התייעצות

התייעצות

אני מנסה לדבר עם חברים על דברים שאוהבים לעשות, כי אני חושב שזה מאד בוגר ואסרטיבי ומתעניין ויפה, וזה יוצא מלאכותי כמו חקירה עם אותם נושאים ואותן שאלות כל הזמן. איך אפשר לפתור את זה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
רעיון

פילוסוף יקר,
על פניו נשמע שהרעיונות שלך לגבי נושאי שיחה הם יפים מאד, אך אתה נתקל בקושי כאשר אתה מנסה ליישמם. נשמע שהשיחה אינה זורמת כפי שהיית רוצה, והדבר בוודאי מתסכל אותך. אולי אינך מבין מדוע מה שנראה כבסיס טוב לשיחה, אינו מתפתח לשיחה טובה בסופו של דבר. אולי אתה מרגיש בקושי לגוון את השיחה ולפתח אותה, ובאיזשהו מקום יכול להיות שהתחושה שלך בשיחה היא כאילו אתה מסתובב סביב עצמך, ומאבד את הצד השני. יכול להיות שעליך להפוך למודע יותר לאדם אתו אתה מנהל את השיחה. אולי יש מטפל שמומחה לתקשורת, שיכול להתאמן אתך על שיחות ולעזור לך להבין איפה אתה נתקע. מומחה כזה יוכל לפתח יחד אתך דרכים חלופיות לצאת מהתקיעות, ולעבוד אתך על דרכי תקשורת יעילות שאתן תרגיש בנוח ותזרום. האם אפשרות כזאת נראית לך?
 
יש לי חונך

הוא עוזר לי בתפקוד וגם בתקשורת וביחסי אנוש, ואנחנו מדברים על זה. הוא חושב שעליי למצוא את התזמון הנכון לשוחח עם אדם כשלא מפריע לו, שעדיף לשוחח במקום אישי כמו בפגישה, ושכדאי שאקשיב יותר לתגובה של האדם האחר ולמה שהוא רוצה לדבר.
&nbsp
 
ויחד עם זה יש השאלה האחרת

האם אפשר תמיד להגיד "אתה יכול להבין" במקום להגיד דברים לא נכונים ולהגיע לאותה תוצאה?
&nbsp
 
בקשר לשיחות עם אנשים

כשאני מספר על חיי ושואל על חייהם, איך אפשר לנווט את השיחה כך שכולם יתבטאו ולא רק אני אנהל את השיחה?
&nbsp
 
למעלה