התייעצות עם חברי הפורום

nike001

New member
התייעצות עם חברי הפורום

הפגישה שלי עם המטפלת היא בטלפון כי קשה לי להגיע לפגישות. המטפלת אמרה שלא יעזור שהיא תגיד לי שאני נראה מעולה (כי היא אמרה וזה לא עוזר) ושהחשיבה שלי מאוד שלילית ואני צריך לעבוד בזה בעצמי (היא גם ביקשה שאקנה ספר ענק באורך הגלות עם תרגילים כדי ליישם בבית) הקאצ' הכי חשוב בסיפור שהיא לא יודעת את שם המשפחה שלי ובמשך החודשים שאני מטופל אצלה זה לא הפריע לה עד התקופה האחרונה שהיא ביקשה את שם המשפחה שלי (למרות שזה טיפול פרטי) וביקשה שאחזור לטיפול אצל פסיכאטר כי לדעתה יש לי פארנויה למשל בזה שאני חושב שהשתניתי במראה (היא לא חושבת שהשתניתי) יום אחד כתבתי לה שקמתי עם פנים מבוגרות ובפגישה שהייתה אצלה בקליניקה היא לא ראתה שינוי ושולחת אותי לפסיכאטר חח. היא אמרה שהתנאי להמשך הטיפול הוא לתת לה את שם המשפחה שלי וללכת לטיפול פסיכאטרי ושגם אחתום על טופס ויתור סודיות כי היא רוצה לדבר עם הרופא. העניין שהיא רוצה את שם המשפחה מהסיבה שהיא מדווחת לרשויות מס או לא יודע למי על הטיפול והיא צריכה שם מלא שלי. היא שלחה לי את הטופס שכתוב בכותרת 'תקבולים ותשלומים' ובתוכן נכתב 'שם החולה'. 'סוג הביקור', 'מספר\חש קבלה', 'ניכוי במקור', 'תשלומים (הוצאות)' וכו..' ועוד.. קצת מעליב שאני נחשב לשם החולה בהתחשב בעובדה שהיא בסך הכל פסיכולוגית קלינית שעוסקת בפסיכוטרפיה ולא רופאה פסיכאטרית או טיפול במיון בבית חולים. עוד יותר מעליב העובדה שהיא חושבת שאני צריך ללכת לפסיכאטר. גם אם אני צריך, ואני מתכוון ללכת, זה עדיין מעליב.

השאלה אם בגלל שזה טיפול פרטי אני חייב לתת לה את שם המשפחה שלי?
כמו גם, היא טוענת שטיפול משולב של פסיכאטר ושלה בה שניהם ידברו עליי זה יעזור. אני לא יודע אם אני רוצה, לא נעים לי שכותבים בתיק רפואי דברים אישיים עליי - ולרוב זה לא דברים מחמיאים ואלו בעיות שמהם אני סובל. הפסיכאטר הוא לא פרטי ושם בטח כותבים דברים אישיים בתיק הרפואי של ממסד בריאות הנפש במדינה הקטנה הזאת.

היא טוענת שהשם המשפחה הוא רק למקום שהיא מדווחת בו את שמות המטופלים אבל לא נותנת את התוכן האישי שלי. עוד היא אומרת שאם אני רוצה להמשיך את הטיפול אצלה התנאי הוא לתת שם משפחה וללכת לטיפול פסיכאטרי. כל זה קורה אחרי כמה חודשים שאני מטופל אצלה והיא לא ביקשה. היא חושבת שחל החמרה במצבי בעקבות מיילים ששלחתי לה שבעיניה מדאיגים ושליליים יותר. בפגישה האחרונה שהייתה לנו היא ביקשה מספר של מישהו מהמשפחה (אמא\אבא\אחות) כדי להתקשר במקרה חירום שבו אני מתכוון להתאבד. הסברתי לה שמה שכתבתי לה במייל זה היה מתוך מצוקה ואני כמובן לא מתכוון ואני בוחר בחיים. היא אמרה שאם אחליט לעשות משהו היא לא יודעת פרטים עליי, לא שם משפחה ולא כלום.

