כל יום יותר נורא מקודמו

במבי45

New member
כל יום יותר נורא מקודמו

חלקכם כבר מכיר את הסיפור האישי שלי ואפילו השיא לי כמה עצות, שלצערי, לא ניתן היה ליישם ברמה הפרקטית. אני מרגישה כמו שק חבטות ואין לי כל הגנה.
מה שאני עושה עבור אמי הוא אף פעם לא טוב. על כל דבר שאני עושה (לאחר בקשה שלה) יש טענות מפה ועד אוסטרליה. מיום ליום היא מתדרדרת מבחינה קוגניטיבית ומנטלית ומסרבת להיבדק (יש ביכולתי לגבות את ההיגד הזה בדוגמאות). כל היום אני צריכה להיות בהיכון כדי למלא את בקשותיה.
עכשיו חזרתי מקניות של שלוש שעות בשבילה ועדיין יש לה טענות (הדברים נקנו עפ"י רשימות שהיא הכינה).
לפני מספר ימים היא הטיחה בפני שהיא משקרת לחברים שלה כשהיא אומרת להם שאני עוזרת לה. למשפחה שלה היא מספרת שאני לא רוצה לעשות עבורה.
אף אחד לא יודע את האמת ואין אף אחד שיהיה מליץ יושר עבורי. אני גם לא יכולה לעשות זאת עבור עצמי בכל פעם שהיא משמיצה אותי ואני נאלצת לשתוק.
הצבת גבולות היא לא אפשרית כשחיים עם דיקטטור. אני לא יכולה לומר "לא" על משהו. אני צריכה רק לציית. רק השבוע היא שוב אמרה לי שאני צריכה רק לשרת אותה. היא לא רואה אותי כאדם שגם לו יש צרכים.
אני חשה מרוקנת. לפני פחות משנה עוד היה לי כ"כ הרבה לתת והפכתי ליצור עלוב וכבוי. אילו הייתי כלב שנאסף לכלביה של "תנו לחיות לחיות"/ "צער בעלי חיים", אף משפחה לא היתה לוקחת אותי אליה עם כל מה שנהיה ממני.

להמשיך לומר לי לדבר איתה לא יעזור כי אין עם מי לדבר. גם להיבדק ע"י מומחים היא מסרבת וברור לי שיש כאן בעיה חמורה מאוד.
 
שלום

אולי כדאי לפנות לעזרה סוציאלית בעירייה שיבואו לשפר את המצב המשפחתי. בנוסף חשוב לזכור שהאם הסובלת לא תמיד יכולה לתת מענה לסבל האחרים גם אם המצב לא מוצדק, ואולי אין ברירה אלא להתחשב בה באופן מיוחד.
&nbsp
 

משה057

New member
יש לך חברות לשתף אותם?

הי במבי,
את מתארת מצב נורא.
התלות שלך באמא שלך היא מוחלטת, אבל את צריכה לדאוג לעצמך גם במחיר של פגיעה באמא שלך, וגם אם זה נורא מפחיד.
לדעתי, דבר ראשון תעזבי את הדירה מיד.
מיד.
אמא שלך תשתגע, אבל זאת הבעייה שלה ולא שלך. מה יקרה? היא תמות? לא נראה לי, כשלא תהיה לה ברירה היא תפנה לעזרה, היא תנסה לעשות עלייך מניפולציות רגשיות אבל אל תכנעי. תלכי לטיפול שיעצים אותך או לקבוצת תמיכה.
שולח לך חיבוק
 

מישהי1631

New member
במבי יקרה

נסי לצלם ולהקליט את השיחות עם אמך ולהראותם לעובדת סוציאלית או לקרובי משפחה. אולי כך יבינו שאמך בבעיה רצינית.
 

11abcdefg

New member
אולי

את צריכה לפנות לרווחה או לרופא משפחה או למישהו שיבוא הבייתה ופשוט יבדוק את אמא שלך ויעזור לך?
יתכן והיא פשוט חולה ומסרבת להודות בכך והיא זקוקה לעזרה.
שלא נדבר על זה שאת זקוקה לעזרה...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
עמוד שדרה פנימי...

