עיצבן אותי מה שכתבו באתר על נוגדי פסיכוזה

ספרנו1

New member
עיצבן אותי מה שכתבו באתר על נוגדי פסיכוזה

http://www.infomed.co.il/definition-2492/

"חומרים נוירו-כימיים אשר יוצאים מאיזון גורמים להתפרצות פסיכוזה. לכן, תרופות אנטי פסיכוטיות מבוססות על חומרים פסיכואקטיביים, המביאים לוויסות מחודש של פעולתם של חומרים נוירו-כימיים"

העובדה שתרופות אנטי פסיכוטיות מרגיעות פסיכוטיים, אינה הוכחה לכך שהפסיכוזה נגרמת מחוסר איזון ביוכימי. זו טעות הסקה מעגלית.
כתבתי להם מייל, מעניין אם יתייחסו
 

ספרנו1

New member
האם יש קבוצה טיפולית לסכיזופרנים אקדמיים

או לסכיזופרניים בכלל?
 

משה057

New member
זה שקר.

הפרעות נפשיות, ובכללם סכיזופרניה, אינם נגרמות מחוסר איזון כימי במוח. חוסר איזון במוח הוא *סימפטום* של המחלה, או, ליתר דיוק, הדרך של המוח להזכיר לגוף שמשהו לא בסדר איתו. ממש כפי שכאב ראש נועד להזכיר לנו שמשהו לא בסדר ואם ניקח אקמול הראש אולי יפסיק לכאוב, אבל הבעייה שבגללה הוא כואב לא תיפתר.
לדעתי, הפסיכיאטריה היא לא מדע אלא שרלטנות, התרופות גורמות יותר נזק מתועלת, ועדיף בלעדיהן. זה לא אומר שאין תקווה, בהחלט יש, אבל בעבודה נפשית. הנפש שלנו היא לא מכונה, והיא הרבה יותר חכמה מהמניפולציות שהתרופות מנסות לעשות עליה.
מאחל לך בהצלחה!!!
 

ספרנו1

New member
אני מסכים עם החלק הראשון של ההודעה

עם החלק השני קשה לי יותר להסכים.. כלומר, אני נוטל תרופה אנטי-פסיכוטית (דור ראשון) מזה 3 שנים, ואי אפשר לתאר במילים את התרומה האדירה שלה לתפקוד שלי ביום-יום. אם היה טיפול שיכול היה להחליף את התרופה, וודאי שהייתי פונה אליו. הטיפול הפסיכולוגי הוא נדבך נוסף, אך לא יכול להחליף תרופה.
 

משה057

New member
אני שמח שהתרופה עוזרת לך

אבל כנראה שתצטרך לקחת אותה לכל החיים, וברגע שתפסיק המצב יחזור לקדמותו ואף יחמיר. מכאן שהתרופה לא מרפאת את המחלה, אלא רק מאפשרת לחולה בה לחיות ולתפקד יותר טוב איתה. יתרון זה, לעומת תופעות הלוואי ובעיקר ההתמכרות והקושי להיגמל מהן, בעיניי הוא גבולי מדי כדי לתת אותם לאנשים שסובלים. על כל אחד שזה עוזר לו יש אחד שזה מזיק לו.
לכן, בעיניי הפתרון הוא לשים אזהרות על התרופה כמו ששמים על חבילות סיגריות: "אזהרה: כדור זה אינו מרפא ועלול למכר". אני לא ידעתי את זה והיום אני מכור לתרופה שלא עזרה לי.
 

ספרנו1

New member
אז אקח אותה כל החיים

(חוץ מזה שזה לא וודאי, אני מכיר אנשים שהיו בהתקף פסיכוטי וטופלו באנטי-פסיכוטית למשך חודשים/שנים ואז בליווי רופא הורידו להם את מינון תרופה בפרישה לאורך זמן, לעיתים לגמרי, ולא פעם הם המשיכו לחיות חיים שלמים ללא התרופות).
&nbsp
וגם אם אקח את התרופה "כל החיים". אז מה?
גם בעלי לחץ דם גבוה לעיתים לוקחים תרופה כל החיים, גם בעלי תת/יתר פעילות של בלוטת התריס לוקחים תרופות כל החיים, והרשימה עוד ארוכה...
&nbsp
למה לי להפסיק?
תודה לאל אין לי תופעות לוואי, וגם אם יש הן לא משמעותיות עבורי. בטח ובטח ביחס לסבל הרב שהיה לי ללא התרופה. אישפוזים, מתחים, ועוד.
&nbsp
אני מסכים שהתרופה פועלת במישור יותר שטחי, ולא מרפאת את המחלה במעמקי הנפש. בשביל זה אני הולך לטיפול.
 
למעלה