לא מוצאת את המקום שלי בעולם הזה

SilverJ

New member
לא מוצאת את המקום שלי בעולם הזה

היי, אני בת 26, שם אני לא אגיד ברשותכם. אני תכננתי להוציא פה את כל הדיכאון שלי אבל... איכשהו עבר לי קצת, והחלטתי לכתוב על הבעיה שיש לי כרגע, בעיה גדולה שקשה לי להתמודד איתה. אני אשמח לשמוע הכל, הצעות, מקווה מאוד שיש כאן כאלה שיכולים לתת אותן בתחום הזה. סתם דעות, או אפילו שאלות אם יש לכם. אני פשוט צריכה לדבר על זה עם מישהו... אבל אין לי עם מי.
קצת רקע.
המחלה שלי נקראת כאב ראש מקבצי ואני חיה איתה 11 שנים . אף אחד לא יודע מה זה ולמה. אין לזה תרופה, יש רק כמה דברים שיכולים לעזור לחיות איתה, אבל לא לכולם הם עוזרים. ונחשו מה, אני מאלה שזה לא עוזר להם
בכל אופן, זה אומר , במקרה שלי, שאני סובלת 15 ימים בחודש, לפחות, ובכל שאר הימים אני נחה קצת. כאב כזה שקשה לתאר, כאילו יש לך חרק ענקי בראש, שאין לו מקום והוא אוכל את המוח שלך, לאט לאט, ותוך כדי מישהו מושך בעין שלך מבפנים ככ חזק שיוצאות דמעות גם אם אתה לא בוכה. אני רק רוצה לרוץ לתוך קיר, המחשבה על הכאב שזה יגרום לי עושה לי טוב, כי הוא יהיה כמו רוח רעננה בהשוואה לכאב שאני מרגישה בזמן ההתקף שלי. וניסית את זה כמה פעמים, עזר להתמודד אבל זעזוע מוח זה גם לא טוב. יש כאלה שמרגישים את זה קצת אחרת, לא יודעת במה זה תלוי. לפני קראו לזה גם suicide headache כי היו הרבה מקרים של התאבדות עקב הכאב הרב. בן אדם עם התקף כזה מזיע, צועק, בוכה, פניו אדומות. קשה מאוד לראות זה. ועוד יותר קשה להיות במקומו. ברגעים כאלה פשוט לא רואים את הסוף. כאילו אתה חי בעינויים , אתה לא יודע למה ועל מה, כל שניה מרגישה כמו נצח ואתה לא בטוח כמה עוד תוכל להחזיק.
משהו כזה.
מרוב יאוש שבוע שעבר הגעתי למיון אבל זה היה טיפשי כי אתה לא תראה רופא לפחות שעתיים. ובזמן הזה , אצלי לפחות ההתקפף למתחילים לעבור.
עובר למיגרנה שיש לי גם. זה אמנם יותר קל מהכאבים ההם אבל לא כיף.
עכשיו לאור הקטן בקצה המנהרה, שאמור לעזור לי לא רק עם הכאב הפיזי אלא גם עם הנפשי.
אני יכולה לנסות, לנסות להוציא אישור לקנאביס רפואי עם המחלה שלי. אבל, אני בטוחה שאתם יודעים את המצב בארץ, אם אתם לא יודעים , או שאתם לא בעניין כי לא ממש קשור אליכם או שאתם פשוט נגד סמים. "סמים" . כן. אבל המצב הוא כזה. גם אם אתה חולה סופני, זה לא מעניין אף אחד. אני לא מבינה על פי מה בכלל בוחרים לתת או לא לתת לבן אדם תרופה.
עכשיו קצת לתיאור, אולי זה יעניין מישהו. כי זה יכול לעזור לכל אחד ולא רק לי, עם המקרה שלי.
אז. אין לך ביצים? אתה נראה חשוד רק מהמחשבה לא להיראות חשוד? הנה הפתרון המושלם! טלגראס. כי אין לי מושג איך עושים את זה.
מצאתי אנשים מקסימים שעזרו לי להתאים חומר לכאב שלי. ואף פעם לא קיבלתי כזאת עזרה ותמיכה כמו שקיבלתי מהם. אני פשוט לא מאמינה שיש אנשים כאלה, שמוכנים לעבור על החוק בשביל לעזור לך, לך, שמעולם לא ראו ולא שמעו.
כמובן שזה לא עזר בפעם הראשונה. וגם לא בחמישית. אבל בשישית.... אני לא זוכרת מתי הייתי שמחה ככ. אפילו לא שמחה, פשוט הרגשתי שלווה, רוגע, תיקווה, והכי חשוב , ראיתי עתיד... אני לא יודעת איך לתאר את זה.
נראה לי ככה מרגישים אנשים נורמאליים, שהם לא מתים מבפנים.
זה נתן לי כוח להמשיך. לא היה יותר כאב, לא היה יותר דיכאון, רציתי לעשות משהו, רציתי לחיות ולהנות, הרגשתי בן אדם. והרגשתי שאני רוצה את החיים. מה שלא הרגשתי לפני, אף פעם.
אני פשוט לא יודעת איך אני אמשיך את החיים האלה אם לא קבל את המרשם הזה. כשאני יודעת שיש פתרון ועד כמה הוא יעיל...
מאוד קשה בלי מרשם. גם מבחינה כלכלית וגם במחינת חוק. אני לא עבריינית ולא נרקומנית, אבל החוק עושה אותי לכזאת. מעולם לא התאכזבתי ככ ממדינה.
ספרו לי מה אתם חושבים על זה, אולי גם אתם ניסיתם אולי אתם רוצים לנסות, אותי אתם סתם סקרנים, אולי אתם גם משתמשים ויש לכם מה לייעץ לי. כל דבר. אולי אתם סתם רוצים לדבר :)
סליחה על החפירה, ההודעה הזאת ככ ארוכה אני לא יודעת איך זה יצא ככה...
 
