מאוכזבת מעצמי

מישהי1632

New member
מאוכזבת מעצמי

זקוקה כל-כך לתחושת הישג. ולא הולך לי. וכן - אני מאלה שאין להם אגו פנימי וזקוקים לאישור מהסביבה כדי להרגיש טוב עם עצמם. (התואר השני שקיבלתי לא מזמן נתן הרגשה טובה, אבל זה לא נחשב הישג בעיני הסביבה לסיים תואר שני 30 שנה אחרי כולם).
סיפרתי בעבר שאני אוהבת לכתוב. יש לי סיפורים וספרים במגירה. רעיונות בלי סוף, ובפועל - כישלונות מוחצים. הייתי בסדנת כתיבה, ואני לא רוצה להיזכר באדישות על פני המשתתפים כשהקראתי סיפור. כמו מסך זכוכית ביני לבינם. כלום לא נוגע. אותו הדבר עם פרסום סיפורים באינטרנט. תגובות טובות שאפשר לספור על פחות מאצבעות יד אחת. קריאות הכי נמוכות מכול הכותבים באתר. ומדובר בסיפורים שונים ויותר מאתר אחד. ומעדיפה לא להיזכר בתגובות שקיבלתי מעורכים (לא הוצאות ספרים, לא העזתי להגיע לשם) על הספרים שלי.
המסקנה המתבקשת, לצערי, שלמרות עושר הרעיונות והיצירתיות - אין לי את זה. לזרוק את התחביב הצידה ולא לשוב לשם.
לנסות דוקטורט בתחום שלי? צריך למצוא מנחה, אולי באוניברסיטה בעיר אחרת, לקחת קורס-שניים באוניברסיטה, אוטובוסים משם לעבודה והביתה, מישרה מלאה, בית, יחד עם בריאות מזופתת ורופאים בלי סוף, ויש שכר לימוד...
לשבת ולא לעשות כלום?
מדכא אותי נורא.
סליחה שחפרתי.
 

במבי45

New member
מישהי יקרה,

את לא חופרת.
קשה לי להאמין שהמצב כ"כ גרוע. האם כל "החכמים הגדולים" רק אמרו לך שכתיבתך אינה טובה דיה או שהביקורת שלהם היתה עניינית וגובתה בדוגמאות (מה היה לא מספיק טוב וכן בדוגמאות קונקרטיות לאיך צריך היה לכתוב)?. כשמותחים ביקורת היא צריכה להיות עניינית ולא בסיסמאות.
אם הדבר בוער בעצמותייך, אל תוותרי עליו. אולי במסגרת פרטנית תוכלי להתעמק בכך יותר מה שקשה מאוד לעשות במסגרת קבוצתית.

בנוגע לדוקטורט, רק את יכולה לדעת עד כמה התחום מעניין אותך, מה יתן לך (ברמה המקצועית) דוקטורט יותר ממ.א, עד כמה את יכולה להשקיע בזה מבחינה כספית ומבחינת המשאבים האחרים כמו זמן, כוח ועוד.
אם, לדברייך, בריאותך לקויה, אולי כדאי שתתפני לטפל בעצמך בזמן הקרוב "עד יעבור זעם". אולי, כשהעננים יתפזרו, תוכלי לחשוב יותר בבהירות ולתכנן הלאה את המשך דרכך.
את אדם רגיש וחומל ואל תתני לשום דבר או למישהו להכניס אותך למרה שחורה.
 

מישהי1631

New member
תודה רבה, במבי

לגבי הסיפורים שהעליתי לאינטרנט (אחרי שהמורה בסדנא אמרה שאתחיל להוציא חומרים מהמגירה ולפרסם, עצה שבדיעבד לא הייתה במקומה, כי החומרים לא בשלים עדיין) - היו קריאות מאד נמוכות, ומעט מאד תגובות טובות. והתגובות הרעות (גם הן לא רבות, בכללי "זכיתי" לחוסר עניין גורף) היו רעות - לא אהבו, האם לא טרחתי לקרוא את הטקסט לפני ששלחתי, לא ברור, לא מבינים כלום, הפסיקו באמצע. בסדנת כתיבה הייתה אדישות כלפי, לעומת התלהבות מסיפורים של אחרים. ודווקא היו חבר'ה נחמדים ואווירה טובה.
יש עורכת שמוכנה לעזור לי עם אחד הספרים. המחיר שלה סביר ומקובל לתחום אבל גבוה מאד בשבילי, ואני לא בטוחה אם שווה להשקיע. כרגע בא לי לזרוק הכול.
 
