מילים מילים

11abcdefg

New member
מילים מילים

אומרים שאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו..
אז אלוהים, אני מנסה כל כך לעזור לעצמי, משתדלת להאחז בכל מה שרק יכולה..
אז לא, אין לי תלונות אליך, פשוט לא קל לי.
כל הזמן מסתובבת לי בראש תפילת השלווה, כמה שאני צריכה אומץ, כמה שאני צריכה שלווה, ואמונה... כמה שאני צריכה אמונה..
הבדידות והפחדים מנסים להרוג אותי, להתיש אותי ואני באמת מנסה..
כנראה שמה שאני עושה לא בדיוק עובד.
צריכה סדר, צריכה אמונה, צריכה צריכה צריכה.
רוצה איזה דקה ורבע שבהם אוכל פשוט להיות מבלי לחשוש ומבלי לבד...
אבל כנראה שזה לא אפשרי.
איכשהו צריך להמשיך לנשום, רק לא יודעת איך.
 
שלום

אני חושב שמה שאת צריכה זה לבדוק מה בדיוק רע וקשה לך, ומה הדרך הנכונה והחכמה לפתור אותו. התרכזי בשיפור העתיד, ואם נכשלת חפשי דרכים חדשות ועדיפות. התייחסי לעניין באופן שכלי יותר מרגשי, ואז יהיה לך יותר קל למצוא דרכי פתרון. להאמין צריך רק כשחושבים לסביר שהמושא קיים או יעיל, לעולם לא יוכח אם יש אלוהים ואם את חושבת שסביר שיש אלוהים תוכלי להאמין בו. אני מסכים שצריך לעזור לעצמנו לפני שנבקש עזרה מאנשים אחרים. בדידות פותרים בהשתתפות במסגרות חברתיות שמעניינות אותנו כמו חוגים ולימודים. כל הזמן נושמים, לולא נשמת לא היית בחיים. אם תתכנני היטב את עתידך, לא תצטרכי לפחד. שלווה נפשית חשובה לאדם, וכדאי וחשוב שתעסקי בזמן הפנוי בדברים שאת אוהבת ושמיטיבים אתך ואחר כך גם תוכלי לחשוב עליהם ועל מה שאת עושה בהם, ואז יתאזן לך מצב הרוח ותרגישי יותר שלווה. אז גם יהיה לך יותר מה לדבר עם אנשים ופחות תהיי בודדה. לא צריך להסתפק בדקה ורבע. אם תשתתפי במסגרות באופן אינטנסיבי, תמצאי הרבה זמן שבו לא תהיי בודדה בכלל.
 

11abcdefg

New member
איך זה מרגיש

כשאת מרגישה אהובה ורצויה, איך זה מרגיש לדעת שאנשים רוצים בקרבתך, איך זה מרגיש שאנשים מיוזמתם פונים אליך, איך זה מרגיש לדעת שאנשים יהיו פה גם מחר, איך זה מרגיש לדעת שאנשים אוהבים אותך ומעריכים אותך בדיוק כמו שאת, איך זה מרגיש לא לפחד יום יום שעה שעה שנייה שנייה מהבדידות, מהתחושה שאת לבד ביקום, מהתחושה שאינך חשובה לאף אדם, איך זה מרגיש ליצור קשר עם אדם שרוצה להיות איתך בקשר מבלי סיבה כלשהי או תועלת כלשהי או הקשר משפחתי כלשהו, איך זה מרגיש שיש לך גב ועל מי לסמוך, איך זה מרגיש שאת יודעת שיהיה בסדר, איך זה מרגיש שאת יודעת שיש תקווה, איך זה מרגיש לא להיות שקופה, איך זה מרגיש שמקשיבים לך, איך זה מרגיש כשרוצים לשמוע אותך, איך זה מרגיש כשמתעניינים בך, איך זה מרגיש כשמקבלים את כל מה שחלמת עליו מאז ומתמיד, איך זה מרגיש להיות שייכת, איך זה מרגיש לחיות מבלי לחכות שיתחילו החיים כבר, איך זה מרגיש כשיש לך את הדבר הבסיסי ביותר בשבילך לנשימה, איך חיים כשמקבלים מה שרוצים? איך חיים ללא פחד תמידי שהורס כל חלקה בנפש שלך? על מה חושבים? על מה חולמים?
איך זה חיים בלי בדידות?
איך זה חיים בלי חרדה?
איך זה?
איך זה פשוט להיות מאושר?
איך זה פשוט להיות?
 
