קונפליקט; בין חברות למצפון

קונפליקט; בין חברות למצפון

יש איזו משהי שאני מכירה כבר 8 שנים (כמעט 9) היא במקרה גם שכנה שלי בבניין והקשר בנינו טוב. אני נהנית להיות אתה ולצאת אתה כשמתאפשר לנו, אני מבקרת אותה בבית לעתים קרובות, כוס קפה, דיבורים, תכנית טלויזיה, היא לפעמים באה לבקר אותי, והכל בסך הכל נחמד ומעניין לנו. היא מאוד תמכה בי אחרי שאבא שלי נפטר ויש לחברות שלה משמעות לא מבוטלת מבחינתי מאחר ואין לי כמעט חברות ואני זוכרת לה במיוחד את מה שהיא עשתה בשבילי בשבעה וגם אחרי.
העניין הוא - "המשבר" - שבתקופה האחרונה היא סיפרה לי שהתחילה לצאת עם גבר נשוי שהכירה במקום העבודה. הוא חיזר אחריה משך זמן מסוים עד שהם הפכו לרומן. זה משהו שהיא לא מתביישת בו בכלל, האמת. אין בה שמץ של בושה או השפלה, היא אפילו נהנית לדבר על זה. היא בעננים.
הוא מגיע לדירה שלה כמעט מדי לילה והם פתחו איזה עסק קטן לנעליים. היא גם ספרה שיש לו 2 ילדים קטנים ושאשתו מסרבת לתת לו גט בכל תוקף ושהוא היה מוכן לעזוב את המשפחה שלו בשבילה וגם בגלל שאשתו "משוגעת והוא לא מסוגל לחיות אתה". הבנתי ממנה שהייתה לה גם התקלות עם אשתו (הגיעה אליה לדירה מן הסתם להתפוצץ עליה, מסכנה) לאחר מכן היא הלכה להגיש תלונה במשטרה.
מאז שהיא ספרה על הרומן, קשה לי יותר ויותר להיות אתה, לדבר אתה. אני מרגישה "מלוכלכת" מלהיות בחברה שלה בכלל. הבחורה מפרקת משפחה עם ילדים קטנים וכל מה שהיא מסוגלת לראות זה את עצמה וכמה טוב לה למרות החיים שהיא הורסת. קיבינימט, יש פה ילדים, גברת.
היא לא מי שהכרתי. הבחורה הצנועה עם הקודים המוסריים. זאת עם הרחמים בלב. איפה הבחורה המקסימה ההיא שתמכה בי כשאבא שלי נפטר? שחזקה ועודדה ותמיד היה אפשר לשבת ולדבר אתה על הכל? היא נעלמת לי. זו לא אותה אחת. אני בקושי מסוגלת לדבר אתה. היא פתאום הפכה ל"קלת משקל" מבחינת כל דבר.
 
את לא חייבת להיות חברה שלה אם את לא רוצה

במאמר מוסגר: לדעתי השיפוט שלך לגביה לא במקום בכלל. זה הרי שלא שהיא שנתה את התנהגותה כלפייך. היא בדיוק אותה בחורה מקסימה שתמכה בך. וזו גם לא היא שמפרקת משפחה- בעצמך כתבת שהוא זה שחזר אחריה. כך שאם יש מישהו שלא מוסרי כאן - זה הגבר שבוגד ולא היא. מה שהשתנה זו לא היא , אלא הפרספקטיבה שלך עליה.

אבל כל מה שאמרתי לא משנה את העניין. זכותך המלאה לנתק קשר עם מישהו בלי סיבות ותירוצים. באותה מידה שיש אנשים טבעונים שמנתקים קשר עם מי שאוכל בשר (גם אם מדובר בחברים קרובים או אפילו בני משפחה).
 
