תחושה לא טובה אחרי מפגש עם פסיכיאטרית

חסוי9992

New member
תחושה לא טובה אחרי מפגש עם פסיכיאטרית

רק היום גילתי את הפורום הזה ומקווה שתוכלו לעזור לי, מי שיכול לעזור לי אשמח שיקרא קודם כל פה בפורום כמוני ששם כתבתי את הכל ואם אכתוב פה זה יבלבל(כי זה נכתב במשך תקופה):
https://www.camoni.co.il/411804/526594

אחרי שתקראו הכל אשמח שתעזרו לי:

הייתי היום אצל הפסיכאטרית. שיחה של חצי שעה ויצאתי בתחושה רעה.....יצאתי עם תחושה יותר גרועה מלפני שנכנסתי.. אולי אני אשם כי לא באמת הצלחתי לספר לה הכל אני אדם שקשה לו להביע את דעתו במיוחד בפני משהי חדשה..
היא נתנה לי תרופה בשם bupropion hcl 150mg לחודש וקבעה לי ביקורות לעוד חודש ואמרה שהיא תשלח אותי לפגישה עם מטפלת עיסוק משהו כזה שתנסה להוציא ממני את המחשבות שלי כי לא ממש ידעתי לספר לה על מה אני חושב . שהיא שאלה אותי האם יש לי כוונה אובדנית אז אמרתי שלהתאבד אני לא אבל לא יהיה לי אכפת אם אני ימות בדרך אחרת. שחושבים על זה הלוואי ויקרה לי משהו
מסתבר גם שהתרופה שהיא נתנה לי לא בסל הבריאות אז בכלל אין סיכוי, הבנתי שהיא בכלל נגד עישון, מה הקשר...

קיצור לא חושב שיש משהו שיכול לעזור לי כבר... נותר לי עוד 50 שנה לסבול, מקווה שזה יגיע מהר.


תודה לעוזרים
 

חסוי9992

New member
bupropion

מה זה התרופה הזאת?
אמרתי לה שהיו לי שהייתי קטן בעיות קשב וריכוז ולקחתי רטלין אבל מה הקשר עכשיו?
היא נתנה לי תרופה לבעיות קשב וריכוז?? זה מה שרשום באינטרנט שזה לקשב וריכוז או לדיכאון חורף ולפי מה שהבנתי זה חולף ואבל הבעיה שזה לא מה שיש לי כי יש לי את זה הרבה שנים ולא רק בחורף או בקיץ.
 

Shamy

New member
הסבר על התרופה

היא נתנה לך מה שנקרא וולבוטרין (לפעמים נקרא גם זייבן). התרופה התחילה כתרופה נוגדת עישון אבל אחרי מחקרים גילו שהיא עוזרת יותר לדכאון והפכה להיות תרופה נגד דכאון. מחקרים נוספים הצביעו גם על העובדה שראו שאנשים שהיו להם הפרעות קשב וריכוז שקיבלו וולביוטרין דיווחו על שיפור בהפרעה של הקשב והריכוז להגיד לך שהיא עובדת כמו ריטלין התשובה היא לא. בניגוד לתרופות ssri היא פועלת על שפעול חלקי של מנגנוני הדופאין במוח (בניגוד לסרוטונין שיש בתרופות ssri). ולכן היא נתנה לך את התרופה הזאת דווקא. קיבלתי אותה בעבר גם כי כנראה יש לי הפרעת קשב וריכוז ואני מעשנת כבדה..אני באופן אישי יכולה להגיד לך שזה באמת עזר לעישון ולריכוז שלי אבל לא לדכאון ולכן החלפתי...אבל יש הרבה מאוד אחרים שדווקא אמרו שהתרופה הזאת הצילה אותם אז שווה לנסות. בדרך כלל מנסים את התרופה הזאת קודם גם כי אין צורך בתקופה ארוכה עד שמתרגלים, גם יש הרבה פחות סיכון לתסמונת סרוטונין בתת מינון, וגם היא פועלת על מנגנון אחר במוח שקשור לדופאמין שאלו מרכזי הההנאה במוח שקשורים למנגנון התגמול ואולי היא הניחה שזה יהיה טוב עבורך. אני מציעה לך לקרוא יותר על התרופה היא נקראת גם וולביוטרין וגם זייבן...בהצלחה
 