יקירה,
אני שומעת את הבקשה שלא ניתן לתת עצה פרקטית שתסייע, כי נשמע ואנחנו זוכרים שכתבת שניסית כבר הרבה דברים, אני מרגישה ממך שזה לא העיקר, שהעיקר הוא בחוויה הרגשית המורכבת שנובעת מההתמודדות עימה ובטיפול בה... נשמע שהכובד שזה יוצר בפועל אל מול חוויה של כפיות טובה, של זלזול וביטול שלך ושל הנתינה שלך, החוויה הזו היא שיוצרת את המותשות, הריקנות והחוויה של משהו שנכבה...

נשמע שהחוויה מולה היא של חוסר אונים שמגביר את הצורך להתגונן בפניה, כי יש משהו בדרישות שלה, באופן בו היא מתנהלת סביבן מולך ובאופן בו היא מגיבה לנתינה שלך שמרגיש ללא גבול וגם ללא יכולת אמיתית להביאה לידי סיפוק.

את מתארת חוויה של בדידות סביב זה, היות ואמא שלך מייצרת תמונה שונה על הדברים מול בני משפחה וחברים, מה שוודאי מוסיף גם על הצורך להתגונן. אני קצת מרגישה שגם פה את מנסה להתגונן ע"י כך שאת מבקשת להדגים ולגבות את דברייך... והרי שפה זה המקום שהיינו רוצים לאפשר בו אי צורך להתגונן, מקום בו יש לגיטימציה לרגשות שלך, למחשבות שלך ולצרכים שלך.. כי נשמע שזה האויר שחסר וגוזל את החיות...

יקירה, אני יכולה להבין את החוויה של המותשות אל מול ההתמודדות הזו, אך כואב לי לשמוע את הדימוי שאת מסיימת איתו, היות ואני חושבת שהוא עושה עימך עוול, אותו עוול שאת מרגישה שאימך עושה לך. דימוי זה מספק תמונה צרה של חוסר ואי יכולת, והרי שבהתמודדות מול אימך יש גם המון יכולות וכוח. ואולי לו היית כלב בצער בעלי חיים, אז היינו רואים כלב מותש וכבוי, אבל כלב שיש בו נאמנות, נתינה וסבלנות...

ויכול להיות שאימך לא תשתנה, והיא תמשיך לראות את אותה תמונה צרה.. אבל אולי כדי לשמור על עצמך, כדאי להזכיר לעצמך את מה שיש באותו כלב... את אותו עמוד שדרה פנימי שמאפשר לו לשאת ולהתמודד...עמוד שדרה שיכול להגן עליו מפני מה שזורקים כלפיו כדי שלא יחדור פנימה, כדי שלא ייכבה את אותה גחלת פנימית...

שולחת חיבוק חם,
מזמינה אותך לעשות בנו שימוש, ולו רק כפורקן, כתזכורת לכך שיש לך מקום,
מקום שבו יש לך לגיטימציה להיות איזה מהכלבים שתבחרי באותו יום
 
שלום לך במבי45

מצער לקרוא על מצבה של אמך, ועוד יותר מצער לקרוא כיצד מצבה משפיע ומשליך עליך. לדבריך, הפכת "לשק חבטות ללא הגנה"- הצעתי לך היא שאת תהיי זו שתגני על עצמך. הרי גם אם אמך משקרת לסביבה באשר לתמיכתך בה- את הרי יודעת מהי האמת! האם את שלמה עם עצמך, באופן הטיפול בה? זה הדבר היחיד שחשוב- הרבה יותר ממה שאמך אומרת, או מה שאחרים חושבים (אם כי התחושה של חוסר ההערכה בהחלט לא נעימה- אך הרי העדת כי מצבה הקוגניטיבי והמנטלי של אמך נמצא בהדרדרות...).
את מציינת כי כל היום עליך להיות בהיכון כדי למלא את בקשותיה. ואני שואלת: למה? ומה יקרה אם בקשותיה של אמך לא ימולאו"כל היום"? מה אם לא תיעני לכל בקשה ובקשה? מדוע את צריכה לציית?
לדברייך, אמך אינה רואה אותך כאדם שיש לו צרכים- האם את רואה את עצמך כבעלת צרכים לגיטימיים? האם את יכולה לעשות רשימה של הצרכים הללו? האם את יכולה לדאוג כי צרכייך ימולאו? לטעמי, במצבה, יהיה זה חסר טעם לצפות מאמך להכיר בצרכים שלך. יחד עם זאת, חשוב מאד שאת תדאגי למלאם.
את כותבת כי את מרגישה מרוקנת... מרגישה כיצור עלוב וכבוי... חשבי לעצמך- מהם הדברים שעשויים למלא אותך? מה משמח אותך? איזה דבר עשוי להכניס משמעות לחייך ולהאיר אותם? חשוב מאד שתכניסי לחייך דברים שימלאו אותך, ויאפשרו לך לשאת את הטיפול באמך.
לטעמי, תוכל להועיל לך עזרה מקצועית, שתסייע לך להשתקם מבחינה רגשית, ולהתמלא באנרגיות ובכוח לטפל באמך.
בהצלחה רבה!
 

