מבקרת

sweet virginia

New member
מבקרת


מזמן לא כתבתי כאן. לא תמיד יש לי חשק ואני גם הולכת לטיפול פסיכולוגי כבר כמה חודשים אז לרוב אני פורקת שם.
אבל יש משהו שאני מרגישה שיפדח אותי לחשוף בטיפול. גם כאן האמת… אבל בכל זאת יש לי צורך לכתוב את זה…
אני קרובה לגיל 40 בלי זוגיות, בלי משפחה משלי, בלי חברים וכרגע בלי עבודה מסודרת.
אף פעם לא הייתי מוקפת במלא חברים וגם לא הייתי מחוזרת בכלל ובגיל יחסית צעיר התחלתי לבנות לי בראש פנטזיות על חיים אחרים. בכל תקופת חיים זה היה משתנה אבל תמיד היה לי לאן לברוח. והעניין הוא שזה ממשיך גם היום… כמה מביך.....

וכיום זו מין פנטזיה שמלווה אותי בשנים האחרונות. ושם אני- אני אבל שונה, ויש לי אהבה ומישהו שמקבל אותי בדיוק כמו שאני עם כל הפגמים ואני מוצלחת יותר וטוב לי הרבה יותר.
זו סוג של התמכרות.. אני מנסה מידי פעם להפסיק לנדוד לפנטזיות האלה אבל אז "ריק" לי בראש. אין לי על מה לחשוב כי החיים שלי עצמם די ריקים. אז אני חוזרת לזה והחיים האחרים האלה מאוד מנחמים אותי. כאילו- לפחות בראש יש לי משהו שאין לי במציאות, וזה נעים לי. הבעיה היא, מעבר לתחושת הבושה שלי, היא המציאות. הידיעה שיש אנשים שחיים עם דברים שאני משתוקקת אליהם אבל אין לי אותם. עוד זוג חדש שנוצר, עוד מישהו שהתחתן, עוד מישהי שילדה תינוק, עוד קידום בעבודה, ועוד חברויות שנשמרות שנים. הם חיים את החיים האמיתיים, וברור לי שיש להם קשיים, אבל הם חיים.
אני מפנטזת
 

בילי79

New member
טוב לראות אותך שוב

אני חושבת שכדאי לך לבדוק מה את מרגישה בקשר עם הפסיכולוגית, ולהתחיל לבחון איך ומתי תוכלי להתחיל לשתף אותה אפילו בחלק מהנושאים שמפריעים לך.
יתכן ומדובר בתהליכים מקבילים, את חוששת להתעמת עם המציאות ואפילו להכיר בה. גם אם רק תעלי את הנושא לדיון עם הפסיכולוגית המשמעות היא שאת מכירה בבעיה, וכעת כל עוד את לא משוחחת על כך את יכולה כביכול להמשיך להתעלם ממנה. אלא שנראה שבשלב הזה ההתעלמות מתחילה להיות מעיקה עבורך ואת מרגישה בצורך לשתף אפילו בפורום. גם זו התחלה.

יכול להיות שאת לא רוצה לוותר על הפנטזיה.. היא מנחמת אותך.
לפעמים אנשים מעדיפים לפנטז מאשר להתפשר. לדוגמא, למצוא עבודה שאינה עבודת חלומות אבל מסודרת, למצוא זוגיות מכיוון שכל בחירה משמעותה ויתור על קשרים פוטנציאליים אחרים (כשמדובר במונוגמיה).

בתור התחלה כדאי לך למצוא דבר אחר שיוכל לנחם אותך ולסייע לך בהתמודדות עם ההכרה במציאות. לפי דעתי, סביבה תומכת קבועה תוכל להועיל לך, את יכולה להצטרף לכותבים בפורום שאת חלקנו את כבר מכירה.
אם הגעת לתובנות הללו כתוצאה מהטיפול כנראה שהוא מועיל לך. מצער שאת לא מרגישה מספיק קרובה לפסיכולוגית בינתיים- יחד עם זאת אני מניסיוני לא חושבת שנדרש אמון מלא בתחילת הטיפול. לפעמים הרגשת הביטחון יכולה להגיע תוך כמה חודשים או אפילו שנים, וזה לגיטימי ולא בהכרח מפריע לטיפול.

