להיות לבד

elyoo137233

New member
להיות לבד

איך אהיה בדיור מוגן לבד? איך אתגבר על עצמי לא לבלוע הרבה כדורים עם שתיה מתוקה? יש לי רצון לחיות חזק.איך אבשל אגהץ,אנקה,לבד,לבד, כילים ורצפה?
 
היי

למה להיות בדיור מוגן לבד, בעצם? למה לא דירת שותפים או הוסטל? נשמע מדאיג שיש לך לפעמים רצון לבלוע הרבה כדורים... איפה אתה מטופל?
 
מחויבויות

אדם צריך לקחת אחריות בוגרת על המחויבויות שלו. כדאי לזכור שאם מבצעים את המחויבויות היטב, כמו עבודה ולימודים, זה עוזר להתקדם בחיים, להצליח ולקבל סיפוק נפשי. אם תשקיעי תעשי את העבודות היטב, ותקפידי לעשות מה שאומרים לך, יעריכו אותך ויקדמו אותך. בדידות עניין אחר. אני מאמין שהמקום למצוא חברים הוא מסגרות, בעיקר כאלה שמעניינות אותנו כמו חוגים ולימודים. בנוסף אם דבר מסוכן לך כמו בליעת כדורים לא נכונה, חשבי על שלומך ועל בריאותך ואל תעשי דברים שתתחרטי עליהם.
&nbsp
 

בת ירח 20

New member
זו התגובה הכי מדכאת בעולם

שאפשר לקבל, על אף שברור לי שנכתבה ממקום טוב.

לפעמים אדם לא יכול לקחת אחריות על המחוייבויות שלו, גם אדם בוגר.

הבדידות היא אכן בעיה ויש פתרונות. לדעתי, הצעד הראשון בשביל מישהו שלא מסוגלת לעשות שום צעד אחר, הוא לפנות לפסיכיאטר או לשירותי הרווחה. יש תכניות ויש טיפול בקבוצות ויש כל מיני דברים. הבדידות היא נגע בעולם המודרני ובכלל לא קל לצאת ממנה.

אני מצאתי, איכשהו, את הכוחות להכשיר את הבית לחג, ובשביל מה? בשביל להישאר בחג בגפי. אני בהחלט מבינה את הקושי הרב להצליח לעמוד בזה. הידיעה ש"צריך" לעמוד במחוייבויות וגם הידיעה שזה יעשה לך טוב, לא נותנת כח. אנשים נותנים כח. ולכן תחילת הפתרון הוא הפגת הבדידות, לאט לאט ולפנות לעזרה, כי הבדידות היא המכה ה-11 של החג הזה ובכלל בחיים כמו שאנחנו חיים אותם היום.

מאחלת לכולם (מכל הלב) שיהיה חג שמח, כמה שאפשר.
 
תשובה

בדידות מופרת כשמשתתפים במסגרות חברתיות שמעניינות אותנו, כמו חוגים, מועדונים חברתיים ולימודים. שם מוצאים אנשים עם שפה משותפת וחברה. אנשים יכולים לעזור, אבל קודם כל החשוב לעזור לעצמנו ואולי עיסוק במעשים שנעימים לנו יכול לעוזר לקבל החלטה לבצע מחויבויות. חשבי אלו עיסוקים יכולים להנעים את זמנך ולגרום לך הנאה ושמחה, כמו תחביבים ונושאי עניין, לעומת העבודות הלא נעימות. בזמן הפנוי עסקי בדברים הנעימים וכך תוכלי גם לנצל את החג לטובה, ובזמן הלא פנוי תוכלי לחזור לעשות עבודות מחייבות יותר בקלות.
 
בקשר לכדורים

מה שמסוכך לאדם גופנית ובריאותית ואולי אף יכול לסכן את חייו, הוא בהחלט יכול להיזהר ולהימנע מעשייתו ע"י החלטה, אם יזכיר לעצמו היטב את הנזק הכרוך בעשייה.
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
חירות

גם מבין המילים המועטות שרשמת, אני רואה את החשש שלך, הבלבול, התהיות האלה שקיימות לפני שיוצאים לדרך- האם אני אסתדר? האם אני באמת מוכן? איך אצליח לעשות את זה? מי יהיה לצדי? אלו כמובן חששות ומחשבות טבעיות ולגיטימיות לחלוטין, וטוב שאתה שואל את עצמך את השאלות ממקד את עצמך מראש לגבי מהם המקומות שיהיו מאתגרים במיוחד עבורך, כדי שתבין איפה הכי הרבה תצטרך תמיכה.

אני לא יודעת לאיזה דיור מוגן אתה הולך ומאיזו סיבה, אבל אני מניחה שכמו בכל דיור מוגן, יהיו שם אנשי צוות לצדך, אולי גם חונכים. אני ממליצה לך לשתף אותם במחשבות שלך, בדברים שאתה צופה שיהיו מאתגרים עבורך, ומקווה שתאפשר להם לעזור לך, להיות שם לצדך. אין סיבה שתעבור את התהליך הזה לבד. האם יש לצדך גורמי תמיכה נוספים בימים אלו- משפחה, חברים, זוגיות?

בינתיים, ולא רק לבינתיים, אנחנו נשמח להיות כאן לצדך, לשמוע על ההתמודדויות ועל מה עובר עליך.
מאחלים לך חג שמח. חג שמח ופריחה...


"מה לעשות בשקט מה לעשות ברעש
אל תגיד פיקששתי אל תתחיל לבכות

כשהאור כבר עולה בחוץ
תגיד הנה יש לי פתח הזדמנות"
 
למעלה