אובד עצות,מבקש עזרה לאדם קרוב

anon1234

New member
אובד עצות,מבקש עזרה לאדם קרוב

שלום לכולם,
האדם הכי קרוב אליי נמצא בדיכאון,מרגיש ייאוש,לא רוצה לעשות כלום,אין חשק לכלום,רק רוצה להיות כל היום במיטה ולבכות, שינויי מצב רוח פתאומיים( שניה אחת גן עדן ושנייה אחת גיהנום),לא רואה שום עתיד טוב,
הכל בחייו חרא מבחינתו (למרות שכל אחד שמסתכל מהצד יכול רק לקנא),
מאשים אותי ברוב מצבו,אני ממשיך להתעקש ולא מוותר, אך שום דבר לא עוזר ואני אובד עצות.
רקע קודם:
כיום גיל 26,בצבא ביקר אצל 2 פסיכולוגים ולאחר מכן אצל אחד נוסף כאשר אף אחד מהם לא הצליח לעזור,לשנות,לשפר את המצב ולכן מבחינתו זה בזבוז זמן ללכת לטיפול ש"גם ככה לא יעזור",
חלקם טענו שמדובר בדיכאון וחלקם טענו ל"חוסר איזון כימיקלים במוח" מה שמצריך טיפול בכדורים אך גם כדורים מקבלים סירוב.
הצעתי למצוא פסיכולוג שאולי יכול לעזור ולא משנה כמה יעלה,אך גם לזה אני מקבל סירוב בטענה שזה "בטח יעלה יקר",
וכך גם כל דבר אחר שאני מציע ,להרשם לחדר כושר,לעשות יוגה, ללכת לספא וכו.
אני כל הזמן מנסה להיות חיובי ולא להראות כמה קשה לי המצב,להרים אותו מהמצב הזה אך זה תמיד מספיק במקרה הטוב לכמה ימים,
אני אובד עצות,
כלפי הסביבה הכל נראה בסדר,רק אני מודע למצב ולכן גם לא יכול לדבר או להתייעץ עם אף אחד.
יש אנשי מקצוע בקהל?
מה האבחנה לדעתכם?
מה עוד אני יכול לעשות כדאי לעזור?

המון תודה לכולם.
 
אף אחד כמובן לא יאבחן אותו באינטרנט

זה יהיה לא אחראי וגם בלתי אפשרי על סמך תיאורים כאלה בלי לבדוק את האדם פנים מול פנים. אני מציעה שיבדוק אותו פסיכיאטר, לא פסיכולוג. פסיכיאטר יוכל במקרה הצורך להפנות אותו לטיפול פסיכותרפי, אבל קודם כול הבריאות (כדורים, וכו').
אני לא יודעת מה הקשר ביניכם, אבל אתה חייב לזכור שאתה לא יכול להציל אף אחד בעולם. אם תיתן את היד שלך כשאינך יודע לשחות, אתה תיפול למים יחד עם האדם שאתה מנסה להציל. אל תשכח לקחת מרחק כשאתה מרגיש מותש, אל תגיע לתשישות, אתה צריך את כוחותיך הנפשיים לעצמך (בין השאר, כדי שתוכל לתמוך בו ממקום של כוח). אתה חייב לשמור על הגבולות שלך ולא לתת לעצמך להישאב וליפול יתר על המידה.
 

anty

New member
מניסיון אישי

מניסיוני האישי שאדם בדיכאון הבעיה הגדולה ביותר אי חוסר אפשרות לראות מעבר לבעיה אז כך שכל שיחה או יד מושטת לעזרה מתבטלת אוטומתית אני ממילץ על פעילות באופן סמוי כגון סרטים מצחיקים בליווי חטיפים חשיפה לשמש כלב גור שיתחבר ויאפס מחדש את הרגש ויצמיח אותו ..בהצלחה והרבה בריאות
 

anon1234

New member
חושב שכבר ניסיתי הכל

תודה רבה על התגובות,
אני כל הזמן מנסה ליזום פעילות חיובית שאמורה להיות כייפית אך זו ברוב הזמן נענת בשלילה,בין אם זה לראות סרט כלשהוא,ללכת למסאז(בנאדם שאוהב מסאז) וכו.
האם ישנם פסיכיאטרים שיסכימו להגיע עד הבית ?
מרגיש שאני עושה הכל כדאי להציל,אך ממשיך לצוף על המים ולא מצליח לצאת מהם.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
כשנראה שכל הדרכים חסומות..

