עזרה דחופה

OdedIsNotAfraid

New member
עזרה דחופה

אני בקשר עם בחור צעיר, עבר התקף מאניה אושפז טופל הוא בבית,
לוקח כרגע רק ליתיום 1200 מק"ג
הוא לא מתפקד והמצב שלו מדרדר, לא מצליח לחשוב בבהירות הזיכרון שלו לא עובד, המוטוריקה פגועה, תופעות של אי שקט, מאבד תקווה ורוצה למות.
אני חושב שצריך למצוא לו טיפול שונה כי הוא לא מגיב טוב לטיפול הזה, אמרתי לו לא להפסיק עם הליתיום ולכל היותר שיוריד מעט במינון ל900 מק"ג לראות אולי המצב קצת ישתפר.
בנתיים הפסיכיאטרים עוד לא מצאו פיתרון לבעיה שלו
עוד אין לו תור לפיסיכאטר שהמלצתי לו עליו,
הוא מאוד סובל ורוצה למות. אני מעודד אותו ונותן לו תקווה,
מדובר בבחור כישרוני שהיה לו עתיד מבטיח ופתאום הוא הפך לצל של בן אדם.
אנא אם למישהו יש עצות או רעיונות מה לעשות?
 

בילי79

New member
קודם כל

אני מקווה שהחבר שלך לא מוריד מינונים ללא התייעצות עם פסיכיאטר.
מסקרן אותי איך אתה נותן לו תקווה?
ההצעה שלי היא להפסיק את הפנטזיות על עתיד מושלם או שחור ובכלל להניח בצד את הניסיון לניבוי העתיד בשלב הזה
ולנסות לבחון את מה שיש ולראות איך אפשר להתקדם מהנקודה הזו.
אולי אם מכירים בעובדה שהמצב יכול להפוך להיות יותר גרוע אפשר להאמין שבעתיד יכול גם להשתפר, החיים דינמיים.
 

Shamy

New member
הרבה אין מה לעשות

מה שכן אפשר לעשות זה 2 דברים. 1.לא לשחק במינונים כי הוא בשלב הדיפרסיה ולא מאוזן וזה עלול להגמר בבכי..תעבדו בצמוד לפסיכיאטר ותגיד לו על הסממנים של החבר שלך...תהיב מעורב ותהיה הקול השפוי מול הרופא (כי יצא לי כבר לראות מקרים של אנשים במחלות נפשיות שצריכים איזון בתרופות ומרב שהם זומבים הם מגיעים לקבל מרשם ומתנהגים באדישות מוחלטת או כניעה ופסיכיאטר שכבר ראה הרבה מטופלים וקצת אין לו כוח אז הוא פותר את הבן אדם במרשם שלא עוזר לו...וככה בדיוק ככה אנשים נופלים בין הכיסאות במערכת הבריאות הנפשית הדי לוקה בחסר במדינה שלנו...אז חשוב שתגיע לפגישה הבאה עם הפסיכיאטר ותהיה הקול שצריך להיות לחברך). 2. אני מציעה שתעבוד על סיבות לעודד את החבר לצאת מדכאון כמו לעשות איתו רשימה של מה טוב בו ואולי להעלאות זכרונות מטיולים ביחד ולהזכיר לו בכוח למה הוא טיפוס טוב איך הוא היה לפני ולמה "שווה" לו להלחם במחלה ולנצח ולהתנהל איתה ולא מולה.. זה הדברים שאני חושבת שיעזרו.
 

OdedIsNotAfraid

New member
העניין שזה לא ה"דיפרסיה" של המאניה דיפרסיה

המוח שלו לא עובד הוא בקושי מתפקד, יש לו תופעות לוואי ברורות נוספות שמעידות על תפקוד לקוי של המוח ומחסור בנירוטרנסמיטורים
הזיכרון שלו וכל היכולות שלו פגומות בצורה קשה
והוא רוצה למות כל הזמן
וזה נמשך כבר תקופה.
נראה לי שהטיפול לא טוב לו.
 

