אין מוצא

במבי45

New member
אין מוצא

כבר הרבה זמן שלא כתבתי. במקום שאתחיל לצוף, אני רק שוקעת יותר ויותר במצולות. אני לא מצליחה להתאושש מהאבל הנורא שכבר תארתי כאן. גם, לפני קצת יותר מחודשיים חלה החמרה כלשהי במצבי הבריאותי והוצע לי טיפול שסרבתי לקבלו משום שהוא אינו מבטיח אלא הטבה זמנית בלבד וגם זה בקושי.
בבית המצב נורא ואין שום דרך לשנות זאת. אני עוברת התעללות של ממש. כל מה שאני עושה אינו מספיק טוב בשביל אמי. (רוצים דוגמאות? בבקשה: הקניות שאני עורכת לפי רשימות שלה לא מספיק טובות ואני נשלחת להחליף מוצרים. זה קורה על בסיס יום-יומי כמעט. כשהיא נופלת ונחבלת ונלקחת על-ידי לבית חולים-יש טענות. אח"כ, לאחר השחרור הביתה, כשצריך להחליף לה חבישות ולטפל בפצעיה-יש טענות. כשאני מסיעה אותה לאן שהיא צריכה- ניחשתםהיא טוענת שאינני עושה כלום כשבפועל אני עושה הכל). היא סוחטת אותי ומאיימת עלי. לפני זמן מה אמרתי לה שאני רוצה לעזוב את הבית. היא הגיבה במילים: "ואת תפקירי אותי?" אמרתי לה שנסדר לה מטפלת והיא אמרה שהיא לא רוצה.
כך, היא ממשיכה להתעמר בי מבלי שתהיה לי יכולת לתקן את המצב. אני יודעת שהחשיבה שלי צריכה להיות כדלקמן: "אני לא יכולה לשנות אחרים, אבל אני צריכה לחשוב איך לשנות את המציאות שלי". זה נכון, אבל זה לא מסתדר עם הפרקטיקה של החיים שלי.
לצערי, אני לא עובדת תקופה ארוכה. זה התחיל בשל כמה בעיות בריאות (פיזיות) והתגלגל למה שהתגלגל. אני מאוד רוצה לעבוד באופן חלקי, אבל נמצאת במצב שאף מעסיק לא ירצה אותי כעובדת. מגבלות מסויימות גם לא מאפשרות לי לבצע כל עבודה.
אף אחד לא יודע מה קורה בבית. בחוץ היא משמיצה אותי ומציגה את עצמה כ"קוזאק הנגזל". אין לי הגנות.
אני משוכנעת שחלק מן התגובות תהיינה מהסוג של: "תנסי להיות סבלנית". אז ככה: זה כבר נוסה וזה לא עוזר. גם אחי ה"גאון" שלא חי פה אומר את זה וממשיך לחיות את חייו הנעימים כשהכל נופל עלי. לא, אל תאמרו לי "להזעיק" אותו כדי שיידע מה קורה. קודם כל כי היא מצליחה לשטות גם בו בשיחות הטלפון ביניהם וגם כי בכל מקרה הוא לא יחזור לחיות פה ולעזור. גם כך הוא לא מוכן לעשות כלום. נמאס ל מהמצב הזה שכולם בטוחים שאני לא בן-אדם ושלי לא צריכים להיות חיים.
אני לא ג'וק שאפשר לרמוס. עוד כמה שנים כאלו ולא תהיה לי יכולת שיקום כלל וכלל. יכול להיות שכבר עכשיו זה מאוחר ואין סיכוי לחיים נורמליים. השינוי במצבי הבריאותי מחסל אותי, אני כמעט ולא ישנה,אבל מוכנה לעשות כל מאמץ כדי לשקם את עצמי, אבל היא לא נותנת לי. הוצע לי להשתתף בקבוצת תמיכה שמיועדת לאנשים שמתמודדים עם עם מחלה של בני משפחה. המנחה עצמה אמרה שהיא לא משוכנעת שזה יתן מענה להתמודדות שלי, אבל אני, מצידי, אמרתי לה שאני מוכנה לנסות.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
בין מוגבלויות למשאלות...


