חייב ייעוץ... בדכאון, קשה לי

Sadguy1

New member
חייב ייעוץ... בדכאון, קשה לי

היי חבר׳ה,
אני בן 25, השתחררתי לפני כמה זמן מקצונה בשריון, חזרתי ממש לא מזמן מטיול ארוך בחו״ל ונהנתי המון, ואני אמור להתחיל השנה ללמוד באוניברסיטה העברית.
אני גם גיי, רק כמה חברים יודעים, המשפחה לא יודעת. זה לא מטריד אותי יותר מדי, מכיוון שאני לא נראה כזה.
אני כבר כמה שנים מאבד את השיער, ז״א מקריח. זה משגע אותי, אני מתעסק בשיער 24/7, אני מבזבז כל יום 2-3 שעות אם לא יותר, בסך הכל, על לסדר את השיער שלי כך שלא יראו את המפרצים. ואני גם טוב בזה, אבל זה גומר אותי. אני לא יכול יותר, אני כל כך, כל כך עצוב.
אני מרגיש מכוער, אני נפגש עם חברים או יוצא לדייטים רק בערב, כשחשוך ואי אפשר לראות את השיער.
איכות החיים שלי נהרסה לגמרי, אני כל הזמן במרדף אחרי איך אני נראה, לבדוק שלא נהרס לי הסידור של השיער, או כשיש רוח אני בורח ממנה שלא תהרוס לי ותחשוף את המפרצים. אני יודע שאני נשמע לכם מטורף, אני באמת מרגיש שהפכתי לכזה בשנה-שנתיים האחרונות. פעם בכמה זמן גם צצות לי מחשבות אובדניות.
לפני כמה ימים שמעתי על רופא מעולה שמבצע השתלות שיער בטורקיה, הייתי כל כך רוצה ללכת ולסיים את הסאגה הזאת, אבל הוא יקר מאוד בשבילי.
חשבתי לבטל את הלימודים ולקחת את הכסף, ובנוסף לקחת הלוואה מהבנק, ולעשות את ההשתלה. אני חושב שזה יתן לי רוגע פנימי ובאמת באמת אושר.
הייתי רוצה לספר לאמא שלי על זה, אבל אני מתבייש וזה מאוד מביך אותי, אני לא יודע איך ההורים שלי יגיבו לזה, הם לא יודעים גם שאני מאבד את השיער ואני מפחד שאולי יצחקו או יבהלו, או לא יודע איך יגיבו.
אני ממש בדכאון, אני מרגיש שאני סוחב מאה קילו על הגב, זה פוגע בשגרת החיים שלי ואני פשוט מותש מהנושא הזה.
לא יודע מה לעשות. זה אולי נשמע לכם מצחיק, אבל אני מרגיש כל כך עצוב שאני באמת לא יודע מה לעשות עם עצמי. בבקשה תעזרו לי...
 

Shamy

New member
אולי תתחיל מללכת לרופא עור?

היום יש כדורים שאפשר לקחת במרשם שלא מחזירים את השיער אבל הם בהחלט עוצרים את הנשירה מלהמשיך. שנית, דע לך שזה גנטיקה ואין מה לעשות ויש הרבה שחושבים שקרחת זה סקסי. זה מובן לחלוטין אין לך מה להתבייש גש לרופא עור ותראה לאן ממשיכים.
 

Sadguy1

New member
כבר הלכתי

לכמה. הם לא עזרו לי.
אני לא חושב שזה גנטי אצלי, לאף אחד מהמשפחה אין.
בבקשה, לא ביקשתי שתשכנעו אותי שקרחת זה סקסי.
 

MindfullEye

New member
ולא עזרו?

יכולות להיות סיבות מגוונות להתקרחות במידה ולא מדובר בהתקרחות גברית טיפוסית. אגב בד"כ דפוס ההתקרחות מועבר מהאבכא של האם\ ז"א סבא מצד אמא שלך. אני יכול להמליץ רק על פרופסיה, זו תרופה שהתחלתי לקחת לפני איזה חצי שנה כששמתי לב שיש לי מפרצונים ניכרים באזור גיל 27, ועד עכשיו נראה שזה נעצר ואפילו התהליך התהפך מעט, ז"א קו השיער שלי הוא פחות או יותר בדיוק כמו שהוא היה בגיל 23-25 עוד לפני שאפילו עלתה לראשי (חהחה) האפשרות האיומה של תחילת הקרחה.
&nbsp
לגבי ההורים שלך הם לא יבהלו והם לא יצחקו, אלא אם הם סדיסטים מאיזה זן. אתה מתאר בעיה רפואית והורה שצוחק או נבהל לא באמת ראוי להקרא הורה אם זה מה ששובר אותו, לא?
&nbsp
האופציה של ההשתלת שיער בחו"ל או בארץ לדעתי היא חיובית במידה ומה שהצעתי או מה שיציעו לך רופאים לא יעזור. נראה שזה מפריע לך במידה שלא תאמן, ואם זה יהיה הפתרון - לך על זה. זה שווה את זה, לדעתי. זו בעיה פתירה והשאלה היא רק של הכסף כנראה.
&nbsp
מקווה שזה יפתר אצלך בארץ כתוצאה מצעדים לא קשים מדי לביצוע!
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להרגיש טוב עם עצמך

