itisok

New member


היי שלום,
אני לא כל כך יודעת איך להתחיל. אני כבר באמצע שנות העשרים שלי, ומתמודדת עם דיכאון מאז גיל 13. אני מרגישה קצת פחדנית לכתוב את זה, ואפילו מתביישת, כי מה זאת אומרת כל כך הרבה שנים אני סוחבת את התחושות האלו ועוד לא מצאתי את האומץ האמיתי לממש אותן. היו כל מיני ניסיונות פה ושם, אבל לא משהו שהוביל לריצה דחופה למיון. בעיקר כי אני פרקפציוניסטית ויודעת שבפעם שבה אני אחליט לעשות את זה, אני אעשה את זה באופן מושלם.
התקופה האחרונה יכולה להיראות מושלמת באופן אובייקטיבי. יש לי בן זוג שאוהב אותי מאוד, הורים שמעריצים אותי, אחים אוהבים ותומכים, התקבלתי ללימודי רפואה בכל האוניברסיטאות בארץ ויש לי הרבה חברים. רק שבפועל אף אחד לא באמת מכיר אותי. כל ההישגיות הזאת גורמת לי לתחושת ריקנות. אני מרגישה מאוד בודדה, ובעיקר כפוית טובה. כאילו מישהי אחרת הייתה יכולה לעשות הרבה יותר עם החיים שלי, מישהי קצת יותר נורמלית. אני מרגישה שאני תופסת למישהי את המקום בעצם הקיום שלי, ולמרות שאני מעריכה מאוד את האנשים שסביבי, ההערכה הזאת לא מספיקה לי בשביל לרצות להמשיך ולחיות. ואני ממשיכה, לא כי יש לי איזה רצון אמיתי עוד לחוות, עוד להיות. כי אני פשוט מפחדת. כי אולי הדרך הזאת לא מספיק טובה, כי אולי ימצאו אותי, כי מה יחשבו עלי אחר כך. אני נשארת עם תחושת מועקה וריקנות, ובוכה כל הזמן לבד, אבל מול אנשים נשארת אמיצה וחייכנית. לכאורה בן אדם מאוד חברותי, אבל בלב סובלת מכל רגע שאני ממשיכה לנשום בו. אני חושבת שזה עולם אכזר, ואנשים מתעמרים ומנצלים חולשות של אחרים, ולכן משתדלת לא להפגין חולשה לעולם. לא כלפי חוץ. היחיד שאני מצליחה להפגין כלפיו שבב ממה שאני מרגישה הוא בן הזוג שלי, אבל גם איתו אני לא נפתחת לגמרי. קשה לו עם זה, ואני מבינה אותו לגמרי. איך אפשר להמשיך להיות בזוגיות עם בחורה, לדבר איתה על חתונה וילדים, כשהיא מפגינה רצון כל כך חזק להיפרד מהעולם הזה כל הזמן. בראש שלי מהדהדת המחשבה שעדיף לו בלעדיי, להמשיך הלאה עם מישהי קצת יותר בריאה נפשית, אבל אני חלשה נורא ואוהבת אותו נורא, וזקוקה לו. אז באקט מאוד אנוכי אני משאירה אותו איתי, לא משחררת. כי הרי, גם המחשבה להתאבד היא נורא אנוכית, אני יודעת.
אני לא יודעת כל כך למה לצפות בפורום הזה, רק ניסיון נואש להתחיל לעשות משהו שבן הזוג שלי ביקש ממני ואני יודעת שלא אעשה לעולם, וזה לקבל טיפול תרופתי. מניסיוני כאחות לאחות אובדנית, כחברה לחברים אובדניים, ופשוט מתוך היכרות עם עצמי, זו דרך שאני לא רוצה ללכת בה. צחוק הגורל הוא, שאחת הדרכים שבהן אני מרגישה שאוכל למצות את עצמי כרופאה היא בתור פסיכיאטרית.
למרות כתיבת שורות אלו, ההקלה לא באה, ותחושת העצבות מורגשת מתמיד. והשנים הרבות שבהן אני מתמודדת עם אותה עצבות מוכיחות לי שהיא לא תעלם כל עוד יש בכוחי להרגיש.
 