הגבר הוא שבוגד, נכון

אבל היא חלק בלתי נפרד מהעניין - צריך שניים לטנגו.
אני לא יודעת מתי הוא סיפר לה בדיוק שהוא נשוי עם ילדים, אבל ברגע שהיא גילתה, היא הייתה צריכה לסיים את הקשר הרומנטי באופן מיידי. אלה גדרי המצפון שלי. יש ילדים בתמונה הכללית. יש מספיק גברים במדינה הזאת, גברים טובים עם ראש על הכתפיים (לא כאלה שמוכנים לזרוק משפחה בשביל בחורה) ובאמת באמת לאחת כמוה לא צריכה להיות שום בעיה למצוא אחד אחר, פנוי. מתאים. "התאהבה"? נו באמת. איך שזה נראה לי מהצד, וממנה, מה שמחייה את כל ההתלהבות הזו שלה זו אולי דווקא העובדה שהוא נשוי...
כמו שבהתחלה מתאהבים בגבר אחד, אפשר להתאהב בגבר אחר. כן.
זה crush שיכול לעבור בקלות אם יודעים לעצור בזמן המתאים כשמגלים דברים שפחות מתאימים לנו, למשל שהוא נשוי או אלים או עבריין או עם חובות מעל הראש וכו'. אין כאן משהו גורלי שנכתב מראש, גם אם היא נראית הכי מאושרת בעולם. שטויות.
אפשר לבחור מי מעניין אותנו, למי אנחנו רוצים להתקרב ולתת הזדמנות, עם מי מוכנים לצאת ולפתח קשר רומנטי - אחרי ברורים שטחיים.
מה שגבר בונה עם אשתו והילדים במסגרת נישואים הוא הרבה יותר יקר, חזק וחשוב ומשמעותי מרומן מהצד, מלבב ככל שיהיה.
זה מה שהיא צריכה להיות? רומן מהצד? צל? אני הראשונה שאומרת שמגיע לה יותר מזה.
 
את משליכה מעצמך עליה

את מנסה לחשוב איך את היית מתנהגת באותה סיטואציה (מה שגם שאת לא יכולה להיות בטוחה) ומשליכה על מה שהיא צריכה לעשות לדעתך. אבל אלה החיים שלה. כנראה שהיא מוצאת בו משהו ואוהבת אותו. ואם אישתו כבר יודעת (כמו שזה נראה מהסיפור) - אז החלק שלה בעניין הוא לא כמו שאת מתארת.
חוץ מזה - המשפט "אפשר להתאהב בגבר אחר" הוא קצת שיפוטי ולא במקום. זה הגבר שהיא אוהבת. האם היא צריכה לקבל אישור ממך או ממישהו אחר לגבי "התקינות" של הגבר שהיא רוצה להיות איתו?
האם את חושבת שברגע שמישהו התחתן זאת צריכה להיות חתונה קתולית עד המוות? אז מה אם יש ילדים? לפעמים לילדים עדיף גירושין ופרידה מאשר לחיות במערכת יחסי מקולקלת.
היא כנראה לא רואה את עצמה כרומן מהצד (כתבת שהם התחילו להקים עסק יחד- זה מרמז למשהו רציני יותר), ואם אישתו יודעת זה גם לא נראה כמו משהו מהצד. בהחלט יכול להיות שיש לו כוונות רציניות כלפיה. וכן, היו מקרים של גברים שהתגרשו בשביל מישהי אחרת.
חוץ מזה- גם אם מתחשק לה להיות רומן מהצד וזה עושה לה טוב- זו זכותה. אלה החיים שלה. זה שהיא לא חייה לפי איך שאת רוצה או חושבת שהיא צריכה לחיות זה לא הופך אותה לאדם פחות טוב או חברה פחות טובה. חבל שאת רואה את זה כך- אבל זו זכותך.
רוצה לנתק קשר ממנה בגלל זה? בבקשה. לדעתי זאת לא סיבה לפרק חברות אמיצה, אבל תעשי מה שבא לך.
 

אופירA

New member
מנהל
אני מאוד מבינה את ההרגשה שלך, של "מלוכלכת"

כמובן שאת לא מלוכלכת, אבל אני מכירה את ההרגשה ומבינה אותה.
את מרגישה שקשה לך להכיל אותה עם העניין הזה, זה לא מתאים לדמות שלה בעינייך, ואת מרגישה שמה שהצטייר לך בה, בעצם הלך לך לאיבוד. זה קשה ועצוב.
היה טוב להיפרד, אבל אם קשה לך לוותר עליה או שאת מפסידה הרבה בלהיפרד ממנה, נסי לדבר איתה על זה שלא טוב לך לשמוע על הרומן הזה, וזה מפריע לך.

