זקוקה לעצה

TU LU LA

New member
זקוקה לעצה

בת 31, נשרתי בכיתה י' מהלימודים, ללא מקצוע, עובדת בעבודות שאני שונאת, ללא מעגל חברים בכלל (באמת שאני לא מגזימה, אין לי קשר עם שום אדם מחוץ לעבודה), בולימית בערך 6 שנים, בדיכאון הרבה יותר זמן. הרבה מחשבות אובדניות.
יש לי בן זוג כבר 3 שנים, המצב נוראי. הוא מאוד סובל ממני. לאחרונה פניתי לקופת החולים לקבל עזרה נפשית, זאת הפעם השלישית שאני פונה אליהם. בפעמיים הקודמות ההפניות ממקום למקום היו יותר מידי בשבילי וויתרתי, הפעם לא מוותרת.
אבל כנראה שזה מאוחר מידי, המצב ביני לבין בן זוגי הגיע לפיצוץ. קצרה היריעה מלהסביר את כל התחושות אשר מציפות אותי כרגע, אנסה להסביר את המצב בתקווה שמישהו פה יוכל ליעץ לי.
אינני בטוחה היכן עובר הקו בין כמה שאני אוהבת אותו לבין כמה שאני מפחדת להשאר לבד במיוחד עכשיו. כרגע אני במצב שאני צריכה "לשווק" את עצמי ולשכנע אותו שאני אצליח להבריא אם אני רוצה שנשאר ביחד. אני יודעת שזה לא הדבר הנכון לעשות כי אין לי שום דרך לדעת האם אני אבריא ואם כן אז כמה זמן זה יקח. אני טובעת ברגשות אשם על מה שאני עושה לו.
אבל אם אני אתן לו ללכת, אני אאבד את העוגן היחידי שיש לי, אני אאבד את הסיבה שבגללה מלכתחילה פניתי לבקש עזרה נפשית. איני יודעת אם אצליח להתמודד עם זה לבד, ואיני יודעת האם הוא יוכל להתמודד עם זה ביחד איתי אם הוא ישאר איתי. כל הסיבות שיש לי להשאר איתו הן אנוכיות, אני חושבת רק על מה שאני צריכה, על זה שאני אוהבת אותו ולא רוצה לאבד אותו.
אם יש כאן מישהו שאולי עבר משהו דומה, מישהו שנאלץ להתמודד עם בעיה נפשית כלשהי ללא מעגל תמיכה שהוא מעבר לעזרה מקצועית, אני ממש צריכה את עצתכם כרגע. אשמח לדעת שיש מישהו שהצליח לעשות את זה. אני חייבת לדעת שזה אפשרי על מנת שאוכל להיות הוגנת כלפי בן זוגי ולא להעביר אותו בסבל הזה. אני חייבת לדעת שזה אפשרי, כי אם הוא יגיד לי שהוא לא רוצה להשאר איתי אז אני לא ארגיש שאני אאבד את התקווה היחידה שלי לאושר בעולם הזה.
 
שלום

חבר שאוהב אותך אמו לדאוג לך ולעזור לך לשפר את מצבך ולא לעזוב אותך בגללו. אם רע לך, בקשי את עזרתו. אם את מתנהגת אליו בדרך לא נעימה בגלל קשייך, וקשה לו להתמודד עם זה, יש אפשרויות שונות כמו שינסה להרגיע אותך כשתתפרצי, שיעבור למקום אחר באותו זמן או שתשמרו קצת ריחוק זה מזה. תני לו אהבה כנה ודאגה כנה ואז החברות תצליח. עבודה לא צריך לאהוב, צריך לעשות אותה כדי להתקדם בחיים ולתרום לחברה וכדאי ללמוד נושאים שמעניינים אותנו ולעבוד בעבודות שמעיינות אותך ולא רק בשביל כסף. אם תצליחי בעבודה, יעריכו ויקדמו אותך לעבודות מעניינות יותר. אפשר להצטרף לחוגים, ללימודים ולמסגרות כאלה בנושאים שמעניינים אותנו למצוא חברים. חשבו לאכול נכון, לא להרעיב את עצמנו ולא לזלול. גם אני מתקשה לא לזלול הרבה. כדאי לאכול דברים שאוהבים ודברים טבעיים ובריאים כמו פירות וירקות ולחיות בריא ונכון עם פעילות גופנית מבוקרת ושינה מסודרת. אולי אם תמצאי עיסוקים שאת אוהבת, תעסקי בהם בקביעות בזמן הפנוי ותחשבי עליהם ועל מה שאת עושה בהם, יתאזן מצב הרוח שלך ופחות תהיי בדיכאון. החיים חשובים ומקודשים, אסור להפסיק אותם. לאדם יש ערך רגשי בעולם, הוא עולם בפני עצמו ואם מתים אף פעם אי אפשר לחזור ליהנות מהחיים וזה עצוב. אהבי את עצמך, חשבי על טובתך וגרמי הנאה ושמחה לעצמך ולאחרים.
 

TU LU LA

New member
תודה על התגובה

אני לא כל כך מצליחה להתחבר לדברים שלך. ההבנה שלי והמציאות שלי היא שונה משלך, לכל אחד יש את המשקפיים שלו דרכם הוא רואה ומבין את הסביבה. מבחינתי מוות זהו מצב סופי, להגיד שאי אפשר "לחזור ולהינות מהחיים" זה משפט מוזר בשבילי. הרי מי שנהנה מהחיים אינו חושב על הכיוון הזה בכלל, מגיעים למחשבה הזאת מכיוון שלא נהנים מהחיים.
בקשר לעבודה, זה התיסכול הכי גדול שאוחז בי.כבר שנים שאני מנסה "למצוא את עצמי" חושבת ותוהה מה אני יכולה ללמוד ובמה אני יכולה לעבוד, משהו שאשמח ואתרגש להתעורר בשבילו בבוקר. אבל אני לא מצליחה למצוא את זה, הכל נראה לי תפל. כבר לא בטוחה אם הדבר הזה קיים בכלל, לא בטוחה שאני יכולה להיות באמת מאושרת לגבי משהו. בינתיים כבר שנים חיה מחודש לחודש, מתשלום לתשלום. בעצם לא חיה אלא שורדת.. ובאמת תוהה האם זה שווה.
 
