חשבתי עכשיו אולי

חשבתי עכשיו אולי

להתעניין בתחביבים זו לא דרך הגיונית לשוחח, כי אז יקרה שמי ששואל על התחביבים ומספר על שלו, למעשה יקבע מה ידברו ולא ייתן הזדמנות גם לחבר להתבטא. אולי גם לא הגיוני להגיד "אתה יכול להבין" במקום לשקר, כי אז השומע יוכל לדרוש תשובה מלאה כמו כן או לא ולא יסתפק בזה.
 
ובמחשבה שנייה

אני מניח שכל מה שיש בחיי האדם ומשפיע על רגשותיו ומעניין את שני הצדדים - כדאי לדבר עליו, אבל הבסיס נושאים משותפים. כמו שחשבתי בעבר, כשאדם אומר להאמין לו במקום שישקר, יחקרו או יבדקו בשביל תשובה ישירה. באותו אופן כשהוא נותן תשובה ישירה, יחקרו או יבדקו בשביל תשובה נכונה. גם כשאומרים להאמין לנו, ייתכן שאומרים אמת.
&nbsp
 
יש גם השאלה

איך משלבים בין נושאים כללים ונושאים אישיים יותר כמו תחביבים? אולי כשמרגישים שמיצו את הדיבור על נושאים כלליים, אפשר לעבור לנושאים אישיים יותר? ומה מדבר אחר כך? כנראה, עיקר השיחה צריך להיות על נושאים משותפים כמו המסגרת.
&nbsp
 
אני מנסה להתעניין בתחביבים כדי ליצור קשר אישי וטוב

אבל אנשים רגילים לצורת השיחה שלי ולכן מה שקורה שאני רק שואל את השאלות על תחביביהם ואחר כך מספר על שלי ולא נוצרת שיחה דו צדדית. כאילו אני מחליט על מה ידברו. איך אפשר לפתור את זה?
&nbsp
&nbsp
 

בילי79

New member
אולי כדי ליצור קשר טוב

מספיק להתעניין באדם עצמו ולהקשיב לו- בין אם ירצה לדבר על תחביבים או על משהו אחר. אולי לאנשים שמדברים איתך יש פחות יכולת להביע החלטה מודעת מראש על מה ידברו, וכשהם נשאלים על ידיך בשאלות ספציפיות יתכן והם לא מבינים זאת כהתעניינות, אלא אולי כאילו אתה מחליט עליהם (כלומר שתלטן) כשאתה מנסה לקבוע בשבילם מה לומר (הם צריכים לענות באופן הקשור לשאלתך), ומצמצם להם את הפוטנציאל הבלתי מוגבל, נניח, של אפשרויות המענה.
מה דעתך?
 
אז השאלה מה צריך לשאול

כי אני לא אוהב שאלות כלליות כמו "מה נשמע?" שלא מובילות לשום דבר, ואני מעדיף לדבר על נושאים משותפים או על דברים ספציפיים ושיש על מה לדבר ויודעים על מה רוצים לדבר.
 
אני מנסה לברר וחשוב לי לדעת

אם מבחינה הגיונית אפשר תמיד לשמור על דיוק מילולי ומציאותי, גם כשמטעים את האחר, ע"י שמדברים על העברת המסר עצמה ואומרים "אתה יכול להבין שזאת האמת" במקום "זאת האמת". מצד אחד, הוא ודאי ינסה לחקור עוד כדי להגיע לתשובה ישירה ולא יסתפק באמירה הזאת. מצד שני, גם כשמשקרים יחקור כדי להגיע לתשובה נכונה ובכל מקרה יחקור או יבדוק ויכול להיות שגם כשאומרים להבין ולהאמין אומרים דבר נכון. אז מה התשובה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
משאת נפש -שיחה קולחת וזורמת בטבעיות

היי ,
נראה לי שמאוד חשוב לך לתקשר עם הסובבים אותך בדרך ידידותית וזורמת באופן טבעי ...
אתה חוקר את כל האופציות האפשרויות ויורד לדקויות כמו :לספר את כל האמת? לשקר? ואז אם השקר יתגלה? אולי הפניית השיחה לתחביבים תוביל לשיחה זורמת?
זכור לי שבעבר התכוונת להירשם לחוג משחק,אם אני לא טועה (כדי לשפר את הכישורים האלה).
אולי הבסיס לשיחה קולחת הוא להקשיב בעיקר לצד השני ,לשמוע מה האדם מרגיש, חושב ...ובשום אופן לא להתייחס אל המעמד כאל חקירה...
אפשר אולי להתחיל בשאלה על הבגד שהוא לובש ,על המסגרת שבה נפגשתם, על חברים משותפים ,על סדרה או סרט וגם על תחביבים...
אם אתה מציג תחביב שלך נסה להימנע בהתרכזות בעצמך ולדבר ארוכות עליך כי אז כפי שציינת נראה שאתה בעיקר מדבר ואין דיאלוג. אם יש לך מספר תחביבים תתחיל לדבר רק על אחד ורק אם תראה התעניינות מהצד השני תדבר על עוד תחביב.
תעשה לך מראש כללים כמו :כשמישהו עונה לי אני נותן לו להשלים את כל המשפט ומקשיב באמת.
כשאדם אחר מדבר איתי אני מגיב בהתאם למה שהוא אמר, משלב בתשובה דברים שעלו קודם.
כשאני מדבר אני מקציב לעצמי מקסימום דקה ומעביר הלאה שאלה לצד השני.
מכוון שכל אדם אשר יהיה איתך בשיחה הוא שונה אי אפשר לתת מראש תפריט קבוע של שיחה,..
לכל אדם מצב רוח אחר, אופי אחר, תחומי עניין שונים וגם תחביבים (לא לכולם יש...)
נראה לי שהיה עוזר לך מאוד לתכנן מראש נושאים לשיחה ,שאלות ותשובות אך בחיים המציאות משתנה בהתאם לנסיבות ולכן כל כך קשה לך למצוא את אותה נוסחה מנצחת שתהפוך אותך לאלוף השיחות...רבים היו רוצים למצוא נוסחה כזו.
שולחת לך חיבוק
ומציינת שכאן אתה ברור ומובן ,מנהל שיחות רהוטות וקולחות. אנחנו כאן בשבילך
מתנדבת סה"ר
 

MindfullEye

New member
קראת את הספר "כיצד תרכוש ידידים והשפעה"?

