איך אפשר לחיות מ2,342 ש"ח לחודש

alona 27

New member
איך אפשר לחיות מ2,342 ש"ח לחודש

עכשיו אני גרה אצל אמא, מהפנסיה של אבי בן ה90 שנמצא בבית אבות ממשלתי. מה יקרה אם חלילה לא תהיה לנו הפנסיה? לאמא שלי אין פנסיה משל עצמה והיא לא יכולה לעבוד, יש לה רק קצבת נכות.
הדבר היחיד שעוזר, אבל עדיין לא פותר את הבעיות הבריאותיות זה תרופות טבעיות שעולות 1,000 ש"ח לחודש (כורכום ואומגה 3 כי יש בעיות של דלקת כללית בגוף, צנטרום כי קשה ללעוס אז קשה לאכול, ועוד תרופות טבעיות שהרופא אישר).
בשל מצבי הרפואי היכולת שלי לשהות בחוץ הולכת ופוחתת לכן כל ביקור בקופת חולים זה מוניות, ואני הולכת לקופת חולים פעמיים בשבוע בינתיים.
אוכל חבר שלי קונה לי, אנחנו משתדלות להחזיר לו כסף כשיש אבל לא תמיד.

גם כשיש את הפנסיה של אבי אין ממה לחיות. איך אסתדר אם חלילה כל מה שיהיה זה קצבת הנכות שלי וקצבת הזקנה שלה? או אם אמי תחליט שאני אצטרך להסתדר לבדי? ועם חבר שלי יפרד ממני שוב ולא יהיה מי שיביא אותי לרופאים אחר הצהריים?

תרופות 1,000 ש"ח לחודש אחרת מצבי מתדרדר הרבה יותר מהר, מוניות פעמיים בשבוע לקופת חולים אם לא תהיה לי הסעה יכולות להגיע גם ל1,000 ש"ח לחודש בזמן שהיכולת להגיע לבד פוחתת. שכר דירה אם אצטרך אשתדל למצוא עם שותפים במחיר הכי זול שיש אבל גם קרוב לשירותי בריאות מתקדמים. לגבי אוכל אני יכולה לחסוך קצת אבל רק שהסטרס מהרעב לא יעלה לי את רמות הדלקתיות בגוף כי סטרס מחמיר אצלי דלקת. מוכנה שיהיה לי פלאפון שעולה 200 ש"ח אפילו בלי חבילה של שיחות כי אתקשר רק למוניות.

אבל אפילו אז איך אסתדר כשכל מה שיש זה 2,342 ש"ח לחודש. אולי אעבוד, את זה אני חושבת כבר שנים, אבל מה שאני לא עושה לא מצליחה להחזיר או להתקדם לעבר להחזיר לעצמי את יכולת העבודה.

אני מנסה לחשוב על שטויות לקרוא רכילות ובידור בעיתון ועל ביקור נתניהו בוושינגטון ועל בגדים וסרטים שיצאו. ולהיות עסוקה במטלות הבית שאני מצליחה לבצע ובחבר ובמטלות הבריאות ובחברות הלא חברות, ואני עושה דברים אחרים, אבל לא מצליחה למחוק לעצמי מהראש ומהרגש את המודעות לזה שהמצב שלי יכול להיות מאוד שביר, מהדאגה שחוזרת ועולה לעתיד.

מה אעשה עוד כמה שנים אם חלילה אבי ימות ואימי לא תחזיק אותי? ואם החבר שגם ככה עזב הרבה פעמים יעזוב סופית ולא יהיה מי שיעזור לי? איך אתנהל עם עם דברים שחייבים וגם עם מימון הצרכים המיוחדים שלי רק עם 2,342 ש"ח לחודש. אדם בריא היה פשוט רואה בזה אתגר ולומד להיות פיסי יותר ולעבוד עם הגוף יותר, כמו בתקופות ישנות. אבל אני לא במצב הזה.
 

alona 27

New member
פעמונים מאוד עזרו לי

בלעדיהם משרד הבריאות לא היה משלם על הבית אבות של אבא שלי, וכבר היום לא היה לי ולאמי ממה לחיות.
זכותי פחות רלוונטים, כי כבר קיבלתי את כל הזכויות שלי בביטוח לאומי, יש לי 100% קצבת נכות, מבחינה חוקית לא מגיע לי יותר מזה.
השאלה איך אוכל לחיות מהסכום הזה אי פעם, ומה אעשה לגבי זה שהמצב של אבי מתדרדר ולאימי כבר עכשיו יש חובות וכבר עכשיו קשה לה לשלם גם עליי. החבר מרגיש חייב לקנות אוכל ולדאוג להסיע במקום שאקח מונית הרבה פעמים. אבל הוא לא יישאר הרבה זמן, הוא צריך מישהי מתפקדת שתהיה שותפה תגדל איתו את הילדים (כשהוא חוזר ב6 בערב) ותעזור בפרנסה.

אני מכריחה את עצמי לחיות כאילו הכל כרגיל. מכריחה את עצמי לקרוא ולשמוע אקטואליה שנראית רחוקה מאוד ממה שחשוב כדי שיהיה מה לדבר עם הסובבים אותי, מתעסקת מידי פעם בתחביבים שטותיים בעיני כמו משחקים ופאזלים, ממשיכה להתעניין בכל מיני תחומים לפחות כלפי חוץ. כדי לתפקד מבחינה חברתית וגם מבחינה חיצונית שיראו שאני מתנהלת בסדר.
אבל החששות לעתיד, למה יהיה עוד כמה שנים, לאיך המצב הכלכלי ישפיע על הבריאות שלי, עולים, אני רוצה לרמות את עצמי, כדי שיהיה לי את עכשיו, אבל לא מצליחה למנוע מעצמי להרגיש את זה, ולמנוע מעצמי לחשוב על זה, ולחשוב שמה שצפוי לי בסדר ונורמלי ולא מפחיד.
 

sls4

New member
שקלת יעוץ? שיחות?

אם את במרפאה לבריאות הנפש את יכולה לבקש עו"ס או פסיכולוג\ית. זה ממש יכול לעזור
 

alona 27

New member
כן, ביקשתי, אבל אמרו שלא מגיע לי

יש אנשים בסכנת התאבדות, או שלא מחוברים למציאות והתקציבים קטנים. ללכת פרטי ואפילו מוזל ומסובסד רק יגדיל את ההוצאות שלי.
 

alona 27

New member
דווקא לא כל כך

איני יכולה לעבוד בעקבות בעיה אוטואימונית כלל מערכתית, פיסית לגמרי. קופת חולים נותנת לי טיפולים פיסיים כמו פיזיותרפיה, בדיקות פיזיות שונות.
אם הבעיה שלי הייתה נפשית קרוב לוודאי שהיו נותנים לי גם טיפולים פסיכולוגים בקופת חולים ואפילו לגמרי בחינם. אבל היא לא. לקופת חולים אין תקציב לתת טיפולים נפשיים לכל מי שיש לו דאגות.
את מרגישה שיש מרכיבים לא רציונליים בדברים שרשמתי בהודעה הראשית?
 

sls4

New member
אה, אוקיי

חשבתי שיש בעיה נפשית...אם אין לך בעיה נפשית למה את כותבת פה? [לא שיש לי בעיה חח]
 

alona 27

New member
כי פה נותנים תמיכה נפשית. בלי סלקציות


 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
איך אפשר


כשהמציאות לא מאפשרת מנוחה וקשה לייצר שיווי משקל מול הדאגה מהעתיד נישאר אולי לנסות להתארגן כול יום במה שיש ובמה שאפשר ל"הרים". הדאגה עושה קשה בכאן ועכשיו.. היא אולי משתקת..
אנחנו כאן מזדהים עם הקושי ומבינים אותך לגמרי. המאבק של כולנו מול המדינה והתנאים הכלכליים ,יכול אולי לחזק כשיודעים שיש ביחד. אם יש לך כוח ואם יכול לחזק להיות מעורבת יש גם לך מקום להיות מועצמת ביחד הזה.
ו.. אם עדיין לא עכשיו, אז בינתיים לעבור כול יום לגופו.
משפחה, חבר תומך ואהבה הם המון וכנראה שאתם עושים משהו טוב ביחד.
מחזיקים לכם אצבעות .
 
למעלה