לא רוצה שיסמכו עליי.

לא רוצה שיסמכו עליי.

תקופת מבחנים מתחילה עכשיו. תקופה גורלית. יש גם איזו עבודה שמוטלת עליי כחלק מקבוצה. וחברים וקשרים שאני זונח בינתיים.
מחשבות ורגשות אשמה נוכחים תמיד. כל רגע שאני מעביר באי עשיית דבר הוא רגע שבגללי קורה למשהו מישהו. אדם שאני מכיר, אדם חשוב, סובל בזה הרגע כי אני לא יוצר איתו קשר ומתעניין בשלומו. יש כמה וכמה אנשים כאלה בכל יום.
ואני שואף למצב שבו אף אחד לא יהיה תלוי בי, אף אחד לא ירצה לשים בי את מבטחיו ואני אהיה מנותק מכל תחושת חובה.
אולי לעבור למקום אחר שבו איש לא יכירני. ואולי במקום החדש אוכל לפתח קשרים ומלכתחילה לא לתת את ההרגשה "סמכו אליי, אני אדם טוב, אשרת אתכם ואמלא את כל חוסריכם". לא אחוש בתחושה הכואבת הזאת של לאכזב. "חשבתי שאתה גבר. מסתבר שלא".
אני לא רוצה שאף אחד יראה בי גבר. אח גדול או משענת.
רק - בנאדם.
ואז, כשאגיע למצב הנחשק הזה - תבוא הבדידות. יבוא החוסר שלי. ארצה שמישהו ימלא אותו. ארצה אנרגיה שתגיע מבחוץ. אצא לחפש אחריה, ואראה למולי מבטים קרים ומנוכרים. לא אצליח לכבוש אף לב כי לא באמת ארצה, אדע שאין לי מה להחזיר בחזרה למי שרק יציע.
אז איך אפשר לעזאזל לאזן את המאזניים האלה... איך אפשר בבת אחת לא להיות אשם וכן להיות מלא?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
רק בן אדם

ריבוע עגול יקר,
אני מבינה שהאחריות מכבידה עליך מאוד, בגלל שהיא רודפת אותך ולא מניחה לך, ועוד באמצע תקופה משמעותית כל כך בחיים שלך... נשמע שיש לך גם נקיפות מצפון בגלל עוד ועוד אנשים שאולי אתה מרגיש שנשכחו לרגע מאחור...
ובניגוד למצוי- אצלך נראה שהרצוי הוא לגזור חוטים שקושרים אותך למחוייבות, אשר ממנה אתה מעוניין להיות חופשי. אולי אתה שואף לתחושת הנינוחות שתגיע בעקבות גזירת החוטים... במקום תחושת האומללות שמגיעה לאחר שאכזבת אחר שסמך עליך... ושיראו אותך כמו הבן אדם שאתה, בשר ודם.
אני שומעת שמפחיד אותך לחשוב על התוצאה הנוראה של התרחיש ששאפת אליו- להישאר לבד, ושיהיה לך צורך בכך שאחר ימלא לך את החור שהבדידות תיצור בפנים.
יקר, לפעמים נראה שהמצב בלתי אפשרי והאחריות סוגרת עלינו מכל הכיוונים. ניתן אולי להקציב מעט זמן בכל יום כדי לחדש את הקשרים, ויתכן שכך תוכל להרגיש מעט יותר מלא בפנים...
מאחלים לך הרבה בהצלחה בתקופת הבחינות... אתה מוזמן להמשיך לשתף
,
שלך,
מתנדבת סה"ר.
 
שלום

חשוב לעזור ולהיטיב לאנשים, גם בכלל וגם מאהבה לאנשים מסוימים. תן לחברים מעשים טובים באופן טבעי כמחוות רגש, ואז יהיו יותר אמתיים ומוצלחים. הראה להם שהם חשובים לך ואכפת לך מהם. תן דאגה והתעניינות רגשית. אז יהיה לך יותר קל להשקיע בחברויות.
&nbsp
 
למעלה