אלו ההסכמים שאני עושה עם אנשים שיקרים לי, גם חברות, שיש בינינו חילוקי דיעות בנושאים מסוימים, בעיקר נושאים רוחניים. למשל יש לי חברה שמתלבשת לא צנוע, ואינה רוצה לשנות את זה. אני יודעת למה הלבוש הצנוע מפריע לה בגלל הרקע מבית הוריה, ומבינה את הרגשתה, אבל לא מעוניינת לשוחח איתה על דעותיה בעניין צניעות הלבוש, כי ההשקפה שלה לא נכונה בעיני, ואני לא רוצה להתווכח איתה. אז אנו מכבדות אחת את השנייה ולא נוגעות בנושא הזה. ויש לנו המון משותף רוחני אחר, שבו אנו עוסקות כל הזמן וטוב לנו יחד.
גם עם הבן שלי, שהוא חילוני, אנו לא דנים בנושאים שיש לנו בהם חילוקי דעות קבועים. אמנם עוררנו אותם פעם אחת ולא פחדנו לדבר על זה כשצריך, אבל לא מתעסקים בזה כדי לא לבלות את זמננו בעימותים. מכבדים כל אחד את הדרך של השני ומבינים כל אחד את השני.
 
מצטרף לעצה

אכן זאת נראית הדרך המתאימה ביותר. כנראה שחברה שלה מספרת מתוך התלהבות / התרגשות או רצון לשתף. אין לה מושג מה זה גורם לה להרגיש.

פשוט להבהיר לה שהיא מעדיפה לא לשוחח על זה.
 
אני משתדלת לשנות נושא

כל פעם שהיא מזכירה אותו או משהו שקשור אליו. מי יודע, אולי יום אחד היא תתעשת ותסיים את כל הקשר המיותר הזה?

אני מאמינה שאם האופציה כבר קיימת, אז ילד צריך שני הורים בבית, במיוחד פעוט, ילד קטן. דמות אם ודמות אב שיהיו שם בשבילו כל הזמן. כל פעם שהוא חוזר מהגן, מהחוג, מביה"ס, מחבר. הכוח שלו, האהבה האינסופית, המשענת, ההגנה.
בעל ואישה לא תמיד מסתדרים, זה ברור. אבל אני מאמינה שהורים צריכים להישאר ביחד בשביל הילדים, לפחות עד שיתבגרו ויהיו מסוגלים להבין מה המשמעות שאמא ואבא לא מעוניינים לחיות יותר יחד, ולמרות זאת הילד יהיה בסדר גמור. אבל זה צריך להיות בגיל שהילד מסוגל להבין, כדי שלא יפתח טראומות קשות בגיל ההתבגרות שילוו אותו כל החיים.
 
שלום

קודם כל, אסור בשום אופן להכות אף אדם וטוב שאשתו התלוננה במשטרה. אם ימשיך להכות אותה, תוכלי בעצמך להתלונן. קשר נישואין מחייב לא לבגוד גופנית ורגשית, אבל אם אמר שאין לו כל אהבה עם אשתו מוטב שיחכו שיתגרש ממנה ואז יוכלו להיות זוג. השאלה אם תהיי חברתה, תלויה במידת חיבתך ואהבתך האישית אליה. תוכלי לנסות לשכנע אותה לחכות כידידים עד שיתגרש מאשתו. בכל מקרה, אני לא מציע שתתערבי ורק אם תרגישי שהבגידה ממש חמורה ומרמה את אשתו באופן שמסכן את הנאמנות, אולי תספרי לה עליה.
&nbsp
 
מדהים לאיזה מחוזות אתה מגיע בכל פעם

-איפה כתוב שהוא מכה את אשתו? מדבריה בכלל זה נראה שאשתו באה לתקוף אותה.
- מה שייך כאן "יעוץ הנישואים" שלך לבחור. הוא בכלל לא ה issue. מה שמוטב לו או לא (להתגרש או להשאר) זה לא עניין של פותחת השרשור.
- זה נראה שאשתו גלתה על הרומן, וגם אם לא- מה פתאום אתה מציעה לה לספר את זה? איך זה בכלל ענינה?
 
תשובה

בקשר לתלונה במשטרה, אולי לא קראתי היטב והבנתי בטעות שזאת הייתה הסיבה. בכל מקרה, אם אדם תקף אדם אחר יש להתלונן עליו מיד במשטרה. לא יפה שאדם יבגוד באשתו. אם הוא בוגד יש להציע ולבקש שיפסיק גם מסיבות נאמנות רגשית וגם מסיבות מוסריות חברתיות, וכיוון שזו רמאות רגשית בשביל האישה יש ליידע אותה על זה כדי שהבעל לא יונה אותה.
&nbsp
 
אני באמת מנסה להבין את מה שאתה אומר

לא נכנס לעניין אם זה יפה לבגוד או לא - אינני מתיימר להיות משטרת המוסר. מה שבטוח זו לא עברה על החוק, ויש הרבה דברים שהם לא יפים. השאלה מתי יש לנו זכות להתערב.