נראה לי שתתחבר אליו ותאהב אותו. הנה לינק שתוכל לקרוא עליו יותר. והנה לינק לקנייה.

כתבת שאתה לא אוהב שאלות כלליות, מה שנקרא סמול-טוק, שיחות חולין וזה מובן אבל עלייך להבין שהשיחות האלה הן הבסיס ואבן הפינה לקשרים עמוקים יותר - ולכן צריך להתעלות מעל אי החיבה, אי הנוחות, ולסבול קצת.

לגבי הפילוסופיה ופורומי פילוסופיה ושאלות פילוסופיות אני חושב שאתה שם יותר מדי דגש על זה מה שמהווה חלק 'מערבי' ושכלתני של הפילוסופיה. מציע לך להרחיב את ההתעניינות לפילוסופיה מהמזרח - ששם הדגש בפעילות הפילוסופית הוא לאו דווקא שכלתני אלא קודם כל *חווייתי*.
הקדמה טובה לחשיבה פילוסופית כזו תמצא בספר "הטאו של פו" שמדבר על פילוסופיה דאואיסטית סינית (אחת מ-3 האסכולות שנולדו שם) בראי סיפורי פו הדב.

בהצלחה!
 

בילי79

New member
אני קראתי ולא נראה לי שזה מה שפילו צריך

אם פילו לא אוהב סמול טוק הוא לא חייב.
ההתנסחות שלך מקוממת בעיני "... אבל עלייך להבין שהשיחות האלה הן הבסיס ואבן הפינה לקשרים עמוקים יותר"

איזו התנשאות! משתמע מדבריך שיש רק דרך אחת לקשרים עמוקים, והגורו - שזה אתה - יועיל בטובו לעזור לפילו להגיע לדרך הנכונה.


אני רוצה להגיד לפילו שאני לא חושבת שאתה צודק
גם הכותרת של הספר לא נראית לי "כיצד תרכוש ידידים והשפעה" השפעה מילא. יש מבצע אולי לרכישה מרוכזת???
ידידים לא רוכשים, הם אינם מוצר.
 

MindfullEye

New member
לא ניסיתי להתנשא ולא להציג את עצמי כגורו...

במקרה אני יודע קצת על מאיפה מגיעים הקשיים של פילוסוף מהדברים שהוא כתב כאן ולכן ניסיתי לתת עצות שנשמעות "מהראש" ופחות מהלב, אם זה יותר קל בהתחלה.
תרצי או לא תרצי שאלות על בית-משפחה-מכונית זה הבסיס להתחלת שיחה, לא אני המצאתי את זה - האנושות המציאה את זה.
כששואלים מישהו "מה נשמע" לא באמת מצפים לסיפור מההפטרה, זו פשוט מדרגה למשהו עמוק יותר.

הנקודה היא שבקשר כלשהו מצופה מכל הצדדים לסבול קצת, לדחות סיפוקים, כדי להגיע להחלטה כלשהי לגבי הקשר - להעמיק\לחתוך או מה שלא יהיה. אף אחד לא חייב. את גם לא חייבת להתקלח כל יום או ללכת לעבוד. אבל אם רוצים להשיג משהו צריך לצאת מאזור הנוחות ע"ע לסבול קצת.

דוגמא בהקשר לספר היא לגבי החיוך - כמה הוא חשוב וכמה עם אין מצב רוח לחייך צריך לנסות להשתדל בכל זאת.

הביקורת על שם הספר לא רלוונטית, זה ספר שנכתב כמעט לפני 100 שנה ומחזיק מים גם היום - בטח לנוכח ממצאים בתחום הפסיכולוגיה החברתית, האישיותית ועוד. נכון שזה נשמע מעט אינטרסנטי, מעט קר, אבל אם זה עושה את העבודה - אם זה נותן את מראי הדרך הנכונים לאנשים שלא יכולים לגמרי לתפוש את זה אינטואיטיבית זה לא רע.

נ.ב בהודעה כלשהי שכתבת לפני שבועיים ביקשת שאני לא אגיב לך יותר מסיבה עלומה וקיבלתי את זה. הגבתי לך כאן בכל זאת בהודעה עניינית לתגובה ש5/6 ממנה היו בקורת לא ממש עניינית אז אני לא ממש בטוח מה את רוצה.
 
רוב האנשים מתחילים מכלליות

אני אדם ישיר וחשוב לי להביע את רגשותיי האמתיים וליצור חברות חזקה וטובה, ולכן אני מתחיל בנושאים אישיים. אולי יש אנשים שמתקשים לקבל את זה. אגב, לפני כמה זמן ידידה שלי התפרצה עליי בסך הכול כי שאלתי אותה אם נסעה לעיר בזמן האחרון שזה בכלל לא אישי. אפשר גם לדבר על נושאים משותפים של המסגרת, אבל אני מחפש דרך לדבר על דברים יותר אישיים כמו תחביבים ולא תמיד מצליח ונראה לפעמים כמו חקירה.
&nbsp
 
למעלה