שלום

צריך למצוא את הדברים שאנחנו חזקים בהם ואת הדרכים הנכונות והטובות להתקדם בהם. חשוב ללמוד בשביל ידע ועניין, מצאי לך שיטות למידה שיעזרו לך ולמדי דברים שחשובים לך. חשוב ליצור כדי להתפתח רוחנית, אולי תפתחי את היצירה שבה יש לך כישרון ואם את חשובת שיש לך כישרון כתיבה תמצאי דרכים לפתחו, בין השאר ע"י הרבה קריאה.
&nbsp
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להמשיך ללכת

היי מישה,

אני מבינה שהיום, את עצובה ומיואשת, סוחבת תחושה כבדה של כישלון ולא יודעת לאיזה כוון ללכת ,אם יש לך לאן לפנות..
כאילו את נמצאת מול קיר ענק וגבוה שאין לטפס מעליו, מנסה בכל הכוח להרוס אותו, משתמשת בכל הכוחות שבך ובכל הכלים שבידך , אך הקיר עדיין נשאר שלם ואיתן, ואת עומדת מולו חבולה ומתוסכלת.
לפעמים, כאשר אנחנו מתכנסים לתוך היאוש, לא מבחינים בדלת הנמצאת מטר מאיתנו...דלת שתאפשר לנו לעבור את הקיר, בלי צורך להשמיד אותו, ולהמשיך בדרכינו.
נראה שיש בך כוחות ויכולות למצוא את הדלת שתעביר אותך לצד השני של קיר היאוש.
להשלים תואר שני בגיל חמישים פלוס הוא הישג מרשים ולכתוב סיפורים וספרים מראים שיש בך את היכולת להביע את עצמך, מה שלא ניתן לכל אחד...
אני מבינה שלמרות הכל, עבורך תחושת הכשלון שולטת..
אי הצלחה הוא לא יותר מנסיון שלא צלח ומי שנכשל הוא מי שלא ניסה בכלל...
נשמע שכרגע, את קרועה בין הרצון להמשיך ולעשות את מה שאת אוהבת לבין הצורך לזכות בהכרה.
הבחירה נמצאת בידיך, את יכולה להפסיק לכתוב כי לא זכית בתגובות מספקות ואת גם יכולה להמשיך לכתוב כי זה מה שאת אוהבת לעשות...את יכולה לעשות דוקטורט בתחום שלך או לפנות לתחום אחר כל עוד זה מה שמעניין אותך.
ואולי, יש עליך להחליט למען מי את עושה, לסובבים אותך או לעצמך, לברר אם את מוכנה לשחרר את הצורך לרצות את האחר.

אני רוצה להודות לך שבחרת לשתף אותנו כאן בפורום, אנחנו כאן בשבילך, בפורום או בציט.

שולחת לך מכאן חיבוק ווירטואלי אך אמיתי,

מתנדבת סהר
 

מישהי1631

New member
תודה רבה פילוסוף ומתנדבת סהר

העידוד כל-כך במקום.
אכן צריכה לשבת עם עצמי ולחשוב מה לעשות (או להחליט לא לעשות כלום. לא חסרים אנשים שחוזרים מהעבודה וצופים בסדרות בטלוויזיה, למה לא בעצם...)
אני מצטערת שחשפתי את הכתיבה. עדיף היה להישאר במגירה ולהנות מזה. עכשיו, כשאני יודעת שזה לא טוב, המוזה עפה וברחה. הפסדתי עיסוק שנהניתי ממנו מאד, והיה בריחה מהחיים שלי.
 

כאב 8

Member


 

בילי79

New member
היי מישהי....

לגבי הכישלונות - תצפי בזה, כשיהיה לך חשק.
נשמע שיש לך אפשרויות הבאות:
1) לעסוק בתחביב שמדכא אותך
2) להתחיל בדוקטורט
3) לשבת ולא לעשות כלום.

אם יש לך רק שלוש אפשרויות אלו, לא פלא שאת במיני דיכאון
האם את יכולה למצוא אפשרויות נוספות?
את תצטרכי לקבל החלטה בשלב מסוים האם את פועלת מתוך רצון להערכה של הסביבה או רצון שלך.
שניהם בסדר - ולפעמים אנחנו גם וגם, או בכלל לא.
אבל חשוב שתכירי בכך שלא תמיד תוכלי לקבל את שניהם יחדיו
הבעיה היא שכשאנשים אחרים מתאכזבים מהכתיבה שלך את נותנת לזה להשפיע עליך. הכתיבה היא לא זו שמגדירה מי את, וגם לא אחרים! היא רק חלק מחייך.
אבל זה יכול לקרות. עלייך להשלים עם העובדה הזו. לקבל אותה באהבה! האם היית רוצה שיגידו לך אנשים שהכתיבה שלך מוצלחת למרות שלדעתם היא לא?
קחי בחשבון שיתאכזבו מהכתיבה שלך.
מה אז? האם את רוצה להמשיך לכתוב למרות האפשרות שזה יקרה שנית?
וכך לגבי כל מטרה.
 

מישהי1632

New member
תודה רבה, בילי ואיילת

ראיתי רק עכשיו את התגובות שלכן. אני לא צעירה, ואחת הבעיות היא ש"זגזגתי" בחיים בין תחומים שונים. לא השקעתי באופן מוחלט ומלא בתחום אחד. בעיקר עקב גידול הילדים והצורך להתפרנס, ענייני בריאות שגזלו ה-מון זמן, ובגלל שאני מתעניינת ביותר מתחום אחד.
אני תוהה מתי לומר "די", ניסיתי מספיק.
לא מצפה לתשובה לשאלה כה מורכבת.
 
למעלה