אני נלחם בחברה ואנצח אותה

זאת מלחמה קדושה

ולכן טוב שאני נלחם. זאת מלחמה למען ערכים קדושים כמו אהבה ורוחניות. ואני אנצח.
&nbsp
 
אם אתה בעניין של אהבה

מדוע שלא תיישם את המשפט
make love - no war

אולי עדיף למען השקט הנפשי שלך שתפסיק את המלחמות בטחנות רוח
 
קודם כל אני עושה אהבה

ואני לא מעוניין לציין באיזו מידה ובאיזה מידת הצלחה ובכל מקרה זה לא עניינך. המלחמות שלי קדושות וחשובות, אני שואף להשיג רוחניות בעצמי ובחברה. החברה התנהגה אליי באופן חומרני ורע והזיקה לי ואני שואף להגיע בחזרה למצב שלם שלי ולנצח את הגורמים החומרניים בחברה.
&nbsp
 
כל מי שנלחם חושב שהמלחמות שלו חשובות

הקיצוניים האיסלאמיים חושבים שהמלחמות שלהם הכי חשובות וקדושות. ג'יהאד בערבית, (כמו שאני מניח שאתה יודע) זה מלחמת קודש.
גם תומכי האידאולוגיה הנאצית בזמנו היו בטוחים שהמלחמה שלהם חשובה.
באותה מידה שאתה סבור שהחומרניות בחברה מזיקה יש קבוצות שחושבות שכפירה בדת מזיקה, או לחילופין שיהודים מטמאים ומזיקים לבני האדם.
לגבי מה שאתה שואף להשיג אצל עצמך - רק הצלחה ואושר. לגבי מה שאתה רוצה לשנות בחברה - למען שלוות הנפש שלך כדאי לך להפסיק, משתי סיבות

א. אין שום ערובה שהדרך שלך נכונה/מוסרית / צודקת יותר
ב. ממילא לא תצליח
 
תודה אבל אני משתדל

וייתכן שבמידה מסוימת אני גם מצליח. אני מאמין בדרכי, ואולי פיתוח דרכי תקשורת מיוחדות שלי תורמות לחברה. התעסקתי הרבה עם החברה הגדולה, לפעמים בעל כורחי, נלחמתי בחומר בעזרת הרוח ואני קרוב לניצחון.
&nbsp
 
לא הצלחתי לענות בתגובה שלך אז עניתי פה

אני מרגיש שבקרוב אצליח לשכנע חברים לשוחח אתי על תחביבים באופן אישי וגלוי, ואצליח להיות מאד אסרטיבי ולהשפיע על אנשים עם מניעים מנוגדים לשלי מבלי לשקר להם ע"י שאגיד שיכולים להבין ולהאמין לי. כך אצליח לבטא את אהבתי העצומה לעובדת ההשמה שטיפלה בי לפני עשרים שנה, וארגיש שהגשמתי את עצמי רוחנית.
&nbsp
&nbsp
 
אהבתי לעובדת ההשמה

היא הדבר הכי חשוב רוחנית, וזו גם הסיבה שאני לא צריך להילחם בחברה. לא צריך להגיד דברים לא נכונים כי צריך לדבר על דברים חשובים, ולכן מה שאני צריך הוא לבטא בחברה את אהבתי לעובדת ההשמה בעזרת התעניינות בתחביבים.
&nbsp
 
אתה לא קצת סותר את עצמך?

בתגובה הזאת אתה אומר שאתה לא צריך להילחם בחברה, בעוד שפתיח של השרשור הכותרת שלך הפוכה.
 


 
תשובה

אני רוצה להגיע למצב שלא אצטרך להילחם בחברה. בינתיים אני נלחם. אם אצליח לבטא את אהבתי לעובדת ההשמה, לא אצטרך להילחם.
&nbsp
 
זה אפילו פחות קוהרנטי

לא ברור איך מלחמה שלך בחברה קשורה לאיזו בחורה שאהבת לפני הרבה שנים.
אין שום קשר בין שני הדברים , ומלחמה שלך בחברה לא תועיל בהשגת האהבה שלך.
למעשה שום דבר לא יועיל. אתה לא תוכל לממש את האהבה שלך עם אותה אחת, אז הכי פשוט וטוב שתרד מזה ותשכח ממנה.
יש ציטטה שאומרת - אהבה זו האשליה שבחורה אחת שונה מהאחרות.
 
אני חושבת שאהבתו ל"עובדת ההשמה" משמשת יותר כסמל בעולמו

סמל שנחווה כקונקרטי, אבל עדיין סמל. לרגשות שהוא רוצה לחוות בעולם. למה שטהור ורוחני ויפה. וזה מה שהוא רוצה להשיג עם אנשים, זה מה שהוא "נלחם" כדי "לבטא". רק בדרכים קאונטר-פרודוקטיביות, מסתבר...
 
