פילוסופיה ורוחניות

פילוסופיה ורוחניות

אני אוהב פילוסופיה ורוחניות ולכן אני מדבר באופן פילוסופי-רוחני ואנשים לא אוהבים את זה וזה יוצר התנגשויות ועימותים עם החברה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
שפה מחברת או שפה מפלגת...

נשמע מדבריך שאתה מגיע לידי מצבי עימות או התנגשות עם הסובבים אותך, בגלל האופן בו אתה מתבטא (ואולי גם האופן בו אתה חושב?). זה נשמע שאתה לא מרגיש טוב עם זה, אם כי אתה רוצה להמשיך ולדבר כמו שמתאים לך. אתה יודע, בני אדם המציאו את השפה והדיבור כדי ליצור קשר ולחבר בין אנשים. כשאנחנו מדברים באופן שונה זה יכול להתפס כשימוש בשפה שונה ולא מובנת, ולא תמיד יש לאנשים רצון להשקיע את המאמץ לפענח את השפה השונה הזו. אבל אולי לא כולם אותו דבר, אולי יש אנשים שאתה מכיר שיותר קל לך לדבר איתם...ואולי יש אפשרות לחשוב על מצב ביניים בו תנסה למצוא מכנה משותף כלשהו עם חלק מהאנשים שבסביבתך...אולי לבוא לקראתם ולדבר באופן שהיה מובן להם יותר? מוזמן להמשיך ולתקשר איתנו כאן, אנחנו פה עבורך בכל שפה שתבחר‎...
 
תשובה

אני מנסה לדבר עם חברים על תחביבים אישיים כדי ליצור חברות טובה, והם חושבים שאני חוקר ושואל אותן שאלות כל הזמן. אני לא תמיד מוצא את הדרך לשלב בין התחביבים לבין נושאים כלליים אחרים. אני גם מתלבט בשאלה באלו מקרים אפשר להגיד דבר כמו "תאמין לי" במקום לשקר, מבחינה הגיונית וכמובן גם מבחינה מעשית. אני מאמין שמבחינה הגיונית אף פעם לא צריך להגיד דבר לא נכון. הרעיון שלי הוא להתעניין בתחביבים, לדבר אסרטיבית ועניינית ולמצוא דרכים חכמות לעדן את הדיבור כמו: תאמין לי, אני מקווה שיהיה לך לא טוב, אתה לא בסדר, קשר חומרי.
 
כנראה

מרוב שאני פילוסופי, ספרותי ורוחני ולכן אינדיבידואל אני מנותק מהחברה וחולם ומתעסק בכל מיני מלים ורעיונות פילוסופיים וזה מבלבל אותי. תמיד הייתי מתפלסף יותר מדי באופן הדיבור שלי עם אנשים. אולי אלה ייסוריו של אמן.
&nbsp
 
ואולי בגלל זה אתה נשאר תקוע שם כל כך הרבה שנים...

כי אתה לא רוצה לוותר על היותך מיוחד, פילוסוף, אומן ואדם רוחני בעיני עצמך. אולי אתה מפחד שאם תנסה ותצליח לדבר עם אנשים בדרך שתהיה נעימה להם ולא תכעיס אותם - תאבד את הייחוד שלך, את הזכות לסבול את "ייסוריו של האומן" ותהיה כאחד האדם, סתם עוד אדם שמתקשר עם הסביבה ומשוחח ללא "מלחמות עם החברה"...
דרוש הרבה אומץ כדי להכיר ברווח המשני ממצב שלכאורה אנחנו רוצים לשנות. האם זה אכן הרווח המשני שלך - להרגיש מיוחד? אולי יש רווח אחר? אני מבינה שקשיי התקשורת שלך הם נתון קיים, אולי מולד, שלא תלוי בבחירתך. אבל במשך השנים הארוכות שאתה כותב כאן את אותם דברים שוב ושוב - הוצעו לך רעיונות מעשיים. אנשים ניסו לתת לך כלים. אני בטוחה שגם חונכים ומדריכים שלך בכפר ניסו ועודם מנסים לתת לך עצות מעשיות איך לשפר את התקשורת. אם אתה לא מגייס את כח הרצון כדי ללמוד ולהשתפר, אפילו קצת, סימן שיש לך רצון להשאר במצב הנוכחי - כי יש *משהו* שאתה מרוויח. עכשיו אק צריך לגלות מה המשהו, ולשאול את עצמך אם הוא שווה את המחיר...
 
תשובה

אני פילוסוף ואיש רוח מלידתי ובנשמתי, ופילוסופיה ורוחניות מאד חשובים לי. כל חיי אני שואף לנהל אותם בדרך פילוסופית רוחנית שמעניינת אותי. אני נלחם. אני מנסה כל מיני דרכים. אני גם חושב דרך לוגית מסודרת ואני זקוק לדרך הגיונית לסדר את הדיבור ואת השיחות. עכשיו אני מאמין שהתעניינות היא דרך מאד בוגרת ויפה לתקשר. אולי יש דרך לפשר בין הדרכים, אבל אני משער שחלק רב מכך שדרכי לא הצליחה היא שיש עימות ביני ובין אנשים מסוימים מסיבה אחרת, אולי כי הייתי תוקפני בעבר, ולכן לא מקבלים את דרך התקשורת שלי ואולי נמנעים מלדבר אתי.
 
תוכל בבקשה להגדיר מהי בשבילך "פילוסופיה" ומהי "רוחניות"?

האם נכון להגיד שבשבילך לנהל שיחה על פי מתווה מוגדר מראש שהחלטת שהוא ראוי, ולדבוק בו בלי פשרות, זוהי "רוחניות"?
 
לא

ואני לא אוהב את הנימה התוקפנית הזאת. הרוחניות שלי מביאה אותי לכל מיני רעיונות פילוסופיים מעניינים על החיים ועל העולם וגם על הדרך שאפשר לנהל את החיים. אני מנסה דרכים ומאמין בהן. למשל פעם ניסיתי דרך שגרמה לי סבל אבל נאבקתי בשבילה, והיא להגיב לדיבורים ולהעלבות ביחס ענייני לתוכן שנאמר. עכשיו אני מנסה דרך להתעניין בתחביבים של חברים כדי ליצור חברות אישית וטובה, לדבר באסרטיביות חזקה ולמצוא דרכים פילוסופיות מתוחכמות לעדן את הדיבור, למשל להגיד שאפשר להבין ולהאמין לי במקום לשקר כי אני מאמין שזה נכון מבחינה הגיונית. אני מנסה לשפר את עצמי דרך זה ואולי גם את העולם.
 
ובקשר להגדרות

אני מניח שפילוסופיה היא מדע החשיבה המופשטת, ורוחניות היא שאיפה ליפה ולמופשט.
&nbsp
 
למעלה