מצרפת מאמר שאולי יעניין אותך:
הבחירה כתהליך של אובדן (והישג) התפתחותי - כרמית רובין.
מאתר "פסיכולוגיה עברית"
 

sweet virginia

New member
היי בילי יקרה

תודה על התגובה.
הבעיה היא לא בטיפול אלא בי, כי אני נבוכה מזה. דווקא אני זוכה לפרגון בטיפול בד"כ.
חשבתי שנוח לי לכתוב את זה כאן כי יש אנונימיות שמקלה על העניין, אבל אז נזכרתי שהכרתי באופן אישי מישהי דרך הפורום והתבאסתי שכתבתי את ההודעה כי עכשיו זה כבר לא אנונימי, יש מישהי שמכירה את האדם מאחורי הכינוי. גם רציתי לבקש מסהר שימחקו את ההודעה אבל כבר הגבת

בכל מקרה תודה לך
 

בילי79

New member
היי וירג'יניה

אני נוטה להאמין שאת לא המטופלת הראשונה שנבוכה מלהעלות דברים בטיפול.
את יכולה לשקול את האפשרות לשוחח על המבוכה שלך מבלי לפרט ממה את נבוכה.
ואת עדיין יכולה לבקש מסהר שימחקו את ההודעה. אני יודעת שבמקרה כזה ימחקו גם כל ההודעות שכתבתי בשרשור הזה. ומבחינתי זה בסדר גמור.
 

sweet virginia

New member
תודה על ההבנה

עכשיו כבר מאוחר מידי בשביל למחוק אבל תודה שהבנת אותי
 

בילי79

New member
אני מנסה להבין אותך

לגבי הרצון שלך למחוק את תוכן ההודעה - גם עכשיו לא מאוחר מידי. כנראה שאת לא שלמה עם הרצון הזה, יש בך גם חשש וגם רצון לשתף, וזה לגיטימי. אבל אני ממש לא מקבלת את האחריות הזו על עצמי.. גברת את ילדה גדולה! וזוהי ההחלטה שלך.
עוד כמה שנים וחברות שלך ידברו על כך שהן סבתות.. SO WHAT?

מתוך מה שאת כותבת יש לי הרגשה שהסביבה הקרובה אליך ביקורתית, או הייתה ביקורתית כלפייך. כל הדברים שציינת הם חיצוניים ולא מעידים על מי שאת, על היכולות שלך, על הפוטנציאל שלך, והם עשויים להשתנות בכל עת.
את יכולה מחר בבוקר לגשת למקום עבודה, בצהריים לעבור ריאיון, ובערב להתחיל לעבוד. בשבוע הראשון להכיר כמה חברות ולקשור איתן קשרים חברתיים ולצאת איתן מידי פעם לבילוי או ארוחה, ותוך חדשיים הן יכירו לך מישהו. ואת גם יכולה להמשיך להצטער על הדברים שלא השגת ולהתמקד בשלילי ולהעצים אותו עוד קצת..

הבעיה היא לא המציאות כמו העובדה שאת לא רוצה להכיר במציאות
במידה ואת רוצה לשנות אותה, את מוכרחה להכיר אותה כפי שהיא.
גם אם היא אינה מוצאת חן בעינייך. וזה לא קל.
עלייך לבחון האם המטרות שציינת (חברות, זוגיות וכו') חשובות לך מספיק כדי שתהיי מוכנה לשלם את מחיר הכאב שבהכרת המציאות.
ולהיפרד מהפנטזיה לפחות בחלק מהזמן.
 

