כישלון מקצועי

מישהי1632

New member
כישלון מקצועי

כתבתי בעבר על העורכת הספרותית. אז זהו - שלחתי אותה לדרכה. מדובר על ספר שכתבתי, ורציתי את עזרתה בעריכה ספרותית. היא "מרחה" אותי תשעה חודשים, ובסוף עבדה על אולי שביעית מהחומר. מילא הייתה מנפנפת אותי בעדינות על ההתחלה. זכותה. אבל לאורך כול הדרך זה היה "תיכף שולחת לך", ואז לא, ועד שהואילה לקרוא את כול הספר, אחרי חצי שנה, כדי להודיע לי בסוף כמה התאכזבה ממנו.
אחרי שהודעתי לה שדרכנו נפרדות, היא עשה קצת קולות של "כאילו חבל לה", ומהר מאד נפרדה בלבבות אדומים ושמחים בווטספ. יכולתי לשמוע את אנחת ההקלה שלה מהעיר שלה עד לעיר שלי...

הצרה שהיא לא הראשונה. לא בתחום הספרותי, ולא בתחום המקצוע שלי (שאינו ספרות). כמו המנחה שלי לתואר השני שבעדינות לא רצה להמשיך איתי לדוקטורט.
וכשלונות עם מנחים באוניברסיטה בעבר, פלוס כשלונות בסדנאות כתיבה, ומקומות עבודה קודמים שלא התקדמתי בהם ונשארתי בתפקידים זוטרים...

ואני שואלת את עצמי: האם אני סתומה??? איך לא הייתי מודעת לכך עד סוף שנות החמישים לחיי?
איך למדתי בתיכון הכי טוב בעיר, עשיתי שני תארים באוניברסיטה בציונים גבוהים, ובסוף אני עושה תפקיד שולי בעבודה ואף אחד לא שם עלי פה?

ואיכשהו, הכישלון המקצועי פוגע יותר מהכשלונות החברתיים-משפחתיים מהם אני סובלת כול חיי (אולי התרגלתי...) ואני אומרת להוא שיושב למעלה - תן לי הצלחה אחת, קטנה! משהו שיעודד אותי אחרי כול ה*** שאכלתי בחיים האלה.

ומה הלאה? לא לנסות יותר? איך אספוג כשלונות נוספים? אני מסוגלת להתמודד עם זה? איך יגיב בעלי אם אמשיך להכשל? אולי ימאס לו ממני? אולי לעשות פעם אבחון, אפילו בגילי המופלג, ולדעת מהם גבולות היכולת שלי? אולי יש לי הפרעת למידה, בעיית ריכוז, או איי-קיו נמוך, גם זה קורה... לא לדפוק יותר את הראש בקיר, או להפסיד כסף (מה שלמזלי לא קרה הפעם עם העורכת. היה לי שכל לא לחתום חוזה) על פרוייקטים מעבר ליכולת שלי.

אבל אומרים שבן אדם צריך להגשים חלומות ולממש את עצמו, לפחות לנסות...
 

כוכבית מצויה

Well-known member
את עובדת אז זה לא כשלון.

זה שבגלל מגוון סיבות לא הצלחת להתברג לעבודה שיותר נחשבת (לא יוגעת מה זה נחשבת זה בעיני המתבונן) לא מצביע כלל על היותך סתומה או נבונה ומוכשרת.

זה שסיימת תואר שני בציונים גבוהים כנראה מעיד על כך שאין לך הפרעת למידה או בעיית רכוז מאוד דומיננטית.
 

אופירA

New member
מנהל
זה לא חדש שיש לך בעיות רציניות בהתנהגות ובתפיסת העצמי

וגם לא סוד פה בפורום. את יודעת זאת היטב.
אז למה את שואלת כעת האם את סתומה, ואיך זה שלמדת בתיכון הכי טוב ועשית שני תארים אבל יש לך תפקיד שולי בעבודה?