שלום

סמים מסוכנים לבריאות כי אפשר להתמכר להם ולהגיע לסמים קשים שממיתים. לא רצוי לברוח להתמכרויות אלא עדיף להתמודד עם הקשיים באופן אמתי ואמיץ. חשבי על רווחתך האישית ודאגי לה, ואל תזניחי עצמך להתמכרויות מיותרות ולא רצויות.
&nbsp
 

SilverJ

New member
הי

אני מבינה שאתה נגד, אבל מדובר בתרופה שמצילה חיים.
אני ממליצה לך לקרוא על זה קצת לפני שאתה קופץ למסקנות, כי היא רק משפרת לאנשים את החיים ולא ממיתה אותם. זה כבר חוסר ידע. סתם עובדה מעניינת, אין אף מקרה בעולם של מוות משימוש בקנאביס.
ולגבי ההתמכרות.. אכן זה צמח פסיכואקטיבי אבל להתמכרות הוא לא מביא. גם זאת עובדה. מי ש"מתמכר" זאת הבחירה שלו ולא משהו שהוא לא שולט בו. כמו עם תרופות, אנשים מגיבים לזה בצורה שונה. ובכלל יש כאלה שבוחרים לברוח מהמציאות ולא לצאת מה"היי" או שמגיבים לזה בצורה קיצונית עקב מחלה נפשית שיש להם או טראומה או אולי עישנו יותר מדי ונכנסו ללחץ. או עישנו זן שהוא חזק מדי בשבילם. כמו כל תרופה, צריך להתאים את הקנאביס למשתמש ולצרכים שלו, יש לקחת הרבה דברים בחשבון. תאמין לי רוב האנשים לוקחים תרופות שהן מסכנות יותר מאשר הקנאביס. אני לקחתי תרופות שגרמו לי לדיכאון בחילות הקאות שילשולים ומה לא. דברים שעם קנאביס אף פעם לא יהיו לך.
בקיצור. אני ממליצה לך לקרוא על זה קצת. לא מתמכרים מזה חחח וזה גם נושא די מעניין.
 

MindfullEye

New member
היי...