במבי45

New member
לגילת אפרים

בהתייחס לדברייך:
אינני יודעת אם עקבת אחרי כל מה שכתבתי בפורום אז רק "אומר" שלפני שבעה חודשים איבדתי אבי היקר ז"ל ומאז אני צריכה לעמוד לרשותה של אמי.
מעולם לא היתה לי יכולת להגן על עצמי מולה (בואי נגיד שלאורך כל החיים אכלתי הרבה מרורים ממנה). יש מצבים שהיא מאשימה אותי בדברים שלא עשיתי, ושם, גם האמת האובייקטיבית לא תעמוד לצידי, אם היא החליטה שאני אשמה במשהו. האמת לא תעזור לי כשהיא מרעילה אנשים נגדי (אני הרי לא יכולה לומר שהיא משקרת).
לשאלתך לגבי הצרכים שלי, במצבי, אני אפילו לא יודעת מהם. אני רק יודעת שלא התפניתי עדיין להתאבל באמת על אבי ז"ל ואני אפילו לא יודעת מה לעשות עם זה.
כרגע שום דבר לא מאתגר אותי ולא מרגש אותי.

שאלת מה יקרה אם בקשותיה של אמי לא ימולאו- אז ככה, כשמשהו לא מתקיים "לפי הכללים שלה" היא מתפרצת וצורחת צרחות אימים ואף מנבלת את הפה(במצב כזה 'את' מתיישרת עם הבקשות שלה רק כדי שתפסיק לצרוח). כן, אני יודעת שזה לא מכובד לומר זאת על אדם בגילה, אבל זו המציאות. זה משהו שקורה על בסיס יום-יומי. תוסיפי לזה את העובדה שאני לבד (די בת יחידה בהתחשב בעובדה שאחי לא חי בארץ וגם כשהוא פה הוא לא עוזר אלא רק מטריד יותר ומסנג'ר יותר).

יש איזו פעילות קבועה (אני לא רוצה להסגיר יותר מדי פרטים) של שלוש פעמים בשבוע (במסגרות שונות) שהיא לוקחת בה חלק. עכשיו היא החליטה שהיא רוצה להשתתף בפעילות כזו במקום נוסף (את יכולה לקרוא לזה חוג או משהו כזה) כלומר, זה יהיה המקום הרביעי. חשוב לציין שלכל המקומות אני לוקחת אותה. היא לא נוהגת, לא הולכת ברגל ולא נוסעת באוטובוסים. היום, מכיוון שלא הכרתי את המקום, נסעתי לשם לבד (כדי לראות אם אני מגיעה בקלות). כשחזרתי הביתה, ברוב טימטומי אמרתי לה את האמת כששאלה אותי איפה הייתי. היא התחילה לצרוח ולקלל, לומר שביזבזתי דלק ועוד כהנה וכהנה. ניסיתי לומר לה שרציתי לנסוע לשם בשקט שלי כדי לראות אם אני מוצאת את המקום (מדובר ברחוב פנימי, קטן ושקט בעיר סמוכה לעיר מגוריי, רחוב שמעולם לא הייתי בו). היא רצתה שבפעם הראשונה שאקח אותה לשם, שזו גם תהיה הפעם הראשונה שאסע לשם). אני הרי יודעת עם מי יש לי עסק ולא רציתי להסתכן בכך, שבפעם הראשונה שאקח אותה לשם מבלי להיות שם קודם, לא אמצא את המקום והיא תאחר ואז גם 'אחטוף' ממנה על כך. מרוב שצרחה, אני אפילו לא יודעת מה הצלחתי להסביר לה (לא ממש יכותי לדבר ולגבור על הצרחות שלה), אבל היא התחילה לעוות כל מיני דברים שאמרתי.