שלום

לא כל כך חשוב שכל אדם ישרת בצבא ובוודאי שלא בקרבי אם קשה ומסוכן. למד דברים שמעניינים אותך ואחר כל תוכל לעבוד בהם. מצא מגמות שמעניינות אותך. הגדר את ייעודך בחיים. חשוב איזה יעוד נותנת לך האישיות שלך. חיי חברה תוכל לפתח במסגרות חברתיות כמו חוגים, מועדונים חברתיים ולימודים באוניברסיטה. סמוך על אנשי המקצוע המטפלים בך ככל שאפשר, ואחרי שתגלה שמיצית את כל יכולתם לעזור לך תוכל לשקול להחליפם.
 

חסוי9992

New member
תודה

יכול להיות שאין משהו שמעניין אותי..?
שאני חושב על זה כל מה שאני עושה זה לראות טלוויזיה, לישון ולעבוד כמה פעמים בשבוע בעבודה של 4 שעות והאמת שזה גם קשה.

אז לדעתך מה שהפסיכיאטרית חושבת שהבעיה שלי היא דיכאון או הפרעת קשב?
לא בעיה אחרת?
 
שלום

טלוויזיה יכולה להיות מאד מעניינת, אפשר ללמוד ממנה הרבה דברים אם מנצלים אותה נכון וגם להתפתח למגמות רוחניות. הפרעת קשב אולי אפשר לפתור ע"י התרכזות בדברים החשובים, בכך שקודם כל תחליט מה הכי חשוב לך לפי סדר עדיפויות ולאלו מסקנות תרצה להגיע. דיכאון אני לא יודע איך אפשר לפתור, אבל אני מניח שאם תעסוק בדברים שאתה אוהב וגם תחשוב עליהם ועל מה שאתה עושה בהם, יקל עליך.
&nbsp
 

חסוי9992

New member
שלום

האם קיים מצב כזה שאני לא אוהב לעשות כלום?
נכון שרע לי להיות במיטה ולראות טלוויזיה אבל מעדיף את זה מאשר לעשות דברים אחרים?
ניסתי לחפש דברים שאני אוהב ואני פשוט לא מוצא...
 
לא יודע

אולי תתחיל בלנסות לעשות דברים שנעימים לך, שמהנים אותך ושמשמחים אותך. דברים כיפיים, אפילו פשוטים. אולי כך לאט תמצא את הדרך.
&nbsp
 

MindfullEye

New member
היי

זו תרופה שמשמשת גם לדיכאון כמו גם לגמילה מעישון. יש לה מרכיב שמשפיע גם על הפרעת קשב וריכוז ולכן אולי זה היה השיקול של הפסיכיאטרית. קשב וריכוז יכול להתבטא במוטיבציה נמוכה שרק מחמירה בהקשר של קיום הדיכאון. ההורים שלך יגידו שזה עצלנות אבל זה לא נכון ולא הוגן, זה מה שכתבתי למעלה. תן להם אולי כמה דפים באינטרנט לקרוא על דכאון והפרעות קשב כי זה נשמע שזה מה שיש לך עכשיו.
&nbsp
לא בדיוק הבנתי מה מבחינה פרקטית אתה כרגע מתלבט בו, גם אחרי שקראתי את הפוסט.
&nbsp
כתבת שאומנם השתחררת מהצבא לאחר שנה אבל זה היה שירות קרבי ונוסף על רקע המחלה של אבא שלך זה הישג לא מבוטל, אל תרגיש רע מדי עם עצמך.
&nbsp
אתה עוד צעיר ויש לך הרבה זמן להשתנות ולשפר את עצמך אבל מוטב שתתחיל לפחות אם רעיון כללי של איך לחזור למוטב. אני מניח שאין לך קצבת נכות ולא הכנסה אחרת, הייתי הולך עכשיו לכיוון הזה של לבדוק איך להרוויח כסף ביחד עם הטיפול התרופתי. יותר נכון הייתי ממליץ לחכות בערך חודש, לראות מה קורה אם המצב רוח ואחרי הפגישת ביקורת גם ללכת לטיפול בעיסוק אבל גם לחפש עבודה. בכל תחום שלא יהיה כי כסף זה חשוב.
&nbsp
בהצלחה!
 

