על דיאטות וקולגות

על דיאטות וקולגות

כשכתבתי פה לפני שבועיים על מתיחות שיש לי בעבודה, עלתה בהודעה בין השאר אחת הקולגות שלי, שלחרונה התחילה להרזות והיחס שלה כלפי השתנה. חשוב היה לי להבהיר קצת יותר למה התכוונתי לגבי היחס שלה כלפי ולמה הוא מפריע לי.

בעצם מאז שהתחלנו לעבוד יחד, היא ראתה בעודף המשקל נושא שמשותף לשתינו. בתקופות שבהן רזיתי, ראיתי איך בכל פעם היא ממש סוקרת לי את הגוף כדי לראות האם רזיתי או לא (אם גבר היה מסתכל עלי בצורה כזו - הייתי מרגישה ממש מוטרדת). לכל אורך התקופה הזו היא עצמה כנראה ניסתה לרזות ללא הצלחה, ותמיד היתה לי תחושה שלמרות שהיא תמיד דאגה להחמיא לי ממש בקולי קולות - היא מאוד קינאה בי. מעבר לזה, גם אם אני לא רזה - אני די ידועה בעבודה בכך שאורח החיים שלי די בריא (פעם כשהבאתי עוגיות לעבודה מישהו העיר ששבטח מדובר על עוגיות בריאות עם שיבולת שועל או משהו...).

אבל בשנתיים שלוש האחרונות שבהן הפסקתי להרזות - היא ממש התחילה ליזום איתי שיחות על דיאטות, למרות שניסיתי להתחמק מהן.בשלב מסוים, לפני בערך שנה או שנה וחצי, השיחות הללו הפכו להיות שיחות שבהן היא ממש "מורידה" לי הוראות כדי להרזות. לדוגמא: לפני בערך שנה וחצי ערכו לנו בעבודה "יום בריאות" שבו הביאו בין השאר מומחית תזונה שפתחה לאחר מכן קבוצת "שיפור אורח חיים" (כלומר הרזיה) בעבודה. אני ניגשתי לשיחה איתה מתוך סקרנות (כי גם אם אני לא בתהליך הרזיה אני משתדלת לשמור על אורח חיים בריא), ומעבר לעובדה שהיא היתה תוקפנית ולא נעימה כלפי - התברר לי שההסמכה שלה היתה הסמכה של נטורופתית, והעצות שלה היו בהתאם. ואני אישית לא מאמינה בנטורופתיה, ומעדיפה לקבל עצות מדיאטנית מוסמכת.

יום יומיים לאחר מכן, אותה קולגה ניגשת אלי ושואלת אותי האם אני מתכוונת להצטרף לקבוצת ההרזיה הזו. אמרתי לה שלא, במיוחד כי אני לא מאמינה בנטורופתיה. התשובה שלה היתה משהו בסגנון של "אז תצטרפי רק כדי שתהיה לך מסגרת". לא הצהרתי שיש לי כוונה או רצון להרזות, אל היא כבר קבעה לי שאני צריכה מסגרת...

המצב החמיר מאז שהיא עצמה התחילה להרזות. זה התחיל בקטן: פעם היא ראתה אותי מכינה ארוחת ביניים (יוגורט ופרי) ואמרה לי "אני בשעות האלו שותה רק כוס קפה" - לא ברור האם בגאווה על זה שהיא לא אוכלת, או כהמלצה אלי לאכול כמוה (למרות שהיא לא מכירה את התפריט המלא שלי, כך שלא ברור לי למה היא חושבת שהיא יכולה להמליץ לי על סמך ארוחה אחת). במקרה אחר היא שוב "הורידה לי הוראות" להתעמל בצורה פחות מאומצת כי היא שמעה או קראה איפשהו שבמאמצים נמוכים יותר הגוף שורף אולי פחות קלוריות אבל יותר מהן נשרפות משומן (למרות שהערתי לה שמאמנת כושר המליצה לי בדיוק להיפך).

ואז היה סיפור קיצור הקיבה. היא עצמה מאוד חוששת מהניתוח, למרות שמבחינה רפואית היא זכאית אליו (היא סובלת מסוכרת), וכנראה שהחשש הזה נותן לה מוטיבציה להרזיה. העניין הוא שבשלב מסוים היא פנתה אלי והתחילה להמליץ לי לעבור את הניתוח - למרות שהערתי לה שאני לא זכאית לו (אני שוקלת בטווח משקל שבו אני אוכל להיות זכאית לניתוח רק במקרה שתהיה לי מחלה נלווית להשמנה, ואני בריאה - ולמרות שרבים בוחרים "לזייף" מצב רפואי כדי להיות זכאים לו, התייעצתי עם דיאטנית שבין השאר תומכת במנותחים, והיא אמרה שלדעתה עם הרגלי האכילה שלי (נשנשת) הניתוח לא ממש יועיל). היא התעקשה שהיא "מכירה מישהי" מהיישוב שלה "בגודל שלי" שעברה את הניתוח (היא עצמה עדיין רחוקה מלהיות רזה, ולהערכתי גם היום שוקלת בערך כמוני) - אבל כששאלתי אותה מדוע היא עצמה לא מתנתחת אם כך, היא אמרה שהיא לא מאמינה בניתוח.