זה טוב

אבל ישנו לכולם במידה מסוימת. צריך לאהוב את עצמנו ואת חיינו ולמצוא את הטוב במה שיש לנו. אף אחד לא מאושר בעולם הזה, תמיד יש רע. לא נורא להיות בודד לפעמים, אפשר לחיות חיים פרטיים יפים. אנשים יצור חברתי ונוטים להתיידד ולעזור. חרדה היא מצב טבעי, וכשהיא מוגזמת אולי זה בגלל חוסר ביטחון במציאות, אולי חוסר הכרה טובה של המציאות. ברור שאת קיימת, כמו כל אחד. צריך גם להאמין בעצמנו ולפעול כדי לשפר. אהבי את החיים ויחד עם זה נסי לשפר אותם ככל שתוכלי.
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אמונה..

היי יקרה שלנו,
אני שומע כמה שאת מנסה לעזור לעצמך, להרים את עצמך ולהישאר יציבה ואיתנה למרות שאת מפחדת ובודדה. נראה בכל הכוח שיש בך את מושיטה יד לעזרה כלפי מעלה, מנסה לאותות ולסמן למישהו שיושיט לעברך את ידו, יאחז בידך ויעזור לך להתרומם ולהתחזק.
נשמע שככל שהזמן עובר קשה לך להאמין שהמצב ישתפר, ושתצליחי יום אחד להתגבר על הפחדים והבדידות שסובבים אותך. אני שומע איך את מרגישה שלאט לאט האמונה שאת כל כך רוצה בה הולכת ודועכת, ונראה שאת מפחדת שיגיע היום ותשאירי ללא האמונה שמחזיקה אותך ונותנת לך את הכוחות להמשיך ולנשום..
&nbsp
יקרה, אני רוצה לחזק אותך כמה שניתן מפה, ולתת לך מעט כוחות ותקווה להמשך. אני מקווה שתמצאי בקרוב ימים שלווים יותר שתצליחי לנוח בהם ולהשתלט על הפחדים שלך ולמצוא מקור חדש לאמונה שיהיה טוב יותר בהמשך.
חיזוק תומך ודואג,
מתנדב סה"ר.
&nbsp
 

MindfullEye

New member
היי

זה נשמע שיש לך קושי נפשי 24\7 וזה מצב שמוכר לי מהעבר הרחוק. כתבת שאת רוצה "דקה ורבע" בשביל פשוט להיות, ואיך להמשיך לנשום.

יש טכניקת מדיטציה שנקראת מיינדפולנס, שהוכיחה את היעילות שלה בעשרות מחקרים. גם בחיים שלי היא עזרה, אם העדות שלי שווה משהו. יש מרפאות מיינדפולנס במרכזים לבריאות הנפש. קורסים. ספרים. בעלות. בחינם.

מה שיפה ומתאים במדיטציה הזו להודעה שלך זה שהיא לא מתיימרת לרפא דיכאון או לשלוט בחרדה או בכל דבר אחר - אלא רק ללמד את האדם להמשיך לנשום ולהיות דקה ורבע בלי לחשוש. על הדרך זה עושה את כל אלה.

אם את מבינה אנגלית הנה מדיטציה מונחית קצרה
הנה הרצאה בעברית בנושא מפי ד"ר מאוניברסיטת תל אביב, בצד יש לינקים למדיטציות בעברית. לא חשוב מה בוחרים כל עוד מתחברים לקול, מהנסיון שלי. זה לוקח זמן ולא תמיד מגלים את היתרונות בפעם הראשונה. אבל זה שווה את זה.
 

alice1803

New member
מסכימה איתך שהחיים הם לא פיקניק

ויש תקופות קשות יותר, וזה נראה שלפעמים יש תקופות טובות יותר, ואולי אנחנו נזכרים בזה רק בדיעבד, ונוטים להיזכר רק בדברים הרעים, ובפחדים שאוחזים בנו, רק לא להגיע לתהום העמוקה.
&nbsp
מה שאני יכולה לומר לך, זה שאת צריכה למצוא את המעיין שממנו תשתי מים מתוקים, כשמר לך בנשמה, וכשאת ממש צמאה, ורק אחרי שתמצאי את המעיין הזה שבתוכך, הדרך לשם תהיה יותר מהירה יותר.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה