מדוכאת קצת

מילי1991

New member
מדוכאת קצת

למרות שאחרי שחויתי דיכאון אמיתי, אז אני לא רוצה להשתמש במילה הזאת לכל מצב....כדי לא להמעיט בערכה (חח;)
בכל אופן אני מתוסכלת
כן כן, אני יודעת, אנשים עוברים מלחמות, אובדן, שכול שלא נדע, צרות וייסורים רבים
ואצלי יחסית ב"ה, על פניו המצב בסדר
אבל אני לא רוצה להיות לבד יותר והחסר מורגש בכל יום יותר ויותר
האם אני משלה את עצמי? שכשתהיה לי זוגיות החסר יתמלא?
מה דעתכם?
 

Mementomori87

New member
היי מילי 1991

זה לגמרי טבעי לא לרצות להיות לבד כל הזמן אבל תשאלי את עצמך: האם אני מוכנה לזוגיות? האם אני מוכנה להכיל, לקבל, לשתף את בן הזוג או את בת הזוג.
זה הרי קשר אחר לחלוטין מחברות או חברים.
בכל מקרה, אני מתאר לעצמי שהחסרים שלך הם אהבה, אינטימיות, מגע וזה אנושי לגמרי ככה.
 

sls4

New member
האמת ,זה מבאס

אני יודעת לפחות עלי, שכיוון שאני לא במצב הנפשי הכי טוב [וגם זה שאין לי עבודה כרגע], מונע ממני זוגיות.
במילים אחרות, המחלה גורמת לכך שאין לי זוגיות. והחיים דפוקים.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אושר הוא הדרך


מילי יקרה,
אנשים תמיד יאמרו לנו להפסיק להתלונן.. ש"יש יותר גרוע מזה".. אבל האמת היא, כל אחד והמשא שהוא סוחב על גבו, קשה ככל שיהיה.. וכל קושי הוא לגיטימי ובעל ערך.. לא משנה משקלו.. את מדברת על כך שה"לבד" מכה בך.. ומתעצם מיום ליום.. ובכנות, כולנו בטוחים שברגע שהחיסרון יתמלא נהיה מאושרים ולא נבקש יותר דבר..! אבל.. מה אם הוא יגיע, ועדיין נרגיש חסרים? מה אם לעולם לא נצליח למלא את עצמנו עד לרמה של רוויה נפשית?
יקירתי, העלית פה נקודה שרובנו ככולנו נלחמים בה במהלך חיינו.. הקושי להיות שמח ושלם בנקודה בה אתה עומד.. בלי לחכות למה שיבוא.. בלי לחשוב שרק בעתיד יכול להיות טוב..
אז מילי יקירה, לשאלתך, כן.. יכול להיות שכאשר תהיה לך זוגיות החסר יתמלא.. אבל יכול להיות שגם לא.. העניין הוא שתמיד יהיו לנו מטרות להשיג, וברגע שנשיג אותן- יצוצו חדשות אחרות.. כך נוהג העולם.. וזוהי בעצם הדרך שלך.. והדרך הזאת- היא מכלול חייך..
אז בינתיים, עד שנצליח למלא את כל משאלותינו, הרשי לי להקדיש לך את הקטע הבא, עם חיבוק חם –

אנו משכנעים את עצמנו שחיינו יהיו טובים יותר אחרי שנתחתן. אחרי שיהיו לנו ילדים.
אנו מתוסכלים כי הילדים אינם מספיק גדולים, ושנהיה מאושרים יותר כשהם יגדלו.
אחר כך אנחנו מתוסכלים כי הם מתבגרים וקשה איתם. אנו בטוחים שנהיה מאושרים יותר לאחר שהם יעברו את השלב הזה.
אנחנו אומרים לעצמנו שחיינו יהיו טובים יותר ויהיו מושלמים כשבן/בת הזוג שלנו יצליחו יותר, כשתהיה לנו מכונית טובה יותר או בית גדול יותר, כשנוכל לנסוע לנופש, כשנהיה בפנסיה.
האמת היא שאין זמן טוב יותר להיות מאושרים מ"עכשיו", אם לא עכשיו אז מתי?
החיים תמיד מלאים באתגרים ומכשולים. עדיף לקבל זאת ולהחליט להיות מאושרים בכל מקרה.
מישהו אמר פעם: "משך הרבה זמן היה נדמה לי ש"החיים האמיתיים" היו אמורים להתחיל עוד מעט, אך תמיד היה מכשול אחד. בעיה שעלי להתמודד איתה, פקס לא פתור, חוב שצריך לשלם, אז החיים היו אמורים להתחיל. עד שהבנתי שהמכשולים האלה הם הם החיים שלי".
הפרספקטיבה הזאת עזרה לי להבין שאין דרך לאושר, האושר הוא הדרך לכך, יהיה טוב אם תשמור כל רגע טוב שיש לך לבד או עם מישהו מספיק מיוחד ששווה לבלות את זמנך איתו כי תזכור, הזמן לא מחכה לאף אחד.
לכן, תפסיק לחכות עד סוף הלימודים, עד שתרד במשקל, עד שתתחתן, עד שהילדים שלך יעזבו את הבית. עד שתתגרש, עד יום שישי בערב או עד יום ראשון בבוקר, עד הקיץ, עד הסתיו, עד החורף או האביב או עד שתמות כדי להחליט שאין זמן יותר טוב להיות מאושר.
האושר הוא דרך – לא גורל.
תעבוד כאילו אתה לא זקוק לכסף,
תאהב כאילו אף פעם לא פגעו בך,
ותרקוד כאילו שאף אחד לא רואה אותך. (קריסטל בויד)
 

Nika33

New member
דעתי

אני חושבת שזוגיות היא לא תרופה למצוקה נפשית. בן אדם צריך להרגיש טוב עם עצמו ואז להכנס לזוגיות.
 