בחור עצוב שלום,
אתה מתאר איך אתה מרגיש שאבדן השיער פוגע לך בדימוי העצמי... כמה שאתה מתאמץ לסדר את השיער בכל פעם שאתה יוצא, כמה אנרגיה אתה מוציא כדי להיראות כמו שאתה אוהב... ונשמע שאתה כל כך מדוכא מאבדן השיער, שאתה אולי אפילו לא אוהב יותר את עצמך, ואף מואס בחיים...
בחור עצוב, אתה אומר שהשתלת שיער תסב לך אושר. האם היית מאושר לפני שהתחלת לאבד את השיער? האם לא יכול להיות שתמיד יכול לצוץ עניין כזה או אחר, שבגללו לא תאהב את עצמך? אינני אומרת לך לא לעשות השתלת שיער, אם זה מה שאתה באמת רוצה. אבל תחשוב אולי על הקרבן שאתה מקריב (הלימודים), ותגיע למסקנה האם שווה לך לוותר על משהו שיכול להעשיר את חייך ואף לתת לך מקצוע לחיים, למען שיפור התדמית החיצונית שלך. אולי כדאי לך למצוא דרך לעבוד על שיפור ההרגשה הפנימית ועל תחושת הערך. הרי אף אחד לא מושלם.
 
שלום

ראיתי פעם בטלוויזיה שיש תרופות שמוכרים בבתי המרקחת, ככל שהבנתי משחות, שמורחים על השיער או מטפלים בדרך אחרת כדי לא להקריח. לא הייתי מציע פאה, כי אימא סיפרה לי פעם שאיש אחד לבש פאה ליציאה עם בחורה והבחורה נגעלה ועזבה אותו.
&nbsp
&nbsp
 
גישה פרגמטית

קודם כל, תהיה רגוע, אני לא מתכוון לשכנע אותך שקרחת זה סקסי, מעצם העובדה הפשוטה שזה מאוד אינדיוידואלי ואין לי מושג איך אתה נראה. יש כאלה (בעיקר אנשים עם מבנה גוף גדול יותר, לסת מרובעת וגבות דקות) שקרחת יכולה להתאים להם. יש כאלה (בעיקר אנשים רזים עם מבנה פנים צר) שעם קרחת יראו מבוגרים וחולים. ולאבד שער זה אכן מתסכל, זה יכול להרגיש כאילו אתה נענש על משהו שלא עשית. ובכן מה יש לעשות
א. קח בחשבון, בהנחה שעשית בדיקות ולא נתגלו אצלך חוסרים, שההקרחה היא הורמונלית, והיא תמשיך. יש לך שתי אפשרויות או להשלים עם זה או לנסות לשנות.
במידה ואתה מחליט לשנות (וזה לגיטימי) קח בחשבון, בניגוד למה שנראה לך, רוב הסיכויים שזה לא יגרום למהפך בחייך. זה יכול לשפר לך את איכות החיים, אבל לא לגרום להם לשינוי מהותי, ואתה צריך ללמוד להיות מאושר גם ללא זה.

האופציות האפשריות
1. תרופה כמו פרופסיה יכולה לסייע בבלימת ההקרחה, אבל זה שעבוד לכל החיים, ויש לה תופעות לוואי.
2. השתלת שיער- נחשבת לפתרון הטוב ביותר. אני במקומך הייתי מחכה עם זה לפחות עד גיל 30 (ואפילו יותר) משתי סיבות
- לראות את קצב ההקרחה. אם אתה מקריח בקצב מהיר יחסית, אתה עלול למצוא את עצמך עם שער מושתל בעוד השיער הטבעי שלך ממשיך לסגת
- כשמתבגרים הפרספקטיבה משתנה. דברים שנראים לך היום קריטיים יראו לך אחרת. כדי לשים את הדברים בפרפורוציות כדאי לך לחכות.

בהצלחה
 

חיימון48

New member
דברים לעניין

לצערי עם הגיל גם אני התחלתי להקריח. באסה. לא נראה לי שמתאים לי אבל אין מה לעשות. צריך להתרגל.
 
הי בחור עצוב

תשובה פרקטית וממצה לעניין עצמו - מט חנק כבר כתב לך. אני רציתי לנסות להפנות את תשומת ליבך למילה שאתה משתמש בה כשאתה מתאר את המצב של שערך: לא "מתוסכל", לא "חסר אונים", לא "מודאג", אלא עצוב, ובדיכאון. מעניין לשאול למה, ממה נובע העצב. האם העצב הוא תגובה לאובדן? אם כן לאובדן של מה? האפשרות להיות מושך? אולי הנעורים, הגיל הצעיר וחסר הדאגות שהשיער מייצג? או משהו אחר בכלל? במילים אחרות: מה המשמעות של השיער עבורך? מה המשמעות של אובדנו? האם זה רק האטרקטיביות האסתטית שעלולה להפגע, או שאתה מייחס לזה עוד משמעויות, והן שנמצאות בלב הצער והדכדוך? אלה שאלות שצריך לשאול ולברר לפני שאתה מוצא את עצמך מוציא עשרות אלפי שקלים - אולי במקום הלא נכון...
 
למעלה