אז הגעתי לכמה מסקנות

אז הגעתי לכמה מסקנות

אנשים צריכים לדבר בכיף על דברים שאוהבים לעשות.
שקר יוצר טעויות ואי הבנות מיותרות, ולא צריך לשקר כי אפשר לדבר על אמונת השומע ואו שיאמין או שלא.
כשאין תקשורת, עלולים שלא להבין את הדיבור על אמונה והבנה ואז מוטב להשתמש בהצגה - להתנהג כאילו האמת אחרת.
אני לא צריך להילחם באנשים כי אני אדם אוהב ורוחני.
הרוח חשובה מהחומר.
עליי לבטא בחברה את אהבתי הלא ממומשת לאהבת חיי עובדת ההשמה שטיפלה בי פעם, וזה מה שהכי יקדם אותי רוחנית.
חשוב להיות אסרטיבי, ברור וענייני.
קשרים צריך ליצור באופן טבעי, למשל קשר זוגי בהתקרבות פיסית הדדית מתוך רגש דאגה ואהבה.
 

MindfullEye

New member
היי...

אני מסכים עם רוב הדברים שכתבת, גם שצריך להשתמש בהצגה לפעמים כי לפעמים לומר את האמת, למרות שהיא טובה, יכול לפגוע. וצריך לחשוב על דרך להעביר אותה. נגיד לומר למישהו שהוא שמן או למישהי שהיא לא נראית טוב יכול להיות נכון אבל זה לא יקדם את האדם שאליו אתה מפנה ביקורת שכזו.

מה שלדעתי דווקא לא יעזור לך ויפגע בך זה מה שכתבת (ציטוט): "עליי לבטא בחברה את אהבתי הלא ממומשת לאהבת חיי עובדת ההשמה שטיפלה בי פעם, וזה מה שהכי יקדם אותי רוחנית"
אהבה נכזבת זה נושא שרוב האנשים חוו בחייהם, ויש זמן ומקום לדבר עליו אבל המקרה עם אותה עובדת ההשמה זה משהו שקרה לפני הרבה מאוד זמן והכי בריא בשבילך יהיה ללמוד איך לשחרר את המקרה הזה ולא לחשוב עליו לא בחיים הפרטיים ולא בחיי החברה הנוכחיים שלך.
 
תשובה

הרעיון הפילוסופי שלי הוא שמבחינה לוגית אף פעם לא צריך לשקר כי אפשר לדבר על מה שהשומע יבין ויאמין במקום לתת תשובה ישירה. עובדת ההשמה אהבת חיי האדירה, לעולם לא אוכל לשכוח אותה והיא מאד חשובה רוחנית וביטויה בחברה מקדם אותי רוחנית. היא לא סתם עוד אישה.
&nbsp
&nbsp
 
אגב

בדרך כלל עדיף להגיד חצי אמת מלשקר לגמרי. למשל אפשר להגיד שהאישה נראית בסדר, שאני מעדיף לא לשפוט את היופי, או שהיופי פחות חשוב. אפשר להתחמק בדרך מכובדת ולהישאר אמתיים וזה חשוב.
&nbsp
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
האהבה כאידיאל

פילוסוף רוחני יקר,
נראה שאתה מתמודד עם רגשות שליליים כלפי החברה, ושואף להתגבר עליהם דרך האהבה. אתה מתחבר לצד האוהב, ואולי רואה במלחמה משהו שמכלה את האנרגיות שלך. בסופו של יום, נראה שאתה מעוניין גם לבטא את עצמך וגם להתקרב לאחרים. ניכר שאתה חושב המון על קשרים עם בני אדם, שאתה שואף להרמוניה, ושאתה מנסה בצורה אינטנסיבית ביותר להתחבר עם אנשים ברמה עמוקה.
אני מבינה שהאהבה שלך לעובדת ההשמה היא צד מאד מהותי בחייך ובמי שאתה, ומשום שהיא לא ממומשת, כדבריך, היא הופכת, אולי, לסוג של אהבה רוחנית, או לסוג של אידיאל. לפעמים אנשים מסויימים נוגעים בחיינו, כך שאיננו יכולים לשכוח אותם. יכול להיות שרגש האהבה שהתעורר בקרבך הוא צד מהותי בתוכך, צד שדוחף אותך להגשים את עצמך.
 
