להציל את עצמי מעצמי..

בריטוש

New member
להציל את עצמי מעצמי..

אני חסרת ביטחון וחרדתית, נתונה למצבי רוח משתנים ומאוד קשה לי לחיות ככה. אני רוצה ללמוד לסמוך על עצמי אבל זה קשה.. תמיד אני מרגישה צורך לשתף אנשים בדברים שעוברים עליי, הצורך לפרוק, אני יודעת שאולי זה טוב אבל גם לא טוב. לא טוב שאנשים ידעו על החולשות שלך, אחר כך הם יכולים להשתמש בזה כנשק נגדך. מצד אחד צמאה לאהבה, אך מצד שני מבועתת רק מהמחשבה לחיות עם עוד בנאדם נוסף. מתעבת בליינדטים. אין כמו אהבה ספונטנית. הכי מרגש זה להכיר מישהו בכוחות עצמך, זה יכול להיות באיזה נופש או טיול או בילוי. אהבה כזאת של הדלקות ממבט ראשון, כזאת אהבה אני רוצה. כזאתי שכותבים עליה שירים וסיפורים. אני רוצה ללמוד להיות אסרטיבית. אני גם מנסה לעבוד על עצמי בלהיות כזאת. אני לא הולכת לאנשי מקצוע לשיחות כי סכום הכסף שהם דורשים נראה לי מוגזם..אולי רק אני יכולה להציל את עצמי... מעצמי...
 
שלום

חשוב שאדם יאהב ויעריך את עצמו ויעזור לעצמו ככל שיוכל, ואחרי שלא מצליחים לעזור לעצמנו פונים לעזרה מאחרים. רוב האנשים טובים, ואם תסבירי את בעיותיך בבירור ודאי ידעו לעזור לך. צריך לסווג את מידת החשיפה לאנשים לפי מידת ההיכרות אתם, לחברים טובים אפשר לספר יותר. חברים צריך למצוא במסגרות כמו חוגים, מועדונים חברתיים ואוניברסיטה. עדיף ליצור קשרים לאט ולא בפתאומיות. אסרטיביות חשובה, יש לדבר מאד ברור, לעניין וביעילות.
 

בריטוש

New member
תודה רבה על העצה


היום אני במצב רוח יותר טוב, שמתי לב שהתחלתי די לאהוב את מקום עבודתי החדש אז נראה לי שהכל בסדר ויהיה בסדר. התחלתי להגיד מה אני יכולה לעשות ומה אין באפשרותי לעשות. זכותי לעמוד על הזכויות שלי. כמובן להגיד את זה בצורה נעימה וברורה.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
עזרה בהתליך

בריטוש יקרה,
מהדברים שרשמת נראה שאת יודעת אילו דברים מפריעים לך בעצמך, אילו נקודות בך חלשות יותר, פוגעות בך ועוצרות אותך מלהתקדם בחיים, בנוסף קיים בך דחף חזק לשינוי, לעשות את הדברים בצורה אחרת, ולהתפתח וללמוד מניסיון שצברת עד כה.

יקרה, אני שומע את הייאוש שעולה ממך, שאולי קצת מאסת במצב, בדברים שאת לא אוהבת בעצמך ורוצה לשנות, ולצד זה, נראה כי קיימת בך תקווה אמיתית לכך שיכול להיות יותר טוב, ושהמפתח לכך טמון בך. תוכלי אולי לנסות ולפרק את הדברים שמפריעים לך לדברים קטנים, ואז ולהתמודד רק עם אחד מהם בכל פעם, וכך, אולי לאט לאט תצליחי להגיע לשינויים שאת מייחלת להם. ואם תרצי יקרה, את מוזמנת לבוא ולשתף אותנו פה במה שעובר עלייך, וכן לבוא אלינו לצ'אט שלנו, שפעיל בכל יום בשעות 21:00-00:00, שם תוכלי לדבר עם מתנדב אנונימי, לשתף ולפרוק את כל מה שעל ליבך בלי לחשוש שתפגעי מכך אחר כך, ואנחנו ננסה להיות לך מקום תומך ומכיל במהלך התהליך שאת כה רוצה לעבור.

אתר סהר- http://www.sahar.org.il/
שלך,
מתנדב סה"ר
 

TALI3213

New member
תגובה

שלום בריטוש,
הצורך לשתף אנשים בחוויות ובקשיים שונים הינו לגיטימי, יחד עם זאת, יכולה להבין את החשש שלך שאותם אנשים ישתמשו במה שאת מספרת להם כנגדך. אני יכולה להציע לך משהו שאני נוהגת לעשות ועוזר לי מאוד. לפני כחמש שנים החלטתי לכתוב לעצמי יומן אישי שבו אני כותבת את כל המחשבות והרגשות שלי. לפעמים אני אפילו כותבת לעצמי בתזכורות בטלפון רק כדי לפרוק את מה שאני מרגישה. חשוב לבחור את האנשים להם את מספרת את חוויותייך. חשוב שיהיו חברי אמת שלך, בלי שום אינטרס ושאת מרגישה שבאמת רוצים בטובתך. נכון, לא פשוט למצוא אותם ולא מעט פעמים גם מתאכזבים. אל תאבדי אמון באנשים. בבסיס בני האדם הם אנשים טובים. לפעמים אנחנו סוטים מדרך הישר. האהבה שאליה את כה כמהה תגיע. מה שמגיע לך יגיע בעטיפה הכי מרשימה שיש ובענק. תאספי את הכוחות הקיימים בך, תעשי דברים שאת אוהבת ותעצימי את עצמך. בטוחה שיש בך עוד הרבה שאפילו את טרם גילית על עצמך. נכון! רק את יכולה להציל את עצמך מעצמך. ואת מסוגלת!
 

בריטוש

New member
תודה רבה יקרים


אתם פשוט מקסימים, אני כבר מרגישה הרבה יותר טוב. אני גם כותבת יומן אישי ופורקת בו את הרגשות שלי מתי שמרגישה צורך בכך, אני מבינה שהאושר שלי תלוי במיוחד בי ובכמה אני מסוגלת להיות חזקה מבפנים. אני עובדת על זה.
 
למעלה