אין לי את מי לשאול

אין לי את מי לשאול

יש מישהו שלדעתי הוא חבר שלי, אבל לדעת ההורים שלי הוא פושע שמנסה להשתלט עליי.
אימא אמרה שאם אני אתן לו לישון אצלי הוא עלול "לתפוס חזקה" על הדירה שלי ולהשתלט עליה. זה נראה לי מופרך אבל אין לי את מי לשאול.
בנושא השני, אימא גם אומרת ששתיית משקה קר עם אוכל חם עושה "מרגרינה בבטן". גם זה נראה לי מופרך וגם בזה אין לי את מי לשאול.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
תהיות

שלום לך יקר,
אתה שואל שאלות קונקרטיות שקשה לנו ממקומנו לענות עליהן, מהצד.. ולמרות שלצערי לא נוכל לדעת או לענות על השאלות שאתה מעלה, כן הייתי רוצה להזמין אותך לספר קצת יותר על החוויות שמאחורי השאלות.. על תחושת הרמייה והניצול האפשריים, על התחושה שאחרים מחזיקים במידע ואתה נותר חסר אונים, תלוי באחרים האלו..
וזה בטח לא קל להרגיש שיש לך הרבה שאלות, אבל אין את מי לשאול. מעין תחושה כזו של בדידות, של רצון להאחז ולהישען על משהו, על מישהו - שלא בנמצא..
אנחנו כאן איתך אם תרצה לספר עוד על מה שהוביל לשאלות האלו יקר
 
שלום

נסה לברר עם אמך למה היא חושדת שחברך פושע, אם אפשר לאושש את זה בדרך סבירה, בדוק והיזהר. על האכילה היוועץ בתזונאי. אדם שלא הכרנו זמן רב ובמסגרת, לא רצוי מיד לשמור אתו על קשר חזק.
&nbsp
&nbsp
 

במבי45

New member
על איזה סוג אירוח מדובר?

האם מדובר על לילה אחד פעם ב... או שמא מדובר במישהו שיכנס כשותף מלא בדירה ובכך גם בהוצאות השוטפות?
האם הדירה שבה אתה מתגורר היא בשכירות או בבעלותך?
האם יש אפשרות שתחתמו על "דף הבנות" בכל מה שקשור למעמדו בדירה?
האם אמך נימקה את חששה זה?
היכן הבחור הזה מתגורר בד"כ?
ברור שמעל הכל יש להיזהר. אולי אמך לא טועה גם אם לא ניתן כרגע לגבות את תחושותיה בהוכחות חותכות.
 
הסבר ועדכון

אתמול דיברתי עם אימא על העניין הזה. היא ירדה מהרעיון של תפיסת החזקה אבל מצאה תירוץ אחר: "מי שגנב פעם אחת, יגנוב שוב". החבר הזה, שאני מכיר כבר שנים, באמת גנב לי משהו פעם אחת, אבל אני טוען שההתנהגות שלו השתפרה מאז.
בכל מקרה, אימא איימה שאני לא אוכל להמשיך לגור בדירה הזאת, שהיא בבעלות שלה ושל אבא, אם אני אתן לו לישון פה. אמרתי לה כמה פעמים שאם אני אצטרך לגור שוב אתה ועם אבא אני אשתגע, והתגובה שלה הייתה: "אם אתה לא רוצה להשתגע אל תיתן לו לישון אצלך". את כנראה לא היית פה כשהתלוננתי על השליטה הגדולה של ההורים שלי בי. איומים כאלה הם מהדברים שגורמים לי להרגיש את השליטה הזאת. את בטח תכתבי שאני יכול למצוא עבודה, להרוויח כסף ולשכור דירה שלא שייכת אליהם, אבל גם אם אני אצליח בתהליך החיפוש אני לא רוצה שוב לעבור דירה. החבר הציע לי לאיים שאני אעבור לגור אתו אבל גם חשבון הבנק שלי ושל אימא משותף, אז היא עלולה לבטל את כרטיס האשראי. היא יימה פעם לעשות את זה בגלל משהו אחר, ואולי אני סתם ראיתי באיזה סרט איך מישהו עושה את זה לבן משפחה ומאז זה מפחיד.
הפסיכיאטר שלי אמר כמה פעמים שיכול להיות שיש לי צורה קלה של אספרגר, אבל חוץ מלהגיד את זה הוא לא עשה שום דבר פרקטי. אני מזכיר את זה כאן כי קראתי שלאנשים עם הבעיה הזאת באמת קשה למצוא עבודה. אני כבר הלכתי לכמה ראיונות שהייתי בטוח שעברתי, אבל לא יצא מהם כלום. בזמן האחרון לא התקדמתי בשום מקום מעבר לשליחת קורות חיים. לפעמים אני מרגיש כאילו משחקים בי. קורות חיים ששלחתי לעירייה בשביל תפקיד של ספרן גרמו למישהו שאחראי לתעסוקת אקדמאים לקבוע אתי פגישה. אחרי הפגישה לקח לי הרבה זמן לתפוס אותו בטלפון ואז הוא אמר שבשביל לעבוד בספריות אני צריך ידע באיזו מערכת שאין לי. אימא הציעה ללכת לספריה שכונתית שאני מכיר ולבקש ללמוד שם את המערכת הזאת, אבל שם אמרו לי שאין להם אותה בכלל. הם גם נתנו לי מייל של אחראית כוח אדם בספריות והיום היא ענתה לי שיש להם עבודות רק לסטודנטים שעדיין לומדים. כל זה רק מקרה אחד שהתחיל מקורות חיים. פעם גם הגשתי מועמדות לתפקיד סוקר בנציבות שירות המדינה, וענו לי שלא נשלחו המסמכים המתאימים. עד שלמדתי איך לשלוח אותם הזמן כבר אזל, וגם זה בהנחה שבאמת ככה היה צריך לשלוח.
בקיצור, נגררתי קצת, לא?
 

במבי45

New member
לפי מה אני מבינה,

יש לו איפה לגור (אמרת שהציע לך לעבור לגור איתו), אז למה להיכנס עכשיו לכל מיני התכתשויות עם המשפחה?. אתה לא חייב לענות, אבל תשאל את עצמך ״למה״.
 
למעלה