במבי יקרה,
אנחנו בהחלט זוכרים אותך, ונשמע שאת מגיעה לכאן היום עם האכזבה שקיווית לכתוב לנו ממקום אחר, ממקום שמתחיל להתאושש ולשקם את ההריסות, ובמקום זאת החוויה היא שההרס מתרחב ומתרחב באופן שגורם לך להטיל ספק ביכולת לראות אי פעם את הדרך פקוחה לרווחה בפנייך, נטולת מכשולים...
אני שומעת את הייאוש וחוסר האונים אל מול ההכרח להתמודד עם התעמרות והתעללות שאת חווה מצד אימך, יחד עם מצבך הבריאותי המורכב, התמודדות כפולה וכבדה, שאת מרגישה שאינה בשליטתך..
אני שומעת עד כמה את מרגישה שאין לך גב, אין מי שמגן עלייך, ויילחם לצידך את המלחמות שלך ואת חסרת הגנות מול אימך, שאינך מרגישה שאת מסוגלת לשנות אותה, אך גם לא את המציאות של חייך מולה... מרגישה חסרת הגנות מול פער בין המאמצים האינסופיים שאת משקיעה עבורה לבין האופן שבו היא פוסלת, מוחקת ומבטלת אותם גם מולך, אך גם כלפי חוץ...וזה מותיר אותך בתחושת מלכוד כואבת, מתסכלת ובלתי נסבלת שאינך רואה כיצד יש ממנה מוצא.
ועדיין לצד כל זה, אני שומעת את הרצון שלך ואת הנכונות לנסות ולשקם, רצונות ונכונות שעוד לא גוועו, הגם אם הדרך אינה ברורה, הן מבחינת הצעדים הנחוצים, והן מבחינת הסיכויים ...
יקירה, אני שומעת עד כמה את למודת ניסיון מר, עד כמה ניסית דרכים שונות שלא עבדו או כאלה שאת לא מאמינה שיוכלו לסייע... וזה נשמע שאולי כל מה שנוכל להציע לך הערב, זה דווקא לא עוד עצה, או רעיון, אלא פשוט להחזיק איתך את התקווה, התקווה שהדרך אינה חסומה לגמרי, שיכול להיות אחרת...

שולחת לך חיבוק גדול וחם,
חיבוק שמבקש לשלוח לך כוחות ולהזכיר שאנחנו לצידך,

ומקדישה לך את מילות השיר של דניאל סלומון – מישהו לרוץ איתו:

"עכשיו תורי
עכשיו תורי לא לכאוב
עכשיו אני גם לי מגיע
מישהו שלא ייתן לעזוב
הוא יילחם וינצח
אחד אחד את הקרבות במלחמה שלי
הוא יחבר את החלומות השבורים שלי".

שלך,
מתנדבת סה"ר.
 
שלום

מה זאת אומרת "היא לא רוצה"? אם יש לך אפשרות לסדר לה מטפלת וזה יעזור לה במקומך, סדרי לה מטפלת בכספך וצאי מהבית. לא ייתכן שתישארי משועבדת לה.
&nbsp
 

במבי45

New member
אני אסביר "מה זאת אומרת"

פילוסוף, אי אפשר לכפות על אדם עזרה. היא עדיין אדם חופשי שמקבל החלטות (גם אם ההחלטות הללו פוגעות בי, את מי זה מעניין, בעצם?) על עצמו. אחרי הכל, מדובר פה באדם זר לחלוטין שיחיה איתה בבית שלה, יסתובב בין החדרים וישליט חלק מהרגליו גם עליה. גם, נראה לי, שאחרי הכל, היא נהנית מהידיעה שהיא יכולה לשלוט בי (על אף שאינה מודה בזה שהיא דיקטטורית ואף נעלבת כשאומרים לה שהיא כזו ומגבים זאת בדוגמאות). מדובר פה במישהי שמילים כמו "אגואיזם", "אגוצנטריות" ו"מגלומניה" מחווירות לעומת מה שהיא. אנשים כאלה יודעים איך להפעיל אנשים מבלי לחשוב עליהם ועל המחירים שהם ישלמו. נכון, היא יכולה להוריד ממני הרבה יותר ממה שהיא עושה בפועל, אבל בוחרת שלא לעשות כן כי כך זה יותר זול וכך, לדעתי, היא יכולה להמשיך לשלוט בי. איבדתי את חיי, אני חיה ואין לי חיים. מה שעצוב זה שהיא לא קולטת עד כמה היא מזיקה לי. היא בטוחה שהיא כליל השלמות. דיברתי כבר על המגלומניות שלה, לא?.
 
