שלום

שלום

אני מנסה להשליט את ההיגיון ואת הפילוסופיה על כל החיים, וזה גורם לי להתנהג בדרך מלאכותית ורובוטית ולדבר כמו חקירה. אולי יש דרך ביניים. אני מנסה להיות גם מאד אסרטיבי וגם מאד אנושי. אשמח אם תציעו לי רעיונות איך לשפר את ניהול החיים והתקשורת שלי, כך שגם יהיה ביטוי לרעיונותיי הפילוסופיים אבל גם לא אהיה מלאכותי מדי.
 

MindfullEye

New member
מממ...

יכול להיות שיש לך מגבלה כלשהי במוח שמונעת ממך לתקשר בצורה שנראית טבעית.
אתה שם את האסרטיביות והאנושיות על בקצוות מנוגדים אבל הם לא באמת חלק מאותה הסקאלה.
ההגיון והפילוסופיה בחיים הם טובים עד לשלב מסויים או עד לקונטקסט מסויים, של החיים היום-יומיים מחד ושל חיי ההשכלה האקדמיים מאידך. לפעמים צריך וכדאי לעשות דברים סתם כי מרגישים צורך לעשות אותם, למרות שהם לאו דווקא יקדמו אותך.
&nbsp
לגבי תקשורת בין אישית, בהנחה שאולי יש לך קושי ממשי כלשהו לזהות אנשים אחרים, מה הם מרגישים ורוצים "בין השורות" שיעורי משחק לא יפתרו לך את הקושי הזה אבל הם יגרמו לאשלייה מסויימת שאולי אתה כן מבין, ובכך יקלו על אנשים אחרים להפתח אלייך.
 
תשובה

אני לא רוצה להיות מזויף, חשוב לי להיות אמתי ולהצליח בתקשורת בדרך אמתית. כל הבעיה העיקרית בתקשורת שלי שהיא מלאכותית. אני חוזר על השאלה: איך אפשר לשפר את התקשורת שלי עם אנשים? ניסיתי דרכים שונות, גם מתוחכמות, לשלב בין אסרטיביות ואנושיות אבל זה לא לגמרי הצליח.
 
מה הטעם לחזור על השאלה

אם בעבר קיבלת הרבה מאוד תגובות שלא הגבת אליהן, כולל גם ממני?
&nbsp
הצעתי לך ללמוד את הקורס 'סמנטיקה ופרגמטיקה', ואת 'שיח התקשורת' באו"פ.
&nbsp
הצעתי לך ללכת למקום כלשהו עם מחברת, להאזין לשיחות סתמיות של אנשים ולרשום לך את עיקרי הדברים ביניהם.
&nbsp
הצעתי לך לתרגל שיחות עם מדריך.
&nbsp
הצעתי לך לתמלל שיחות שאתה מבצע כיום עם אנשים כדי שנוכל לעזור לך להבין מה לקוי בתקשורת.
&nbsp
תוכל לצפות בדיאלוגים שונים ומגוונים בסרטים וללמוד מהם כיצד מתקשרים בצורה ספונטנית.
&nbsp
עצה נוספת: להצטרף לקבוצת 'סקיט' למתמודדי נפש, זו סדנה שמלמדת מיומנויות תקשורת עם תרגולים ושיעורי בית.
&nbsp
אין נוסחה קבועה לשיחה, ודאי לא לשיחה מהסוג שאתה כמה אליה, שיחה 'רגילה', סמול טוק. פשוט מקשיבים, וכשיש מקום לזה - גם שואלים ועונים או מספרים על עצמך. אי אפשר ללמוד בלי לתרגל.
&nbsp
&nbsp
 
תודה

אני לא זוכר שהצעת לי את כל העצות האלה, אני מתרגל עכשיו את השיחות עם מדריך, ללכת עם מחברת אני משער שיהיה לי קשה וגם אנשים ייעלבו אם ינחשו שאני מקשיב לשיחותיהם ורושם אותן.
&nbsp
 
אז תלך בלי מחברת

אולי תקליט בפלאפון כשלא ישימו לב. אבל באמת, לקלוט, ללמוד מהשטח, אלו באמת לא דברים פשוטים כמו חשבון או אותיות בעברית. אלו דברים מופשטים, ולא לכל דבר ישנם תרשימי זרימה. אני מבינה שזה קשה לך, אבל באמת תנסה את הדברים שמציעים לך ואולי זה ילמד אותך משהו. ככל שאני חושבת על זה סרטים באמת עשויים להיות מקור של מידע על איך מתקיימים דיאלוגים. אולי תנסה?
 
שוב


הצעות מעולות ומועילות לעילא!
 
נזכרתי עכשיו שבאחד משיעורי הפרגמטיקה או התקשורת

שלמדתי, הדגימו לנו כיצד אדם עם בעיות תקשורת מנהל שיחה. מובן שזו דוגמה ולא בהכרח כל האנשים עם בעיות בתקשורת משוחחים כך, אבל זה מעניין:
&nbsp
בחורה ברחוב: יש לך שעון (רוצה לדעת מה השעה)?
בחור עם בעיות תקשורת: כן (והולך, כי חושב שהיא רצתה לדעת אם יש לו שעון או אין לו שעון, אבל הוא לא הבין את הפרגמטיקה של מה שהיא שואלת באמת, שזה מה השעה).
&nbsp
עוד דוגמה:
בחור: יו, איך קר לי.
בחורה עם בעיות תקשורת: (לא אומרת כלום).
מה יש לנו כאן? הבחור התכוון לבקש מהבחורה שתסגור את החלון, כי כשהחלון פתוח הרוח נושבת וזה גורם לו להרגיש שקר לו, אבל הבחורה לא ידעה מה לעשות עם המידע הזה.
&nbsp
והנה משפט ששומעים אותו כמעט בתחילת כל שיחה, אבל לא רק:
&nbsp
"מה שלומך?
התשובה המקובלת היא בדרך כלל 'בסדר', או 'סבבה, איך אצלך'?
כי ככה זה בתחילת שיחה (זה נקרא פונקצייה פאטית, אם אני זוכרת נכון, לפי יאקובסון).
&nbsp
אבל אם רופא הוא זה ששואל את החולה המאושפז "מה שלומך", הוא מתכוון לדעת אם יש לו כאבים אחרי הניתוח, אם היו לו יציאות, אם הוא מרגיש טוב או לא, במובן הפיזי, הפרגמטי.
&nbsp
בקיצור - כמו שאמרתי - הקורסים המרתקים באו"פ, וגם צא ולמד בגוגל "פונקציות התקשורת של יאקובסון". זה כיף ומרתק, ומלמד הרבה.
&nbsp
&nbsp
 
ועוד המלצה חמה לך ולכולם

תצפה בסרט "אדם". סרט מצוין על בחורה שמתאהבת בשכן שלה שיש לו תסמונת אספרגר. הדיאלוגים ביניהם כל כך משונים בגלל בעיית התקשורת, אבל הם מצליחים לרוב להתגבר ולהתחזק בקשר. האם הם יחזיקו מעמד ביחד? אני לא רוצה לגלות
 
אל תעשה את זה באופן בולט

תסווה את עצמך כאילו אתה לא מקשיב להם, כאילו אתה משחק עם הפלאפון או משהו כזה...
 
למעלה