ידוע ומפורסם שמי שיש לו בעיות התנהגות ובעיות קשות של ערך עצמי ותפיסת העצמי, יתקשה מאוד להסתדר במקום עבודה ובתפקוד בחברה. עם כל האינטליגציה שלו, הכשרונות שלו והידע המקצועי שלו. הכל מאפיל מול בעיות תקשורת עם אנשים.
לכן פלא בכלל שאת עובדת במשרה מלאה, פלא שאת מתפקדת במשפחה, ושהצלחת בכלל להוציא תואר כלשהו (וכשמוסיפים את הבעיות הפיזיות שלך בכלל זה נס גמור). כל התפקודים האלה קשים וכמעט בלתי אפשריים לאנשים שסובלים מבעיות רגשיות ותקשורתיות כמוך, בנוסף לבעיות בריאות.

כלומר יחסית לנתונים שלך - כל מה שהצלחת מוערך במיוחד.
כן, הנתונים שלך קשים ובעייתיים מאוד, והם אלו שקובעים את יכולות התפקוד שלך. ואין כמעט שום רלוונטיות לרקע הלימודי שלך, למצב הסוציאלי של משפחת המקור ולכשרונות שלך.

יכול להיות שאין לך כישרון ספרותי מרהיב ומושלם, ולכן עורכים ספרותיים לא התלהבו מהספר שאת רוצה להוציא. עם זאת, כבר כתבנו לך שזכותך להוציא את הספר שחשוב לך כל כך, ושאין ספק שיהיו אנשים שכן ייהנו ממנו.
התגובות השליליות שקיבלת מסביבתך נובעות מהקשר הלקוי שלך עם סביבתך.
אינני יודעת מה הבעיה של העורכת הספרותית ששלחת לדרכה, אבל בטח היו לכן בעיות ותקלות תקשורת (מלבד זה שזה לא הבעיה שלך שהיא מרחה את זמנך בחוסר הגינות). כך גם היה עם המנחים והמרצים ומשתתפי החוג לכתיבה וכל שאר האינטרקציות בחייך.

הצלחות גדולות קיבלת בחייך מאלוקים, אך בגלל הבעיות שלך אינך יודעת לקרוא להן הצלחות. זו הסיבה שאינך מקבלת הצלחות כרצונך בחיים, וזה כבר נאמר לך כמה וכמה פעמים, אך בעיית הדימוי העצמי שלך מקשה עלייך להפנים זאת.

כך שלא משנה מה תחליטי לעשות עם חלומותייך, החשוב הוא שתביני שתמיד תיתקלי בבעיות התקשורת ובקשיים הרגשיים שלך, ושאלו יכבידו עלייך להשיג את מטרותייך. לכן תקטיני ציפיות, תיעזרי בהזדמנויות של אנשים טובים באמצע הדרך (זוכרת שאחת המשתתפות כאן ביקשה ממך להעביר לה לקרוא את הספר שלך?), ותתחילי להבין שטיפול נפשי יסודי כסדר עדיפות עליון בחיים הוא צורך חיוני בחייך, אם את רוצה לחולל איזה שינוי אמיתי בהם.
ותזכרי שזה גם לגיטימי שלא תרצי לחולל שינוי אמיתי, אלא להמשיך בחיים כמות שהם עד כה.
 

מישהי1631

New member
תודה רבה אופירה, קראתי כול שורה שלך כמה פעמים,

את אישה חכמה, וכל-כך יפה מצידך שכתבת לי תגובה ארוכה ומושקעת כזאת. ואת מאד צודקת לגבי בעיות התקשורת שמפריעות ונתקעות בכול מקום. אולי צריך להקטין ציפיות. גם אני חשבתי על זה.
 