יש אנשים שהיא אומרת להם שהיא לא רוצה להטריח אותי, אבל בבית (כשאותם אנשים לא רואים ולא שומעים) היא צורחת שאעשה עבורה הכל. כך היא מצליחה עוד לתעתע בחלק מהאנשים.

היו לה התפרצויות גם בחוץ (באינטרקציה עם אנשים אחרים) ולא קרה כלום אח"כ. אני נשארת להתמודד איתה כשכולם כבר שוכחים שזה קרה. אני יודעת שהיא צריכה להיבדק ואפילו זקוקה לטיפול תרופתי, אבל היא מסרבת. זה לא ילד או תינוק שלוקחים אותו על הידיים ומציבים בפניו עובדה.

בברכה,
 
במבי יקרה

אני קוראת בעיון את דברייך (אע"פ שלא קראתי את כל מה שכתבת בפורום בעבר), ואני מתרשמת, יותר ויותר, שאיפה שהוא את הלכת לאיבוד לעצמך......
את מספרת שטרם הספקת באמת להתאבל על אביך היקר ז"ל, אינך יודעת לזהות ולהצביע על הצרכים האישיים שלך... מתקבל הרושם שאת חיה תחת משטר אימה של אם שתלטנית שרודה בך.
אני סבורה שמאד חשוב- למען בריאותך הנפשית (והגופנית)- שתאפשרי לעצמך לפתח חיים משל עצמך, שימלאו אותך, יתנו לך משמעות ויגרמו לך לחייך. נסי לזהות את הרצונות שלך, אע"פ שנראה כי כעת הם נמצאים תחת מעטה סמיך של ערפל... אז אמך תצעק, תנבל את הפה- מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות כתוצאה מכך? אז היא תדבר אודותייך סרה באוזני אנשים אחרים- אז מה? הרי את יודעת עד כמה את מסורה לאמך. המשיכי להיות בת מסורה- אך לא במחיר רמיסת עצמיותך!
את טוענת שלכל אורך חייך שבעת מרורים מאמך- האם לא הגיעה העת להשתחרר? לצאת "מעבדות לחירות" (אפרופו חג החירות הממשמש ובא)? עליך לאזור אומץ, לקחת את הסיכון של אמא זועמת וצועקת ולאפשר לעצמך מעט רווחה.
בהצלחה!
 

במבי45

New member
גילת יקרה,

אני מודה לך ולכולם על הנסיונות לעזור ולעודד.
בדברייך את שואלת מה בסה"כ יקרה אם היא תשמיץ אותי בפני אחרים. בהסתמך על העבר, אצטרך להתמודד עם מבטי השנאה של בני משפחתה ועם תחושת בידוד וזאת כי הם מאמינים לסיפוריה.
כך היה בפעם הקודמת שנאלצתי לפגוש אותם. אכן, היא יודעת להפעיל אנשים לתועלתה והיא עושה זאת במניפולציות ובהתנהגות אופורטוניסטית כשהרווחים המשניים שלה מכך הם ים של תשומת לב וכרכור בלתי פוסק סביבה ובעיקר העובדה שאני יוצאת השטן מכל זה.

באשר לסיפא של דברייך, עדיין מדובר באדם מוגבל מאוד והיא זקוקה לעזרה בהרבה פעולות ואפילו הטריוואליות ביותר. אם תוסיפי לכל אלה את האגרסיביות והזעם, אני בספק אם ניתן לצפות מה יקרה. מה שבטוח, זה לא מצב שאפשר לחות בו לאורך זמן ולהישאר בריאים-גופנית ונפשית.

בנוסף, אני כן חושבת על איך לשקם את חיי (שנהרסו כליל), אולם, לא מצליחה להגיע לשלבים אופרטיביים.

בברכה,
 
למעלה