אולי, לא יודע

אינני מתיימר לנתח אנשים, ובפרט שהם חלק מהדיון ויכולים ממילא להתייחס.
אבל זה לא הרושם שאני קבלתי. ובכל מקרה, אין כאן על מה להילחם.
 
אני פשוט מנסה למצוא הסבר לדבריו של פילוסוף

בידיעה ברורה שהוא קורא את הדברים ויכול להגיב עליהם. פשוט במצב של פער תקשורת לפעמים אדם לא יודע "לתרגם" את עצמו לבד.
 
תשובה

לא בטוח שלא אוכל לממש את האהבה אתה, וגם אם כן לא אוכל לשכוח ממנה ולא רצוי כי אני אוהב אותה והיא חשובה לי ותמיד אוהב אותה כי היא אהבת חיי. היא באמת מיוחדת ונהדרת יותר מכל אישה שהכרתי בחיים. אהבתי אליה הדבר הכי חשוב בחיי רוחנית, ולכן אני שואף לבטא את האהבה אליה בחברויות עם אנשים וזה גם ישמח אותי יותר וגם יקל עליי קצת מהצער אף שברור שתמיד אהיה קצת עצוב בגללה. אני גם שמח שהכרתי אישה נהדרת כמוה, והיו לי 4 שנים נהדרות אתה במסגרת עבודה פעם.
&nbsp
 
תשמע

לא התכוונתי שאתה צריך לשכוח ממנה במובן המילולי של למחוק מהזכרון, אלא לשכוח ממנה במובן של לשחרר. תהיה בטוח שלא תוכל לממש איתה שום דבר. ככל שתקדים להשלים עם העובדה הזאת, כך יהיה לך טוב יותר. אחרת- זה רק יחסום אותך. אתה עושה הערכת יתר לאותה בחורה - הרי זה לא שהיית איתה במערכת יחסים זוגית, לא נחשפת לכל הצדדים שלה ולכן אין לך אפשרות לדעת אם היא כל כך מיוחדת ונהדרת כמו שנדמה לך.
זה שאתה רוצה ליצור חברויות עם אנשים - הכל סבבה. בשביל זה אתה לא צריך לנהל שום מלחמה.
 
אני משתדל לשחרר

וייתכן שאני גם קצת מצליח, אבל היא מאד חשובה לי ויש לה משמעות בשבילי ולכן לא אוכל לשכוח ממנה לגמרי ולהפסיק לאהוב אותה. היא חלק ממני.
&nbsp
 
אני רוצה להבין...

חוית אהבה עצומה למישהי לפני 20 שנה
זה היה הדבר היפה והטהור ביותר שחווית
אתה עדיין כואב את אובדנה של האהבה הגדולה הזאת שלא יכולת לממש, אבל.. (וכאן אני פחות בטוחה שהצלחתי להבין נכון אז תתקן אותי אם אני טועה)
אתה רוצה לבטא את אותה איכות של רוחניות, טוהר, הרמוניה ואהבה ביחסיך עם אחרים.
מכיוון שאתה פילוסוף, חשבת והגדרת לעצמך מה הדרך הנכונה והראויה ביותר להתקרב לאנשים, והחלטת שהדרך הזאת כוללת תבנית שיחה מסויימת שבה, בין היתר, מתעניינים בתחביבים זה של זה, ונמנעים משקר מוחלט (ומשתמשים במקום זה במניפולציה מילולית). מבחינתך תבנית שיחה זו היא הדרך הראויה להתקרב לאנשים ולהשיג קרבה, אהבה והרמוניה. לכן אתה דבק בה, בלי קשר למידת הצלחתה, משום שזה הדבר הנכון. הרי פילוסוף צריך לחשוב "מלמעלה למטה", מן ההגדרות המופשטות אל יישומן בחיים, ולא להיפך - מלמטה למעלה כמו מדען...
לרוע המזל חבריך אינם מבינים זאת ואינם משתפים פעולה עם שאלותיך על תחביביהם, וחלקם אולי מגיבים בתוקפנות על נסיונותיך להביא אותם להשתתף בסוג השיחה הזה. אתה נפגע ומתוסכל מתגובתם, שנובעת בעיניך מהיותם אנשים חומריים, אנשים שלא מצליחים להתחבר לרוחניות שמגולמת בתבנית השיחה שיצרת. ייתכן שחלקם גם אנשים רעים, שכן הם מגיבים בתוקפנות.
אתה מאמין שביום שבו חבריך יסכימו לדבר איתך לפי תבנית השיחה שנראית בעיניך הכי רוחנית וראויה, זה יהיה משהו כמו "נצחון האור על החושך", ובהישג הזה עצמו תתבטא אהבתך לאותה אישה, אהבה שמסמלת בעיניך את כל מה שרוחני וראוי.
עד פה נכון או שיש משהו לא מדוייק?
 
למעלה