אופירA

New member
מנהל
כן, להקטין ציפיות. אבל גם לדעת שאת הצלחה ולא כישלון

ולפי מה שכתבת כל השנים, כך בעלך תופס אותך - כהצלחה, ולא ככישלון.
גם לבעלך קשיים רגשיים ותקשורתיים ברמה מסוימת, לפי מה שתיארת, והוא מסור אלייך ומעריך אותך.
יכול להיות שהוא לא מבטא את הערכתו, אבל אני משוכנעת לחלוטין שאת משליכה עליו ועל העורכת הספרותית את מה שאת מרגישה כלפי עצמך (כישלון), ומדמה בנפשך את מה ש"הוא יחשוב עלייך" ואת "שמחתה של העורכת על שנפטרה ממך".

אספר לך שוב, שגם אני למדתי בתיכון הכי טוב בעיר, שבו כולם הלכו לאוניברסיטה מלבדי, למרות ציוניי הטובים מאוד, מנת המשכל הגבוהה וכשרונותיי האגדיים. כי ידעתי שיש לי בעיות רגשיות קשות, בגללן סבלתי אימים בחברה, ואין לי כוחות לאוניברסיטה. הייתי צריכה להתרחק מבית הוריי ולהציל את נפשי.
הצלתי את נפשי, אכן. התפרנסתי בכבוד וגידלתי בן מוצלח ויש לי דירה וביטחון. אבל כשרונותיי חסומים וקשה לי לתפקד, התמוטטתי כמה פעמים בחיי והייתי מאושפזת, ולא הצלחתי להקים משפחה, אז אני גרה עם חתולים וצוחקת על כך (ולא מרגישה כישלון!)
.
אבל חיי הם הצלחה, כי מיגרתי את הסבל החברתי ואת תפיסת העצמי השלילית שלי, ואני נהנית מחיי חברה מעולים ומהערכה ואהבה עצומות של כל סובביי (פרט להוריי האומללים שלא יודעים להעריך/לאהוב), כי אני לוחמת בהצלחה בדיכאון ונהנית מעבודתי ומחיי, ומהצלחת חיי בני ומהישגיו והמשפחה המדהימה שהקים. ההורות מילאה את נפשי לאין שיעור, למרות כל הקשיים והצער.
כבר 25 שנה שאין זכר למחלת העבר, הקטנתי ציפיות ולכן יש לי סיפוק רב מכך שהשגתי הרבה מטרות בהצלחה רבה, ולכן ואני חשה אופטימיות ותקווה למרות הקשיים בהווה, לעתיד עוד יותר טוב של שחרור נפשי והגשמת כשרונותיי האומנותיים.

אני לא זקוקה לתואר ולא לקריירה, ומרגישה מצוין עם הצלחותיי, והסביבה מקרינה לי את הרגשתי, מה שרק משפר אותה. ואם מגיח איזה אדם מהעבר (עם תואר שני ו"קריירה" בקופת חולים...) ותמה איך "לא הצלחתי בחיים ולא מיציתי את עצמי וכשרונותיי", אני פשוט צוחקת לעצמי על המושגים שלו. כי הצלחה בעיני היא להיות אדם עם חיי רוח עשירים ומלאים ולהרגיש סיפוק מחייך.
ובעיקר - לחיות, ולא להתייאש מול קשיים ומשברים כה עמוקים כמו אלו שעברתי בחיי, להילחם ולהשיג איכות חיים וקשר טוב עם עצמי.
הצלחה נמדדת אל מול נתוני הפתיחה הקשים כל כך, ולא מול מושגיו של זולת זה או אחר. אושר מושג ע"י הרגשה פנימית ולא ע"י מדדים חברתיים.
ואני מאחלת לך אושר גדול בחייך ושיפור הקשר עם ילדייך וכל משפחתך המורחבת - זה מה שיגרום לך אושר אמיתי.
 

מישהי1632

New member
תודה רבה, אופירה

הסיפור שלך כל-כך מחזק. מאחלת לך שתמשיכי לפרוח ולהצליח.
 

angel550

New member
קודם כל אני מצטערת לשמוע שהעורכת עשתה לך דבר כזה ובנוסף....