"אתה יכול להבין"

השאלה באמת אם זה נכון הגיונית. אם אומרים את זה, השומע יחקור כדי להגיע לתשובה ישירה. אבל אם משקרים, השומע יחקור כדי להגיע לתשובה נכונה. בכל מקרה יחקרו, אז מה ההבדל? אם ישאלו למה יכולים להבין או יגידו שלא רוצים להבין או להאמין, אוכל להגיד שאמורים להבין. אם ישאלו למה אמורים להבין, אוכל להגיד "כי אני מספר את זה". נראה לי נכון מבחינה הגיונית.
 
תודה סהר

אני מרגיש שבאמת הבנתם אותי. אהבתי לעובדת ההשמה אדירה וכמעט אלוהית ונמשכת כבר יותר מעשרים שנה. זו אישה נהדרת, אני חושב שהיא האדם הכי נהדר בעולם. אני בטוח שלו התחתנתי אתה הייתי מאושר, ועצוב שלא אהבה אותי בחזרה. יחד עם זה, משמח אותי שזכיתי להכיר אותה וייתכן שרגשותיי היפים אליה משפיעים גם על נתינת האהבה שלי לחברים.
 
שאלה לסהר

האם את חושבת שמסוכן להגיד לפושע שהוא יכול להבין ולהאמין למה שאני מספר לו, במקום לשקר לו בתשובה ישירה? אני חושב שאמת כדאית יותר כי היא מונעת אי הבנות.
&nbsp
 
והמסקנה העיקרית:

אני לא צריך לריב עם אנשים ועם החברה, כי אני אדם רוחני ואוהב ולכן אוהב את עובדת ההשמה. אוכל לבטא בחברה את הרוחניות שלי בנתינת אהבה לאנשים.
&nbsp
&nbsp
 

בילי79

New member
היי פילו

מה שלום עובדת ההשמה?
איפה היא היום, מה היא עושה, מה התחביבים שלה? מה היא חושבת על שלך?
 
תשובה

היא לא רוצה לשמוע ממני אף מילה כבר יותר מעשרים שנה, אבל אני יודע עליה כמה דברים. קראתי באינטרנט שהיא עכשיו פסיכולוגית רפואית בתל אביב. כשטיפלה בי אהבה לקרוא את גרסיה ומדעי המדינה, והייתי מספר לה על דברים שקראתי ונותן לה במתנה סיפורים שכתבתי. באותו זמן התרשמתי שמאד חיבבה אותי ואת הדברים ששיתפתי אתה.
 

בילי79

New member
זה נשמע לי עצוב

למה לדעתך אותה אישה עדיין מעסיקה אותך?
מה לפי דעתך היא עשתה שפגע בך?
מה היא היתה יכולה לעשות אחרת לפי דעתך שהיה פוגע בך פחות?
מה לפי דעתך יעזור לך להפסיק לחשוב עליה?

למשל נניח שהייתה כותבת לך "אני סולחת לך" או להיפך "סליחה פילו שפגעתי בך, לא הייתה לי כוונה כזו הייתי מטפלת צעירה וטעיתי."
האם זה היה עוזר לך להמשיך הלאה..?
 
היא לא העליבה אותי בכלל

ולא עשתה לי כל רע. אני פשוט עצוב שלא אהבה אותי כי אני אוהב אותה מאד, כי היא אישה נהדרת. אני מרגיש שהיא אהבת חיי ולכן תמיד אצטרך לחשוב עליה. מי שהעליב אותי אם כבר זה פסיכולוג קליני שטיפל בי ביחד אתה ולא רצה שאנסה ליצור אתה קשר. היא אישה מלאה חמידות, עדינות, שמחת חיים ורגשות וכל זה מתפרץ ממנה בעוצמות והיא משלבת מעשיות ורגשיות בדרך מאד עדינה ויפה.
 
למעלה