תחושת הבטן שלי היתה שהיא מדברת בהתנשאות - כלומר היא מבחינתה בתהליך הרזיה ולכן כבר לא זקוקה לניתוח, אבל אני כן "חייבת" אותו כי אני לא מרזה. אולי חלק מזה נבע גם מהקנאה שתמיד חשתי ממנה כשרזיתי. אולי היא חשבה בדרך עקומה למדי שהיא כביכול עוזרת לי בכך שהיא מפחידה אותי כדי לתת לי מוטיבציה - אבל קשה לי להאמין בזה, ויש לי תחושה מאוד חזקה שמבחינתה חלק מהתהליך שלה הוא לנצח אותי. אין לי בעיה עקרונית עם גישה שהתחרות בי נותנת לה מוטיבציה, במיוחד כשמבחינה בריאותית באמת מאוד חשוב לה להרזות - הבעיה היא שהתחרות הזו הופכת להיות לא לשפר את עצמה מולי, אלא גם לרדת עלי כדי להרגש טוב עם עצמה...
 

supersonic777

New member
שורה תחתונה,אין קיצורי דרך...!

צריך להתאמן יומיום.ואם לא יכולים לבד,יש קבוצות של מתחילים ולאט לאט נכנסים לכושר,ואז אפשר להתאמן לבד.
&nbsp
 
הנקודה שלי היתה יותר לגבי הקולגה...

ולא ההרזיה.

אבל רק כהארה: ניתוח קיצור קיה הוא לא קיצור דרך, אלא משהו שנועד לעזור לאנשים להרגיש שובע מכמות נמוכה יותר של אוכל, משהו שאנשים שמנים רבים מתקשים בו (למרות שלא כולם). הוא גם עוזר בהרבה מקרים לאנשים שסובלים ממחלות שכרוכות בהשמנה ולהקל על חומרת המחלה שלהם. אבל כדי לרזות הם עדיין צריכים להתעמל ולאכול נכון ולשמור על אורח חיים בריא - הניתוח רק עוזר להם בזה מבחינת תיאבון, אבל א יותר מכך.
 

supersonic777

New member
יש לך את אותו דפוס כתיבה...

וכמעט אותן בעיות...
זה בחיים לא יכול להיות אאוטינג!
לפני שאת קובעת עובדה,תבדקי קודם מה זו המילה הזו...
&nbsp
 
את מנסה להצמיד את הזהות שלי לזהות אחרת...

אולי פה בפורום ואולי במקום אחר בתפוז, לא? זה בעיני מאוד לא נאות, במיוחד בפורומים כאלו.
 

supersonic777

New member
בואי נתחיל עם "אתה",סבבה?

שנית,לא מצמיד כלום,רק אמרתי שאת מזכירה.
אנשים יכולים להחליף ניקים,אבל סיגנון כתיבה אי אפשר...
לי נראה שאת ותיקה...
 

Shamy

New member
נראה לי שיש לך חברה עם הפרעות אכילה

הולכות ומתהוות לאט לאט.כך או כך יש לה יחסים מאוד לא בריאים עם אוכל ועם הגוף שלה. עצתי היא שפעם הבאה שהיא מתחילה עם הלשלשת הורבלית שלה על הבעיות שלה עם אוכל וחוסר אהבת הגוף המובהקת שלה הייתי אומרת לה, תקשיבי את אחלה אבל לא מתאים לי כל השיחות האלה זה גורם לי להרגיש מאוד לא נוח בואי נדבר על משהו אחר. ומילה נוספת על קיצורי קיבה - ישנם כמה ניתוחי קיצורי קיבה - שרוול, טבעת וניתוח בריאטרי. כולם די מסוכנים..במיוחד הבריאטרי כי חותכים לך בניתוח 90% מנפח הקיבה ומחברים אותה ישירות למעי הדק ויוצרים מעקף של התריסריון - ניתוח כזה הוא בלתי הפיך! אני ממש לא הייתי ממליצה על זה לאף אחד אלא אם את מעל 300 קילו ויש לך באמת בעיה רצינית. כל עוד מישהו מצליח לעשות דיאטה וספורט זה עדיף גם אם זה אומר להיות קצת מלא ולא חבית אבל בריא! זה מה שחשוב. נשים באות בכל הצורות הגדלים המינים והצבעים וכולן יפות בדרכן שלהן ולא צריך ללכת שבי אחרי עידן האנטרקסיה שמציגים לנו בעיתונים. אני בעצמי התמודדתי במשך מעל 10 שנים עם הפרעות אכילה. תמיד יהיו לי ותמיד אני לא אהיה שלמה ב100% עם הגוף שלי אבל למדתי לחיות בשלום עם קצת עודפים פה ושם וזה בסדר גמור!! לא צריך להכנס לכל ג'ינס שרואים. בהצלחה!
 