שלום

החיים מתנה נפלאה שאלוהים נתן לעולם, והעולם יפה ומכיל שלמות. אחת המטרות בקיום להתמודד עם קשיים. חיי אדם מקודשים. צריך למצוא את החלקים היפים שבחיים ולנצל אותם היטב להנאה עצמית. רווחתו האישית של האדם הסובייקט צריכה להיות הכי חשובה בחייו וקודמת לכל. עליך לאהוב את עצמך ולהשקיע בעצמך, בהנאתך ובשמחתך. אהבה נוצרה כדי שיעזרו זה לזה, ובן הזוג שלך ודאי אוהב אותך מאד ומוכן להקשיב לקשייך ולנסות לעזור לך. האדם יצור חברתי ונוטה לאהוב, לכן הישארי עם אהובייך והשקיעי בהם.
 

בילי79

New member
היי איטישוק

ברוכה הבאה.
כתבת, שאת מתמודדת עם דיכאון מגיל 13- תרצי לשתף איך התמודדת? ניסית טיפולים נפשיים או אחרים? תרופות? את מרגישה דיכאון או שאובחנת כסובלת מדיכאון ע"י איש מקצוע?
כתבת שאת לא רוצה טיפול תרופתי, אך השאלה החשובה בשלב הזה היא פחות באיזו דרך טיפולית לבחור, אלא מה המטרה של הטיפול התרופתי שהציע בן הזוג?
אם המטרה היא הקלה בתחושת העצבות שתיארת, יכול להיות שיש דרכים אחרות שיעזרו לך (ובאופן עקיף גם לבן הזוג שלך), שאינן כוללות נטילת תרופות.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
כאן אפשר להוריד את המסכות


היי,
כל כך הרבה כאב מלווה אותך ,מדבריך נראה שעולה פער גדול בין מה שיש בחוץ לבין מה שיש בפנים...פער ששואב אנרגיה עצומה עד שהוא מותיר אותך בלי כוחות...בפנים כואב ועצוב... וכשאת לבד את לא מפסיקה לבכות ובחוץ את עוטה מסכה שמחה שהכל בסדר...
הדיכאון המלווה אותך כצל מגיל 13 מוכר לך גם מהסביבה הקרובה ביותר :אחותך וחברים עד שאולי הוא הפך לחלק מהאישיות שלך...לחלק המוכר והבטוח ונראה שההצעה של בן זוגך לקבל טיפול תרופתי מאיימת כי את לא מכירה את עצמך בלי הדיכאון...
כל כך מעייף להסתיר הכל בפנים...לדעת שלכאורה הכל אמור להיות בסדר כי יש הורים אוהבים ובן זוג תומך והתקבלת ללימודי רפואה בכל אוניברסיטה בארץ והכל נוצץ ומלמד על יכולות גבוהות שלך ושוב פער עצום בין הבפנים לבין הבחוץ,כל ההשגים האלה מותירים בך תחושת ריקנות...לא משמחים אותך ומגבירים את הפער בין הבחוץ והבפנים...
קשה כשאין מקום בטוח בו את יכולה להרשות לעצמך להיות את בלי מסכות, בלי הצגות כי להיות עצמך אולי משדר חולשה וכשחלשים על פי מה שנשמע מדבריך נרמסים...
כפי שציינת הקשיים שמלווים אותך שנים רבות יכולים ,כנראה,להיות בסיס טוב להתמקצעות כפסיכיאטרית שתבין היטב מה חשים מטופליה...

לתמיכה נוספת אני רוצה להזמין אותך לצ'אט בו את יכולה להתכתב באופן ישיר עם מתנדב/ת שלנו בכל ערב מתשע עד חצות, ברגעים אלה ממש...דרך האתר שלנו : http://www.sahar.org.il/ החלונית בצד שמאל בעמוד הראשי.

