רוצה לפרוק אבל קשה לי שהמקום לא מספיק אנונימי

nike001

New member
רוצה לפרוק אבל קשה לי שהמקום לא מספיק אנונימי

ומרגיש לי שלא כולם באמת מפרגנים פה.
לא מדבר על האנשים שקרובים אליי בפורום (וגם בחלק אי אפשר לדעת לגמרי מה בלב האדם בדיוק כמו שאני מחמיא למישהי שהכרתי ונחמד איתה אבל לא יגיד לה בפרצוף מה אני חושב עליה כדי לא לפגוע - כן, יש בי קצת צביעות. מודה.), אבל לפעמים אני מרגיש קצת מוצף.

כיום, בחיי הבוגרים יותר, אני יודע להתמודד עם מצבים שבעבר אולי היו יכולים לעייף אותי מאוד. כיום, אני חזק וחסין יותר. לא חסין לגמרי, כן יש רגעים שקשה, אבל פשוט יודע להתמודד עם דברים בצורה טובה יותר. אם למשל פעם היה לי קושי והייתי תלותי מאוד באנשים ומרגיש כל כך מוצף, היום הרבה יותר קל לי להתמודד עם זה מה גם שהבגרות שלי גורמת לי להצליח לנתח את המציאות טוב יותר לטוב ולרע.

אבל יחד עם הבגרות, יש מצבים שבהם אני עדיין רחוק מלהיות קרוב לשלמות. נכון, אין דבר כזה מושלם אבל מדבר על מצב שאני אדם שיותר מחובר לעצמו ויותר פועל נכון.

לפעמים, מעיק עליי שאנשים מתנהגים אליי בצורה לא מכבדת ולפעמים , מהמעט שקראתי על עומק באינטרנט, זה משהו בי מבפנים שמשדר את זה - שמזמין את היחס הזה אליי. הייתי רוצה לתת גבולות לאנשים מסוימים שלא יוכלו להתנהג בצורה מזלזלת כי זה פוגע בי בסופו של דבר. כשאני מסתכל עמוק בתוכי, אני גם לא טלית שכולה תכלת, אני גם לא עושה את המטלות כמו שצריך ולכן זה מזמין תגובות אך יחד עם זאת לפעמים גם יש מצבים שהצד השני מתנהג לא נכון. ולא, פילוסוף, לומר לי 'מי שמתנהג לא נכון צריך להעמידו במקום ולהגן על עצמנו' - אני כבר מכיר את התגובות שלך שנים ויחד עם הכוונות הטובות שלך אני חושב שבמקרה שלי לומר מה כן ומה לא לעשות לא בהכרח יעזור אלא טיפול עמוק יותר כן יכול להועיל.. למשל ידידתי המקסימה שבעברה תקופות ארוכות הייתה מנהלת איתי שיחות טלפון של שעות רבות וזה מאוד הועיל לי, או לחילופין סדנת ביטחון עצמי\טיפול מקצועי עמוק כי זה כמו לומר לאדם שמן ששנים הוא שמן 'תאכל בריא ותעשה ספורט' ולא תמיד זה קל, ולעיתים יש שמנים שדווקא ביחד עם עזרה יכול להועיל להם. לא מדבר ספציפית עליי, כי אצלי זה הרבה יותר פשוט, לי יש יותר משמעת ואני בעברי עם מעט עזרה הצלחתי להשיל המון במשקל - בתקופות שבאמת רציתי ונאבקתי השגתי את זה. זה רק דוגמה.

עוד עניין, אני מסתכל על מישהי שבסביבה שלי, בחורה צעירה בת 25 שהספיקה כל כך הרבה בגילה הצעיר. ממש הלכה לפי הספר. בית ספר, צבא, עבודות - והספיקה היא לבד לחסוך בערך 100 אלף שקל בעבודות שזה פלוס מינוס שכר מינימום - כל הכבוד לה!!! (מעט בונוסים על מכירות) וכיום היא סיימה את הלימודים, התחתנה, בהריון ויחד עם הכסף שהיא חסכה ויחד עם הכסף שהבן זוג חסך בחייה יש להם מספיק הון עצמי והבנק יכול לאשר להם משכנתא. וואו, באמת וואו. אני מסתכל עליה, ואני מסתכל עליי - אבל היא לא עברה את החיים הקשים שאני עברתי בחיים-אז אין פה מה להשוות. ובכל זאת, בלי שהיא יודעת על עברי (או שכן?
) היא ייעצה לי לחסוך ולא לבזבז את הכסף על שטויות. אני באמת מבזבז המון כספים בלי הבחנה.. ונכנס למינוסים לא רגילים ואני רק בחור שגר אצל ההורים. אני לא יודע לשלוט בכסף אני פשוט מבזבז, אולי מפצה על המון שנים של מחסור.. לא יודע. אבל באמת הגיע הזמן לחסוך, היא אמרה לי שאני בגיל שצריך כבר דירה וכו' וואולה היא צודקת. היא דיברה על קניית דירה - עניתי שאני יותר בכיוון של השכרה. כשאני נוסע באוטובוס ושומע על צעירים שמדברים על רכבים ודברים כאלה - איפה אני ואיפה הם, כן? וואלה גם אני יכולתי אם רק הייתי פועל נכון.

אני חושב שיש המון עבודה איתי בהמון תחומים.
אבא שלי אומר לי כבר שנים שאין לי בעיה אחת, שתיים או שלוש... יש לי רשימה ארוכה של בעיות. הוא גם שנים קרא לי מתוסבך ובעבר גם חולה נפש. אז לא סתם אני חושב על עצמי דברים לא טובים כי שנים שמעתי את זה יום יום על עצמי מהם. מצד שני, כתבתם לי באחד ההודעות שאני לא מתוסבך אלא מורכב. מילה מאוד מעודנת. תודה. הרי הסיבה שאני נוטל כדורים היא... לא חשוב.

אני מרגיש שאני כל כך רוצה שינוי.
היום הלכתי לראות הליכון והלב שלי יצא לכיוון ההליכון. כל כך רציתי שיהיה לי בבית. ידידה שלי ייעצה לי מה לעשות איך לפעול בצורה אסטרטגית להביא אותו לבית כי כאמור בהודעות הקודמות המשפחה שלי זה כמו סביבה עוינת. טוב, אולי זאת הגזמה. ידידה שלי חושבת כך. בעצם עוד כמה ידידות. שוב, גם אני לא טלית שכולה תכלת - הם מתלוננים על בלאגן שאני עושה אבל גם הם לא טלית שכולה תכלת - אם נסתכל על הנזקים הנפשיים שגרמו לי במשך שנים עם אלימות מילולית, פיזית וסוגי התעללויות שונים. איי... התעייפתי.

אז אני הגעתי סופ"ש לבית והיה לי בדרך חשק לסדר את חדר - גם בשביל ההרגשה וגם בשביל להגשים את החלומות הקטנים שזה מכשירי כושר בבית. אבל הגעתי לבית וכרגיל אני במחשב. לא הליכה בשכונה, לא סידור ולא כלום. עצלן ... לא יודע מה.

כל הכבוד לי שאני עובד במשרה מלאה משהו שלא היה בעבר, כל הכבוד לי שאני גם לומד, אבל עם זאת יש עוד דברים שאני צריך לעשות.
בדוח מרפאה כשהשתחחרתי בגיל 18 כתבו שלהורים של נייק יש ציפיות גבוהות ממנו שרחוקות מהמציאות - שכוחותיו של נייק הם דלים. אבל גם בדוח הם כתבו בזמנו שעולמי הפנימי מצומצם - וזה השתנה מאוד מאז כי הייתי אז ילד והיום אנשים דווקא רואים את החכמה שבי ואת הידע הרחב שלי שאני לא מביא לפורום (פה אני מדבר רק על המראה אז מה שלרוב אתם יודעים כי רק זה מה שאני מביא לפה). איי... התעייפתי מהחיים.
 

nike001

New member
אה ואותה בחורה

מעבר לסיום הלימודים שלה יש לה גם רישיון והיא נוהגת ובטח יש עוד דברים טובים שאני לא יודע עליה. מה שאני כן יודע שהיא דתיה, יש בה חכמה, היא קולטת דברים וגם יום אחד קראתי טקסט שהיא כותבת והיא מתנסחת יפה. יש בה גם פאקים שאני רואה אבל יחד עם זאת הרבה פלוסים אני רואה בה. בעיקר פלוסים. אני מסתכל עליה בעין חיובית.
 
אתה מוזמן להביא לפה עוד דברים!


והלוואי שבאמת תקבל את האומץ ותצא מהסביבה העויינת - תיקח סכוי לחיים!
ומה שאתה אומר לעצמך בקשר לאותה ידידה ולאנשים כמוה - נכון מאוד: לא כולנו בורכנו באותם כוחות וגם לא כולנומעמדנו באותם נסיונות... יש אנשים שמסוגלים להיות נמרצים ופעלתנים וחדורי מוטיבציה כל היום. ויש שלא... אז כנראה שאין מקום להשוואות על בסיס גיל (היא רק בת 25 והיא כבר הספיקה...), כי הגיל הוא גורם פחות משמעותי בהקשר הזה. כוחות ורקע הם גורם יותר משמעותי.
וכמו שכתבתי בכותרת - אתה מוזמן להביא לכן עוד מעצמל, אתה באמת לא חייב להגביל את עצמך לשיחות על קרמים!
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הרצון לעמוד בקצב החיים שהסביבה מכתיבה..

היי נייק,
&nbsp
לפעמים אנשים שמקיפים אותנו מעלים בנו תהיות על המצב שבו אנו נמצאים בחיים, וזה גורם לנו להרגיש שאולי הדשא ירוק יותר אצל השכן...
אני שומעת ממך את הרצון שלך בשינוי, הרצון שלך להרגיש שמצבך בחיים יותר מתאים לגילך.. ויחד עם כל הרצון יש גם את החששות.. החששות שמעכבות אותך, אולי אפילו מכשילות אותך מלהמשיך ולהתקדם, מלהגיע לשינוי לו אתה כה מייחל..
&nbsp
אני שומעת ממך גם שינוי נוסף שהיית רוצה לסגל בחייך- היית רוצה להקים מעין חומות שיקיפו אותך, על מנת שאנשים לא יוכלו לפגוע , ואולי זה עוד משהו שמהווה מכשול בדרך..
&nbsp
אני חושבת שברגעים כאלו, כשמחשבות כאלו מציפות אותך, חשוב לזכור את התהליך העצום שעברת- העובדה שאתה לומד, עובד במשרה מלאה, החברים שנמצאים שם לידך וזה שאתה מרגיש מחוזק יותר כאשר אתה נתקל בקשיים, כל זה בכלל לא מובן מאליו.. אני רואה את הגאווה שזה מעלה בך, והייתי רוצה שתמשיך להיאחז בה, במיוחד בתקופה שכזו...
&nbsp
אם דברים נוספים ממשיכים להציף אותך, ואתה רוצה לפרוק, אז אתה מוזמן להמשיך ולשתף אותנו... אנחנו כאן בשבילך‎
 
למעלה