עכשיו נאמר שיש לנו אישה, נקרא לה א', לאישה יש חברה נקרא לה ב'. לאותה חברה (ב') יש לצורך העניין רומן עם גבר נשוי (נקרא לו ג'). אתה בעצם מציע לאותה א' לג' (כשהוא למעשה בכלל לא מכיר אותה) ולומר לו להפסיק לבגוד באשתו, ואם הוא לא ישתכנע ללכת לאשתו ולומר לה שבעלה - ג' - בוגד בה עם ב'?
 
לא בדיוק

היא לא צריכה לגשת לבעל שלא הכירה, אלא לבקש מהחברה עצמה להפסיק לבגוד עם הבעל. אם לא יעזור, ותרגיש שנעשה מעשה בלתי מוסרי לאשתו, אני משער שחובתה המוסרית לדווח לאשתו על המעשה כדי שלא ירמה אותה נפשית.
&nbsp
&nbsp
 
התבלבלת

קודם כל זה לא מה שכתבת בהתחלה. כתבת לגשת אליו (אתה מוזמן לקרוא שוב). אבל עזוב את זה.
חברה שלה לא בוגדת באף אחד. בגידה בהגדרה זה מעילה באמון. והיא לא מועלת באמון של אשתו. מי שבוגד זה הבעל.
אם אתה חושב שחובתה לדווח לאשתו של ג' (כשאין ביניהן שום קשר למעשה) אני אנסה לנסח את זה בצורה עדינה- יש לך בעיה רצינית בהבנה ושיפוט של סיטואציות חברתיות. אני מקווה בשבילך שאתה לא פועל באופן שאתה מיעץ.
 
סלח לי, אבל זה ממש לא לעניין

יש הרבה כשלים במה שאתה כותב. איך הצלחת להביא את כל זה ממה שכתבתי?
לא אמרתי שבעלה היכה אותה. אמרתי שאשתו הגיעה לדירה של חברה שלי ופתחה איתה בוויכוח שהתדרדר לאלימות. מי שהלכה להגיש תלונה במשטרה זו חברה שלי - על אשתו.
אני לא מעורבת בכלל בכל הסיפור, זו לא "הטריטוריה" שלי, הדילמה היא אחרת לגמרי - לכן אין לי מה להגיש תלונה או לנסות לשכנע את החברה שלי במשהו לגבי הרומן (שאני בכלל מעדיפה לא לדבר איתה עליו) בטח שלא ללכת ולדבר עם אשתו... מה לי ולה לכל הרוחות???
 
חברה שלך מאוהבת..

ובגלל זה גם מתנהגת שונה כי התאהבות וזוגיות יכולה להפוך בן אדם ליותר פתוח,
יותר נלהב ובטוח, מוחצן.
לגבי זוגיות עם נשואי נראה שאישתו יודעת על חברה שלך בן זוגה כבר דרש לעזוב
את הנישואין וכנראה לא יכול. מבחינה מוסרית יתכן שאפילו בחברה דתית עניין היה
סוג של עובר..
עכשיו רק נשאר לך לבדוק איך את מסתדרת עם אישה מינית ומוחצנת שיש לה קשר
רציף עם גבר. מישהי שרוצה לספר על איך היה לה ביחד בדייט או במיטה וכו'.
אולי זה לא מתאים לך אישית, לשלב הזה בחייך. את יכולה לנסות לבקש שתחלוק איתך
פחות מהחוויות האלה ואולי זה יצליח. גם תוכלי לצמצם את כמות המפגשים שזה גם יכול לעזור. את גם יכולה לנסות לפרגן לחברה שלך יותר (אחרי הכל אישתו של הבחור יודעת, זה לא שיש שם אישה תמימה וחלשה.. "הבנתי ממנה שהייתה לה גם התקלות עם אשתו שאחרי זה היא הלכה להגיש תלונה".
אם כל זה לא יעזור אני יכולה רק להשתתף בצערך על כך שחברה טובה קצת נעלמת לך..
 
ואולי באמת יש שם אישה תמימה וחלשה?

