שאלה על תקשורת

שאלה על תקשורת

אני נוהג בשיחה עם אנשים לשאול על תחביביהם ולספר על תחביביי, אני חושב שזו דרך יפה לדבר. הבעיה שמה שקורה הוא שאני מתחיל בלשאול את כל השאלות עליהם ורק אחר כך מספר על עצמי, כי הם רגילים לצורת השיחה הזאת שלי ולא ממש רוצים ליזום בשיחה בעצמם. השיחה יוצאת מלאכותית כמו חקירה ולמעשה אני מנהל את רוב השיחה וקובע על מה מדברים בה. זה יוצר נתק ביני לבין החברה שסביבי. איך אפשר להשתחרר מזה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
"תקשורת נכונה"- האם יש כזאת?


ערב טוב פילוסוף רוחני,
לפי מה שתיארת נשמע שהשיחה באמת יוצאת קצת מלאכותית.. כמו ריאיון התנהל לפי המתכונת של שאלה- תשובה.. שאלת איך אפשר להשתחרר מזה בכדי שלא ייגרם נתק..
יקר, אין לי לכך תשובה חד משמעית, והאמת? אני לא חושבת שלמישהו יש אחת.. אבל כתבת שאתה חושב שזו דרך יפה לדבר, ואני מסכימה איתך.. הרבה יותר מנומס להתעניין באחר ורק אחר כך לדבר על עצמך.. ואם היית מספר קודם על עצמך- אתה חושב שהשיחה הייתה זורמת יותר?- לא בטוח.. אולי אז היו אומרים שאתה מרוכז בעצמך..
שמע יקירי, לאנשים תמיד יש מה להגיד.. לא משנה מה נעשה ואיך נפעל- תמיד יהיו את אלו שפחות יתחברו לסגנון שלנו.. אין זה אומר שאנו צריכים להתיישר מול כל אחד שעומד מולנו..
כמובן, אין הכוונה להיות מוזר ונבדל מהחברה.. אבל בהתייחס למקרה שהצגת פה- לדעתי ולדעתך (שהיא אף יותר חשובה) פעלת כראוי.. אם זה עדיין מטריד אותך, תוכל לנסות ליצור אתנחתא בין שאלה לשאלה ולהגיב קצת לדבריהם- כך השיחה תקלח יותר.. מקווה שעזרתי במעט..
בברכת לילה טוב
 
התחלת היכרות

שיחה עם מישהו חדש אינה פשוטה. הרעיון שלך של לדבר על תחביבים הוא מאוד טוב, כי זה נושא שבדר"כ מדבר אל אנשים, כל אחד והתחביב שלו,
כדי שזה לא ירגיש כמו חקירה אולי כדאי שתגיב למה שאומרים לך, ותתעניין יותר בפרטים ממה שסיפרו לך, ואולי תוסיף דברים משלך, כך אם הצד השני ירגיש שאתה מתעניין בו מבלי שזה יראה חקירה.
מוזמן לנסות, לא מבטיחה שזה יצליח....
 
אגב אני גם חשבתי

על משהו כמו: לשאול שאלה על תחביבי האחר, אחר כך לספר על מה שעשיתי בתחביב שלי, אחר כך לשאול עוד משהו על תחביב אחר של האחר וכך ליצור שיחה מסורגת שאולי תתפתח יותר. הבעיה שמה שקורה שאני בדרך כלל שואל את כל השאלות ומספר את כל הסיפורים והאחר לא יוזם דיבור מעצמו ולא נוצרת שיחה טובה.
 
למעלה