ערב טוב,
אני קוראת את דבריך ורק יכולה לתאר לעצמי כמה מתסכלת החוויה שלך.. כמה מייאש זה להושיט כתף, יד, שוב ושוב- ולהיענות בסירוב.. הרצון החוזר ונשנה שלך לעזור- ראוי להערכה..
שאלת מה אתה יכול לעשות?.. אומר לך בכנות ובעדינות, שלפי מה שאתה מתאר- נשמע שדי ניסית הכל.. עזרה מקצועית היא בהחלט הדרך הנכונה ביותר שעליו לבחור.. אני מדגישה –עליו לבחור-..
הכמיהה שלנו לעזור לאחר היא דבר מקסים כשלעצמו.. לא משנה אם הצלחנו או לא.. הנקודה העיקרית היא ההבנה שיש איזשהו גבול.. איזשהו קו.. שאותו, לא נוכל לעבור.. מנקודה מסוימת- הכל ממשיך להיות בידיים של האחר, הפגוע.. כיוון שאם הוא לא רוצה לעזור לעצמו- אנחנו בוודאי לא נצליח..
עם כל זאת, יקר, הייתי מציעה לך לנסות לשמח אותו כמה שאפשר.. לתת לו להבין שיש טעם לחיים.. לחדש אצלו את הכוחות על מנת שיוכל להילחם את מלחמתו.. אתה כמובן תמיד תוכל להחזיק לו את היד מהצד, אך אף פעם לא תוכל להילחם במקומו..
יקירי, אני מתארת לעצמי שקשה לך.. שאתה אולי קצת מאוכזב מחוסר ההצלחה לעזור לו.. אז רציתי להציע לך לבוא לשוחח איתנו בצ'אט.. נוכל לתמוך בך ולהעניק לך כוחות, על מנת שתוכל להמשיך להיות חזק עבורו..
בנוסף, כמובן תוכל להציע לו להגיע אלינו גם.. תוכל להסביר לו שאיננו אנשי מקצוע, אבל אנחנו אנשים עם לב חם, שנהיה שם בשבילו, רק בשבילו, לא נכפה עליו דבר.. רק נשמע את שעל ליבו, כדי שלא יעבור את זה לבד..
הצ'אט שלנו פתוח כל ערב בין 21:00 לחצות.. תבואו בשמחה..
עד אז, מאחלת לכולנו להיות אכפתיים לאחר- כמוך
 

b88

New member
היי

מניסיון, שלי עם כל התרופות, ומהיכרות עם מתמודדים, ומקריאה בגוגל: אם מדובר בדיכאון ממשי בתחושות, אז יש אנשים שלא מגיבים לתרופות מסוימות, ואחרי הרבה ניסויים מוצאים תרופה שכן מאוד עוזרת, הרבה פעמים ה ssri לא משפיע, אבל תרופות מהדור הישן כן עשויות להשפיע לטובה. תרופה שעוזרת יכולה להקל על הסבל, והיא גם התקדמות בפיתרון הבעיה, אבל על פי רוב היא לא פותרת את הבעיה לגמרי, בדרך כלל אדם לא נכנס סתם ככה לדיכאון, אלא זה יכול להיות תלוי בדרך שהוא בחר בה, שהיא לא מתאימה לו, יש אנשים למשל שמחפשים להיות יותר טובים או רוחניים וזה מספק אותם, ויש כאלו שלא מודעים לכישרונות טבעיים שלהם שהם יכולים לעסוק בהם כתחביב או כמקצוע. ודבר ראשון יש את עניין החשיבה החיובית ובניית מוטיבציה שזו עבודה מאוד חשובה לכל מי שחווה דיכאון, והאמת לכל האנשים בעולם בכלל. תרופה טובה היא בדרך כלל לא הפיתרון הבלעדי והדיכאון גם עלול לחזור ואז צריך שינויים במינון / החלפת תרופה.
 
למעלה