אפשר באמת לכתוב הרבה על הנושא והרבה עוד יכתב וייחקר על קאנביס, את רוב הדברים תימצתת נכון. להתייחס לזה כמו תרופה זה הדבר הכי תואם למציאות כרגע. תרופה להורדת לחץ דם יכולה להרוג, תרופה נגד כאבים יכולה למכר ועוד.
במקרה של קאנביס זה סיפור מסובך יותר כי זה סם (שכמו בעצם רוב האחרים) התחיל את דרכו בתרבות יותר מאשר ברפואה.
אבל, וזה אבל גדול, התמכרות פסיכולוגית היא גם התמכרות. נכון שזה לא שווה ערך למצב שבו הסינפסות שלך זועקות לעוד מנה של אופיאט או מתאמפטמין, אבל גם נעים זה לא במיוחד. כמו בכל דבר בחיים צריך הרבה מאוד יכולת התבוננות עצמית כדי לזהות מתי אנחנו מבלשטים את עצמנו.
באופן אישי כן היה שלב בחיים שבו זה תרם לי, השלב הזה עבר ושחררתי את זה לחלוטין בלי להתגעגע יותר.
&nbsp
לגבי התופעה של כאבי הראש המקבציים (אגב, קראת את "קורות הציפור המכאנית" של מוראקאמי?) אין לי באמת מה לומר חוץ מלהביע סימפטיה שלא שווה הרבה באופן די מובן. זה נשמע כמו סיוט אחד גדול ובאמת כאילו קיבלת חרא של קלף. אבל מגיע לך שאפו ענק על זה שאת עדיין פה.
&nbsp
לגבי רשיון לרפואי זה תחום שמצד אחד מאוד מסורבל ומצד שני מאוד פרוץ, בזמנו חשבתי לנסות לקבל וראיתי שבארץ יש אפילו בעלי הפרעה נפשית שמקבלים לכאורה טיפול קאנביס. לאחרונה נוספו עוד 100 רופאים שמורשים להגיש את הבקשה למשרד הבריאות. מציע לך לבדוק בפורומים ייעודיים לגבי ייעוץ בנושא. ייתכן שזה יהיה בתשלום בשלב מסויים נראה לי שזה עדיף על האופציה של השוק השחור או לחכות לליגליזציה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
האור שבקצה מנהרת הסבל

יקירתי, אכן המחלה שאת נאלצת להתמודד איתה היא מחלה איומה שמקשה מאוד על ניהול אורח חיים תקין. תארת באופן מדויק וכל כך ציורי את כאבי הראש הכל כך קשים שאת נאלצת לחוות בתדירות גבוהה ביותר. כמובן אינני בקיאה בכל הטיפולים אותם ניסית ושלא היו יעילים עבורך. אם לא ניסית עדיין ללכת למרפאת כאב, אולי זאת יכולה להיות אופציה....אולי יש עוד טיפולים שניתנים רק שם..
את מספרת שגילית שקנאביס רפואי יכול להקל על הכאב, והעובדה שמשהו כן עוזר אולי נותנת תקווה. קל יותר כשיש מטרה, כשיודעים מהו הדבר שצריך להשיג. אבל נשמע שממש לא פשוט לקבל מרשם חוקי לקנאביס. זה אכן כה מצער שבארץ שנחשבת מעצמת קנאביס רפואי כל כך קשה לחולים הזקוקים לכך. כמובן שצריך לזכור שהרופאים גם הם מוגבלים על ידי החוק ויכולים לרשום מרשמים לקנאביס רק למחלות שנמצאות ברשימת המחלות המאושרות לטיפול בקנאביס כיום. לאחרונה הוכשרו עשרות רופאים למתן מרשמים לקנאביס ולכן אם הבעיה היתה בירוקרטית אולי יש בכך תקווה לעתיד. כדאי להמשיך לעקוב, ואולי גם בנושא זה תוכל מרפאת כאב לסייע.
מעבר למחלה נשמע גם שאין לך עם מי לדבר, להתייעץ, לשתף וגם לקטר. כשאת מרגישה צורך בכך את מוזמנת לפנות לצ'ט של סה"ר, ולשוחח עם אחד המתנדבים שלנו. הצ'ט הוא אנונימי ואישי, ופועל בין תשע בערב לחצות. אנחנו כאן בשבילך, בחיבוק גדול...
 
למעלה