כשהמציאות מנצחת את הציפרלקס

ThereIsTruth

New member
כשהמציאות מנצחת את הציפרלקס

יותר מחצי שנה מאז שהגשתי את התביעה לביטוח לאומי. זה לא מזיז להם.

אני מגיע לסניף והפקידה צועקת עלי: "למה אתה לא פונה למוקד?!".

נו למה? כי התיק בטיפולך. וכשאני מתקשר למוקד, הדבר היחיד שהם יכולים לעשות זה לשלוח לך הודעה. אז הגעתי לסניף, כדי לשאול אותך ישירות, אם לא אכפת לך, שבן אדם ממתין חודשים למשהו שהוא זקוק לו ומגיע לו, ולא מקבל אותו.

כמעט שנתיים בבית מאז הפגיעה. סגור בין 4 קירות, ובקרוב כבר אין גם קירות כי אין איך לממן שכר דירה. הפנסיה נמשכה וכמעט נגמרה, והגוף היחיד שאמור לסייע מזלזל בצורה הכי מבישה שיכולה להיות.

אין פרנסה. אין מקצוע. אין חברים. אין ידידות. לבד בעולם.

יש ציפרלקס. אבל אני מרגיש שהוא קרן אור באפילה גדולה מדי.
 

במבי45

New member
לצערי,

אני מכירה מקרוב את ההתנהלות של המוסד המעוות הזה.
אינני יודעת איפה הדברים עומדים עכשיו, לאחר ביקורך בסניף (לא ציינת). אם שום דבר לא זז, הייתי ממליצה לך להגיש שוב את המסמכים (להגיע פיזית למקום) ולהכניסם למעטפה שלהם. למסמכים לצרף מכתב שבו תציין את העובדה שאתה ממתין כ"כ הרבה זמן ללא מענה כלל. בסניפים יש תיבת שירות בחוץ ויש תיבות שירות בפנים לפי מחלקות. תשלשל את המעטפה לתיבה של המחלקה הרלוונטית (בתוך הסניף). אין מה לפנות למוקד. עם כל הצער, מדובר במוקדנים שלא מבינים מהחיים שלהם ונותנים תשובות לא מדוייקות שלא לומר מטעות ומנוגדות לתשובות שצריכות להינתן.
אל תשכח שלמוסד הזה יש אינטרס לעכב ולמשוך את הפונים אותם לא מעניין שאתה סובל.
אני מנסה לחשוב מה עלול היה לעכב את הטיפול בך ואני מתקשה. אילו היו חסרים מסמכים, הם היו צריכים להודיע לך ע"מ שתמציא את המסמכים והאישורים החסרים. אילו היתה נקבעת לך ועדה, היית אמור לקבל זימון אליה וכך הלאה.
אל תשכח שגם הדואר לא מתפקד ואולי מסמכים שנשלחו אליך לא התקבלו בשל כך.
זה מעצבן, נכון, אבל כדאי שתגיש הכל שוב ידנית ולפני שתשים את החומר בתיבה, תשאל את הפקידה בדלפק הכניסה אם יש איזו הודעה חדשה לגביך לפני שתגיש שוב הכל. חבל שהדברים נראים כך, אבל זה לא המקרה היחידי. אני חיכיתי היום שלוש שעות בבירוקרטיה הישראלית בשביל שתי דקות עם פקידה שהדבר האחרון שמעניין אותה זה לתת שירות מקצועי ויעיל. בתור היתה מישהי שהספיקה לנסוע לעיר אחרת ולחזור והתור שלה עדיין לא הגיע. מדינת עולם רביעי של ממש.
זה לא ישתנה כי אלה שיכולים לשנות את זה לא נפגעים מזה וגם לא ייפגעו. זה נכון גם לגבי הביטוח הלאומי.
בהצלחה
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
ראש שקט

יקר,
זה נשמע מתסכל כל כך שאתה צריך להיאבק על זכויותיך, שאתה מחכה כל כך הרבה זמן ועדיין אין עונה.. ובוודאי שזה לא עוזר שאתה מרגיש לבד במערכה, ללא רשת חברתית מסביב שתתמוך בך. מרגיז שגלגלי המערכת עובדים לאט כל כך, עד שנראה שצריך לנער אותה כדי להגיע לתוצאות. ואני מבינה שאתה גם עומד בפני איום ממשי של אובדן קורת הגג, ומצב שכזה באמת מצריך דחיפות בטיפול...
מדברים שכתבת אני מבינה כי לא תתייאש בנקל, וכי תמשיך להילחם על מה שמגיע לך. עם זאת, זה מקומם שאתה צריך לעשות זאת. אני מקווה שתשיג בהקדם את מה שאתה זקוק לו כדי להתקיים, תמיכה בסיסית שתאפשר לך להרים את הראש ולחשוב בצורה שקטה יותר מה אתה יכול לעשות הלאה, כדי לחזק את עצמך עוד יותר: כדי שתוכל להתקדם למימוש שאתה מייחל לו, על אף כל המשברים, וכדי שלא תרגיש לבד כל כך.. ואני מקווה שהפורום עוזר לך להרגיש במשהו שאינך לבד לגמרי.
שולחת לך חיבוק
 
שלום

לצערנו, יש מחדלים בחברה שלנו ובמיוחד הביורוקרטיה הישראלית מאד מנוונת אז צריך להילחם. בכל זאת, החברה מוסרית ומסודרת. חשוב שתתאר לפקידה את המצב ותענה לה כמו שענית פה, שהתיק בטיפולה ושכשאתה פונה למוקד יכולים רק לשלוח לה הודעה. אם לא תצליח לסדר את המצב, אולי תצטרך להתלונן או לפנות לגורמים אחרים שיטפלו בך. בכל מקרה, אני מקווה שתרגיש טוב.
 
למעלה