sweet virginia

New member
היי בילי

כמה דברים:
הסביבה שלי דווקא כן תומכת. את זה תמיד ידעתי והערכתי. אני שופטת ומבקרת את עצמי בלי הפסקה.
את המציאות שלי אני מכירה טוב וגם חייה. אין לי ברירה. לא מתה עליה ולכן הפנטזיות משמשות בריחה נעימה.
למה שיתפתי? בעיקר כדי לגלות שאני לא היחידה… זה עבד חלקית.
וברור שאת לא צריכה לקחת אחריות עלי.
בסה"כ הודיתי לך שהרשית לי למחוק את ההודעה
.
&nbsp
זה לא משנה. ההודעה כבר ישנה יחסית ומן הסתם כבר אין התייחסות אליה.
 

בילי79

New member
היי וירג'יניה

היה עוזר אם היית כותבת מלכתחילה אילו תגובות את מעוניינת לשמוע.. ובמיוחד מה לא, אם יש כזה..
לגבי המחיקה, את יכולה לבקש מחיקת הודעה גם בלי אישור של המגיבים, וזה כולל גם אותי כמובן
 

11abcdefg

New member
2 השקל שלי..

אין לך במה להתבייש, בכלל בכלל בכלל לא!!
זה מעולה שאת מפנטזת, זה מעולה שיש לך לאן לברוח.
הבריחה שלך לא פוגעת בך ולא באחרים וזה מעולה, הבריחה שלך עושה לך נעים, וזה גם מעולה.
תארי לך שהיית בורחת לסמים או לאלכוהול וכו', זה הרבה יותר גרוע.
אני בכנות חושבת שאין פה מה להתבייש מעצם זה שאת מפנטזת, אומרים שכל דבר בעצם מתחיל ממחשבה ומלפנטז על זה, הרי אם לא היינו חושבים על זה.. ולא היינו מתקדמים לזה.
לדעתי, אין מה להתבייש לפתוח את זה בטיפול, ועוד אופציה שקיימת היא פשוט לכתוב מכתב/מייל או משהו למטפל/ת וככה זה יגרור שיחה.
עכשיו לא שאני מנסה לזלזל בזה שאין את הדברים שאת רוצה במציאות ושזה כואב ושפנטזיה היא לא באמת תחליף.
הבעיות נשארות אותן בעיות, ועצוב וקשה וכל זה שאין מה שאת רוצה.
אבל זה לא סותר את זה שאין לך מה להתבייש בזה שאת מפנטזת, ושזה ממש בסדר ואם זה עוזר לך אז עוד יותר טוב.
לא נראה לי שבגלל שיש פנטזיה אז כאילו בשביל מה לטרוח במציאות, אלא הפנטזיה באה לענות על צורך של זה שאין מה שרוצים במציאות.
שמעי, אם משהו מנחם אותך..תאחזי בו..

אני אגיד לך יותר מזה, גם אני הייתי מפנטזת על המוני דברים, לפעמים ממש יכולתי להרגיש אותם פיזית, היום אני כבר לא מצליחה אפילו לפנטז מרוב שזה לא נראה אפשרי. לפעמים בא לי לברוח לאיזה פנטזיה שלפחות שם יהיה לי נעים.
 

sweet virginia

New member
תודה...

את צודקת באבחנה שלך על סוג הבריחה שלי וזה באמת עדיף, פשוט עצוב לי שככה נראים חיי בגילי

אגב, לגבי המשפט האחרון שלך- הפנטזיות אצלי הן באמת רק בראש אבל הקטע הוא שלפעמים, לעיתים רחוקות, כשאני ישנה יש לי חלום על זוגיות ואהבה ואז אני באמת מרגישה את זה בצורה פיזית כמו שאת מתארת. כשאני מתעוררת יש תחושה של ריקנות ופספוס.
 