תשובה

לפעמים אפשר לכפות עזרה. יש אשפוזים כפויים וטיפולים כפויים. את לא מוכרחה לסבול ממנה. אולי תאמרי לה שאו שתקבל מטפלת או שתעזבי את הבית.
&nbsp
 

במבי45

New member
פילוסוף,

הלכת קצת רחוק מדי, לא?. האם אני יכולה להחליט על אשפוז כפוי? האם היא תאושפז באשפוז כפוי "רק כי אני רוצה בכך"?. אני כן חושבת שמשהו משובש איתה ברמה שדורשת טיפול, אבל היא גם לא מוכנה להיבדק. אגב, בבדיקה שהייתי איתה, הפנה אותה הרופא ל-SECOND OPINION על האבחנה של הרופאה בקופת חולים וסרב לאבחן אותה בעצמו. התורים כרע הם בערך לעוד חמישה-שישה חודשים.
מה אתה היית עושה עם הורה קשיש ומוגבל שלא יכול להישאר לבד ומסרב לקבל עזרה?. לדעתי, כפי שאני טוענת כל הזמן, היא בעיקר נהנית לשלוט בי.
 

משה057

New member
הי במבי.

יקרה, כואב לי מאוד לשמוע על מצבך.
הלוואי שיכול שינוי.
העובדה שאת נחושה לשנות את המצב, היא זו שבסופו של דבר תועיל לך.
כח הרצון הוא העיקר.
גם קבוצת תמיכה זה רעיון נפלא!
כך תוכלי לקבל פידבק חיובי, ותביני כמה המצב לא הגיוני, ואולי תקבלי כוחות לעשות שינוי.
במישור המעשי, לי כצופה מהצד ברור שהדבר הנכון לך הוא לעבור שינוי פנימי שבו לא יהיה אכפת לך מה אמך חושבת עלייך, או מה אחרים חושבים. אלא רק טובתך האישית.
זו לא כפיות טובה, אמא שלך היא מרשעת, האם היית מסוגלת לענות לה: כן, אני אפקיר אותך! זו תהיה התקדמות. שכל העולם יחשוב שאת הרשעה, את ואנחנו יודעים את האמת. יש לך את היכולת לשנות את ההרגלים שלך, ולא לתת לאמא שלך להתעלל בך.
זה גם מגיע לך, להיות במקום אחר.
אינך יכולה לפתור את כל בעיות העולם, ומכיוון שכך, יש סדר קדימויות - את קודמת לאמא שלך! ואם היא תמות? אז תמות... זה יהיה עצוב אבל בהחלט לא אשמתך.
לעומת זאת אם את תפגעי פיזית או נפשית... זה כן באחריותך.
אולי חפשי גם טיפול אישי וגם קבוצתי.
ודבר ראשון לעזוב את הבית... עדיף ספסל ברחוב.
חיבוקים
 

במבי45

New member
בקשר לקבוצת התמיכה,

העו"ס שאמורה להנחות את הקבוצה לא עונה להודעותיי בנוגע לפתיחת הקבוצה. אז, כרגע זה נראה די אבוד, למרות שכבר כיוונתי את עצמי לשם.
וכן, מליון תודות על מילותיך החמות והעוטפות.
 

מישהי1632

New member
במבי יקרה,

מצבך מצער ומקומם.
יש לך אפשרות להכנס לקורס מקצועי כלשהו? אני לא מכירה את המערכת, אבל אולי שווה לנסות?
יש קורסים באמצעות ביטוח לאומי או שירות התעסוקה. כדאי שתעשי צעד, אפילו קטן, אבל חשוב, לקראת עצמאות.
ותמשיכי, לדעתי, לדרוש עזרה. בלי להתבייש. מגיע לך. עובדת סוציאלית, רופא משפחה, עמותות, נסי הכול.
 
למעלה