OdedIsNotAfraid

New member
ויש לי תחושה כללית

שצריך להחליף לו טיפול, כי כרגע זה נראה ממש כמו גזר דין מוות לטווח הארוך להשאיר אותו ככה.
 

OdedIsNotAfraid

New member
תגובה לחלק הארי

הוא גם היה על מינון של 600 מק"ג
ומינון של 900 מק"ג זה מינון גבוה מספיק
זה לא שיש סכנה שכרגע הוא יכנס למאניה המוח שלו בכלל לא מתפקד טוב וצריך שינוי תרופתי,
הוא הולך לראות פסיכיאטר, אבל מחכים לתור.
הוא לא רוצה להתאשפז
 

Shamy

New member
אז אם התור לא עוד יותר מדי זמן

תאזרו בסבלנות ולכו ביחד לפסיכיאטר...לא לשלוח אותו לבד. אם התור רחוק וקורה משהו לגשת למיון פסיכיאטרי..לא בהכרח יאושפז שם. היום כבר הרבה יותר קשה לאשפז בכפייה מישהו שלא רוצה להתאשפז. כל עוד הוא לא יאיים להתאבד או להזיק לעצמו בכוונה או לאחרים לא יאשפזו אם הוא לא ירצה.
 
לא טוב לאשפז שאתה בדיכאון קליני מנסיון

שנה שעברה הייתי מאושפז חודש במחלקה סגורה בגלל נסיון אובדני גהנהום להיות שם דאתה בשפל , לא כדאי בכלל זה סבל קשה מאוד להיות שם במצב כזה אני ספרתי את השניות הבטתי על התיקרה שעות , קשה מאוד לא כדאי אבל אותי אשפזו בכוח כי הייתי מסוכן לעצמי שאני במאניה אני לא רע לי שם שאני בדפרסיה זה סבל עצום .
 
הדפרסיה שלי

בתור סוג של מאניה זה נקרא הפרעה פסיכזואפקטיבית שזה שילוב של סיכופרניה עם מאניה דפרסיה קשה מאוד , ומנסיוני הדפרסיה של מאניה דפרסיה רגיל קשה מאוד מאוד לא פחות מדיכאון קליני , אני לא מכיר את חבר שלך אבל אני בתור מאניה הגעתי למצב שאין לי אפילו כוח להתאבד , ויש לי הרבה נסינות גך כאלו שכמעת הסתימו במוות , אני חושב שכדאי לדבר איתו להיות קשוב זנ מאוד חשוב תמיכנ לי אין כזו לכן זה נורא קשה , פסכיטר לבד לא יכול להוות תחליף או לפטור את כל הבעיות איזון כימי זנ חלק אבל התמיכה חשובה לא פחות בעיני אם לא יותר . זה דעתי
 
שלום

אני לא מבין בזה, אבל אולי צריך לשלוח אותו לאשפוז נוסף וארוך יותר, עם רופאים טובים שיטפלו בו היטב. מקווה שיבריא.
&nbsp
 


 
לא טוב אשפוז במצב הזה

יאכלו אותו שם חיי שאתה מדוכא זה סיכון גדול להיות במחלקה סגורה או בכלל , מנסיון
אני ממליץ לחכות בנתיים , כל עוד הוא לא מסוכן לעצמו אז הוא יכול להשאר בבית , שם רק יגברו את המצב שלו אני הייתי שם אחרי נסיון אובדני בכפייה אין גהנום יותר. מלהיות באשפוז בכפיינ שאתה אובדני , אני רוב הזמן אובדני אני פשוט לא מדווח לאיש אין לי כוח לעוד אשפוז ואותי שמים במחלקות מאוד סגרות בגלל הרקע שלי ואין לי כוח לזה
 

OdedIsNotAfraid

New member
טוב תודה לכולם על העצות

זה מאוד עצוב המצב שלו
אני אשכנע אותו להמשיך בטיפול ומנסים למצוא לו פסיכיאטר בשלב הזה
לא יודע איך לעזור, זה גדול עלי :(
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל


ערב טוב,
אני קוראת את מה שרשמת ושומעת את הכאב.. שומעת את חוסר האונים שאתה צריך להתמודד איתו.. לראות את חברך בעת שהוא נופל, לעמוד מולו עם פה פעור, לב שבור וידיים קשורות..
יקר, המחשבה שלך אודות חברך היא תכונה נפלאה, הדאגה, האכפתיות- הלוואי ויהיו חלק מכולנו.. אך המצב שאתה מתאר, שונה הוא.. מורכב יותר.. חברך נמצא שמצב שלצערנו אין ביכולתנו לסייע.. מלבד תמיכה נפשית וחברית, שאני מאמינה שאתה מעניק לו..
ההבנה שלא הכל תלוי בנו, לא הכל נתון לשליטתנו- יכולה להועיל במצבים כמו אלו.. אמרת שזה גדול עליך.. ואתה צודק. זה גדול עליך, עליו גם עליי.. אין בפי מילים שיוכלו לנחם או לעודד אותך משום שאני לא בנעליים שלך.. אבל אני יכולה לתאר את הקושי שבו אתה שרוי. הרצון העז הזה לסייע, להציל, אל מול הכוח שכאילו נלקח ממך..

יקירי, בסה"ר אנחנו אומנם לא מטפלים, כך שלא אוכל לייעץ לך מבחינה רפואית לגבי התרופות.. אך אוכל להציע לך תמיכה לבבית.. הייתי רוצה להזמין אותך לצ'אט שלנו, שם תוכל לספר קצת יותר על הקושי, על החוויה שלך אל מול הכאב שלו.. אנחנו נהיה שם בשביל להקשיב לך, בשביל שלא תעבור את זה לבד..
הצ'אט פעיל כל ערב בין 21:00 לחצות, תבוא.. נשמח לראותך..
עד אז, שיהיה לילה שקט, עד כמה שאפשר...
 

OdedIsNotAfraid

New member
תודה סהר-תמיכה

יש לי הזדהות מעמיקה עם מי שנמצא בתופעות לוואי קשות מהטיפול כמו שהיו לי בכמה תקופות בחיים, אחת נמשכה כחצי שנה.
אני במצב טוב יחסית ברוך השם, הטיפול הנוכחי יושב עלי טוב ואני מתפקד יחסית בסדר. קשה לי לראות אחרים עוברים את הסבל הזה, ואני מאמין שאפשר למצוא לו בהמשך טיפול שונה שייטיב עמו יותר (עם החבר)
זהו בערך.
לא יודע אם אגיע לצ'אט. אך תודה על ההזמנה
 
ליתיום כדור מסוכן

הרבה תופעות לוואי לוודא שהכל תקין שאין לו הרעלה , לי הייתה הרעלה ופגעה לי תפקודים שכלים עד היום אני סובל מהשפעה של הכדור , כמובן שהפסכיטרית ניסתה להתנער מאחריות ואפילו שהבאתי לה דוח שמראה שיש בעיה מנרולוג היא אמרה שהיא תוריד את המניון ואני חייב להמשך אחרת אחטוף עוד התקף מאניה , לתיום כדור מסוכן מאוד צריך לעשות בדיקות דם אחד מהשפעות השליליות זה מה שאתה מתאר בעיות בתזוזה רעידות בעיות שכליות . אני לא יכולתי לזוז לא יכולתי לפטור תרגיל הכי פשוט בחשבון ואני בחור שהיה אמור להיות בתואר מזורז במתמטיקה בכיתה יא ונחשב לטוב מאוד בזה עד היום יש לי פגעיה מסיומת ומבחור שפתר אינפי בעל פה אני בקושי מבין עכשיו , ממליץ להזהר בטיפול כזה או אחר כדורים יכולים להיות מסוכנים מאוד וצרכים להיות ערנים , שהיה בהצלחה
 

OdedIsNotAfraid

New member
הבנתי

צר לי לשמוע על הדברים הקשים שעברת
מקווה שתזכה לרפואה שלמה ב"ה
 
למעלה