חשוב לי שתעדכני מה שלומך ומה החלטת לגבי הטיפול התרופתי אנחנו כאן עבורך ...לאחוז את ידך ולתמוך ,אנחנו מקבלים אותך כמו שאת וכאן את יכולה לתת לעצמך להוריד מסכות ולמצוא את המקום הבטוח להיות את!!!
מאחלת לך לילה רגוע ושקט,
מתנדבת סה"ר
 

בילי79

New member
אני לא חושבת שאיטישוק עם מסיכות

איטישוק כתבה שמול אנשים היא נשארת אמיצה וחייכנית, אך זו לא בהכרח מסיכה! נדרש לא מעט אומץ מצידה להחשף כך בפורום, גם אם באנונימיות ולכן היא אמיצה מאד בעיני, ואין זו כלל מסיכה.
חוסר יכולת לחוות הנאה, כפי שאיטישוק ציינה הוא לא בהכרח דיכאון. (שאלתי אותה האם הדיכאון הוא אבחנה מקצועית ועדיין לא נענתי)
להיפך, היא ציינה שהיא מרגישה עצבות, ריקנות, פחדים, אשמה- אולי הרגש קיים ובהצפה מסוימת והמסיכה גם אם קיימת איננה בהכרח למטרת הסתרה אלא הגנה על הסביבה, כמעין מכסה לסיר שימנע ממנו לגלוש.

אנחנו לא יודעים על המציאות של חייה, היא כתבה שהוריה מעריצים אותה- אולי היא מגוננת עליהם, אולי הם לא יכולים להכיל את העצמה הרגשית שלה?
היא כותבת באופן בוגר לגילה , אם הפרטים שבכרטיס נכונים, יש לה אחות אובדנית והיא אולי מתפקדת כסוג של הורה לאחותה, או אפילו דמות לחיקוי עבור האחות שיכולה להיפגע במידה ותחקה את הדיכאון של אחותה הנערצת, למשל. (כשהאחות במילא אובדנית זה לא בהכרח חכם לשתף אותה בדיכאון שלה).

לכותבת יש בן זוג אוהב, אחים אוהבים ותומכים, הורים שמעריצים אותה, ואני כלל לא בטוחה שאין לה "מקום בטוח" באופן אובייקטיבי.
ההרגשה הסובייקטיבית שלה לגבי קיומו או חוסר קיומו של מקום בטוח, אינה בהכרח מקבילה במאה אחוז למציאות.
בכל אופן מתוך המידע הנתון לא ניתן להכריע בוודאות שאין כזה.

אגב, לא הייתי ממליצה לאף אדם להוריד מסיכות באופן גורף בפורום
אם כבר להסיר מסיכות- לפחות להשתדל שיהיה בצד השני איש מקצוע, אדם שיהיה מחויב למשהו כלפיה, ושיהיו סיכויים אמיתיים שיוכל לעזור.

אם כי, כדי להעזר בצורה אידאלית מלבד איש המקצוע במקביל נדרשת מוטיבציה להעזר גם מצידה- ובינתיים שמעתי על בן הזוג שמעוניין בטיפול תרופתי, ופחות על המטרות של איטישוק עצמה..
 

itisok

New member


היי,
לשאלתך אובחנתי בגיל צעיר על ידי פסיכיאטר ובמרוצת השנים נפגשתי עם פסיכולוגים ופסיכאטרים שונים. בנוסף, חקרתי על נושא של הפרעות אישיות ומחלות נפשיות בספרות מקצועית (השגתי אותה בדרכים לא כל כך כשרות) וגם למדתי על בשרי מעצמי ומאנשים שקרובים אלי, מחוות דעת מקצועיות של פסיכיאטרים ופסיכולוגיים עלי ועל האנשים שמקיפים אותי. קראתי גם את מה שמפורסם בחוץ, על ההיסטוריה של התרופות הפסיכיאטריות, על האנטומיה של הדיכאון ועוד. אני מרותקת לנושא הזה גם מתוך עניין גרידא, וגם כדי להבין את עצמי ואת מה שאני חווה יותר טוב.
עם הזמן למדתי שאם באמת הייתי רוצה עזרה, הייתי ממשיכה בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי, הייתי משתפת פעולה עם כל מי שהיה מושיט לי יד. אבל האמת היא, שאני לא רוצה לרפא את הדיכאון, כי אני מחכה לרגע שבו הוא יספק לי את האומץ לעשות את מה שאני רוצה לעשות.
את צודקת בהרבה דברים שכתבת, מלבד המקום הבטוח. נאלצתי מספר פעמים לשתף את ההורים שלי בתחושותיי, והתגובות נעו בין "תפסיקי לנסות להיות כמו אחותך, זה לא באמת מה שאת מרגישה" לבין "את לא חושבת שקשה לנו מספיק?". ההורים שלי מדהימים, אוהבים ותומכים, ומתמודדים עם קשיים מכל הכיוונים, לא רק מצד אחותי. אני לא רוצה לגרום להם עוד סבל, ולא רואה את הטעם בלהעציב אותם בדרך, כשבסופו של דבר היעד ישאר אותו יעד.
ברגעים קטנים של שמחה, למשל כשאמא מפגינה את ההערכה שלה כלפיי ומרעיפה עלי אהבה, אני נאלצת לעמוד על הפער בין כל מה שמופגן כלפי הדימוי שיצרתי לעצמי, לבין כל מה שמתחולל בפנים, בידיעה שלו הייתי נחשפת המצב היה שונה. המקום הכמעט בטוח שלי, היחיד שהצליח לספק לי מנות קטנות של מה שאפשר לכנות כאושר, הוא בן זוג שלי. חשבתי הרבה על למה דווקא איתו הצלחתי לחוות תחושות כאלה, והגעתי למסקנה שזה כי הוא מכיר את הצדדים הלא טובים שלי, ובכל זאת בוחר לאהוב אותי בכל יום מחדש. זו תחושה ממלאת, ושונה. ויחד עם זאת, עדיין לא מצליחה לגרש את המחשבה שיהיה לו יותר טוב בלעדיי.

תודה על תשומת הלב.
ורק פרט קטן, itisok- It Is OK :)
 

בילי79

New member
ל-It is ok- סליחה על עיוות שמך


כתבת שבן הזוג שלך חושב שעלייך לקבל עזרה מקצועית - את יודעת מדוע?
 

Shamy

New member
קודם כל בהצלחה בלימודים

אני חושבת שהגיוני להיות קצת בדיכי וזה במיוחד על רקע פרפקטציוניסטי כמו שאת מתארת. הכל בסדר ואת נורמטיבית לחלוטין. מה עם שיחות דרך אגב? פסיכולוג לא פסיכיאטר. אני כן אבל תוהה אם באמת לימודי רפואה אם כך יתאימו או שאולי כדאי לבחור משהו אחר? אחרי הכל מדובר במסגרת סופר מגה תובענית ומלחיצה במיוחד....ודרך אגב הכרתי הרבה אנשים שנגיד בראש רצו להיות רופא אחד ובסוף הלימודים בכלל בחרו התמחות אחרת לחלוטין.אז אולי לא כדאי להתקבע מראש על פסיכיאטריה..במיוחד כשאת לא מאמינה במיוחד בתרופות האלה. הרבה בהצלחה ואת מוזמנת להשאר פה בפורום ולקבל תמיכה ובהצלחה בלימודים :)
 
הלימודים עצמם דווקא לא קשים

העבודה יכולה להיות מלחיצה (כמובן כתלות בהתמחות)
 
לא? לי נראה שהשננת אימתנית במיוחד ברפואה

זה אולי לא תובעני מאוד מבחינה אינטלקטואלית, אבל רבאק - איך הם מצליחים לזכור כל כך הרבה? מעט האנטומיה שלמדתי השנה, שכללה שמות של כל מני זיזים גרמיים שנשמעים כמו קללות (יא גרייטר טורכנר אחד! חכה תקבל איזה סטילואיד פרוצס לפנים!) ושלל מני ירקות מסורבלי שם (סטרנו-קליידו-מסטואיד מישהו?) על אחיזותיהם ופעולותיהם - שכנעו אותי שיש לחוש רחמים עמוקים כלפי אותם סטודנטים מסכנים שבנוסף לזה משננים גם כלי דם ועצבים - וזה רק במערכת השלד והתנועה, שהיא עצמה רק חלק מלימודי אנטומיה - שהפ עצמם רק חלק קטן ממערך השננת. שמות של מחלות ותסמונות, עם האיטיולוגיה והדיאגנוזה והפרוגנוזה של כל אחת? אני מניחה שגם את זה צריך, בסופו של יום (או סמסטר) לשנן? ולהבחן?
זה מלחיץ הרבה יותר מלימודים שדורשים הבנה, לדעתי...
 
אז ככה

מבחינה אינטלקטואלית זה די ברור שהם לא תובעניים - יש חוסר פרופורציה זועק בין רף הקבלה לבין היכולות הנדרשות. בשונה מאוד מלימודי מתמטיקה /פיסיקה / הנדסה / מדעי המחשב.
לגבי השננת - היא רק נראית מפחידה. אתה לא נבחן על כל החומר במבחן אחד - זה מחולק. וגם הקורס שנראה לך מפחיד באנטומיה - מסתכלים על ציור בנטר מספיק פעמים וזה נכנס.
מי שרוצה לסיים כמצטיין דיקן כל שנה, בהחלט צריך להשקיע. מי שמסתפק בממוצע סביב 85 - זה הרבה יותר קל ממה שנראה לאנשים מבחוץ.
 

MindfullEye

New member
אחוז התאבדויות גבוה במיוחד...

בקרב רופאים. כמו גם אחוז התמכרויות לחומרים נרקוטיים.
מצד שני יש "תקדים" מפורסם של רופאה פסיכיאטרית שיש לה מחלת נפש לא קלה: קיי רדפילד ג'יימסון, ואני מניח שיש עוד עשרות שלא כתבו ספר או "יצאו מהארון".
&nbsp
לימודים הם כן מסגרת תובענית, אולי לא דורשת את אותן יכולות מנטאליות כמו מדעי המחשב, אבל המשך שלהם "מפצה" על זה.
&nbsp
&nbsp
 

MindfullEye

New member
היי

טוב ענו לך פחות או יותר על הרבה דברים, אני אתמקד על הקטע התרופתי ואולי תתענייני גם לקרוא על תופעה פסיכולוגית שנקראת "סינדרום המתחזה".

לגבי התרופות כתבת שאת לא מאמינה בדרך הזו מנסיון של אחרים ומהכרות עם עצמך, אבל אולי תוכלי להסביר לעצמך למה, בעצם? אני חסיד של טיפול תרופתי כי לי אישית זה עזר, מנסיונות בודדים ודי מהר (אבל רק אחרי הרבה זמן שבהם גם לא הסכמתי להעזר בזה ונטלתי אותו בצורה לא סדירה). זה לא משהו שישנה את תפיסת העולם שלך, כי העולם עדיין יהיה "אכזר, ואנשים מתעמרים ומנצלים חולשות של אחרים" בראיית העולם שלך" (וכן, קצת גם במציאות עצמה) אבל זה יתן לך מרווח נשימה להתמודד עם זה, למשל באמצעות טיפול.

כי ראיית העולם שלך נשמעת לכאורה מאוד... הגיונית ונכונה (ואכן, יש מחקרים שמראים שאנשים דיכאוניים הם לא כל כך פסימיים כמו שהם יותר ריאליסטיים מאנשים בלי דכאון) אבל יש בה הרבה כשלים מחשבתיים, לוגיים שטיפול יוכל לשפוך עליהם אור.

בהצלחה!
 

itisok

New member


תודה רבה על הקישור! מאוד מעניין, ואני יכולה להזדהות עם הרבה מהכתוב שם.
אני גם מעודדת הרבה מהקרובים שלי להתחיל, או להמשיך, טיפול תרופתי, ואין לי ספק שהוא יכול לעזור להרבה מאלה שמתמודדים עם הקושי הזה. אבל אני חושבת שבהרבה מקרים הוא לא יכול לבוא לבד, אלא להיות מלווה בטיפול קוגניטיבי או פסיכולוגתי מסורתי, ובעיקר עם רצון ואמונה שהמצב ישתפר. אני פשוט לא נופלת בתוך כל הקטגוריות.
 

MindfullEye

New member
בכיף


זה נכון שתרופות יעילות במיוחד עם טיפול פסיכולוגי, ולפעמים בלעדיו השיפור שיכול להיות איתן הוא בר-חלוף.
&nbsp
אמונה ורצון זה דברים שהייתי קורא להם מוטיבציה, עוד משהו שתרופות ספציפית (לא רק אנטי-דכאוניים, אצלי נגיד גם ריטלין) יכולות לתת.
&nbsp
&nbsp
 

Shamy

New member
אף אחד לא נופל על קטגוריה במדויק

מפליא אותי שאת חושבת שכן...הד.ס.מ מאפיין הפרעות נפשיות ולכל בן אדם יש קצת תסמינים מכל מיני מחלות נפש - נורמטיבי לחלוטין. השאלה היא מתי ההפרעות או התסמינים הופכים לקליניים ויוצרים הפרעה לחיים תקינים - כשזה קורה אז "מאבחנים" אותך וגם אז יש כל כך הרבה מקרים שנחשבים nos שזה לא ממש משנה. נשמע לי שאם כבר יש לך יותר תסמיני אישיות גבולית מחשיבה מאוד שטחית ממה שניכר בין השורות. דעתי האמיתית אני במקומך כנראה לא הייתי נרשמת ללימודים לוקחת שנה הפסקה מהחיים מתחיחה לעבטד ולגור לבד ולהיות רווקה כדי להחליט מה את הולכת לעשות בחיים לפני שהייתי נכנסת ללימודים תובעניים ונשארת במערכת יחסים שכנראה הרסנית כלפייך לא בגלת בן הזוג אלא בגלל שאת לא שלמה עם עצמך אז אין כל כך מקום לזוגיוץ כרגע בחייך...אבל שוב זה דעתי האישית וזה מה שאני הייתי עושה ואני זה בהחלט לא את. חות מלאחל הצלחה ואושר ושלמות עצמית אין לי הרבה מה להגיד כל כך..
 
הי...


אני מצטערת לקרוא על הרגשות הקשים שאת מתמודדת איתם... קראתי, ולא ידעתי מה לכתוב לך, כי התחושות שאת מתארת מאוד מוכרות לי. גם הגיכאון, וגם ההרגשה שכאילו אני צריכה להצדיק את קיומי בעולם, שלא לגמרי בטוח שאני מספיק טובה כדי לתפוס פה מקום, כדי לכלות פה משאבים...
מה את חושבת שהיה יכול לעזור לך, להקל עליך? את מתמודדת עם דיכאון מעל עשר שנים. בכל השנים האלה בטוח היו לך תקופות יותר טובות ופחות טובות. את יכולה לנסות לחשוב מה מביא את הטובות?
אני לא הייתי ממהרת לוותר על הלימודים כמו שכתבו לך. אני חושבת שלהיפך: אם לא תהיי עסוקה בדברים חיוביים ולא תצליחי לשמור על הפאסון שאת מציגה לעולם - תשקעי בדיכאון יותר גדול.
למה את לא רוצה לנסות טיפול תרופתי אם את מאמינה בפסיכיאטריה (מספיק כדי לרצות להתמחות ולעבוד בזה...)? ומה לגבי טיפול פסיכולוגי? ניסית אי פעם?
 
הערה לא קשורה לשחר -זהו זה!. קושי להכניס

אויר כי את מרגישה לא ראויה ושאין לך הצדקה קיומית.
טוב בי
 
למעלה