע למה זה כ"כ קשה לי.
עצה?
 
שלום

חשוב לעסוק בדברים שמעניינים אותנו. חפש עניין בלימודים שלך ואהוב אותם. עבודת מורה יכולה לפתח מאד את הדעת, בעיקר אם המורה טוב ויודע הרבה. מורה יכול ללמד כל מיני דברים, ותוכל ללמד כמורה מה שמעניין אותך או שאתה חושב שכדאי להעביר לאחרים.
 
אתה יכול לעבור התמחות ליעוץ חינוכי

ככה לא תצטרך שוב לעזוב את הלימודים, וגם תוכל לעבוד במשהו שיגשים את היעוד שבחרת. מה אתה אומר?
 
כבר אין התמחות כזאת לתואר ראשון?

ידוע לי שצריך תואר שני כדי לעבוד, אבל פעם זו היתה התמחות לתואר ראשון שהיהנצורך להמשיך אותה לשני
 

israel143

New member
יש תואר ראשון ביעוץ חינוכי

ניתן גם לעבוד כבר עם תואר ראשון בתחום.
נכון שלרוב עושים תואר ראשון בחינוך (ולעיתים גם בנוסף תעודת הוראה) ורק אז ממשיכים לתואר שני. לכן, יעדיפו לקלוט למשרה ציבורית בוגרי תואר שני בתחום. בפרטי יותר קל להשתלב כבר עם תואר ראשון.
 

MindfullEye

New member
מממ...

למדת בעבר גם את התחום של עבודה סוציאלית? מה גרם לך לעזוב?
&nbsp
זה נשמע שיש לך קושי בלימודים באופן כללי, ושדברים שאמורים לעניין אותך לא מצליחים לעשות את זה כשבאים ללמוד למבחן. האם אובחנת עם הפרעת קשב וריכוז?
&nbsp
העצה שלי אלייך בתור מישהו שגם התלבט בלימודים ולמד הרבה דברים ואולי החליט סופית על כיוון זה לא לחשוב יותר מדי אבסטרקטי אלא לדמיין את היום-יום השוטף והרגיל בשני המקצועות האלה. למה היית יכול להתחייב? בעבודה סוציאלית זה לרוב "שגרה" של 8-16 אבל לא לוקחים את העבודה הביתה (נפשית) ובהוראה זה שגרה של 8-15(?) ולוקחים את העבודה הביתה פיזית (לבדוק מבחנים, מערכי שיעור ועוד).
&nbsp
אם התחום של ילדים ובני נוער מעניין אותך אז אפשר לגשת אליו גם מהתחום של הוראה וגם מהתחום השני.
&nbsp
אם העבודה לא ממש מושכת אותך באף אחד מהתחומים אז אולי שווה לעבור לתואר שאין בו פרקטיקום כי חבל על הזמן שלך ושל המערכת. היום תואר ראשון במדעי החברה\רוח הוא תנאי חובה להרבה משרות שלאו דווקא קשורות לתחום הלימוד (כוח אדם\אנליסט\בקרת איכות ועוד).
&nbsp
בכל מקרה תמיד צריך לדמיין איך נראה היום יום אחרי שעושים תואר ומוצעים עבודה של גדולים. ואם הרגעים הטובים והסיפוק מהם - מצליחים להאפיל על השגרה והשעמום של הבט"ש - כנראה שמצאת לך כיוון לקריירה.
&nbsp
בלי קשר, אבל היום בשוק יש דרישה רבה למקצועות שפעם נחשבו "נחותים" כמו אינסטלטור, רתח, מנופאי. יש בזה שכר טוב וכל עבודה מכבדת את בעליה. יש שם גם מרכיב פיזי למקרה שלשבת כל היום במשרד קשה לך.
 
למעלה