חסוי9992

New member
תודה

תודה, יש המון מידע על התרופה הזאת באינטרנט שהלכתי לאיבוד. ההורים שלי באמת חושבים שאני די עצלן אבל התחלתי כרגע עבודה חדשה- יש בערך 2-3 משמרות בשבוע של 4-5 שעות ומשום מה כל יום שיש לי עבודה היום שלי מתהפך ופשוט רע לי, אני לא אוהב לעבוד, אולי זה באמת מעצלנות ולא רק בגלל הבעיה שלי, נגיד יש לי עבודה אז אני בקושי יושן לילה ואם אני יושן אז אני קם המון פעמים וכל פעם שאני קם לרגע אז אני נזכר שאני צריך ללכת לעבוד מחר ושאני קם בבוקר אני מתבאס ורע לי ומקווה שהשעון יעצר ולא אלך לעבודה, לא יודע למה אני מרגיש ככה...
קצבת נכות אני לא חושב שאקבל כי זה מאוד קשה להוציא והאמת אין לי כוח לכל המלחמות האלה, אני לא ממש מסתדר מבחינה כלכלית כי יש לי חובות של 1800 ש"ח כל חודש קבוע בגלל הלוואות שלקחתי וכל מה שאני עובד הולך לזה, מזל שיש לי את ההורים שעוזרים לי.
כרגע אין לי כסף לקנות את התרופה אפילו היא עולה130 שקל כי היא לא בסל, אני לא עירבתי את ההורים שלי שהלכתי לפיסיכאטר כי אני די מתבייש בזה, יש לי ביקורת חוזרת ב13.9 אצל הפסיכיאטרית, אם אני אקנה אותה ב28.8 זה יהיה יעייל לפגישה שלי עם הפסיכיאטרית או שהימים שנותרו לא יהיו מספקים לראות אם יש תופעות לוואי או משהו ואני צריך לדחות את הפגישה איתה, ידוע לך אולי?
 

Shamy

New member
הלכת לפסיכיאטר של הקופה או פרטי?

כי אם הלכת לפסיכיאטר פרטי והיא נתנה לך מרשם אתה צריך לגשת איתו לרופאת משפחה ולהראות לה אותו כדי שהיא תתן לך מרשם שיהיה מתאים לקופה כדי לקבל הנחה בקופה. כדאי שתיגש לביקורת או כבר תכתוב לפסיכיאטרית את האמת שאתה לא חושב שזה יעזור כי זה לדכאון חורף וכאלה...תראה מה יש לה להגיד היא בעל המקצוע פה אתה הלקוח וזכותך לקבל מידע הולם.
 

חסוי9992

New member
היי

פסיכיאטרית של הקופה.
אני לא נרדמתי כל הלילה, כל הלילה אני במחשבות ומנסה להבין מה באמת יש לי, כי בעצם בפגישה שהייתה אתמול היא אמרה שהיא לא מצליחה להבין מה יש לי ונתנה לי את התרופה ואמרה לי לקבוע תור למטפל עיסוקי משהו כזה.. כתבתי מכתב ונראה לי נכנסתי להתקף כלשהו, פשוט חיפשתי את כל הבעיות הנפשיות שיכולות להיות וקראתי את התסמינים ופשוט נתתי פירוט האם יש לי את זה והסברתי ממש. ראיתי סרטונים שעוסקים בדיכאון של כל מיני מטפלים ובכיתי כי היה אחד שבאמת תיאר את ההרגשות שלי . אני מרגיש שאני משתגע, אני מרגיש עייפות אבל לא מצליח לישון, יש לי מחשבות על הפגישה הבאה כבר עכשיו שהיא עוד חודש בכלל. לא מפסיקות לרוץ לי מחשבות, אני עוד שנייה מתפוצץץץץ!
 