שאין לה למעשה כח לפתוח במלחמת חורמה נגד זרה מוחלטת שהחליטה "לחלוק" איתה את בעלה ולגזול אותו מילדיו ולכן היא עושה הכל לבד? אם צעירה מגדלת שני ילדים לבד. היא צריכה לדאוג להם, עם כל הכאב הנורא מהבגידה וההזנחה והביזיון - היא צריכה לדאוג לילדים. מה גם שאחרי התלונה כנראה שאסרו עליה במשטרה להתקרב לחברה שלי.
הוא יכול לדרוש לעזוב את הנישואין ולהגיד שהוא רוצה לפרק הכל כי אשתו "משוגעת" והיא לא מעניינת אותו יותר. הוא יכול להגיד עוד הרבה דברים על "המשוגעת" שהחליט להתחתן איתה. הוא יכול לקום ולעזוב את הילדים שלו. ואם חברה שלך הייתה אחראית לפירוק המשפחתי הזה? היית מפרגנת לה?
היא לא כזאת מינית ומוחצנת, האמת. לא כל-כך. היא פשוט איבדה את הבושה מאז שהכירה אותו. את הצניעות הפנימית. אבל לא חשוב. היא יכולה לדבר על עצמה הרבה, על גברים, על מין, על מיניות ונשיות והחצנה ועל הניסיון שיש לה במערכות יחסים. העניין הוא שכשזה מגיע לגבר נשוי עם ילדים - זה בעייתי! זה בדיוק מה שאני לא יכולה להתעלם ממנו.
 

supersonic777

New member
חברה שלך טיפשה ברמות על!

תעשי חושבים או שכבר החלטת,ותראי אם מתאים לך חברה כזאת...
את בעצמך כבר הגעת לתשובה לבד.רק צריכה את הגושפנקה.
&nbsp
 
היא מתנהגת כמו טיפשה

מתישהו היא תתחרט על כל הסיפור הזה. רק שלא תשקע יותר מדי עמוק. רומן עם גברים נשואים אף פעם לא נגמר טוב, זה נגמר באש. הכל תלוי עד מתי ימשיך לחרטט אותה שהנה "אוטוטו הוא עוזב..."
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אנושיות

נשר אפר שלום,
את מתארת מצב שבו דומה שאדם יקר לך שינה את פניו. נראה שהפסקת לראות בה את כל התכונות החיוביות והמעלות שקשרו ביניכן, מאז פצחה ברומן עם גבר נשוי. נראה שלחוש המוסרי שלך קשה לסבול את התנהגותה של חברתך, ושאת לא יכולה להימנע מלשפוט אותה. וכאשר היא מספרת לך על היחסים בינה לבין אהובה, את מרגישה רתיעה ואולי אפילו סלידה. נשמע שאת כועסת מאד על אותה חברה, ואולי את לא יכולה להביא את עצמך לומר לה את מה שעל ליבך, אולי כי את חוששת שתכעס ושהדבר יעלה לך בקשר ביניכן. יחד עם זאת את מרגישה שבכך שאת מקשיבה לה, את הופכת "שותפה לפשע", ולכן את "מלוכלכת", כדברייך.
נשמע שמצד אחד את מאד כועסת על החברה, ומצד שני את זוכרת לה את תמיכתה בך והקשר היפה וחוששת לפגוע ברגשותיה. אלא שמעשיה ודיבוריה העכשוויים גורמים לך לחשוב, שזו כבר אינה החברה הטובה שלך, שמדובר באדם אחר. השאלה שעולה בי היא: האם יכול להיות שאותו אדם שתמך בך, שהיה מקסים ונחמד ומעניין, יהפוך את עורו, או שאולי מדובר במורכבות אנושית? אולי אפשר לנסות ולראות את החברה באור אנושי, של אדם שיש בו כמה צדדים, שאיננו מושלם, שמסוגל לנתינה רבה וגם לחולשה, כשהחולשה היא שהיא התאהבה, ולא דרך הראש המפקח, שאומר מה מותר ומה אסור. לא, כנראה שהיא זנחה את הראש, מה שאופייני להתאהבות. יכול להיות שאת לא מסוגלת לסלוח לה על החולשה הזאת, ושתבחרי להתרחק ממנה. יהיה מה שיהיה, אולי הזיכרון של הקשר היפה, ושל המקומות שבהם אדם הוא אדם, ושאת אולי חווית על בשרך, יעזרו לך לראות את חברתך באור אחר.
עוד מחשבה לסיום: ילדים קטנים נפגעים לא רק כשמשפחתם מתפרקת, אלא גם כשאין אהבה או נאמנות אמיתית בין בני הזוג. יכול להיות שעל כך חברתך, גם אם נענתה לחיזורים של גבר נשוי, אינה אחראית.
 
למעלה