תשובה

האמירה שאף פעם לא יחזרו לחיות, פירושה שאם נמשיך לחיות ייתכן שחיינו ישתפרו וחבל לאבד הכול לנצח ולא להילחם. בחיים אפשר לעשות, לחשוב ולהרגיש הרבה דברים מעניינים ויפים ולאהוב את עצמנו. החיים חשובים ואסור לוותר עליהם. אולי קודם תנסי למצוא לעצמך תחביבים ונושאי עניין לעסוק וללמוד בהם, התוודעי לעולם הגדול הסובב אותך וחפשי דבירים שאת אוהבת ושמעניינים אותך. אז יקל לך יותר למצוא תעסוקה בתחום שמעניין אותך וזה חשוב.
&nbsp
 

Shamy

New member
תשמעי זה אפשרי אם כי לא קל

אפשר להתגבר על הפרעות אכילה אם כי לצערי הטיפול הכי יעיל הוא משולב דיאטן, פסיכולוג ופסיכיאטר יחדיו...אני יכולה לומר שלא היה לי תמיכה מההורים או בן זוג.הוא כאילו תמך אבל בסתר היה בוגד בי מאחורי הגב והכניס להריון מישהי וכך גיליתי. זו הייתה תקופה לא קלה אבל עברתי אותה וזה מאחוריי עכשיו וזה כנראה היה העזרה הכי גדולה שיכולתי לקבל מבחינה נפשית..כך שחזקי ואמצי. אל תשארי מהפחד להיות לבד- אף פעם.. יש לך גם פורום הפרעות אכילה לתמיכה נוספת ומאמינה שיש גם קבוצות תמיכה של ממש...שיהיה בהצלחה. וההמלצה הכי טובה שלי היא להלחם בזה ולא לשקוע ולוותר ואחרי שנה שנתיים מאמינה שתרגישי שיפור משמעותי אם תקחי טיפול משולב ברצינות רבה.
 

TU LU LA

New member
..

לצערי לא זר לי עיניין הבגידות (לא בקשר הנוכחי), אני מצטערת לשמוע שכך נאלצת לעבור את התהליך הזה, אבל זה בהחלט נותן לי תקווה לדעת שכן הצלחת למרות הכל. תודה לך.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אם אין אני לי, מי לי?

שלום לך,
וואו. הרגשות מציפים אותך מכל עבר, יורים מכל כיוון.. הרגשה של קריסה ושל חוסר אונים אל מול המצב המייאש.. ביקשת עצות מאנשים שעברו מצב דומה לשלך, אינני עונה על הקריטריון הזה, אבל באתי עם לב פתוח בשביל לנסות אולי לגרום לך קצת טוב.. אז אני מקווה שתגובתי תתקבל גם כן


אני רק יכולה לתאר לעצמי את כובד המשא שעל כתפייך.. נשמע שאינך יכולה עוד, מן הרגשה ששום דבר לא מצליח בחיים, ואז האובדנות כבר קרובה יותר מפעם.. יש מחשבות שאולי כבר כדאי לסיים את הכל.. אולי כבר החיים האלו לא שווים דבר..
יקירה, מחשבותייך בנוגע לבן זוגך הן מדויקות ביותר.. הגבול הדק בין לאהוב אותו ובין ל'התעלל' בו עם המצב שלך- גורם לך לחשוב.. נשמע שאת לא רוצה להכאיב לו, נשמע שאת צריכה אותו יותר מכל דבר..
אבל מה אם תתני לעצמך קצת יותר מקום של כבוד והשפעה בחייך? כך אולי תביני שהדברים בידיים שלך.. המלחמה היא אישית ואת הלוחמת היחידה.. אולי כך תמצאי יותר זמן לאהוב אותו, ולא רק להיתלות בו..
אם הוא יעזוב או אם הוא יישאר- לא ישנה את העובדה שאת אישה בעולם הזה! את יכולה לנצח בזכות עצמך, ללא קשר לסביבה.. ההבנה הזאת תחזק אותך ותגרום לחייך להיות יותר נינוחים.. מה שיוכל גם להקל עלייך בתחושות כלפי העבודה שכל כך מטרידה אותך.. תוכלי לפנות לעצמך זמן כדי לברר מה באמת מעניין אותך וכך להתקדם לאט לאט..
יקירה, הדרך לניצחון אומנם ארוכה, והיא נשמעת מייגעת.. אבל מוות הוא כמובן לא פתרון.. אני מאמינה בך שתצליחי, עם בן זוגך או בלעדיו, להתקדם לאט לאט, בזכות העזרה שפנית אליה עכשיו.. בנוסף, אם תרצי לפרט קצת יותר בשיחה אישית, אני מזמינה אותך לצ'אט שלנו, המתנדבים שלנו ישמחו לדבר איתך, כדי לפחות לגרום לך תחושה של הקלה..
שאלת אם זה אפשרי להבריא, והרצל כבר אמר לפניי- אם תרצו אין זו אגדה!
מאמינה בך, מודה על השיתוף, ומחכה לשמוע ממך שוב..
שולחת לך חיבוק מנחם
 
למעלה