שלום

את צריכה קודם כל לאהוב את עצמך. חשבי ובדקי מה את אוהבת, מה התכנים החשובים לך בחיים, ודרך זה פתחי לך הכרה חדשה לעצמך. אז תוכלי גם יותר בקלות לפתח אהבה עם אנשים אחרים. כשיהיה לך אופן חיים קבוע פחות או יותר, כמובן שחשוב גם שיהיו שינויים אבל כשיהיו לך עיסוקים שמעניינים אותך במיוחד ותעסקי בהם ותחשבי עליהם, יתאזן לך מצב הרוח. דרך העיסוקים שאוהבים לומדים לאהוב ולהכיר את עצמנו.
 

Shamy

New member
בהחלט משלה

הצעתי היא שתאלצי לצאת קצת מהקופסא והנוחות ותאלצי לפתור את הבעיות הלא סגורות במסגרת טיפול או במסגרת אחרת שבה יהיה לך מנטור מספיק מכיל כדי למלא לך חור שאת חושבת שזוגיות צריך למלא (אולי רב או קאוצ'ר). בכל מקרה בתשובה עניינית, אי אפשר וזה אפילו מסוכן להכנס לקשר במחשבה שזה מה שיציל אותך ויגאל אותך מעצמך -שבן זוג יפתור לך בעיות לא פתורות אצלך. למען האמת זה גם לא פייר להפיל אחריות כבדה שכזו על בן אדם וצריך לקחת אחריות ולהגיד משהו בי צריך הכוונה אז אני אמצא אותה כדי למצוא את התשובות בעצמי ובכוונה אני שמה פה את המילה הכוונה. בן זוג לא כדאי לך ואת לא תרצי באמת שיכווין אותך כי אם יעשה כן, ראשית את תתייגי אותו כמענה לכל מאווויך ופסיכולוג והוא יצטרך לשאת המון אחריות וכמו כל בן אדם הוא ינסה לפסל אותך ביד היוצר.לא נראה לי שבא לך להיות בובת חוטים (ואם כן זה סיפור אחר שחייבים לפתור). שנית את תיצרי העברה פסיכולוגית שלך תראה במבט לאחור קצת כמו תסמונת שטוקהולם במקרה הטוב ותסמונת אלקטרה במקרה הרע או שתרגישי לוליטה..מי יודע..זה חתיכת רולטה; ובאותה נשימה בזמן שהוא יעצב אותך ויעזור הוא ירגיש את הנטל הרגשי ויתרחק נפשית ממך. זה כמו שאי אפשר לצפות מילד שיפתור להורים מסוכסכים את הבעיות. קודם פותרים את הבעיות שלך עם עצמך ומרגישים נוח בלהיות עם עצמך ורק אחר כך מוצאים בן זוג. ככ נמאס לי מכל הבחורות האלה שסרטי דיסני נברו להם והושרשו ככ עמוק במוח שהיום כל בחורה שנייה שאני רואה ממש רוצה להיות נסיכה ולחכות שיגיע איזה "נסיך" שיהיה מושלם בהכל..די ! באמת אין אף אחד שיבוא וירפא ויאחה לב שבור ויתחתן איתך וייקח אותך על סוס לעבר השקיעה. באמת בלב שלם, קחי תעצמך בשתי ידיים לכי תטפלי בבעיות תתגברי כבר על האפס שממילא היה נשוי עד כמה שידוע לי. תלמדי, תפתחי קריירה, תאהבי את עצמך ותמצאי מה תחומי העניין שלך. לכי אפילו תתנדבי במסגרת לקהילה פעם בשבוע במשהו. וכשתעשי את כל זה כשתתחילי לעמוד במטרות ריאליות שהצבת לעצמך תראי שאת תרגישי מצוין את תצאי מהדכאון בלי תרופות אולי ואת תחלימי תצרבי את האהבה הנכזבת תלמדי שיעור לחיים ואף פעם בשום פנים ואופן אל תהיי פילגש של אף אחד..יש כאלה שמתאים להן. לך לא! זה בהחלט ההודעה האחרונה שלי אלייך והמסר. תתחילי לעשות משהו עם עצמך כי אם לא את עלולה להתעורר בעוד 10 שנים מעכשיו ולהיות באותה נקודה ולשאול את עצמך איך לעזעזל הגעתי לפה. רק שאז...כבר יהיה לך מאוחר מדי לעשות כל מיני דברים. תזכרי אלה השנים שאת אמורה לבנות את עצמך...לפחות הכי הרבה ובצורה משמעותית אל תבזבזי אפילו לא דקה אחת נוספת על מישהו שלא רוצה אותך. תבזבזי את הזמן על מי שכן רוצה אותך..את! על עצמך אל תבזבזי זמן אף פעם.
 

מילי1991

New member
תגובה חזקה מאד

שבהחלט משקפת את המחשבות והתובנות שהגעתי אליהם לאחרונה
אני רוצה לעשות רשימת מטרות, כפי שרשמתי..זה עוזר מאד
זו באמת תקופה קריטית שבה אני צריכה וחייבת לעצב את עצמי
עם כל הקושי שבדבר, יש דברים שחייבים להיעשות (וללא נקיפות מצפון)
מסתכלת סביבי ומאד רוצה לפתוח כבר דף חדש, באמת אבל
החל מהפרטים הקטנים: חדר מסודר יותר, בית מסודר ונקי יותר וכלה בסדר בחיים עצמם באופן כללי
אני מקוה מאד מאד מאד לקבל עזרה משמיים בנושא הזה
תודה לכולם על התגובות
 
למעלה