הדבר היותר מעצבן בשיחת טלפון שהייתה לנו שהיא פתאום התהפכה עליי והגישה שלה נהייתה ביצ'ית אליי. שאלתי אותה למה היא אנטי אליי והיא אמרה למשל על זה שכתבתי לה במייל שאני רוצה להיות שרמוטה ושתעזור לי להגשים את זה. לא הבנתי מה הבעיה, אז היא דיברה על רצון לזוגיות ואהבה שזה ריאלי. אמרתי לה שכל החברות שלי שרמוטות וספרתי לה על כל אחת כמה היא שרמוטה. ספרתי לה גם שהיו לי 2 מערכות יחסים שלא הצליחו ומאז אני כבר לא מחפש אהבה. ידידה שלי אמרה לי על זה שזכותי לא לחפש זוגיות והוסיפה שהיא חושבת שפסיכולוגית זה לא כלי עזר רק כלי הקשבה ומזמן הבינה שאין לה מה לחפש אצל הפסיכולוגיות האלו וחברים עוזרים יותר מפסיכולוגים. אני לא יודע, הגישה שלה נהייתה אנטי, הפרטים האישיים שהיא מבקשת ממני גורמים לי לחשד לפרטיות שלי שחלילה לא ידלוף דברים אישיים בכל מיני מקומות. מה אתם חושבים?

חשוב לי בנוסף לומר שלא הרגשתי שיפור בחיי בכמה חודשים שאני מטופל אצלה, אבל כן הרגיע אותי שאני נמצא במסגרת טיפולית ולכן מצבי הנפשי היה לעיתים קשה אבל לא קשה מידי כי אני נמצא במסגרת. היו גם תקופות רגועות יותר. לטיפול אצלה הגעתי אחרי שהמטפלת הקודמת הייתה אובדת עיצות איתי, הרגישה שאני תיק גדול עליה והיא רק מטפלת בתחילת דרכה והמליצה לי ללכת לנוכחית שנחשבת למקצועית. עכשיו זאת רוצה שאלך לפסיכאטר, אולי בגלל שקשה לה לטפל בי לבד? היא טוענת שבן אדם שלא רואה טוב ומתאמץ לראות טוב זה לא יעזור לו חוץ ממשקפיים ואותו דבר לגביי חושב שאני צריך טיפול פסיכאטרי כי התרופות שאני לוקח זה משהו שלוקח אותו המון שנים יותר מעשור וחושבת שצריך להוריד או לעלות מינון או להחליף תרופה. אמרתי לה שאני חושש מתופעות לוואי שיוכלו לקרות בעבודה וזה פאדיחה והיא אמרה שלרוב התופעות לוואי האלו הם פנימיות ולא רואים אותם. אני כן מתכוון ללכת לרופא פסיכאטר... מה אתם חושבים על כל הסיפור הזה?
 