Shamy

New member
דרך אגב בשל אנורקסיה ובולמיה בשנות הנעורים

נוצרו לי הרבה בעיות שאני אסחוב לכל החיים...כולל בעיות פוריות קשות. זה לא היה שווה זה. כן אולי אני רזה אבל לא אנורקסית אבל בשבילי זה בא במחירים כבדים כמו אנמיה קשה ובעיות פוריות שיש סיכוי שאני לעולם לא אוכל להרות. אז בשבילי הפרעות אכילה זה ביג אישיו ואם אני יכולה להציל נפש אחת מזה...עשיתי את שלי
 
היא סבלה מהשמנת יתר חולנית...

אולי לא 300 ק"ג, אבל בהחלט השיא המשקל אני חשובת שהיא הגיעה בשיאה לסביבות ה 140 ק"ג, והיא כבר לא בריאה בגלל המשקל.

להשמנה יש סכנות משלה, והניתוח יכול לעזור למנוע אותן או אפילו לפתור אותן למי שיכול להעזר בו במצבים שבהם הסכנה מההשמנה גבוהה יותר מהסכנה שבניתוח. אבל הוא לא בהכרח מתאים לכל אחד.
 

Shamy

New member
כמו שאמרתי מי שרוצה אחרי שהוא מבין את הסיכונים

בכיף...אבל חשבתי שאת שואלת על "חברה" שלך אז למה את נעלבת?
 
הי


את נראית לי בחורה חכמה בדרך שאך שאת שמה לב לדקויות ויואנסים ומנתחת מניעים. זו תכונה שבהחלט עשויה להועיל! עצתי בסיטואציה הקיימת: פשוט תתרחקי ממי שלא עושה לך טוב. היא מתחרה בך? עניין שלה, סיפור שלה. את מחוץ ל"תחרות" הטפשית הזאת. אם תרזי זה יהיה בשבילך. ואם טוב לך במשקלך הנוכחי זה עניינך בלבד. ובאשר אליה? תתני חה יחס קורקטי. מכבד מצד אחד, אך לא אישי מצד שני, ובעיקר שלא נגרר למקומות שאין לך שום רצון להגרר אליהם.
בהצלחה בכל!
 

אופירA

New member
מנהל
תשתדלי להתעלם ממנה

ותדברי עם עצמך הרבה - אישורים ממנה לא תקבלי. וכדי להפסיק את הירידות שלה, את צריכה להתעלם ממנה ולהתרחק ממנה כאדם. לא להיכנס איתה לדיונים בכלל, גם אם יש לך מה להגיד לה.
רק בגלל שהיא מחפשת את מה שאת אומרת לה, כדי לחפש איפה לרדת עלייך כדי להרגיש טוב עם עצמה. אז פשוט אל תתני לה חומר.

את כן יכולה מידי פעם להזכיר לה שיש לכן בנושא הזה הרבה אי הסכמות, ואת לא מעוניינת לדבר איתה עליו. שתפסיק לדבר איתך על זה ותרד ממך.

תזכירי לעצמך שלתת כוח וחשיבות לאדם קטן שמקנא או צריך לרדת על זולתו כדי להרגיש טוב עם עצמו - זו טעות גדולה, וזו הטעות שלך. לא צריך להחשיב כל כך כל אדם שמדבר לא לעניין. אם זו הקולגה שלך הזו, על תכונותיה שהן מאוד לא לעניין, ואם זה מגיב בפורום שמסיט את הנושא לכל מיני כיוונים שלא מעניינים אותך. אינך צריכה לחנך אותם ולשנות אותם, רק להתעלם ולהתרחק.
אם הדברים של אנשים כאלה מרגיזים אותך מאוד, חשבי עם עצמך מדוע את נותנת לאנשים כאלה כל כך הרבה כוח. איפה זה יושב אצלך, הצורך לתת לכאלה כוח. חפשי את המקום שבו לך יש חוסר בביטחון עצמי.
 
למעלה