שלום

את צריכה להתחיל לחיות. האמיני בעצמך, קחי יוזמה והתחילי לפעול. מצאי לך מגמות יפות ודרכים להשיג אותן. השתתפי במסגרות בנושאים שמעניינים אותך, מצאי עיסוקי פנאי שמעניינים אותך ושימלאו את חייך בתוכן, למדי עבודות והכירי אנשים מעניינים במסגרות, פתחי שיחות מתעניינות עם אנשים. בסוף תמצאי את אהבת חייך. היפתחי לעולם, ככל שתיחשפי לעוד אנשים וסוגי אנשים יותר תרבי את הסיכוי שתמצאי אהבות חזקות.
&nbsp
 

התקווה8

New member
וואו כמה שאני מזדהה איתך

גם אני באמצע שנות השלושים ויש לי חרדות מגברים, לדעתי באמצעות הדמיונות והפנטזיות האלו על משהו לא ממומש אנחנו בורחות מהמציאות האמיתית והעגומה שבה אנו נמצאות..יש לנו כמיהה לאהבה וזוגיות ואנחנו כל כך מפחדות מזה שהפנטזיות קצת משתיקות לנו את הכמיהה והצורך הזה אבל מצד שני גם תוקעות אותנו במקום, אני כל כך מבינה אותך הכי קל לברוח למקום של הפנטזיה שם בפנטזיות אף אחד לא פוגע בך ומשפיל אותך או דוחה אותך שם את כביכול מוגנת וגם ככה את קצת מרגיעה את עצמך מכל החרדות מקשר ככה אני רואה את זה לא יודעת אם תסכימי איתי. אבל לדעתי את צריכה לשוחח עם המטפלת שלך על הכל גם על הפנטזיות הרי זה חלק מהטיפול לשתף ולפרוק מה גם שזה לא פדיחה כמו שאת אומרת וזה טבעי לחלוטין שיהיו פנטזיות למישהי בגילאים שלנו ויותר צעירות מאיתנו שכל כך כמהות לזוגיות ואהבה והקמת משפחה שתעשה לה אושר בחיים. מאחלת לך בריאות ושלווה
 

sweet virginia

New member
מזל


מעודד לדעת שאני לא היחידה.
די הרמתי ידיים למצוא זוגיות. אני כבר לא חושבת שאני מסוגלת היום, בלי לעשות שינויים משמעותיים בחיים שלי. התרגלתי למצב שלי.
אבל כן- אי אפשר לברוח מהכמיהה הזאת וכמו שכתבת, הפנטזיות האלה משתיקות את הכמיהה..
 

בילי79

New member
כדי לא להרים ידיים חייבים לוותר על הפנטזיה

ווירג'יניה כתבה שהפנטזיה מנחמת אותה:
"אין לי על מה לחשוב כי החיים שלי עצמם די ריקים. אז אני חוזרת לזה והחיים האחרים האלה מאוד מנחמים אותי.. לפחות בראש יש לי משהו שאין לי במציאות, וזה נעים לי"
לכן ברור שאם היא תרצה משהו במציאות היא תצטרך לוותר על החלום. להתאבל
לא כל אחד מסוגל או רוצה בזה. לפעמים קל יותר להישאר במקום המוכר גם כשהוא לא אידאלי

כדי להיות מוכנים לעזוב את המוכר צריך לא רק אומץ אלא גם תמיכה.
טיפול פסיכולוגי זו התחלה, הצעתי לה גם לכתוב בפורום. יש כאן הרבה אנשים עם דעות שונות, ומי שמעוניין יכול ללמוד לא מעט ולקבל פידבקים.
וכמובן גם לראות שהוא לא היחיד עם קשיים ואתגרים בחיים. חשוב כפי שנייק כותב לא להישאב לזה. אבל כמקור תמיכה הפורום הזה נהדר.
ויש לו גם מנהלים שמסייעים רבות ומאפשרים את קיומו ומאפשרים דיאלוגים בסביבה בטוחה יחסית.
 

sweet virginia

New member
כי כמו שכתבתי - יש דברים ושינויים

שהיום אני כבר לא בטוחה שמתאימים לי. אז הרמתי ידיים כי בלי שינוי שלי זה כבר לא יקרה
 
למעלה