Shamy

New member
נשמע לי כמו אפיזודה דכאונית משולבת חרדה ונוירוזה

מאמינה שכנראה שילוב של כדורי אנטי דכאון ותרופות הרגעה יפתור לך את המצב אבל אני לא מכירה אותך מספיק...לך לעוד כמה פגישות. ככה היא תוכל לאבחן טוב יותר
 

חסוי9992

New member
תודה

אני אלך כמובן, אין לי ברירה, ניסתי לחיות ככה 4 שנים אחרי תקופת הצבא וללא עזרה לא חושב שאוכל להמשיך עוד 50 שנה(מה שנשאר לי אני מאמין)...
אני כתבתי מכתב ארוך ואת כל המחשבות שעברו לי בראש אתמול ואני מאמין שעד שיהיה לי שוב פגישה איתה אז יהיה עוד חלומות, מקווה שהיא תוכל לעזור לי.
מקווה שיהיה ימים טובים יותר, תודה על המענה
 

Shamy

New member
דרך אגב זה אחלה רעיון

להביא איתך יומן שאתה כותב כדי שהיאתוכל לקרוא ולקבל מושג טיפה יותר טוב על מי אתה ומה אתה ומה אתה חושב כשאתה לבד ולא תחת לחץ של הפגישה ואז אומרים דברים תחת לחץ שלא תמיד יאפיינו אותך נכון
 

MindfullEye

New member
מממ...

אני מציע לך לא לחשוב על זה כעצלנות, זו מילה עממית שרק מתייגת אותך בלי לתת לך פתרון למצב. אני עבדתי בכל מיני עבודות בחיים עד שמצאתי את מה שנותן לי סיפוק (לעבוד עם אנשים) אבל גם עבדתי בעבודות פיזיות ואני יכול להעיד שעד שהתחלתי לקחת ריטלין (בגיל יחסית מאוחר) גם אני חוויתי עבודה כמוך. לא אהבתי את זה כי זה היה לי קשה מדי. אנשים לא מבינים שקשב וריכוז זה תהליכים בסיסיים שדרושים אפילו לעבודות הכי לא קשות מנטאלית, לכאורה. במקום עצלנות תחשוב על זה כמוטיבציה. כרגע אין לך מוטיבציה כי רובה מושקעת בלשקוד, בלעבור עוד יום, בלעבור עוד לילה ולקוות לשינה נורמלית... בהמשך יהיו לך יותר משאבים.
&nbsp
המליצו לך כבר לגבי המרשם והקופה, תרופות פסיכיאטריות מהסוג של האנטי-דכאוניים על שלל סוגיהם לוקח להן לפחות שבועיים לעבוד - לפעמים צריך אפילו יותר זמן כדי לדעת לאן הרוח נושבת מהבחינה של תופעות לוואי אפשריות ועד כמה זה בתכל'ס משפר את המצב.
&nbsp
לגבי לערב את ההורים שלך - בעקרון אין לך מה להתבייש שהלכת לפסיכיאטר כמו שלא היית צריך להתבייש ללכת לרופא עור או כל איש מקצוע אחר. אני לא מכיר את ההורים שלך מספיק לדעת איך הם יתמודדו עם המצב, הייתי מצפה מהורים מתפקדים רגשית שידעו להכיל, לתמוך ולתת את כל ההרגשה הטובה שאפשר לבן שלהם שעובר משהו מאוד מאוד קשה נפשית, והלוואי שזה היה המצב אצלך. אני כן הייתי מציע לדבר איתם על זה ובמקרה הרע לפחות תדע איזה מין הורים יש לך ואז תדע מה לעשות.
&nbsp
לגבי קצבת נכות זה תהליך לא מסובך יותר מדי. את הטפסים והבקשות אתה יכול לעשות עם עובדת סוציאלית שיש גם דרך קופות חולים ואז מזמנים אותך לוועדה קצרה מול פסיכיאטר. מה שכן זה לוקח זמן, פחות מאמץ, וכן כדאי שתהיה לך חוות דעת מגובשת של פסיכיאטר מה שיקרה כנראה רק בהמשך הטיפול.
&nbsp
בנתיים הייתי ממליץ לך לחרוק שיניים ולהתמיד בעבודה כמה שאתה יכול, אומנם לא תרוויח כסף אבל גם לא תהיה במצב היותר מדכא של הליכים בהוצאה לפועל.
&nbsp
הייתי אומר שכרגע תתמקד בלעבוד עוד יום ועוד יום, אתה מכוון לקבל טיפול ואתה בעבודה\תעסוקה כלשהי שגם בדרך שלה אולי מסיחה את הדעת וזה די והותר לבקש מעצמך כרגע.
 

