סיוע נפשי/רגשי לקשישים

GNews78

New member
סיוע נפשי/רגשי לקשישים

שלום לכולם,
אני לא יודעת אם אני בפורום הנכון אבל אני מחפשת סיוע נפשי לקשישים (סבא שלי) שעבר אירוע בריאותי קשה מאד ומצוי במצב נפשי קשה.
אני בתחושה שדרוש משהו מעבר לטיפול תרופתי שיכול לסייע לו עם המחשבות הקשות שמלוות אותו, הפחדים וקבלת המציאות.
אשמח להמלצות
תודה:)
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
טיפול נפשי לצד תרופות

היי יקרה,

אני רואה מבעד למסך את הדאגה והאכפתיות שלך, שאינן מובנות מאליהן, כלפי סבא שלך, שנשמע שהוא מאוד יקר לך, אם בחרת לכתוב כאן ולהיעזר לגביו בפורום שלנו.
כתבת שמחשבות קשות מלוות את סבא שלך, לצד פחדים וקושי להתמודד עם המציאות היומיומית. אני חושבת שלצד התרופות, שבתקווה יעשו את שלהן ברמה הפיזיולוגית, נשמע שטיפול פסיכולוגי/ נפשי אחר יוכל לעזור לו גם. הטיפול יכול לאפשר לו לעבד את התכנים ולהכיל אותם, להוות לו מקום נייטרלי לפורקן והקשבה, נטול שיפוטיות, שנועד רק עבורו, ולהקל על הדברים שמטרידים את נפשו.
אני מצרפת לך מספר קשור עם מרכזי מידע וסיוע עבור אנשים בגיל הזהב, אולי תמצאי שם משהו שיכול להיות רלוונטי: http://www.sahar.org.il/?categoryId=63686&itemId=129995

בהצלחה, ואת כמובן מוזמנת לשתף בהתפתחויות, או ההתמודדות והתחושות שלך בעניין, אם תרצי
 

GNews78

New member
תודה רבה!

הי,
תודה רבה על התגובה הרגישה והאמפטית. סבא שלי אכן יקר לי מאד. הוא בן 95 (!) עד לפני שבועיים במצב יחסית סביר. לפני שבועיים עבר התקף לב קשה והחלה קריסת מערכות.. קראו לנו כבר לבוא להיפרד אבל סבא שלי הוא שור לוחם והצליח להתאושש ולצאת ממצב של סכנת חיים.
יחד עם זאת בשיחות איתי הוא מספר (רק לי ואני מעודדת את זה) על הפחד מהמוות והתחושות הקשות שמלוות אותו אך אני מרגישה שהמענה שאני יכולה לתת לו או מי מהמשפחה בהיבטים אלו מוגבל למדי.
אני מגיעה מתחום בריאות הנפש ומבינה היטב את מצבו כמו גם את הקושי שלי כנכדתו ושל המשפחה לתת מענה הולם ביחס לתכנים והרגשות המורכבים שעולים.
לקחתי על עצמי למצוא את הגורם שיוכל להקל עליו גם אם הזמן שנותר הוא מועט. בינתיים יש קצה חוט קטן.. מקווה שיעזור.
שוב תודה רבה על התגובה
 
למעלה