MindfullEye

New member
היי

אני אתייחס לדברים שאני מכיר לפי הסדר -
&nbsp
בקבלות רשום חולה אבל באותה מידה היה יכול להיות רשום מטופל או (באמריקה) היו כותבים "קליינט" - כי שם המערכת הרפואית והנפשית, כמו גם השיקום, רואה באנשים כצרכנים - כאלה שמקבלים שירות. לא הייתי מיחס לזה חשיבות. אישית אני קיבלתי קבלות שלא כללו את השם משפחה שלי, אז לא יודע אם זה קשור בנוהל כלשהו או מה.
נראה לי שהסיבה שלה לבקשה היא כדי שאפשר יהיה לאחר מתן האישור שלך לדבר על המצב עם פסיכיאטר. אני מבין את האי-נעימות, הבושה והמחשבות. אבל באופן אובייקטיבי אין לך מה להתבייש. אתה מקבל עזרה. אף אחד מהאנשים שמעורבים בזה (שזה יהיה רק הפסיכולוגית שלך והפסיכיאטר שתבחר) יהיה להם גישה או רצון או מוטיבציה לקרוא את הדברים (שגם הם יהיו ברמת הפירוט המינימלית ביותר והרלוונטית ביותר. שום דבר לא אמור להחשף על תוכן שכתבת במיילים - כמו הדברים שהזכרת). כמו כן בעבר נדמה לי שאמרת שיש לך סל שיקום ומכאן כנראה שיש לך קצבה. מכאן שלביטוח לאומי יש כבר "מידע" לגבייך, אבל שוב - זה מידע ששוכב באיזה קובץ במחשב שאף אחד מעתה ועד עולם לא ינסה לחפש או לגנוב או לקרוא. פסיכיאטר שיצטרך לכתוב מידע מהסוג הזה במחשב של בית החולים או במרפאה, אולי ירצה לעיין בו בעתיד אבל לא יותר.
&nbsp
פסיכיאטרים, במיוחד במחלקות מיון, כותבים מכתבי שיחרור\סיכום מחלה ועוד מסמכים על ימין ועל שמאל, על מקרים חמורים ו"פיקנטיים" יותר ופחות. זה לא מזיז להם לא לשם ולא לשם.
&nbsp
לגבי פסיכולוג יש כל מיני סוגים של טיפול ונשמע שאתה בטיפול ה"נכון". יש פסיכולוגים שהתפקיד שלהם הוא בעיקר להקשיב. זה עוזר לאנשים מסויימים עם בעיות מסויימות. אצלך אתה צריך להשקיע מאמץ כדי לשנות דפוסי מחשבה, וזה דבר שעושים עם תרגילים כמו התרגיל של לכתוב 5 דברים טובים שקרו כל יום. זה לא רק אצלך אצל רוב האנשים זה ככה. המוח הוא כמו שריר (למרות שהוא לא שריר, הוא בעיקר שומן)...
&nbsp
תרופות יכולות לעזור מאוד בתהליך הזה. הן יכולות פשוט "לסנן" מחשבות מסויימות ככה שהן לא יעלו. בין אם המחשבות האלה עולות מחרדה או כמו שהפסיכולוגית שלך חושבת מסיבות של "דלוזיות" (מחשבות שווא) זה עובד. זה הרבה ניסוי וטעייה אבל זה שווה. התופעות לוואי לא קורות תמיד, לא לכולם, ובעוצמות שונות. זה באמת ניסוי וטעייה בעיקר.
&nbsp
אה ולגבי הקשר עם אמא\אבא\אחות - כל איש מקצוע בתחום הרפואה מחוייב בדיווח כשיש סכנה של פגיעה עצמית אובדנית. החיוב הזה עולה בחשיבות שלו על המחוייבות שלהם כלפייך - לגבי סודיות. אתה יכול לבחור את אחותך כאיש קשר כזה וזה יקל על המטפלת ואולי עלייך - כי אם לא תבחר ויהיה לה חשד מקצועי מבוסס שאתה בסכנה מיידית לפגוע בעצמך, הברירה היחידה שתהיה לה זה להתקשר למשטרה ולהם יש כלים לאתר את הכתובת שלך ולבוא לביתך כדי לבדוק מה מצבך. לפעמים זה נגמר בזה שהם רואים שהכל בסדר ואתה לא בסכנה לעצמך או לאחרים והולכים, ולפעמים זה נגמר בנסיעה בניידת לבית חולים הפסיכיאטרי הקרוב לביתך.
&nbsp
רציתי לשאול אם בעבר נטלת תרופות ואילו? והאם חל שיפור?
 

nike001

New member
תודה על ההתייחסות המושקעת

אני אמסור לה את שם המשפחה ואקבע תור לטיפול שהיא מבקשת. לגבי שאלתך כן אני נוטל תרופות וחל אצלי שיפור. לקח לי זמן למצוא משהו שמתאים ובדרך היו תרופות שלא הועילו ועשו נזקים. הדרך למציאת תרופה מתאימה הייתה נוראית והתחושה הייתה של סבל.
לגבי אילו תרופות זה במסר אישי.
 

MindfullEye

New member
אשמח לדבר במסרים, בהצלחה


 
למעלה