nike001

New member
סליחה שאני נדחף לשרשור לא שלי ומביא את הבעיה שלי שלא קשורה

לכותב הפוסט
אבל קצת כאב לי שכתבת שאתה מצפה מהורים שידעו להכיל לתמול ולתת את ההרגשה הטובה לבן שעובר משהו קשה נפשית
קצת כאב לי
כי ההורים שלי בדיוק ההיפך
ובעיקר בתקופות שהיה לי קשה מאוד נפשית
עוד יותר ניסו לרמוס אותי
יענו לעזור לי יעני בקטע של תתעורר על עצמך על החיים שלך בגלל שאתה 'רשימה של מילים פוגעניות ויחס מגעיל' שהורידו אותי יותר למטה. זבלים..
 

nike001

New member
כלומר ניסו לעזור או לא כבר לא יודע - אבל מה שקרה שהם יותר

הורידו אותי למטה ודיכאו אותי.
&nbsp
שמעתי פעם על מישהי שאמרה שצריך רישיון להורים לילדים. באמת ההורים שלי עשו המון טעויות איתי..
&nbsp
וגם החברה הסביבה בעברי הייתה מגעילה ודוחה
&nbsp
והנה זה התוצאה... לא סתם אני כותב פה בפורום... מעאפן...
 

חסוי9992

New member
תקשיב

בטח שאני מצפה מהם לתמוך בי הם ההורים שלי, אין לי חברים בכלל הם היחידים שאני רואה ומדבר איתם, מי אם לא הם יעזרו לי?
אני יכול להאשים את ההורים שלי בהמון דברים, אבל מעדיף להדחיק את זה כי אני לא רוצה לריב איתם ואני רב איתם די הרבה ואני יודע שבלי ההורים שלי אני שם לזה סוף.
ההורים שלי הסכימו לשים אותי בכיתה קטנה כבר בכיתה ג וזה הרס לי את החיים, לא נתן לי סיכוי להצליח כי החומר שלמדנו שם היה נמוך ואז הגיע כיתה י ובום אני קרסתי... מגיל קטן אין לי חברים, אני צריך להאשים את ההורים שלי שהם לא דחפו אותי לראות חברים? הייתי בכיתה טיפולית שרוב הילדים שמה עם בעיות חברתיות אז איך אפשר להתחבר אחד לשני?

רוצה לשמוע עוד משהו?
גם ההורים שלי כמה שאני אוהב אותם הם לא יודעים מה עובר עלי ולא מסוגלים לקבל שיש לי בעיה כלשהי, שסיפרתי לאמא שלי שאני הולך לפסיכיאטר היא אמרה לי שזה למשוגעים ושאני לא משוגע, אתה יודע מה עשיתי? צחקתי ואמרתי לה שאני רוצה כסף מביטוח לאומי ובגלל זה אני עושה את זה.

יש לי 2 פרצופים, אחד פה ואחד עם ההורים, אני לא מספר להם כלוםםםםםם, הם לא יודעים מה עובר עליי הם חושבים שהכל בסדר כי אני אומר להם שאני בסדר ושאני משקר לפסיכיאטרית.
זה הכי קשה אני מבין אותך גם ההורים שלי לא רואים את הבעיות שיש לי.
ולמרות הכל אני אוהב אותם..
אמא שלי אומרת לי שאני עצלן והיא לא מבינה שקשה לי בחיים.
 
למעלה