התפרצויות זעם

התפרצויות זעם

שלום
יש לי בעיה ואני אשמח לעזרה - יש לי סיטואציות בחיים שאני ממש מתעצבן ואני יכול לשבור חפצים.
לאחרונה פניתי לקופח שלי ע"מ לקבל סיוע והכוונה ונאמר לי שהדרך למיון בנושא היא ע"י פסיכיאטר. הנושא מאוד הרתיע והפחיד אותי אבל בסופו של דבר הלכתי ומשם קיבלתי הפנייה למרכז בריאות הנפש. בשיחה עם פסיכולוג שם היו דברים שנאמרו על ידי שלא הובנו כמו שצריך, למשל הובן לפסיכולוג שאני מכה ומקלל את הילדים שלי. מה שבפועל לא נכון כי אני לא מקלל אותם וקרו מקרים בודדים שנתתי מכה ממש קטנה שהילדים שלי לא הפסיקו להשתולל( אני לא חושב שקיים הורה שמעולם לא נתן סטירה ).
בכל מקרה אני עכשיו ממש מפחד ממה שעלול להיות. אני חשבתי שישר יפנו אותי לפסיכולוג או סדנה ופתאום נתקפתי חשש שהדברים עלולים להתגלגל לטיפול בכפייה או השד יודע מה.... האם אני צריך לחשוש? האם מישהו יודע להגיד מה קורה הלאה עם זה?
 
שלום

אני לא מבין בעניינים האלה, אבל עליך להסביר בבירור את עמדתך ולטעון שהייתה טעות ואינך אלים לילדים. אם תאושפז בכפייה, תוכל לפנות לבית המשפט לבקש שישחררו אותך. בקשר להתפרצויות הזעם, בדוק מתי מישהו באמת לא היה בסדר אתך ואז הכעס מוצדק ומותר לך להעניש אותו בהתאם. לשבור חפצים חבל, זכור שלא תוכל ולא יוכלו להשתמש בהם אחר כך.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
שליטה בכעסים

שלום אליקו. ראשית אני רוצה לברך אותך על המודעות לבעיה שלך, על שאתה לא מתעלם ומדחיק את העניין אלא מתעקש לטפל ולקבל עזרה. זה לא מובן מאליו, וזה גם חלק גדול מהפתרון והשיפור שבוודאי תגיע אליו.
הצעדים שבהם נקטת נראים כצעדים הנכונים: לפנות למרכז לבריאות הנפש כדי לקבל הפנייה לטיפול מתאים. אם הבנתי נכון, היתה לך שיחה אחת עם פסיכולוג, ואתה מרגיש שהתמונה שהצטיירה בשיחה אינה התמונה האמיתית, כאילו שאתה אדם אלים הרבה יותר מאשר שאתה באמת. באמת שבשיחה אחת, במיוחד בשיחה ראשונה, יכול לקרות שאנחנו לא מתבטאים נכון, אולי בגלל מבוכה, חוסר הכרות עם הפסיכולוג וסוג השאלות שהוא שואל, או בגלל התרגשות. אני מניחה שגם הפסיכולוג יודע זאת ולא מקבל החלטות על סמך פגישה אחת בלבד. בכל מקרה, הרי אתה הוא זה שפנה לקבל עזרה ומעוניין לקבל טיפול וזה בוודאי נרשם לזכותך.
לא כתבת האם נקבעה לך עוד פגישה, מהו הצעד הבא או האם קיבלת הפנייה לטיפול. התהליך הזה אולי יכול לקחת זמן. לתקופת הביניים הזו אולי יעזור לך לפנות לצ'ט שלנו, כדי לפרוק לחצים ולמנוע מראש את התפרצויות הזעם. מדובר בשיחה דיסקרטית אחד-על אחד עם מתנדב סה"ר. הצ'ט פעיל כל יום (חוץ מימי שישי) בין 9 בערב לחצות. אנחנו כאן כדי לעזור...
 
אז ככה

הפסיכולוג התקשר אליי לפני כמה ימים וביקש ממני
לקבוע פעם נוספת עם הפסיכיאטרית של הקופח והוא אמר לי
'כנראה שהיא לא הבינה עד כמה התפרצויות זעם שלך מסוכנות'. משהו כזה.
השאלה היא מה הלאה? מה יקרה איתי? יכריחו אותי לקבל טיפול מסוים?
הולכת להיות בעיה עם הילדים?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
הרבה חוסר וודאות...

היי אליקו,

אני לא יודעת לומר לך מה יהיה הלאה, כיוון שזה לא בגדר תחום הסמכות שלנו... אני משערת לעצמי עד כמה קשה ומעורר חרדה להתמודד עם חוסר הוודאות הזה...
אני כן יכולה להגיד לך שהבנתי מההודעות הקודמות שלך שהנושא הזה מפריע לך ויוצר אצלך מצוקה והיית רוצה לקבל סיוע בנושא, ואולי שיחה נוספת עם הפסיכולו, בה תספר לו את מה שקורה אצלך ובבית שלך, תוכל לענות על חלק מהשאלות שלך ולפזר מעט את הערפל... כמו כן אולי תוכל לקבל בטיפול כלים כיצד לנהל בצורה טובה יותר את ההתפרצויות הללו, קודם כל עבור עצמך, ובוודאי שגם למען ילדייך.
נשמח לשמוע ממך מה קורה, ולהיות פה עבורך ככתובת נוספת בה ניתן לפרוק ולשתף.

שלך,
מתנדבת סה"ר
 
מה שכן

אני פניתי לרווחה באופן אנונימי ורציתי לברר בנושא ונאמר לי
שאם יש מקרה אקוטי הם פונים תוך 24 שעות מרגע הדיווח.
הפגישה אצל הפסיכולוג הייתה לפני כחודשיים.
אני באופן כללי מרגיש דאגה וחשש מסוים, מהסיבה הפשוטה
שגם בפגישה אצל הפסיכיאטרית אמרתי לה שאני מעוניין בסדנה
או שיחות עם בעל מקצוע שיכול לעזור ובשום אופן לא טיפול
תרופתי. החשש שלי שיהיה משהו בכפייה...
 
למעלה