לצערנו יש המון אנשים בעולם הזה שימרחו אותך, ישקרו אותך ויהיו צבועים.... לפעמים הסיבה לא ברורה, וזה מה שהכי מפריע אבל זה קורה... וכן זה מאוד כואב, ובכלל אני מבינה אותך כל כך יקרה על כל העניין שאת חווה שוב ושוב כשלונות וזה מייאש אותך ומתסכל אותך, ומוריד לך מוטיבציה להמשיך... ומוריד לך אט אט את האמונה שאולי משהו ישתנה, אולי תחווי הצלחה יום אחד? תמריאי גבוה כמו שאת מייחלת לעצמך...

אני יכולה לומר לך קודם כל שאני מבינה את כאבך כל כך כי גם אני חוויתי הרבה כשלונות בחיים.

אבל קודם כל רציתי להגיד לך שלמרות זאת שאת חווה את זה את ממשיכה לנסות שוב ושוב.
שמעתי משפט מאוד יפה שאומר: הכשלון קורה כשאתה מפסיק לנסות. אז כל עוד את ממשיכה לנסות, את לא נכשלת...

דבר שני, אני בהחלט מאמינה שאת יכולה להצליח, אם אנשים אחרים מצליחים גם את יכולה בהחלט, ואת נשמעת בחורה מאוד חכמה ואין סיבה שלא תצליחי, פשוט את צריכה לחפש לך את הדרך להצלחה. אם את רוצה שכמה דרכים לא הצליחו, כנראה לא מצאת עדיין את הדרך הזו שתביא אותך גבוה...

את יכולה לבקר אותי בפייסבוק שלי: [URL]https://www.facebook.com/groups/494328664285343/?ref=aymt_homepage_panel[/URL] אם את מעוניינת לשמוע עוד..

ובכלל אני מזמינה כל אחד פה שחווה קשיים ומהמורות, או סתם רוצה שיקשיבו לו, יבינו, מישהו שייעץ, שיכיל, שיעזור, אעשה את מיטב יכולתי לעזור... לחיזוק הבטחון העצמי, הדימוי העצמי והעצמה אישית.

תרגישי טוב, ומאחלת לך את כל ההצלחה שבעולם!

ותזכרי, האושר נמצא בתוכנו, רק צריכים למצוא אותו...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הצלחות למרות תחושת הכישלון


היי,
עולה מדבריך תחושת האכזבה מהעורכת הספרותית שנתנה לך לפתח תקוות וציפיות ואיכזבה אותך...את חיברת ספר, הספר נבע ממך ואז העורכת לא טרחה לקרא אותו באמת ומאוד שמחה לוותר עליו, הייתה לה תחושת הקלה וזה מעליב...
המעשה פגע בך מצד אחד ומצד שני גרם לך לסוג של חשבון נפש וסקירה של דמויות נוספות אשר לתחושתך לא העריכו אותך ולא קידמו אותך מבחינה מקצועית בלימודים ובעבודה...
חשבון הנפש הזה גרם לך לתחושה שבטח משהו אצלך לא בסדר...
אולי האכזבה הזו מאחרים שלא נמצאים שם עבורך ולא מכירים ביכולות הגבוהות שלך אולי קשורה לאכזבה עמוקה יותר...לאכזבה שלך מעצמך...
כתבת ספר וזו כבר הצלחה!!! אם העורכת לא מצאה לנכון לערוך אותו מצאי עורכת אחרת...אם רצונך לפרסם את הספר...
אם תחליטי לא לפרסם זה גם בסדר העיקר שתרגישי שלמה עם עצמך!!!
סופרים רבים גנזו יצירות שלהם והחליטו לא לפרסם ואחרים התעקשו והגישו את אותו כתב יד שוב ושוב ,עשרות פעמים עד שהוא התקבל והתפרסם והשאר היסטוריה למשל: "הארי פוטר" .
אני שולחת לך חיבוק ומאחלת לך שתצליחי לראות גם את כל ההצלחות שלך ויש כאלה. מתנדבת סה"ר
 
למעלה